Kyllä ja ei tämmöstä kannata pelkästään käyttikseksi laittaa, täytyy olla vähän sitä mielenkiintoa tosiaan värkätä ja panostaa siihen autoon sitä aikaa ja rahaa, vaikka jonkin muun kustannuksella sitten.
E60 Kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by -rik View PostKyllä ja ei tämmöstä kannata pelkästään käyttikseksi laittaa, täytyy olla vähän sitä mielenkiintoa tosiaan värkätä ja panostaa siihen autoon sitä aikaa ja rahaa, vaikka jonkin muun kustannuksella sitten.
Comment
-
-
Originally posted by -rik View PostKyllä ja ei tämmöstä kannata pelkästään käyttikseksi laittaa, täytyy olla vähän sitä mielenkiintoa tosiaan värkätä ja panostaa siihen autoon sitä aikaa ja rahaa, vaikka jonkin muun kustannuksella sitten.
Comment
-
-
Originally posted by Vesper View PostNo en ainakaan omaa 2008 LCI:tä pidä harrasteautona? Vai pitäisikö...?
B: onko sillä rullattu jo 250 tkm?
C: jaa, tarkoittaisiko LCI = facelift:think:think:think jossa noita tyyppivikoja on jo korjattu poisBMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Nimenomaan sitä ajoin takaa... rahamies käy ostaan tai hakeen pankista rahaa ja ostaa uuden tai vähän ajetun, ajelee sillä jonkin aikaa ja sitte kun rupiaa 200tkm lähestyyn, laittaa kiertoon ja käy hakemassa taas uuden jolla ajaa jokusen vuoden huoletta. Sitte kun on pekka-perusduunari jolla ei ole sitä rahaa ostaa uutta, niin kannattaa varautua siihen että tulee todennäköisesti autoilu kalliimaksi kuin sillä 90-luvun toyotalla jolla pystyy ajeleen vaikka melkeen ilman öljyjä ja toimii ku junanvessaLast edited by -rik; 13-01-2013, 17:13.ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |
Comment
-
-
Originally posted by jaki View PostA: se ei ole 2004 - 2005, vai onko? ikä vaikuttaa kilometrien lisäksi = vanhemmissa kasvaa sähkövikojen todennäköisyys, vaikka autolla ei ajaisi metriäkään
B: onko sillä rullattu jo 250 tkm?
C: jaa, tarkoittaisiko LCI = facelift:think:think:think jossa noita tyyppivikoja on jo korjattu pois
B : ei, vasta 200tkm
C : osa on, mutta uusia tullut tilalle (esim.4-dieselin jakopäät)
Comment
-
-
Ledipolttimot sisälle
Olisin tilaamassa nyt ledit E61:sen sisätiloihin ja koska auto on toisella puolella Eurooppaa, niin ajattelin kysäistä täältä josko joku tietäisi, muistaisi tai voisi tsekata.
Minkä pituiset putkipolttimot menee:
-Etujalkatiloihin vas/oik ja hanskalokeroon? (RealOEM mukaan samanlainen polttimo kaikissa em kohteissa)
-Meikkipeilien valot
-D-pilareiden valot
-Ovien alapuoliset valot
Comment
-
-
Originally posted by zanta View PostPitää paikkansa.
Talvella rengaiden halkasija muuttuu mm. ulkolämpötilan vaihtuessa kylmäksi, paineet kun yleensä on asetettu plussan puolella tai ainakin nollan tuntumassa..
Toinen syy voi olla jos tykkää ajella DTC:llä tai DSC off-moodissa....
Comment
-
-
Tuosta rengaspaine hälytyksestä ja sen herkkyydestä oli jossain puhetta aikaisemmin.
Mittaa toriaan abs antureita apunakäyttäen pyörien kierroksia(matkaa) ja jos eroa esiintyy niin ilmoittaa rengasrikosta.
Jossain keskustelusta löytyikin, että 500 sarjassa on softabuki joka aiheuttaa tuon herkkyyden. muistaakseni liittyi peräti ilmajousitukseen...
