E60 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -rik
    BTCF Member
    • Nov 2009
    • 827
    • Rovaniemi

    Kyllä ja ei tämmöstä kannata pelkästään käyttikseksi laittaa, täytyy olla vähän sitä mielenkiintoa tosiaan värkätä ja panostaa siihen autoon sitä aikaa ja rahaa, vaikka jonkin muun kustannuksella sitten.
    ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

    Comment

    • tabasco
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2007
      • 851
      • fin

      Originally posted by -rik View Post
      Kyllä ja ei tämmöstä kannata pelkästään käyttikseksi laittaa, täytyy olla vähän sitä mielenkiintoa tosiaan värkätä ja panostaa siihen autoon sitä aikaa ja rahaa, vaikka jonkin muun kustannuksella sitten.
      No riippuu aika paljon siitä, mitä käyttikseltä odottaa. Jos 20 vuotta vanha Corolla tyydyttää tarpeen, niin sitten ei varmaan E6X kannata käyttikseksi. Mutta jos puhutaan saman ikäluokan ominaisuuksiltaan vastaavista autoista, niin yhtä lailla toimintatonni jos toinenkin on hyvä pitää varalla merkistä riippumatta, monimutkaisia ne on kaikki. Jos omaa luontaista kiinnostusta tekniikkaan ja selvittää etukäteen, mitä autosta todennäköisesti hajoaa ja miten auton ongelmia voi ennaltaehkäistä, saa todennäköisesti kulunkipuolta pienemmäksi. Mm. itse päädyin sedaniin osittain tästä syystä.

      Comment

      • Vesper
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2010
        • 240
        • Vantaa

        Originally posted by -rik View Post
        Kyllä ja ei tämmöstä kannata pelkästään käyttikseksi laittaa, täytyy olla vähän sitä mielenkiintoa tosiaan värkätä ja panostaa siihen autoon sitä aikaa ja rahaa, vaikka jonkin muun kustannuksella sitten.
        No en ainakaan omaa 2008 LCI:tä pidä harrasteautona? Vai pitäisikö...?

        Comment

        • jaki
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2003
          • 2979
          • Uusimaa

          Originally posted by Vesper View Post
          No en ainakaan omaa 2008 LCI:tä pidä harrasteautona? Vai pitäisikö...?
          A: se ei ole 2004 - 2005, vai onko? ikä vaikuttaa kilometrien lisäksi = vanhemmissa kasvaa sähkövikojen todennäköisyys, vaikka autolla ei ajaisi metriäkään
          B: onko sillä rullattu jo 250 tkm?
          C: jaa, tarkoittaisiko LCI = facelift:think:think:think jossa noita tyyppivikoja on jo korjattu pois
          BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

          Comment

          • -rik
            BTCF Member
            • Nov 2009
            • 827
            • Rovaniemi

            Nimenomaan sitä ajoin takaa... rahamies käy ostaan tai hakeen pankista rahaa ja ostaa uuden tai vähän ajetun, ajelee sillä jonkin aikaa ja sitte kun rupiaa 200tkm lähestyyn, laittaa kiertoon ja käy hakemassa taas uuden jolla ajaa jokusen vuoden huoletta. Sitte kun on pekka-perusduunari jolla ei ole sitä rahaa ostaa uutta, niin kannattaa varautua siihen että tulee todennäköisesti autoilu kalliimaksi kuin sillä 90-luvun toyotalla jolla pystyy ajeleen vaikka melkeen ilman öljyjä ja toimii ku junanvessa
            Last edited by -rik; 13-01-2013, 17:13.
            ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

            Comment

            • Vesper
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2010
              • 240
              • Vantaa

              Originally posted by jaki View Post
              A: se ei ole 2004 - 2005, vai onko? ikä vaikuttaa kilometrien lisäksi = vanhemmissa kasvaa sähkövikojen todennäköisyys, vaikka autolla ei ajaisi metriäkään
              B: onko sillä rullattu jo 250 tkm?
              C: jaa, tarkoittaisiko LCI = facelift:think:think:think jossa noita tyyppivikoja on jo korjattu pois
              A : ei
              B : ei, vasta 200tkm
              C : osa on, mutta uusia tullut tilalle (esim.4-dieselin jakopäät)

