Pääset pioneeriksi niin voit merkata tehdessäsi värit paperille ja koot
Seuraavia helpottamaan..
juu, tokihan voin merkkailla ylös ja raportoida sitten, toivottavasti vaan värit sattuu kohilleen kun tuo värinäkö on vähän vajavainen. No eipä mittään, teki ne minusta intissä aikoinaan väkisin tulenjohtajan tykistöön vaikka syvyysnäkönikään ei haarakiikaritähystyksessä toiminut ollenkaan , eikä auttanu selitykset. Että sitä vaan jos sota syttyy niin enpä suosittele etulinjan paikkoja kellekään, voipi jäädä ampu vähän lyhkäseksi ja tulla omien niskaan kun arvalla etäisyyksiä vetelen
...ja noihin johtoihinhan toivon mukaan on johdinosan neliömillit merkittynä :think
Itse olen avannut oikosulkemalla kaiuttimen takaa lasinavauskytkimen piuhan maihin. Väri taisi olla ruskea-keltainen tai joku muu ruskeapohjainen ohut johto ja on siis sisemmässä oikeanpuoleisessa kourussa...
Paitsi, että mikäli niitä johtoja on reilummin poikki niin silloin tuo kikka ei auta koska se avaus käskykin tulee lukolle samasta johtosarjasta.
Silloin lasi ikkuna pitää vapauttaa mekaanisesti lukosta käsin.
Tuota hommaa vaan hankaloittaa kun luukun muovia ei saa kokonaan pois kun se ikkuna pitää ensin avata jotta saa ne pari pikku ruuvia pois sieltä lasinpyyhkijä moottorin vierestä.
Mutta saa sen sieltä välistä tökättyä auki.
Paitsi, että mikäli niitä johtoja on reilummin poikki niin silloin tuo kikka ei auta koska se avaus käskykin tulee lukolle samasta johtosarjasta.
Silloin lasi ikkuna pitää vapauttaa mekaanisesti lukosta käsin.
Tuota hommaa vaan hankaloittaa kun luukun muovia ei saa kokonaan pois kun se ikkuna pitää ensin avata jotta saa ne pari pikku ruuvia pois sieltä lasinpyyhkijä moottorin vierestä.
Mutta saa sen sieltä välistä tökättyä auki.
Eli ilmeisesti johdoista johtuvaa myös se, ettei tavaratilan päälle vedettävä suoja pysy kiinni kuin hetken satunnaisesti ja aukeaa viimeistään silloin kun laittaa R:n päälle. Aukeaa kyllä silloinkin heti kun laittaa verhon kiinni ja vääntää hieman takaluukkua alaspäin. Ilmeisesti joku rikkinäinen johto saa myös tämän aikaiseksi
Eli ilmeisesti johdoista johtuvaa myös se, ettei tavaratilan päälle vedettävä suoja pysy kiinni kuin hetken satunnaisesti ja aukeaa viimeistään silloin kun laittaa R:n päälle. Aukeaa kyllä silloinkin heti kun laittaa verhon kiinni ja vääntää hieman takaluukkua alaspäin. Ilmeisesti joku rikkinäinen johto saa myös tämän aikaiseksi
Johtovikaan tuo viittaa...
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Eli ilmeisesti johdoista johtuvaa myös se, ettei tavaratilan päälle vedettävä suoja pysy kiinni kuin hetken satunnaisesti ja aukeaa viimeistään silloin kun laittaa R:n päälle. Aukeaa kyllä silloinkin heti kun laittaa verhon kiinni ja vääntää hieman takaluukkua alaspäin. Ilmeisesti joku rikkinäinen johto saa myös tämän aikaiseksi
Pienen tutkiskelun jälkeen vasemmasta kourusta löytyi kaksi poikkinaista johtoa ja muutama muukin oli huonossa hapessa. Ajanpuutteen vuoksi tein väliaikaisen korjauksen "teippivirityksellä" ja ainakin tavaratilan suojaverho alkoi toimimaan niinkuin pitääkin. Eli ei aukea automaattisesti kun laittaa pakin päälle . Nyt pitää miettiä missä tarkastuttaa/korjauttaa kaikki kuntoon. Mitä mahtaa lysti maksaa BMW:llä :think
veikkaisin ettei tonni riitä alkuunkaan jos kaikki johdot korjataan, tietääkseni pelkät johdot maksaa lähemmäks tonnin bemarilla... siihen työt päälle, muistaakseni kaverille olivat ehdottaneet että vaihtavat johdot koko matkalle (ei siis mitään korjaussarjoja) eli purkavat kattoverhoilut ja kaikki pois, tämä tuntitöinä niin alkaa se toinenkin touhutonni oleen käytetty...
veikkaisin ettei tonni riitä alkuunkaan jos kaikki johdot korjataan, tietääkseni pelkät johdot maksaa lähemmäks tonnin bemarilla...
Bemarin omat korjaussarjat (sis. johdot, liittimet, jne.) maksavat Saksassa nykyään hieman alle 300€ yhteensä. Saksan hinta lähtökohtana arvio Suomen hinnasta olisi noin 400-500€.
