Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 takaluukun johtosarjat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 530diiseli
    Newbiemmer
    • Jun 2013
    • 19
    • Ylöjärvi

    Originally posted by Kramer77 View Post
    Sulla on vissiin mikrokytkin paskana. Mulla teki just samalla lailla käynnistäessä ja loppujen lopuks se ei pysyny edes ajaessakaan kiinni. Tällä hetkellä mulla on otettu koko piuha irti mikrokytkimestä, kun ei sattunu silloin olemaan osaa merkkarin hyllyssä. Saapa nähä muistanko ees hommata koko osaa.
    Joo näin vähän arvelin. Onko muilla sama tuntuma? Eikös se mikrokytkimen liitin ole siellä ylärasiassa jossa ohuet ruskea ja ruskeasininen johdot kiinni, mielestäni ainoa vaihtoehto niistä piuhoista/liittimistä:think

    Comment

    • ptikkala
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2007
      • 1571

      Jep, nappi rikki. Oma oireili samoin, että käynnistyksessä lasi auki.

      Comment

      • Kramer77
        Bimmer Rookie
        • May 2013
        • 77
        • Kokkola

        Originally posted by 530diiseli View Post
        Joo näin vähän arvelin. Onko muilla sama tuntuma? Eikös se mikrokytkimen liitin ole siellä ylärasiassa jossa ohuet ruskea ja ruskeasininen johdot kiinni, mielestäni ainoa vaihtoehto niistä piuhoista/liittimistä:think

        Pakko myöntää, että en tarkalleen muista minkälainen liitin oli ku hoitivat merkkihuollossa hienosti ilmaseks sen irti. Sen muistan vain, että läheltä lasia kotelo auki joka oli kahdella ruuvilla kiinni ja sitte liitin sieltä irti. Sanoivat, että sitten kun haluan vaihtaa kytkimen niin ne saa takalasin tietokoneella auki.
        Itse olen sitä mieltä, että lasin avautuminen on sen verran joutava toiminto eli saas nähä muistanko vaihtaa kytkintä koskaan...tästä voi olla toki montaa eri mieltä. Siinä on myös semmonen vaara, että kytkin voi olla hapettunut kiinni pahasti jolloin remontista tulee hiukan työläämpi ja kalliimpi.

        Comment

        • WSE1
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 3242
          • Suomusjärvi

          Originally posted by e46touring View Post
          Huom Tinaamalla tehdyt jatkot eivät kestä !! autossa esiintyvä tärinä murtaa tinatut johtimen entistä helpommin.
          näin periaatteessa, jos johdot olisivat vapaana roikkuvaa ja heiluvaa tavaraa. Johdot kuitenkin kiinnitetään auton rakenteisiin ja jatkoskohdat on suunniteltava sellaisiin paikkoihin ettei johdin siinä kohtaa pääse liikkumaan. oikeaoppisesti tinaamalla jatkettu johdin kestää aivna yhtä hyvin kuin mikätahansa ohjainlaitekin autossa, kas kun ohjainlaitteissahan komponentit ovat kiinnitetyt... no milläpä muulla kuin tinaamalla...
          (jos haluaa hiuksia halkoa niin onhan smdssä se pieni liimatippa ja eriliset menevät piirilevyn rei'istä läpi...)
          oikeaoppisesti tinaamalla tehty johdinjatkos tehdään siten että molempien kaapeleiden päät kierretään hieman mutta toisiinsa nähden vastakkaisiin suuntiin. nämä sitten kierretään toisiinsa sisäkkäin työntäen samalla vastakkain niin että säikeet kietyvät toistensa lomiin. sitten jatkoskohta tinataan ja suojataan laadukkaalla liimakutisteella tai erittäin laadukkaalla teippauksella (kyllä, saatavilla on tasokkaan ja pysyvän suojan tarjoavaa teippimateriaaliakin). lopuksi koko nippu teipataan yhdeksi ja kiinnitetään, sanomattakin lienee selvää ettei jatkoskohta ole lähelläkään saranan liikkuvaa osaa...

