Originally posted by Aceishigh
View Post
E60 Kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
-
-
Originally posted by Hillhouse View PostOlis ajatuksena ostaa e60/e61 530D. Mites noihin vaikuttaa nuo kilometrit? Nettiauto piukassa +250tkm ajettuja benareita melko hyvään hintaan mutta onko ne jo ihan pommeja vai miten noissa kestää moottori, voimansiirto, kori jne...??? Viisaammat vois antaa vinkkiä ja faktaa.
Toki hyvin pitkälti riippuu millaisella käytöllä ollu ja miten tunnollisesti huollettu jne.ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |
Comment
-
-
Inpaa perälle..
Moi. Mites saan inpalla nostettua perää? Koklasin lift rear axle kohtaa ni lähti laskeutumaan. Ja voiko sitä nostaa pysyvästi? Onko tuo test kohta mistä se testaa perän toiminnan kompuraa myöten. Ku en hirveesti uskalla räpeltää tällai noviisina. Vaikuttaako pakkanen noihin säätely operaatioihin eli kannattaako rähmiä lämpimässä hallissa?
Kiitos.Eihän tuohon mee ku viis minuuttia...
530 xda 08 individual
Dpf off+chipped 290/650
Comment
-
-
Kyselen kaverin puolesta. Auton e61 530iA, vuotta en muista.
Avainhan näissä on sellainen että painetaan pesään ja sen jälkeen se avain lukittuu sinne pesään ja lähtee vain uudelleen tökkäämällä pois sieltä.
Noh kaverin emäntä sitten onnistui ajatuksissaan nykäsemään avaimen pois kun auto oli käynnissä ja vaihde P:llä.
Ongelma seuraava että sitä avainta ei saa takaisin sinne pesäänsä ja auto lähtee käyntiin/pysyy käynnissä niin kauan kuin avainta pitää käsin siellä pesässä.
Avain ei mene pohjaan vaikka kuinka runttaisi. Ei kuitenkaan niin lujaa uskallettu kokeilla ettei avain hajoa.
Onko jotain vinkkejä?
Huomenna jatketaan yrittämistä kun nukutaan tämä vitutus pois.
Kokeillaan ensin irroittaa akun kenkä (tänään ei ollut työkaluja edes moiseen), tuskinpa mihinkään auttaa. Mutta nyt ollaan kyllä sormi suussa ja aamulla jatketaan. Sormenpäät alkaa lyhenee tästä mietiskelystä.Nyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
Comment
-
-
Originally posted by LasseE View PostHuomasin tuossa kun paikallaan nosti kierroksia niin ovien alareunassa olevat valot kirkastuivat samalla..Tästä oli aiemmmin jossain puhetta mutta en löytänyt sitä threadia enää. Mikähän tuossa voisi olla?
Olisiko tuossa nyt jännitteensäätäjä mennyt?
Muuten toimii ja lähtee käyntiin normaalisti..Ex. E46 330d -05
Ex. e61 530da -05
Ex. 316 e30, 320 e36, Volvo s60
Member of Team EastAudio
Itä-Suomen autohifistit: www.eastaudio.net
Comment
-
-
Originally posted by LasseE View PostSeurailin jännitettä salavalikon kautta ja tyhjäkäynnillä jännite oli 14.6-15.1 eikä noussut kierroksia lisättäessä. Kun laski tyhjäkäynille n.2000 kierroksilta niin jännite notkahti 11 ja jotain ennenkuin hyppäsi taas tuonne lähes 15;ta.
Olisiko tuossa nyt jännitteensäätäjä mennyt?
Muuten toimii ja lähtee käyntiin normaalisti..e61 535d
Comment
-
-
Originally posted by jms-btcf View PostTäällä oireilee mahdollisesti samalla tavalla, ilmenee näköjään ainoastaan kun pakkasta on enemmän kuin n. -14°C. Virheilmoitus ei tule kylmänä heti käynnistyksen jälkeen vaan muutaman kilometrin ajon jälkeen: "Charging Fault" ja punainen akun kuva mittaristoon. Samaan aikaan latausjännite on salavalikon mukaan n. 11.1V, pari kilsaa lisää ajoa ja virheilmoitus häviää ja jännite pomppaa n. 3.5-4V ylöspäin...
Itse vaihdoin viikko sitten ja täysin ongelmitta sen jälkeen. Tasaaja marmorilla noin 130€.
Comment
-
-
Originally posted by |foder| View PostKyselen kaverin puolesta. Auton e61 530iA, vuotta en muista.
Avainhan näissä on sellainen että painetaan pesään ja sen jälkeen se avain lukittuu sinne pesään ja lähtee vain uudelleen tökkäämällä pois sieltä.
