memebuy23buy

E60 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • syncro^^
    BTCF Member
    • Jan 2011
    • 765
    • Keski-Pohjanmaa, Räyrinki- Pohjois-Pohjanmaa Oulu

    Originally posted by sirkus View Post
    Niitä vanhempi, joissa on hammastus on 10 erillaista ja uudempia, joissa on kuvio pultin päässä on 20 erillaista. Voipi olla aika hyvää tuuria jos naapurilla on sama.

    tästä opin, ku meni hukkaan, ni vaihoin normi pultit tilalle.
    Sininen savu on sitkeyttä, musta on voimaa.

    BMW G31 540D x-Drive
    BMW F11 530DA -12

    Ex:
    BMW E61 535da individual -10 340/680nm
    BMW F11 520Da Alpinweiss III -13
    BMW F30 320Da -12
    Bmw E70 3.0DA -07
    Bmw F10 525DA -10
    Bmw 530Da e60 Pre-Lci -317/718 -03

    Comment

    • rawpower
      Bimmer Rookie
      • Jul 2011
      • 54
      • Siilinjärvi

      Moro vaan. Tarkoitus olisi lähteä ottamaan lisää voimaa optimoimalla 530 xDa E61 -06. Sitä halusin kysellä, että kuinka paljon vääntöä tuo automaattilaatikko kestää? Karalan ohjelmaa ois tarkoitus laittaa ja ohjelmoija ois sitä mieltä että vääntö kannattaisi rajoittaa 600nm. Tosin kun käytin autoon vaihdattamassa laatikon öljyt, sanoivat että laatikon pitäisi kestää n. 700nm ilman vahvistuksen tarvetta. Kertoivat myös, että yleensä se laatikko hajoaa johonkin muuhun kuin siihen vääntöön.

      Samalla ois tarkotus ottaa DPF pois. Mutta, miten paljon tuosta 530d koneesta saapi voimaa irti pelkällä ohjelmalla? Vakionahan tuossa on 231hv ja 500nm vääntöä. Ja onko kokemuksia yli 600 väännöistä ja miten on laatikko kestänyt vai onko niin, että vääntö kannattaa rajoittaa siihen 600nm?

      Koitin ettiä haulla ketjua missä ois tähän autoon keskustelua aiheesta, en löytänyt. Pahoittelut jos kuitenkin ketju on olemassa.
      BMW E61 530xda -06

      Comment

      • AlpinWeiss
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2007
        • 927
        • West coast

        Osaisikohan joku neuvoa miten aux-in ja MP3 koodataan toimintaan Pro-naviin NCS Experttiä käyttäen?
        MBCLK240 -02
        E36 318 -93
        E46 320 Ci -01
        E46 330 CiA -01
        E60 520i -04
        E93 325i -07
        F36 420xi -16

        Comment

        • -challenger-
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2009
          • 2150
          • L a h t i

          Originally posted by rawpower View Post
          sanoivat että laatikon pitäisi kestää n. 700nm ilman vahvistuksen tarvetta.
          Niinhän monen muunkin asian pitäisi olla näin mutta eipä vaan ole. Itse ainakin suodatan korjaamon tai minkä tahansa myyntimiehen pitäisi ja muut paskapuheet ja teen itse päätöksen laitteen tai tuotteen luotettavuudesta.. Tietty riippuu ajotyylistä ja tuurista hajoaako vai ei..

          Comment

          • EPDM
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2005
            • 4624
            • Lahti.

            Originally posted by rawpower View Post
            Moro vaan. Tarkoitus olisi lähteä ottamaan lisää voimaa optimoimalla 530 xDa E61 -06. Sitä halusin kysellä, että kuinka paljon vääntöä tuo automaattilaatikko kestää? Karalan ohjelmaa ois tarkoitus laittaa ja ohjelmoija ois sitä mieltä että vääntö kannattaisi rajoittaa 600nm. Tosin kun käytin autoon vaihdattamassa laatikon öljyt, sanoivat että laatikon pitäisi kestää n. 700nm ilman vahvistuksen tarvetta. Kertoivat myös, että yleensä se laatikko hajoaa johonkin muuhun kuin siihen vääntöön.

            Samalla ois tarkotus ottaa DPF pois. Mutta, miten paljon tuosta 530d koneesta saapi voimaa irti pelkällä ohjelmalla? Vakionahan tuossa on 231hv ja 500nm vääntöä. Ja onko kokemuksia yli 600 väännöistä ja miten on laatikko kestänyt vai onko niin, että vääntö kannattaa rajoittaa siihen 600nm?

            Koitin ettiä haulla ketjua missä ois tähän autoon keskustelua aiheesta, en löytänyt. Pahoittelut jos kuitenkin ketju on olemassa.
            Kyllä se 260-270hv ja 600nm automaattilaatikolla on se maksi mitä itse laittaisin DPFin kanssa tähän malliin...
            Viviendo en Lahiti
            BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
            Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
            Vw Corrado vr6

            Comment

            • Mlatvala
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 3553
              • Kuopio

              Originally posted by EPDM View Post
              Kyllä se 260-270hv ja 600nm automaattilaatikolla on se maksi mitä itse laittaisin DPFin kanssa tähän malliin...
              Eikös 535sessä ja 530sessä ole sama automati laatikko? ja 535sen väännöt ovat tehtaalta 560nm.

              Ja virimiehet ovat ottaneet vajaata 800nm lukemia tuosta (tuplaturbo)koneesta ja eikai kenelläkään tuosta syystä laatikko ole rikkimennyt niin että täällä asti olisi kuultu?
              E61 535d alkuunsa viritetty.

