E60 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7551
    • Jyväshyvä

    Originally posted by Aceishigh View Post
    Pari kysymystä herännyt (E61 05/2007):

    - onko autossa hälytintä, jos taustapeilin alla ei ole vilkkuvaloa?
    - voiko puheohjauksen kieltä vaihtaa (nyt saksankielinen)?

    Thanks!


    Ei ole ja voi vaihtaa mutta ei suoraan autosta vaan tarvitsee ohjelmointia.
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • -rik
      BTCF Member
      • Nov 2009
      • 827
      • Rovaniemi

      Originally posted by Hillhouse View Post
      Olis ajatuksena ostaa e60/e61 530D. Mites noihin vaikuttaa nuo kilometrit? Nettiauto piukassa +250tkm ajettuja benareita melko hyvään hintaan mutta onko ne jo ihan pommeja vai miten noissa kestää moottori, voimansiirto, kori jne...??? Viisaammat vois antaa vinkkiä ja faktaa.
      Eipä ne kilometrit näy muutaku mittarissa. Toki pitäähä sitä kulutus osia uusia mutta sehän kuuluu asiaan. Kyllähän itse moottori kyllä kestää varmasti ainakin puoli miljoonaa, matkan varrella nyt varmaan joutuu uusimaan turboa, hehkuja, antureita, johtoja, letkuja, termareita yms. Sama homma voimansiirron kanssa, kori nyt on esim. kestävämpi kuin esim e39, en oo ite koskaan nähny e6X missä olisi esim. ruostetta ollut, mutta kuulemma joskus pari tapausta ollut ja nekin menneet takuuseen.

      Toki hyvin pitkälti riippuu millaisella käytöllä ollu ja miten tunnollisesti huollettu jne.
      ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

      Comment

      • ptikkala
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2007
        • 1577

        530d m57n2

        Konehuoneesta kuuluu tasainen 'lup lup' ääni, parhaiten kuulu öljynsuodattimen kohdilta. Ääni kuuluu myös ulos kun on konepelti kiinni. Voisin huomenna koittaa äänittää tuota lupsuttelua. Liekkö normaalia vai onko joku törmännyt moiseen?

        Comment

        • ronssimies
          Newbiemmer
          • Aug 2012
          • 20
          • Ääslinna

          Inpaa perälle..

          Moi. Mites saan inpalla nostettua perää? Koklasin lift rear axle kohtaa ni lähti laskeutumaan. Ja voiko sitä nostaa pysyvästi? Onko tuo test kohta mistä se testaa perän toiminnan kompuraa myöten. Ku en hirveesti uskalla räpeltää tällai noviisina . Vaikuttaako pakkanen noihin säätely operaatioihin eli kannattaako rähmiä lämpimässä hallissa?

          Kiitos.
          Eihän tuohon mee ku viis minuuttia...

          530 xda 08 individual
          Dpf off+chipped 290/650

          Comment

          • |foder|
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2006
            • 7165
            • Forssa

            Kyselen kaverin puolesta. Auton e61 530iA, vuotta en muista.

            Avainhan näissä on sellainen että painetaan pesään ja sen jälkeen se avain lukittuu sinne pesään ja lähtee vain uudelleen tökkäämällä pois sieltä.
            Noh kaverin emäntä sitten onnistui ajatuksissaan nykäsemään avaimen pois kun auto oli käynnissä ja vaihde P:llä.
            Ongelma seuraava että sitä avainta ei saa takaisin sinne pesäänsä ja auto lähtee käyntiin/pysyy käynnissä niin kauan kuin avainta pitää käsin siellä pesässä.
            Avain ei mene pohjaan vaikka kuinka runttaisi. Ei kuitenkaan niin lujaa uskallettu kokeilla ettei avain hajoa.

            Onko jotain vinkkejä?

            Huomenna jatketaan yrittämistä kun nukutaan tämä vitutus pois.
            Kokeillaan ensin irroittaa akun kenkä (tänään ei ollut työkaluja edes moiseen), tuskinpa mihinkään auttaa. Mutta nyt ollaan kyllä sormi suussa ja aamulla jatketaan. Sormenpäät alkaa lyhenee tästä mietiskelystä.
            Nyt:
            E82 135i -11

            Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

            Comment

            • LasseE
              Bimmer Fanatic
              • May 2008
              • 416
              • Kontiolahti/Joensuu

              Originally posted by LasseE View Post
              Huomasin tuossa kun paikallaan nosti kierroksia niin ovien alareunassa olevat valot kirkastuivat samalla..Tästä oli aiemmmin jossain puhetta mutta en löytänyt sitä threadia enää. Mikähän tuossa voisi olla?
              Seurailin jännitettä salavalikon kautta ja tyhjäkäynnillä jännite oli 14.6-15.1 eikä noussut kierroksia lisättäessä. Kun laski tyhjäkäynille n.2000 kierroksilta niin jännite notkahti 11 ja jotain ennenkuin hyppäsi taas tuonne lähes 15;ta.
              Olisiko tuossa nyt jännitteensäätäjä mennyt?
              Muuten toimii ja lähtee käyntiin normaalisti..
              Ex. E46 330d -05
              Ex. e61 530da -05
              Ex. 316 e30, 320 e36, Volvo s60
              Member of Team EastAudio
              Itä-Suomen autohifistit: www.eastaudio.net