              Comment

              • K2Ri
                BTCF Member
                • Oct 2007
                • 1829
                • London, UK & Germany

                Ledipolttimot sisälle

                Olisin tilaamassa nyt ledit E61:sen sisätiloihin ja koska auto on toisella puolella Eurooppaa, niin ajattelin kysäistä täältä josko joku tietäisi, muistaisi tai voisi tsekata.

                Minkä pituiset putkipolttimot menee:

                -Etujalkatiloihin vas/oik ja hanskalokeroon? (RealOEM mukaan samanlainen polttimo kaikissa em kohteissa)

                -Meikkipeilien valot

                -D-pilareiden valot

                -Ovien alapuoliset valot
                sigpic
                BMW: F31 320DA xDrive ///M-Sport '15 | E46 ///M3 Cabrio '01 | Cruise Bike

                Comment

                • eerku
                  Newbiemmer
                  • Jun 2010
                  • 8
                  • Finland Joensuu

                  Originally posted by zanta View Post
                  Pitää paikkansa.

                  Talvella rengaiden halkasija muuttuu mm. ulkolämpötilan vaihtuessa kylmäksi, paineet kun yleensä on asetettu plussan puolella tai ainakin nollan tuntumassa..
                  Toinen syy voi olla jos tykkää ajella DTC:llä tai DSC off-moodissa....
                  Sama herja tulee, jos samalla akselilla on eri tavalla kuluneet renkaat. Millin ero riittää virheilmoitukseeen ja se uusiutuu kohta nollauksen jälkeen.

                  Comment

                  • Nettipepe
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 1341
                    • Kajaani

                    Tuosta rengaspaine hälytyksestä ja sen herkkyydestä oli jossain puhetta aikaisemmin.
                    Mittaa toriaan abs antureita apunakäyttäen pyörien kierroksia(matkaa) ja jos eroa esiintyy niin ilmoittaa rengasrikosta.
                    Jossain keskustelusta löytyikin, että 500 sarjassa on softabuki joka aiheuttaa tuon herkkyyden. muistaakseni liittyi peräti ilmajousitukseen...
                    Jokatapauksessa homma oli monella "korjautunut" softapäivityksellä.
                    Olettaen että ensin on tarkastettu rengaspaineet ja resetoitu sen jälkeen oikeaoppisesti.
                    F30 320xia
                    Ex E90 325da
                    Ex E90 320da
                    Ex E46 330D

                    Comment

                    • MajorDrake
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 7551
                      • Jyväshyvä

                      Ei minulla ole missään yksilössä ollut ongemia rengaspainevalvonnan kanssa,
                      talvisin tosin jos kelit lauhtuu tai pakastu 20 astetta,
                      voi herjata rengaspaineista, mutta nehän pitääkin käydä korjaamassa
                      tuollaisen muutoksen jälkeen jos tarkkoja ollaan.

                      Kokemusta kun on kutekin muutamasta kymmenestä yksilöstä...
                      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                      Comment

                      • touring39
                        BTCF Member
                        • May 2005
                        • 3901
                        • Kaarina

                        Originally posted by MajorDrake View Post
                        Ei minulla ole missään yksilössä ollut ongemia rengaspainevalvonnan kanssa,
                        talvisin tosin jos kelit lauhtuu tai pakastu 20 astetta,
                        voi herjata rengaspaineista, mutta nehän pitääkin käydä korjaamassa
                        tuollaisen muutoksen jälkeen jos tarkkoja ollaan.

