memebuy23buy

E60 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jesper
    replied
    En nyt oikein tiedä mitä tapahtui... Purin peilin äsken. MITÄÄN poikkeavaa en siellä huomannut ja sitten meni vähän hermot. Hakkasin sitä alumiinirunkoa vasaralla ja pursotin about purkillisen crc:tä siihen helvetin paskaan peilinrunkoon ja kappas! SE TOIMII NYT!!!

    Leave a comment:


  • Kesäromu
    replied
    Jotenkin se liittyy osalla tuohon vesi/pakkanen yhdistelmään tuo peilien vikaisuus. Melkein joka pesun jälkeen pienelläkin pakkasella nuo peilit menivät "yli" minunkin autossa. Puhaltelin paineilmalla puhtaaksi nivelosan ja laitoin crc:tä, se on tepsinyt, enää ei ole mennyt kertaakaan nurin.

    Leave a comment:


  • K70
    replied
    Mulla teki exässä myös loppuvuoden pakkasilla sen, että peili kääntyi aina yli kohti keulaa.
    Pariin otteeeseen sen kampesin käsin oikeaan asentoon, mutta aina ovet avatessa kääntyi uudelleen eteen.
    Yö tallissa auttoi ja sen jälkeen toimi taas normisti.

    Leave a comment:


  • Mlatvala
    replied
    Tuota noin,

    Vetomoottori taitaa olla tuossa jengan alla, tuo 3mm musta kaistale.



    En muista sen hintaa marmorilta, mut olis joutu kait jo sisäpuoleltakin purkamaan jos olis halunnu irroitella tuota.

    Mutta joo, tuossa nyt tunti pakkasessa purkua räpläystä ja kasausta, Löyty oikeat stop asennot, lienet siis jousi ollut vain pänningissä/muuta, en keksiny mitään vikaa.

    Jos Jesperille apua, niin purkamaan vaan, jousen herkistelyä ja testausta, voi tulla kuntoonkin.

    Purku lähtee siis kampeamalla peili irti meisselillä tai puukolla ja siitä eteenpäin on vaan torxia. Tais olla 5kpl yhteensä jos moottorin pitkäkin mukaan lasketaan.

    Edit: munkin vika oli että meni äärestä ääreen, eli yli ja ympäri. -ei pysähtynyt tuohon oikeaan asentoon. Jousi siellä on vaan pänning. Purkamaan siitä ja vikkelään!

    Mäkin pesin eilisen illan autoa, sit lossissa odotellessa rumppasin tuota peiliä ja kaskummaa, meni päks

    Toinen editti: samaa minäkin mietin, etten stressaa tuon kanssa, kun käsin sai asettumaan rentona oikeaan asentoon. Vaan sit ajossa tuntui kääntyilevän tuonne "suojatien" meikkipeili asentoon, niin oli vain purettava pakkasessa se auki
    Last edited by Mlatvala; 14-02-2013, 10:53.

    Leave a comment:


  • Jesper
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Mulla temppuili yhden auton peilit pesun jälkeen pakkasella,
    peilien lämmitys juuresta kuumailmapuhaltimella auttoi...
    Auto on ollut kyllä hallissa sisällä ja peilinjuuri on uitettu crc:llä. Ei vaan perhana toimi. Aina se menee vain ääriasennosta ääriasentoon.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by Jesper View Post
    Mullakin on kuskin puolella ihan omat asennot peilillä... Perkele ei yritäkkään pysähtyä oikeaan kohtaan.
    Mulla temppuili yhden auton peilit pesun jälkeen pakkasella,
    peilien lämmitys juuresta kuumailmapuhaltimella auttoi...

    Leave a comment:


  • Nautilus
    replied
    PDC:n äänisignaalin toiminta herättää kummastusta

    Moro,

    seuraavanlainen kysymys. PDC toimii iDriven näytöllä ihan kivasti kaikkien sensoreiden osalta. Äänipuolen homma vaikuttaa sen sijaan vähän oudolta. Etupää alkaa antamaan äänihälyä mielestäni kaikista antureista kiihtyvään tahtiin mitä lähempänä estettä ollaan - kuten olettaa saattaa. Mutta oikea takakulma ei anna piipitystä ennen kuin on näytössä punaista ja sitten se kuuluukin samoin tein jatkuvana vinkuna. Ei kait sen noin kuuluisi toimia?

    Takaa keskeltä ja mielestäni myös kuljettan puolen (vasen) kulmasta äänivaroitus tulee normaalisti eli tihentyvänä piippailuna (toki ääni on eri korkeudella kuin etupään piippaus).

    Mistäköhän tällainen ongelma voisi johtua ja onkohan se jotenkin korjattavissa. En usko että antureissa voisi olla mitään kun visuaalinen puoli pelaa moitteettomasti kuitenkin... Kärry e60 525dA LCI -07.

    Leave a comment:


  • Jesper
    replied
    Originally posted by Mlatvala View Post
    Mikä tässä peilissä nyt on se vetomoottori? Tässä jengassa oleva, alapäässä vai?

    JA missä nämä peilin asento stopparit on, kuka ne stoppaukset tekee? Toinen täysin rento eli tää apukuskin puoli eilisen pysäköintinappi painalluksen takia.

    Siis vois kuvitella että moottori olis ton jengan alapäässä ja sillä olis ne ääri asennot, joissa se lukittuu, mut toisaalta, tuo peilin ääriasento naksaus on mekaanisen kuuloinen. Mistä löydettäis mulle tuohon normi asentoon se naksaus



    Täh, siis purkukuvat kertoo vain sen minkä olen jo purkanut:

    http://www.realoem.com/bmw/showparts...56&hg=51&fg=10
    Mullakin on kuskin puolella ihan omat asennot peilillä... Perkele ei yritäkkään pysähtyä oikeaan kohtaan.