Jokatapauksessa homma oli monella "korjautunut" softapäivityksellä.
Olettaen että ensin on tarkastettu rengaspaineet ja resetoitu sen jälkeen oikeaoppisesti.F30 320xia
Ex E90 325da
Ex E90 320da
Ex E46 330D
Comment
-
-
Ei minulla ole missään yksilössä ollut ongemia rengaspainevalvonnan kanssa,
talvisin tosin jos kelit lauhtuu tai pakastu 20 astetta,
voi herjata rengaspaineista, mutta nehän pitääkin käydä korjaamassa
tuollaisen muutoksen jälkeen jos tarkkoja ollaan.
Kokemusta kun on kutekin muutamasta kymmenestä yksilöstä...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostEi minulla ole missään yksilössä ollut ongemia rengaspainevalvonnan kanssa,
talvisin tosin jos kelit lauhtuu tai pakastu 20 astetta,
voi herjata rengaspaineista, mutta nehän pitääkin käydä korjaamassa
tuollaisen muutoksen jälkeen jos tarkkoja ollaan.
Kokemusta kun on kutekin muutamasta kymmenestä yksilöstä...Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
Comment
-
-
Originally posted by touring39 View PostKomppaan tätä. Nykyisessä seiskassakin on eturenkaissa 7mm ja takanakeissa 4mm, eikä mitään herjoja ole kyllä tullu. Ainoastaan joskus renkaiden vaihdon yhteydessä ja oikeasti sitten, kun jossain renkaassa paineet on tippunu.
Rengaspainevalvonta ei reagoinut mitenkään,
luistoneston valoa rupesi vilkutteleen ja auto rupesi heittelemän,
ajoin varmaan n. kilometrin ja rullasin laitaan.
Renkas oli siinä vaiheessa jo palasina, sisäpuolelta rengas ei ollut enää vanteessa kiinni vaan koko kylki oli auki.
Rengaspainevalvonta ei reagoinut mitenkään.
Sitten kun alle laitettiin (kiitos JKK) toinen rengas,
liikkeelle lähtiessä rupesi kohta huutelemaan rengaspaineista...
Eli ilmeisesti tuon "eron" pitää olla päällä riittävän pitkään ennenkuin
siihen reagoidaan...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostEli ilmeisesti tuon "eron" pitää olla päällä riittävän pitkään ennenkuin
siihen reagoidaan...LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)
eksälista:
E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)
Comment
-
-
Originally posted by -rik View PostNimenomaan sitä ajoin takaa... rahamies käy ostaan tai hakeen pankista rahaa ja ostaa uuden tai vähän ajetun, ajelee sillä jonkin aikaa ja sitte kun rupiaa 200tkm lähestyyn, laittaa kiertoon ja käy hakemassa taas uuden jolla ajaa jokusen vuoden huoletta. Sitte kun on pekka-perusduunari jolla ei ole sitä rahaa ostaa uutta, niin kannattaa varautua siihen että tulee todennäköisesti autoilu kalliimaksi kuin sillä 90-luvun toyotalla jolla pystyy ajeleen vaikka melkeen ilman öljyjä ja toimii ku junanvessa
Periaateessa näin, mutta käytännössä ei lähellekään.
Kaikkien autojen, -merkistä riippumatta, hinta tippuu ensimmäisten vuosien aikana varsin rajusti. Ei liene yhtään normiautoa, jonka hinta ei olisi 5:ssä vuodessa tippunut alle puoleen uuden hinnasta. Itse asiassa 50 %:n rajapyykki tulee vastaan useasti jo 3 - 4 vuoden iässä, vaikka sitä emme tietenkään voi itsellemme myöntää.
Pelkästään tämä arvonalennus syö jo enemmän euroja, mitä maanantaikappaleeseenkaan voi mennä, -ainakin parin vuoden tasoittumisjaksolla.Autokalusto: 320d f30
Comment
-
Comment