memebuy23buy

E60 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nettipepe
    replied
    Originally posted by enins View Post
    Tämä voisi nyt olla NCS:n tai bluetoothin puolellakin, mutta laitetaanpa tähän.
    Potilas on 12/03 E60 530 da, jossa bluetoothyhteys puhelimeen lakkasi toimimasta puhelimen vaihtamisen jälkeen.
    Vanhalla noksun E51:llä homma toimi normaalisti, mutta nyt on vuosi kärsitty N9:llä. Ongelmana on, että yhteys kyllä muodostuu ja voi vastaanottaa puheluita, mutta osoitekirja ei siirry.

    1. Mikä lienee tuon ULF:n uusin ohjelmaversio?
    2. Miten ohjelman päivitys onnistuu? NCS Expert kyllä on (ja progman, mutta en halua koko auton softaa alkaa päivittelemään). NCS:llä olen kokeeksi parit koodaukset tehnyt, en muuta.
    Oletko kokeillut lähettää osoitekirjaa bt:n yli autoon?
    Ex- kulkineessa toimi noin ihan hyvin.

    Leave a comment:


  • enins
    replied
    E60 ULF uusin ohjelmaversio?

    Tämä voisi nyt olla NCS:n tai bluetoothin puolellakin, mutta laitetaanpa tähän.
    Potilas on 12/03 E60 530 da, jossa bluetoothyhteys puhelimeen lakkasi toimimasta puhelimen vaihtamisen jälkeen.
    Vanhalla noksun E51:llä homma toimi normaalisti, mutta nyt on vuosi kärsitty N9:llä. Ongelmana on, että yhteys kyllä muodostuu ja voi vastaanottaa puheluita, mutta osoitekirja ei siirry.

    1. Mikä lienee tuon ULF:n uusin ohjelmaversio?
    2. Miten ohjelman päivitys onnistuu? NCS Expert kyllä on (ja progman, mutta en halua koko auton softaa alkaa päivittelemään). NCS:llä olen kokeeksi parit koodaukset tehnyt, en muuta.

    Leave a comment:


  • Aceishigh
    replied
    Originally posted by Tommix View Post
    Minulta löytyisi iskemätön tuuletettu malli...
    Laitoin privaa.

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Originally posted by Aceishigh View Post
    Ihan perus taitaa riittää. Muihin taitaa tarvita jotain lisäkilkkeitä, onko vastaavaa hyötyä?
    Minulta löytyisi iskemätön tuuletettu malli...

    Leave a comment:


  • Aceishigh
    replied
    Ihan perus taitaa riittää. Muihin taitaa tarvita jotain lisäkilkkeitä, onko vastaavaa hyötyä?

    Leave a comment:


  • buksin-1
    replied
    Originally posted by Aceishigh View Post
    Mistä olette hommanneet iPhone4 snap in adapterin?

    Auto on E61 LCI, haulla ei oikein löydä ostomestoja.
    Minkä niistä tarvitset, niitä on kolme eri vaihtoehtoa..

    Leave a comment:


  • Aceishigh
    replied
    Mistä olette hommanneet iPhone4 snap in adapterin?

    Auto on E61 LCI, haulla ei oikein löydä ostomestoja.

    Leave a comment:


  • enins
    replied
    Originally posted by GuGi_ View Post
    Jaa-a.

    Eilen tuli käytettyä autoa kahesti. Eka aamusta pihasta lähtiessä huomaan että ajellaan ilman turboa, n.200m auto seis ja uudelleenkäynnistys -> kaikki toimii taas. Illasta sama juttu. Tuli nyt tutkailtua tota EURO3/4 juttua ja löysin tuolta mistä noita varustelistoja katellaan ni tämmöstä tietoa. Eli ton mukaan olis EU3 päästöhommelit. Onko se nyt sit kuitenkin alipaineohjattu se ahdin? Selviikö toi vaan kaivamalla ahdin esiin vai löytyykö jostain tuo tieto? Jos ei sähkönen ni oisko mahollisia mekaanisia kohteita aiheuttajaks?
    Kyllä ahtimen ohjauksen näkee kurkkaamalla pellin alle, eikä edes tarvitse purkaa mitään.
    Toinen vaihtoehto on hakea bemarin sivuilta varustelistaus (VIN-numerolla) ja katsoa sieltä kyseinen varustekoodi.

    Leave a comment:


  • buksin-1
    replied
    Originally posted by -rik View Post
    Mitäs nyt, heitti pdc failuren (keltainen merkkivalo mittaristossa ja i-drivessa lukee) Saako tuota mitenkään pois ja mistä tuo ees johtuu? tutkat on toimineet normaalisti huutaa nyt tietenki melkee joka päivä pakittaessa ku perässä lunta...
    tutkat ovat tukossa lumesta...

    Leave a comment:


  • -rik
    replied
    Mitäs nyt, heitti pdc failuren (keltainen merkkivalo mittaristossa ja i-drivessa lukee) Saako tuota mitenkään pois ja mistä tuo ees johtuu? tutkat on toimineet normaalisti huutaa nyt tietenki melkee joka päivä pakittaessa ku perässä lunta...

    Leave a comment:


  • GuGi_
    replied
    Jaa-a.

    Eilen tuli käytettyä autoa kahesti. Eka aamusta pihasta lähtiessä huomaan että ajellaan ilman turboa, n.200m auto seis ja uudelleenkäynnistys -> kaikki toimii taas. Illasta sama juttu. Tuli nyt tutkailtua tota EURO3/4 juttua ja löysin tuolta mistä noita varustelistoja katellaan ni tämmöstä tietoa. Eli ton mukaan olis EU3 päästöhommelit. Onko se nyt sit kuitenkin alipaineohjattu se ahdin? Selviikö toi vaan kaivamalla ahdin esiin vai löytyykö jostain tuo tieto? Jos ei sähkönen ni oisko mahollisia mekaanisia kohteita aiheuttajaks?
    Last edited by GuGi_; 02-02-2016, 08:47.

    Leave a comment:


  • enins
    replied
    Originally posted by Mik@ View Post
    Ihan ensimmäiset e60 taitaa olla kellolla, onkohan -03 loppuvuodesta tai -04 alkuvuodesta sähköohjaus?...
    EURO 3 päästönormin 530 d:t lienevät kaikki alipaineohjattuja, EURO 4 sitävastoin sähköllä. En tiedä kauanko EURO 3:sia on saanut tehtaalta tilattua, mutta joskus kattelin briteissä olevan -06 autoja vielä 3:na.
    Oma Saksantuonti on 12/03 ja EURO3.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Joo mutta alunperin oli kyse -04 530d:stä.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Niin siis kyllä mä bensapeleissä ymmärrän hukkaportin idean mutta ei dieselissä ole moista
    Se että koodi herjaa ahtopaineen ohjausta ei välttämättä tarkoita että siinä olisi vikaa vaan se voi olla myös seuraus.
    Eli jos esim egr venttiili jää auki ja ahdot karkaa takaisin pakosarjaan niin tämä selittäisi myös asian.
    Äläpä sekoita VNT ahtimia ja tavallisia.
    Esim. 535d:ssä on kaksi normaalia ahdinta, ei VNT.

    Kerro mulle miten sitä ahtopainettä säädetään jos ei ole VNT
    eikä ole hukkista?

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Kyllä se pitäisi juuri nimenomaan kuivana toimia. Jos sinne menee mömmöjä tunkemaan niin ne ajansaatossa kuumenee ja kovettuu sekä kerää muuta pölyä jonka jälkeen ei ainakaan liiku mikään mihinkään.

    Leave a comment:

Working...
X