Bemarin omat korjaussarjat (sis. johdot, liittimet, jne.) maksavat Saksassa nykyään hieman alle 300€ yhteensä. Saksan hinta lähtökohtana arvio Suomen hinnasta olisi noin 400-500€.
Työ se maksaa, vaihtoon kuluu kummiskin liki yksi työpäivä jos ei enemmänkin.
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Bemarin omat korjaussarjat (sis. johdot, liittimet, jne.) maksavat Saksassa nykyään hieman alle 300€ yhteensä. Saksan hinta lähtökohtana arvio Suomen hinnasta olisi noin 400-500€.
Itse kolvasin hiljattain johtosarjan takaisin kuosiin. Antennivahvistimen virtajohto maadoitti ja poltti sulaketta, jolloin radio vain suhisi eikä avaimen nappien painelu tehnyt mitään. Kyseisen johdon eristeessä oli viilto niin kaukana saranakohdasta että se on saattanut olla autossa tehtaalta asti.
Jos vähänkään pysyy kolvi kädessä niin noiden korjaaminen on täysin triviaalia, koska mitään erityisen herkkiä piuhoja (tyyliin CAN kuituväylä) tuolla ei mene. Itse en keksi mitään syytä miksi pitäisi alkaa noita johtoja koko matkalta uusimaan ainakaan omaan piikkiin.
Liittimiä yms. saattaa kaivata jos spoilerin lipan alla majaileva piirikortti on muhinut pitkään vedessä tms. ikävää.
pari iltaa purin ja tinasin. Kaikki neljä kourua auki ja kaikkiin piuhoihin saranoiden ylityksiin silikonipätkät tilalle. Eipä selvinnyt mikä piuha hoitaa mitäkin juttua, mutta kaikki uusiksi. Noin puolet johdoista oli täysin poikki ja lopuissa murtumia. Kuvassa yksi nippu.
Käytin silikonipiuhoja 0.25mm2, 0.5mm2, 1.0mm2, 1.5mm2 ja 2.5mm2. Korvaavien piuhojen koot valkkasin silmämääräisesti.
Osittain tinasin ja kutistesukkaa päälle. Osaan juotossukka lämpöpuhaltimella, sukassa tina siis valmiiksi jo sisällä.
-Takaa katsoen ja vasemmalta lukien ensimmäisessä kourussa 11 johtoa. Kaikki menee luukun vasenta palkkia pitkin luukun alalaitaan.
-Kakkoskourussa pesurin letku + kaksi johtoa, joista toinen radion antennikaapeli (koaksaali), joka oli ainoa täysin ehjä piuha noista kaikista. Menin sitten senkin epähuomiossa katkaisemaan. Olihan mielenkiintoinen urakka tinata sitten tuo koaksaalikin kokoon, mutta onnistui kuitenkin ja radio pelaa edelleen ok.
-Kolmoskourussa 9 johtoa. 2 menee lisäjarruvalolle, 7 johtoa antennivahvistimelle ja mitä kaikkea siinä valkoisessa boksissa nyt sitten onkaan.
-Neloskourussa 9 johtoa. Kaikki menee luukun oikeaa palkkia pitkin luukun alalaitaan.
Aikaisemmin luukussa ei toiminut kuin vasen pakkivalo, lisäjarruvalo, radion antenni ja pyyhkijä. Nyt toimii kaikki muut paitsi että keskuslukon kaukosäätö mykistyi remontissa. Tähän asti kaukosäätö on pelannut aina moitteetta. Toimi vielä remontin alussa. Tuskin tuo antennivahvari just nyt mykistyi, luulenpa että joku juotossukka tai tinaus tuli tehtyä huonosti :think
Onko niin että avaimen kaukosäätöön liittyvät piuhat on kaikki tuossa kolmoskourun 7 piuhan nipussa? Osaako joku kertoa mikä/mitkä noista piuhoista tähän vaivaan liittyy niin tiedän tarkistaa oikeat eikä tarvitsisi koko nippua purkaa? Laitan tuohon kuvan vielä liittimistä mihin nuo piuhat menee.
Mahtaako seuraavanlainen oireilu olla johtosarjasta johtuvaa?
Takalasin aukaisunappula ei tee mitään. Takalasia ei saa auki.
Takaluukun avausta kun painaa, niin surinaa kuuluu ja luukku pyrkii aukeamaan mutta ei liikahdakaan kun sentin.
Jos tämä johtosarjasta johtuu, niin olisiko foorumilla henkilöä joka korvaus vastaan ne johtosarjat tuohon autoon vaihtaa?
E61 525DA 2005
Vika saatiin korjattua. Johtojahan oli poikki kaikissa kouruissa.
Takalasin ja takaluukkuun kuuluvat johdot kulkivat autoa takaa katsoen kuljettajan puoleisen saranan vieressa olevassa kourussa.
Takalasikin saatiin auki ilman sähköä verhoilua rikkomatta. Täytyy vaan ottaa kaikki näkyvät ruuvit auki. Irrottaa takaluukun verhoilussa oleva valo. Venyttää takakontin verhoilu lukon yli, niin kuskin puolelta takalasin lukkomekanismia katsoen löytyy pieni reikä / hahlo. Pieni ruuvari siihen ja vääntö, niin takalasi napsahti auki.
Comment