              Comment

              • jms-btcf
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2003
                • 696
                • Tampere

                Originally posted by LasseE View Post
                Seurailin jännitettä salavalikon kautta ja tyhjäkäynnillä jännite oli 14.6-15.1 eikä noussut kierroksia lisättäessä. Kun laski tyhjäkäynille n.2000 kierroksilta niin jännite notkahti 11 ja jotain ennenkuin hyppäsi taas tuonne lähes 15;ta.
                Olisiko tuossa nyt jännitteensäätäjä mennyt?
                Muuten toimii ja lähtee käyntiin normaalisti..
                Täällä oireilee mahdollisesti samalla tavalla, ilmenee näköjään ainoastaan kun pakkasta on enemmän kuin n. -14°C. Virheilmoitus ei tule kylmänä heti käynnistyksen jälkeen vaan muutaman kilometrin ajon jälkeen: "Charging Fault" ja punainen akun kuva mittaristoon. Samaan aikaan latausjännite on salavalikon mukaan n. 11.1V, pari kilsaa lisää ajoa ja virheilmoitus häviää ja jännite pomppaa n. 3.5-4V ylöspäin...
                e61 535d

                Comment

                • Jesper
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2004
                  • 1447

                  Originally posted by jms-btcf View Post
                  Täällä oireilee mahdollisesti samalla tavalla, ilmenee näköjään ainoastaan kun pakkasta on enemmän kuin n. -14°C. Virheilmoitus ei tule kylmänä heti käynnistyksen jälkeen vaan muutaman kilometrin ajon jälkeen: "Charging Fault" ja punainen akun kuva mittaristoon. Samaan aikaan latausjännite on salavalikon mukaan n. 11.1V, pari kilsaa lisää ajoa ja virheilmoitus häviää ja jännite pomppaa n. 3.5-4V ylöspäin...
                  Vaihda jännitteentasaaja laturiin ja oireet häviävät.
                  Itse vaihdoin viikko sitten ja täysin ongelmitta sen jälkeen. Tasaaja marmorilla noin 130€.

                  Comment

                  • |foder|
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2006
                    • 7165
                    • Forssa

                    Originally posted by |foder| View Post
                    Kyselen kaverin puolesta. Auton e61 530iA, vuotta en muista.

                    Avainhan näissä on sellainen että painetaan pesään ja sen jälkeen se avain lukittuu sinne pesään ja lähtee vain uudelleen tökkäämällä pois sieltä.
                    Noh kaverin emäntä sitten onnistui ajatuksissaan nykäsemään avaimen pois kun auto oli käynnissä ja vaihde P:llä.
                    Ongelma seuraava että sitä avainta ei saa takaisin sinne pesäänsä ja auto lähtee käyntiin/pysyy käynnissä niin kauan kuin avainta pitää käsin siellä pesässä.
                    Avain ei mene pohjaan vaikka kuinka runttaisi. Ei kuitenkaan niin lujaa uskallettu kokeilla ettei avain hajoa.

                    Onko jotain vinkkejä?

                    Huomenna jatketaan yrittämistä kun nukutaan tämä vitutus pois.
                    Kokeillaan ensin irroittaa akun kenkä (tänään ei ollut työkaluja edes moiseen), tuskinpa mihinkään auttaa. Mutta nyt ollaan kyllä sormi suussa ja aamulla jatketaan. Sormenpäät alkaa lyhenee tästä mietiskelystä.
                    Vastataan itse itselle että avain meni pesäänsä kun sen avaimen vaan runttas väkisin sinne. Sitten se lähti toimimaan niin kuin pitääkin.
                    Nyt:
                    E82 135i -11

                    Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                    Comment

                    • maahinen
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2012
                      • 87
                      • E_Suomi

                      Mikä anturi valvoo tuota renkaiden ilmanpainetta?
                      Mulla tulee vähän väliä ilmoitus rengasrikosta vaikka paineet pysyy ja idriven kautta "nollaan" tuon tapahtuman....
                      Vaikuttaa että joku anturivika tuo olisi.
                      E60 530D

                      Comment

                      • zaumer
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2010
                        • 96
                        • Mikkeli

                        Originally posted by maahinen View Post
                        Mikä anturi valvoo tuota renkaiden ilmanpainetta?
                        Mulla tulee vähän väliä ilmoitus rengasrikosta vaikka paineet pysyy ja idriven kautta "nollaan" tuon tapahtuman....
                        Vaikuttaa että joku anturivika tuo olisi.
                        Tietääkseni E6X ei ole antureita noille paineille, vaan se mittaa renkaiden pyörintä matkaa.
                        Eli onkohan siellä abs:n kehällä joku anturi? Itsellä oli kerran sama herja ja se asettui kun asetti i-driven kautta uudelleen "paineet".