Noh kaverin emäntä sitten onnistui ajatuksissaan nykäsemään avaimen pois kun auto oli käynnissä ja vaihde P:llä.
Ongelma seuraava että sitä avainta ei saa takaisin sinne pesäänsä ja auto lähtee käyntiin/pysyy käynnissä niin kauan kuin avainta pitää käsin siellä pesässä.
Avain ei mene pohjaan vaikka kuinka runttaisi. Ei kuitenkaan niin lujaa uskallettu kokeilla ettei avain hajoa.
Onko jotain vinkkejä?
Huomenna jatketaan yrittämistä kun nukutaan tämä vitutus pois.
Kokeillaan ensin irroittaa akun kenkä (tänään ei ollut työkaluja edes moiseen), tuskinpa mihinkään auttaa. Mutta nyt ollaan kyllä sormi suussa ja aamulla jatketaan. Sormenpäät alkaa lyhenee tästä mietiskelystä.Nyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
Comment
-
-
Originally posted by maahinen View PostMikä anturi valvoo tuota renkaiden ilmanpainetta?
Mulla tulee vähän väliä ilmoitus rengasrikosta vaikka paineet pysyy ja idriven kautta "nollaan" tuon tapahtuman....
Vaikuttaa että joku anturivika tuo olisi.
Eli onkohan siellä abs:n kehällä joku anturi? Itsellä oli kerran sama herja ja se asettui kun asetti i-driven kautta uudelleen "paineet".
Viisaammat korjatkoon jos tämä ei pidä paikkaansa.E61 530da LCI ex. E91 320da -06
Comment
-
-
Originally posted by -rik View PostEipä ne kilometrit näy muutaku mittarissa. Toki pitäähä sitä kulutus osia uusia mutta sehän kuuluu asiaan. Kyllähän itse moottori kyllä kestää varmasti ainakin puoli miljoonaa, matkan varrella nyt varmaan joutuu uusimaan turboa, hehkuja, antureita, johtoja, letkuja, termareita yms. Sama homma voimansiirron kanssa,
Toki hyvin pitkälti riippuu millaisella käytöllä ollu ja miten tunnollisesti huollettu jne.
Selkokielellä: kyllä kilometrit vaikuttaa, koska vaikka yksikään kohde ei välttämättä paljoa maksa, alkaa niistäkin tulla euroja, kun kaikki uusitaan. Laakerit, elektroniikkaboksit, tasonsäädön kompura (Touring) CCC/Mask, parkkitutkan anturit, kattoluukku jne.
Ja: mihin unohtui pakosarja :think
Tuollainen E60:n ostaminen on aika työläs operaatio: hinta/km ei kerro vielä mitään onko auto halpa vai kallis. Hinnan lisäksi pitää tietää mitä kaikkea on jo uusittu, mitä pitää uusia, millä aikataululla jne.BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Originally posted by jaki View PostNo, kone tosiaan kestää vaikka maailman tappiin, mutta entä sitten? Ei laturi, ilmastoinnin kompura, startti jne ilmaisia nekään ole. Äkkiä niistä tulee koneen hinta kasaan.
Comment
-
-
Originally posted by tabasco View PostKyllä, mutta äkkiä se koneen hinta tulee kasaan apulaitteista siinäkin autossa, mihin pitää myös se itse moottori uusia...
Tekee mieli kirjoittaa: jos on ostamassa 2003 - 2005 tms ja yli 200 tkm ajettua E6X:ää, unohda, ellei ole kykyä ja mahdollisuutta tehdä ainakin osia korjauksista itse. Koska, jos joutuu laittamaan esim 4000- 5000 euroa korjauksiin, niin kannattaa miettiä laittaako sen autoon, jolloin saa huomattavasti uudemman ja pienemmillä kilometreillä. Sen sijaan, jos on mahdollisuutta pudottaa tuo alle 2000:n (tekee paljon itse, metsästää osia jne) , asia on silloin tietysti eri. Kirjoitan kokemuksesta.BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Originally posted by zaumer View PostTietääkseni E6X ei ole antureita noille paineille, vaan se mittaa renkaiden pyörintä matkaa.
Eli onkohan siellä abs:n kehällä joku anturi? Itsellä oli kerran sama herja ja se asettui kun asetti i-driven kautta uudelleen "paineet".
Viisaammat korjatkoon jos tämä ei pidä paikkaansa.
Talvella rengaiden halkasija muuttuu mm. ulkolämpötilan vaihtuessa kylmäksi, paineet kun yleensä on asetettu plussan puolella tai ainakin nollan tuntumassa..
Toinen syy voi olla jos tykkää ajella DTC:llä tai DSC off-moodissa....LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)
eksälista:
E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)
Comment
-
Comment