Originally posted by Kramer77
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E61 takaluukun johtosarjat
Collapse
X
-
Originally posted by 530diiseli View PostJoo näin vähän arvelin. Onko muilla sama tuntuma? Eikös se mikrokytkimen liitin ole siellä ylärasiassa jossa ohuet ruskea ja ruskeasininen johdot kiinni, mielestäni ainoa vaihtoehto niistä piuhoista/liittimistä:think
Pakko myöntää, että en tarkalleen muista minkälainen liitin oli ku hoitivat merkkihuollossa hienosti ilmaseks sen irti. Sen muistan vain, että läheltä lasia kotelo auki joka oli kahdella ruuvilla kiinni ja sitte liitin sieltä irti. Sanoivat, että sitten kun haluan vaihtaa kytkimen niin ne saa takalasin tietokoneella auki.
Itse olen sitä mieltä, että lasin avautuminen on sen verran joutava toiminto eli saas nähä muistanko vaihtaa kytkintä koskaan...tästä voi olla toki montaa eri mieltä. Siinä on myös semmonen vaara, että kytkin voi olla hapettunut kiinni pahasti jolloin remontista tulee hiukan työläämpi ja kalliimpi.
Comment
-
-
Originally posted by e46touring View PostHuom Tinaamalla tehdyt jatkot eivät kestä !! autossa esiintyvä tärinä murtaa tinatut johtimen entistä helpommin.
(jos haluaa hiuksia halkoa niin onhan smdssä se pieni liimatippa ja eriliset menevät piirilevyn rei'istä läpi...)
oikeaoppisesti tinaamalla tehty johdinjatkos tehdään siten että molempien kaapeleiden päät kierretään hieman mutta toisiinsa nähden vastakkaisiin suuntiin. nämä sitten kierretään toisiinsa sisäkkäin työntäen samalla vastakkain niin että säikeet kietyvät toistensa lomiin. sitten jatkoskohta tinataan ja suojataan laadukkaalla liimakutisteella tai erittäin laadukkaalla teippauksella (kyllä, saatavilla on tasokkaan ja pysyvän suojan tarjoavaa teippimateriaaliakin). lopuksi koko nippu teipataan yhdeksi ja kiinnitetään, sanomattakin lienee selvää ettei jatkoskohta ole lähelläkään saranan liikkuvaa osaa...
Loppukaneettina tähän voi toki vielä lisätä että olen nähnyt 60- luvun autoissa 60 luvulla tehtaalla tinattuja maadoitusliittimiä jotka ovat olleet ehjiä ja toimivia vielä 2000 luvulla joten jos tinaus ei kestä autossa esiintyvää tärinää niin missähän vaihessa tämä ongelma alkaa ilmenemään...siis jos asiat on tehty kunnolla ja asiallisesti.Last edited by WSE1; 02-05-2014, 00:42.
Comment
-
-
Lasinkytkin vaihdettu ohjeen mukaan. Vanha kytkin murjoontui kolmeen osaan ja sitten dremelillä aluholkki halki ja pois, loppu olikin helppoo hommmaa. Uudella kytkimellä kaikki toimii taas normaalisti. On se lasi vaan kiva kun se toimii, kannattaa korjata, sanon minä.
Suuret kiitokset kaikille vinkkejä antaneille ja hyvää kesän alkua
Comment
-
-
Servo ei sulje luukkua
Onko E61 takaluukussa jossain sensori tai kytkin joka huomaa takaluukun olevan tarpeeksi kiinni, jotta soft-close servo alkaa toimimaan ja lukitsee luukun?
Omassa '06 farkussa on ongelma, jossa servo ei lukitse takaluukkua kun luukun sulkee. Servo on kunnossa ja luukun saa lukittua sisäpuolelta pienestä kolosta löytyvästä vivusta. Sen jälkeen luukun saa avattua ulkopuolelta kahvakytkimellä tai kaukosäätimellä ok.
Vai onkohan vika johtosarjassa? ... nimim takalasilämppärikään ei toimi ja lasiluukku ei enää aukea ollenkaan vaikka itsekseen aukeilikin jokunen kuukausi sitten. Saranoiden johtokouruista näkee, että edellisten omistajien aikana kouruja on jo availtu, ja jotain varmaan jo fixattu ja kaikki lamput, kake ja radio toimii ok.
Eli missä luukun asennon tunnistin sijaitsee ja/tai missä kourussa majailee johdot jotka ohjaavat luukun sulkemisen servoa?
Comment
-
-
Originally posted by jylppy3 View PostOnko E61 takaluukussa jossain sensori tai kytkin joka huomaa takaluukun olevan tarpeeksi kiinni, jotta soft-close servo alkaa toimimaan ja lukitsee luukun?
Omassa '06 farkussa on ongelma, jossa servo ei lukitse takaluukkua kun luukun sulkee. Servo on kunnossa ja luukun saa lukittua sisäpuolelta pienestä kolosta löytyvästä vivusta. Sen jälkeen luukun saa avattua ulkopuolelta kahvakytkimellä tai kaukosäätimellä ok.
Vai onkohan vika johtosarjassa? ... nimim takalasilämppärikään ei toimi ja lasiluukku ei enää aukea ollenkaan vaikka itsekseen aukeilikin jokunen kuukausi sitten. Saranoiden johtokouruista näkee, että edellisten omistajien aikana kouruja on jo availtu, ja jotain varmaan jo fixattu ja kaikki lamput, kake ja radio toimii ok.
Eli missä luukun asennon tunnistin sijaitsee ja/tai missä kourussa majailee johdot jotka ohjaavat luukun sulkemisen servoa?Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎
Comment
-
-
http://www.ebay.com/itm/KABELBAUM-RE...item5d480dc01e ebay tarjoaa tuollaasta silikonisarjaa, ei paha hintanen liittimineen kaikkineen vaikkakin tuossa on vain yksi puoli. tais lähtiä tilaukseen. molemmin puolin.
Comment
-
-
joo näinpä olikin, mutta silti jos kerran silikonijohtoa liittimineen ja suojaputkineen on tuolta nuon suht etuusasti saatavilla niin ei taida olla järkiä ruveta niitä erikseen tilailemaan. saksankieli on hienon kuuloista, sillä erotuksella et jos siitä jotain ymmärtäis. tarvittooko tuos nyt sitten kummemmin tilata kuin 2 nuota sarjaa? vai onko tuossa nyt sitten olemassa toista puolta myynnissä? jossain muualla? kielitaitooset selventäköön.
Comment
-
-
Muistaakseni se toisen puolen johto oli hieman kalliimpi mutta ei paha sekään, löytyy tuolta semcomin sivuilta kyllä :-) google kääntäjällä pääsee jo jyvälle noista saksan sivuista :-)Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎
Comment
-
-
Originally posted by marsep View PostMiten olette rikkoutuneen antennikaapelin korjannut? Vai tarviiko vaihtaa?
FAKRA liittimen puristukseen tarvitset 100% oikeat pihdit.__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Comment
-
Comment