                        Kokemusta kun on kutekin muutamasta kymmenestä yksilöstä...
                        Komppaan tätä. Nykyisessä seiskassakin on eturenkaissa 7mm ja takanakeissa 4mm, eikä mitään herjoja ole kyllä tullu. Ainoastaan joskus renkaiden vaihdon yhteydessä ja oikeasti sitten, kun jossain renkaassa paineet on tippunu.
                        Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                        Ex:
                        e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                        Comment

                        • MajorDrake
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 7551
                          • Jyväshyvä

                          Originally posted by touring39 View Post
                          Komppaan tätä. Nykyisessä seiskassakin on eturenkaissa 7mm ja takanakeissa 4mm, eikä mitään herjoja ole kyllä tullu. Ainoastaan joskus renkaiden vaihdon yhteydessä ja oikeasti sitten, kun jossain renkaassa paineet on tippunu.
                          Täytyy kommentoida myös se että mulla hajos marraskuussa 535d LCI:stä oikea takarengas motarilla.
                          Rengaspainevalvonta ei reagoinut mitenkään,
                          luistoneston valoa rupesi vilkutteleen ja auto rupesi heittelemän,
                          ajoin varmaan n. kilometrin ja rullasin laitaan.

                          Renkas oli siinä vaiheessa jo palasina, sisäpuolelta rengas ei ollut enää vanteessa kiinni vaan koko kylki oli auki.

                          Rengaspainevalvonta ei reagoinut mitenkään.

                          Sitten kun alle laitettiin (kiitos JKK) toinen rengas,
                          liikkeelle lähtiessä rupesi kohta huutelemaan rengaspaineista...

                          Eli ilmeisesti tuon "eron" pitää olla päällä riittävän pitkään ennenkuin
                          siihen reagoidaan...
                          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                          Comment

                          • zanta
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2003
                            • 2908
                            • Oulu

                            Originally posted by MajorDrake View Post
                            Eli ilmeisesti tuon "eron" pitää olla päällä riittävän pitkään ennenkuin
                            siihen reagoidaan...
                            Kyllä se useita kilometrejä vaatii, olikohan jopa 10...
                            LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)

                            eksälista:
                            E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)

                            Comment

                            • maahinen
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2012
                              • 87
                              • E_Suomi

                              Rengaspaineista, no mulla tuo valittaa harvasen päivä vaikka paineet ovat ihan kohillaan. Renkaat on kutakuinkin tasaisesti kuluneet. Ilmiö oli ilmassa jo kesällä mutta nyt pakkasteen aikaan tuo vain pahentui
                              E60 530D

                              Comment

                              • enins
                                Bimmer Fanatic
                                • Apr 2009
                                • 521
                                • Rauma

                                Originally posted by -rik View Post
                                Nimenomaan sitä ajoin takaa... rahamies käy ostaan tai hakeen pankista rahaa ja ostaa uuden tai vähän ajetun, ajelee sillä jonkin aikaa ja sitte kun rupiaa 200tkm lähestyyn, laittaa kiertoon ja käy hakemassa taas uuden jolla ajaa jokusen vuoden huoletta. Sitte kun on pekka-perusduunari jolla ei ole sitä rahaa ostaa uutta, niin kannattaa varautua siihen että tulee todennäköisesti autoilu kalliimaksi kuin sillä 90-luvun toyotalla jolla pystyy ajeleen vaikka melkeen ilman öljyjä ja toimii ku junanvessa

                                Periaateessa näin, mutta käytännössä ei lähellekään.
                                Kaikkien autojen, -merkistä riippumatta, hinta tippuu ensimmäisten vuosien aikana varsin rajusti. Ei liene yhtään normiautoa, jonka hinta ei olisi 5:ssä vuodessa tippunut alle puoleen uuden hinnasta. Itse asiassa 50 %:n rajapyykki tulee vastaan useasti jo 3 - 4 vuoden iässä, vaikka sitä emme tietenkään voi itsellemme myöntää.
                                Pelkästään tämä arvonalennus syö jo enemmän euroja, mitä maanantaikappaleeseenkaan voi mennä, -ainakin parin vuoden tasoittumisjaksolla.
                                Autokalusto: 320d f30

                                Comment

                                Working...
                                X