              Comment

              • MajorDrake
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 7551
                • Jyväshyvä

                Originally posted by Mlatvala View Post
                Eikös 535sessä ja 530sessä ole sama automati laatikko? ja 535sen väännöt ovat tehtaalta 560nm.

                Ja virimiehet ovat ottaneet vajaata 800nm lukemia tuosta (tuplaturbo)koneesta ja eikai kenelläkään tuosta syystä laatikko ole rikkimennyt niin että täällä asti olisi kuultu?
                Sama laatikko, eri varaosakoodit eli eri versio laatikosta.
                Muistaakseni ainakin momenninmuunnin poikkeaa...
                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                Comment

                • _nixu_
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 8975
                  • Kellokoski

                  Originally posted by Mlatvala View Post
                  Eikös 535sessä ja 530sessä ole sama automati laatikko? ja 535sen väännöt ovat tehtaalta 560nm.

                  Ja virimiehet ovat ottaneet vajaata 800nm lukemia tuosta (tuplaturbo)koneesta ja eikai kenelläkään tuosta syystä laatikko ole rikkimennyt niin että täällä asti olisi kuultu?
                  Olisko tuon nelivedon takia rajattu väännöt? Mitä lie jakolaatikko tms kestää :think
                  E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                  Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                  Comment

                  • Bantex
                    Newbiemmer
                    • Nov 2011
                    • 5
                    • K-S

                    Originally posted by cchaou View Post
                    Helsingistä /vantaalta eteisin jaloa sielua, joka voisi myydä/lainata/vuokrata 2007 ei-lci-mallisen 520d-auton orkkiksiin 17" vanteisiin ja pultteihin sopivaa lukkopulttiavainta. Talvinakit pitäisi alle saada.
                    Katoppa varapyöräkotelosta, että oisko siellä se alkuperäinen hylsy.

                    Comment

                    • Mik@
                      BTCF Member
                      • Jul 2010
                      • 1413
                      • Nurmes

                      Maf

                      Kannattako tämmöstä: http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-MASS-A...item45fe747651 Maffia autoonsa tunkea? ei tuo kyllä paljoa maksakkaan :think Pitääkös tuo jotenkin erikseen ohjelmoida autoon? Tai pitääkö uusi bosch tai orkkis maffi ohjelmoida tms? auto on e61 530d -05
                      E61 520Da

                      Comment

                      • eekuusyks
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2009
                        • 164
                        • Pohjois-Pohjanmaa

                        m57 hikoilee

                        Moro.

                        Mikä on tyypillinen vuoto kohta kyseisessä koneessa?
                        Eilen kurkkasin tuonne pellin alle ja sekä vasen että oikea puoli koneesta oli öljyinen. Vasemmalla turbon lähistöltä, oikealta hehkurele ja startti oli jonkin verran mustassa mönjässä, liekö tuossa syy hehkureleen rikkoutumiseen sekä startin ajoittaiseen ongelmaan?

                        Voiko vuotava pakosarja sotkea noin paljon, auto pelaa moitteetta, mitä nyt pieni kolkatus on ilmestynyt käyntiin kun kuuntelee koneen käyntiä vänkärin puolelta.

                        Ja autohan on 530 2005.

                        Comment

                        • MajorDrake
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 7551
                          • Jyväshyvä

                          Imusarjan läpät yleensä hikoilee vähän (kuskin puolelta).
                          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                          Comment

                          • EPDM
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2005
                            • 4624
                            • Lahti.

                            535d kieroksien humppaaminen

                            Hei,

                            Onko tietoa mistä kieroksien "humppaaminen" voisi johtua? Eli noin 80-100km/t välissä rauhalisessa maantienajossa d-vaihde päällä. Ei vikakoodia.



                            JKK'lla oli sama ongelma ja kuulema forte auttoi, minulla toistaiseksi ei vielä..
                            Viviendo en Lahiti
                            BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                            Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                            Vw Corrado vr6

                            Comment

                            • syncro^^
                              BTCF Member
                              • Jan 2011
                              • 765
                              • Keski-Pohjanmaa, Räyrinki- Pohjois-Pohjanmaa Oulu

                              Originally posted by EPDM View Post
                              Hei,

                              Onko tietoa mistä kieroksien "humppaaminen" voisi johtua? Eli noin 80-100km/t välissä rauhalisessa maantienajossa d-vaihde päällä. Ei vikakoodia.



                              JKK'lla oli sama ongelma ja kuulema forte auttoi, minulla toistaiseksi ei vielä..

                              tuota se tekee itellä hetken kylmänä:think just samasa vauhisa tai satasen pintaan.. apu löytyy että nappaat kaasua hetkeks vaikka vähän reippaammin.. mut eikös tuo oo vaan ku turbiini lukittuu tai ei lukitu vai meinaako se arpoa isompaa vaihetta
                              Sininen savu on sitkeyttä, musta on voimaa.

                              BMW G31 540D x-Drive
                              BMW F11 530DA -12

                              Ex:
                              BMW E61 535da individual -10 340/680nm
                              BMW F11 520Da Alpinweiss III -13
                              BMW F30 320Da -12
                              Bmw E70 3.0DA -07
                              Bmw F10 525DA -10
                              Bmw 530Da e60 Pre-Lci -317/718 -03

                              Comment

                              • Laku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2007
                                • 17575
                                • Turku

                                Originally posted by EPDM View Post
                                Hei,

                                Onko tietoa mistä kieroksien "humppaaminen" voisi johtua? Eli noin 80-100km/t välissä rauhalisessa maantienajossa d-vaihde päällä. Ei vikakoodia.



                                JKK'lla oli sama ongelma ja kuulema forte auttoi, minulla toistaiseksi ei vielä..
                                Johtuisiko siitä, ettei turbiini lukkiudu?
                                Näillä mennään:
                                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                                Comment

                                Working...
                                X