BTW JAS:issa kävin kysymässä ja ohuin silikonijohto oli 0.5mm^2... mistä olet itse hommannut?
Jyväskylästä olen ostanut, piti tilata 100 metrin rulla, pienemmissä erissä ei saanut ja sattumalta oli tuo 0.15 mm2 jäänyt hyllyyn kun asiakas ei ollutkaan lunastanut tilaamaansa.
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Siis sedanissa myöskin? Tässähän ei kaiketi vastaavaa läpivientiä ole kuin farkussa? BTW JAS:issa kävin kysymässä ja ohuin silikonijohto oli 0.5mm^2... mistä olet itse hommannut?
Vinkkejä missä helsingissä voisi edullisesti vaihdattaa raidetangon päät ja samalla säätää ohjauskulmat? 79€+63€ oli herttoniemessä aika vakiotaksa, ihan niin paljoa en viitsisi pulittaa. Varaosat löytyy jo, työksi siis jää neljän ruuvin irroitus ja kiinnitys, sekä kulmien säätö.
ongelman nimi on että autosta loppuu yhtäkkiä virran saanti uusi akku on.. mutta mittaristo ekaks hiipuu, sitte tippuu yks tellen varusteita pois.. dynamic active streering, jopa vaihteisto menee johonki vikatilaan.. vikakoodeja näytti 76kpl erilaista monenko tonnin remonttia tiedossa? tai olisko apua mistä vois ruveta vikaa ettimään..
laturista säädin hajalla
Sininen savu on sitkeyttä, musta on voimaa.
BMW G31 540D x-Drive
BMW F11 530DA -12
Ex:
BMW E61 535da individual -10 340/680nm
BMW F11 520Da Alpinweiss III -13
BMW F30 320Da -12
Bmw E70 3.0DA -07
Bmw F10 525DA -10
Bmw 530Da e60 Pre-Lci -317/718 -03
Silikonijohtoa, valtaosa johdoista on ohutta, originaali taitaa olla 0.25 mm2,
itse olen käyttänyt 0.15 tuon tilalla.
Lisäksi siellä menee pari paksumpaa piuhaa, olisko 0.75mm2 ja 1.25 tjsp.
Sedanin johdot tuli korjailtua normaalia autosähköjohtoa käyttäen. Johtoja oli rikki parista eri kohdasta. Saranaputken päässä oleva kumimuhvi (jonka on tarkoitus suojata johtoja saranaputken reunalta) pakottaa johtosarjan taipumaan aika lyhyeltä matkalta konttia avattaessa, mikä sitten ajan mittaan väsyttää johdot rikki. Toinen ongelmakohta näytti olevan haarakohta, missä tuo luukun johtosarja erkanee isommasta satsista. Ensimmäisenä näköjään murenee eristeet, mikä voi aiheuttaa oikosulkuja.
Alkuperäinen johto oli aika jäykän oloista. Katkoin vanhaa piuhaa reilusti pois ongelma-alueelta ja korvasin paremmin taipuvalla piuhalla ja vähän pidemmillä pätkillä, joten ei taivu niin pienellä säteellä. Juotokset suojasin kutistesukalla ja lopulta koko nippu takaisin sähköteippiin, lisäksi alkuperäisen kumimuhvin jätin liian jäykkänä pois ja laitoin alueelle reilusti vulkanoituvaa teippiä. Sedanissa on tilaa käyttää vaikka 2 mm^2 kaapelia, vaikka tuolla matkalla nyt on se ja sama, minkä vahvuista kaapeli on.
Samaan syssyyn tuli vielä vaihdettua kattoluukun tiiviste. Aurinkosuoja auki suhinat vaimenivat ihan mukavasti, enää on vaan pieni ero melutasossa suojan auki- ja kiinni-asentojen välillä.
Onkohan yleistäkin jos e60 M54 on Suomi-auto ja varustelistassa on "cold country version" että siinä on eristämätön huohotinventtiili ja eristämättömät putket?
Näillä mennään:
Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
MB c124 230CE -90 "Badboy"
MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
oliko näin että e39 530d:ssä on yhteensopiva pakosarja e60 530d:hen. omassa vain finaalissa pakosarja, savuaa ja käryää ja nokeentuu konehuone:think
kiinnostais vain koska eikös e39:ssä ole kestävempi?
Sininen savu on sitkeyttä, musta on voimaa.
BMW G31 540D x-Drive
BMW F11 530DA -12
Ex:
BMW E61 535da individual -10 340/680nm
BMW F11 520Da Alpinweiss III -13
BMW F30 320Da -12
Bmw E70 3.0DA -07
Bmw F10 525DA -10
Bmw 530Da e60 Pre-Lci -317/718 -03
Onko vinkkejä miten e61 keskellä kattoa olevan ritilän/lampunmuovin saa ehjänä irti ? koitin sitä käsin repiä, liikkuu kyllä joka suuntaan muutaman millin, mutta tuntuu että menee palasiks jos lujempaa vetää, vai pitääkö vetää vielä lujempaa vai onko jossain joku kieli tai klipsi mitä pitää talttapäällä avittaa ? Kuuluu semmonen ärsyttävä nitinä/naksutus tasasella ajaessa niin sais pyyhkästyä vähän shellin tiivistepuikkoa reunoihin...
Onko vinkkejä miten e61 keskellä kattoa olevan ritilän/lampunmuovin saa ehjänä irti ? koitin sitä käsin repiä, liikkuu kyllä joka suuntaan muutaman millin, mutta tuntuu että menee palasiks jos lujempaa vetää, vai pitääkö vetää vielä lujempaa vai onko jossain joku kieli tai klipsi mitä pitää talttapäällä avittaa ? Kuuluu semmonen ärsyttävä nitinä/naksutus tasasella ajaessa niin sais pyyhkästyä vähän shellin tiivistepuikkoa reunoihin...
Kansii ottaa koko lampun pois eikä pelkää lampunlasia. Sen toisella pitkällä sivulla on kaksi metallikielekettä, jotka juostaa.
Comment