                        Viisaammat korjatkoon jos tämä ei pidä paikkaansa.
                        E61 530da LCI ex. E91 320da -06

                        Comment

                        • jaki
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2003
                          • 2979
                          • Uusimaa

                          Originally posted by -rik View Post
                          Eipä ne kilometrit näy muutaku mittarissa. Toki pitäähä sitä kulutus osia uusia mutta sehän kuuluu asiaan. Kyllähän itse moottori kyllä kestää varmasti ainakin puoli miljoonaa, matkan varrella nyt varmaan joutuu uusimaan turboa, hehkuja, antureita, johtoja, letkuja, termareita yms. Sama homma voimansiirron kanssa,
                          Toki hyvin pitkälti riippuu millaisella käytöllä ollu ja miten tunnollisesti huollettu jne.
                          No, kone tosiaan kestää vaikka maailman tappiin, mutta entä sitten? Ei laturi, ilmastoinnin kompura, startti jne ilmaisia nekään ole. Äkkiä niistä tulee koneen hinta kasaan.
                          Selkokielellä: kyllä kilometrit vaikuttaa, koska vaikka yksikään kohde ei välttämättä paljoa maksa, alkaa niistäkin tulla euroja, kun kaikki uusitaan. Laakerit, elektroniikkaboksit, tasonsäädön kompura (Touring) CCC/Mask, parkkitutkan anturit, kattoluukku jne.

                          Ja: mihin unohtui pakosarja :think

                          Tuollainen E60:n ostaminen on aika työläs operaatio: hinta/km ei kerro vielä mitään onko auto halpa vai kallis. Hinnan lisäksi pitää tietää mitä kaikkea on jo uusittu, mitä pitää uusia, millä aikataululla jne.
                          BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                          Comment

                          • tabasco
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2007
                            • 851
                            • fin

                            Originally posted by jaki View Post
                            No, kone tosiaan kestää vaikka maailman tappiin, mutta entä sitten? Ei laturi, ilmastoinnin kompura, startti jne ilmaisia nekään ole. Äkkiä niistä tulee koneen hinta kasaan.
                            Kyllä, mutta äkkiä se koneen hinta tulee kasaan apulaitteista siinäkin autossa, mihin pitää myös se itse moottori uusia...

                            Comment

                            • jaki
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2003
                              • 2979
                              • Uusimaa

                              Originally posted by tabasco View Post
                              Kyllä, mutta äkkiä se koneen hinta tulee kasaan apulaitteista siinäkin autossa, mihin pitää myös se itse moottori uusia...
                              Olet ihan oikeassa. Ajoin takaa ainoastaan sitä, että, vaikka kone "ikuinen" onkin, kaikki sen ympäriltä pitää säännöllisin väliajoin uusia. Esim ei nuo termaritkaan omaisuuksia maksa, mutta, jos niitäkin pitää parin vuoden välein uusia, menee siihenkin rahaa.
                              Tekee mieli kirjoittaa: jos on ostamassa 2003 - 2005 tms ja yli 200 tkm ajettua E6X:ää, unohda, ellei ole kykyä ja mahdollisuutta tehdä ainakin osia korjauksista itse. Koska, jos joutuu laittamaan esim 4000- 5000 euroa korjauksiin, niin kannattaa miettiä laittaako sen autoon, jolloin saa huomattavasti uudemman ja pienemmillä kilometreillä. Sen sijaan, jos on mahdollisuutta pudottaa tuo alle 2000:n (tekee paljon itse, metsästää osia jne) , asia on silloin tietysti eri. Kirjoitan kokemuksesta.
                              BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                              Comment

                              • zanta
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2003
                                • 2908
                                • Oulu

                                Originally posted by zaumer View Post
                                Tietääkseni E6X ei ole antureita noille paineille, vaan se mittaa renkaiden pyörintä matkaa.
                                Eli onkohan siellä abs:n kehällä joku anturi? Itsellä oli kerran sama herja ja se asettui kun asetti i-driven kautta uudelleen "paineet".

                                Viisaammat korjatkoon jos tämä ei pidä paikkaansa.
                                Pitää paikkansa.

                                Talvella rengaiden halkasija muuttuu mm. ulkolämpötilan vaihtuessa kylmäksi, paineet kun yleensä on asetettu plussan puolella tai ainakin nollan tuntumassa..
                                Toinen syy voi olla jos tykkää ajella DTC:llä tai DSC off-moodissa....
                                LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)

                                eksälista:
                                E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)

                                Comment

                                Working...
                                X