    Leave a comment:


  • Mlatvala
    replied
    Mikä tässä peilissä nyt on se vetomoottori? Tässä jengassa oleva, alapäässä vai?

    JA missä nämä peilin asento stopparit on, kuka ne stoppaukset tekee? Toinen täysin rento eli tää apukuskin puoli eilisen pysäköintinappi painalluksen takia.

    Siis vois kuvitella että moottori olis ton jengan alapäässä ja sillä olis ne ääri asennot, joissa se lukittuu, mut toisaalta, tuo peilin ääriasento naksaus on mekaanisen kuuloinen. Mistä löydettäis mulle tuohon normi asentoon se naksaus



    Täh, siis purkukuvat kertoo vain sen minkä olen jo purkanut:

    Last edited by Mlatvala; 14-02-2013, 09:31.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by relic View Post
    Vedossa kuormalla, 2500rpm ylöspäin kuuluu korkea vihellys sisälle asti.
    Iso turbo rupeaa toimimaan jossain 2700-2800 korvilla
    joten ääni tullee sieltä,
    ei välttämättä itse turbolta,
    jos on vähäinen ahtovuoto jossain niin sekin voi viheltää,
    ja jos sinulla oli selvää öljyvuotoa (vähäinen hikoilu on normaalia)
    ahtoputkissa, vaihda sinne ensin tiivisteet...

    Leave a comment:


  • relic
    replied
    Sellasta lievää ongelmaa ilmenny itelläni 535d:n kanssa. Pienempi ahdin luovutti 180tkm kohalla, oli imusiipi 4 osassa kotelossa. Nyt sellanen 10tkm tullu kilsoja uudella pikkuturbolla, jotenki on tuntunu et viimeaikoina on ollu havaittavissa ehkä hieman tehonpuutetta! Kulutuskin on omastamielestäni ehkä hieman korkeahko taas, en saa oikein menemään alle 8.7(matka-ajossa)? :think

    Tänään joutessani purkailin vähä muoveja eestä ja rupesin kattelee mikä vois olla vialla. Ahtoputkissa eioo normaalia enempää öljyä, ja pienempiahdin on edelleen uuden olonen. Altapäinkatsottuna isompi hyrrä on työntäny öljyä pihalle jostaki öljyputken tjsp tiivisteen välistä... Porttien tangot liikkuu normaalisti ja alipainevuotoja en havainnu. Vedossa kuormalla, 2500rpm ylöspäin kuuluu korkea vihellys sisälle asti.

    Ideoita kellään mikä on seuraava liike??

    Vaihelaatikkoki vituttaa! Ei tunnu tietävä lodjukaan aina mitä tapahtuu
    Siitä sit kun tämä saatu selvitettyä..

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Originally posted by 205/65-15H View Post
    Näin olisin itsekin loogisesti päätellyt mutta tällä fuurumilla on todettu että kaikki ääni menee mono BT:nä , josta seuraakin seuraava kysymys: Mitä iloa koko adapterista on? No ehkä se lataa puhelinta ja käyttää auton ulkoista antennia? Useimmilla taitaa olla iPhonessa vielä kumisuojus, jonka kanssa puhelin ei sopine adapteriin?
    Juuri näin, mutta tuohon voi sitten liittää comboxin jolloin mukaan tulee netti,sähköpostit ym. ym. kivaa ja tarpeetonta ei kun tarpeellista
    Originally posted by Aceishigh View Post
    Tämä on muuten showstopperi, jos omppu ei mahdu kortsun kanssa telakkaan. Onko kenelläkään varmaa tietoa?
    Jäähdytettyyn ainakaan ei mene kortsu päällä...

    Leave a comment:


  • Aceishigh
    replied
    Originally posted by 205/65-15H View Post
    Useimmilla taitaa olla iPhonessa vielä kumisuojus, jonka kanssa puhelin ei sopine adapteriin?
    Tämä on muuten showstopperi, jos omppu ei mahdu kortsun kanssa telakkaan. Onko kenelläkään varmaa tietoa?

    Leave a comment:


  • 205/65-15H
    replied
    Originally posted by Aceishigh View Post
    Nyt löytyi, satasen maksaa. Elämä on.

    Yksi kysymys ennen tilausta, ottaa se nyt AUX:in käyttöön automaagisesti, jos esim. Iphone on telakassa kiinni ja voiko kuunnella esim. Spotifyita sen kautta?
    Näin olisin itsekin loogisesti päätellyt mutta tällä fuurumilla on todettu että kaikki ääni menee mono BT:nä , josta seuraakin seuraava kysymys: Mitä iloa koko adapterista on? No ehkä se lataa puhelinta ja käyttää auton ulkoista antennia? Useimmilla taitaa olla iPhonessa vielä kumisuojus, jonka kanssa puhelin ei sopine adapteriin?

    Leave a comment:


  • Smartone
    replied
    E60 525iA ostoksilla

    Terve,

    E39 525dA alkoi kyllästyttää. Päätin siirtyä seuraavaan sukupolveen ja lölysinkin mielenkiintoisen E60 525 iA 2005 / 110tkm

    Olisin erittäin kiitollinen jonkinmoisesta Check -listasta auton pahimpien pommien löytämiseksi sekä lähitulevaisuuden korjaamolaskujen ennakoimiseksi.

    Leave a comment:

Working...
X