          Loppukaneettina tähän voi toki vielä lisätä että olen nähnyt 60- luvun autoissa 60 luvulla tehtaalla tinattuja maadoitusliittimiä jotka ovat olleet ehjiä ja toimivia vielä 2000 luvulla joten jos tinaus ei kestä autossa esiintyvää tärinää niin missähän vaihessa tämä ongelma alkaa ilmenemään...siis jos asiat on tehty kunnolla ja asiallisesti.
          Last edited by WSE1; 02-05-2014, 00:42.

          Comment

          • 530diiseli
            Newbiemmer
            • Jun 2013
            • 19
            • Ylöjärvi

            Lasinkytkin vaihdettu ohjeen mukaan. Vanha kytkin murjoontui kolmeen osaan ja sitten dremelillä aluholkki halki ja pois, loppu olikin helppoo hommmaa. Uudella kytkimellä kaikki toimii taas normaalisti. On se lasi vaan kiva kun se toimii, kannattaa korjata, sanon minä.

            Suuret kiitokset kaikille vinkkejä antaneille ja hyvää kesän alkua

            Comment

            • jylppy3
              Newbiemmer
              • May 2014
              • 1
              • Pääkaupunkiseutu

              Servo ei sulje luukkua

              Onko E61 takaluukussa jossain sensori tai kytkin joka huomaa takaluukun olevan tarpeeksi kiinni, jotta soft-close servo alkaa toimimaan ja lukitsee luukun?

              Omassa '06 farkussa on ongelma, jossa servo ei lukitse takaluukkua kun luukun sulkee. Servo on kunnossa ja luukun saa lukittua sisäpuolelta pienestä kolosta löytyvästä vivusta. Sen jälkeen luukun saa avattua ulkopuolelta kahvakytkimellä tai kaukosäätimellä ok.

              Vai onkohan vika johtosarjassa? ... nimim takalasilämppärikään ei toimi ja lasiluukku ei enää aukea ollenkaan vaikka itsekseen aukeilikin jokunen kuukausi sitten. Saranoiden johtokouruista näkee, että edellisten omistajien aikana kouruja on jo availtu, ja jotain varmaan jo fixattu ja kaikki lamput, kake ja radio toimii ok.

              Eli missä luukun asennon tunnistin sijaitsee ja/tai missä kourussa majailee johdot jotka ohjaavat luukun sulkemisen servoa?

              Comment

              • Boiga
                BTCF Member
                • Jul 2007
                • 1773
                • Ylöjärvi

                Originally posted by jylppy3 View Post
                Onko E61 takaluukussa jossain sensori tai kytkin joka huomaa takaluukun olevan tarpeeksi kiinni, jotta soft-close servo alkaa toimimaan ja lukitsee luukun?

                Omassa '06 farkussa on ongelma, jossa servo ei lukitse takaluukkua kun luukun sulkee. Servo on kunnossa ja luukun saa lukittua sisäpuolelta pienestä kolosta löytyvästä vivusta. Sen jälkeen luukun saa avattua ulkopuolelta kahvakytkimellä tai kaukosäätimellä ok.

                Vai onkohan vika johtosarjassa? ... nimim takalasilämppärikään ei toimi ja lasiluukku ei enää aukea ollenkaan vaikka itsekseen aukeilikin jokunen kuukausi sitten. Saranoiden johtokouruista näkee, että edellisten omistajien aikana kouruja on jo availtu, ja jotain varmaan jo fixattu ja kaikki lamput, kake ja radio toimii ok.

                Eli missä luukun asennon tunnistin sijaitsee ja/tai missä kourussa majailee johdot jotka ohjaavat luukun sulkemisen servoa?
                Johtosarja tutkintaan, jos joskus tehty niin ei ilmeisesti varmuutta että kaikki tehty ja milloin?
                Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

                Comment

                • yrd3
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2013
                  • 163
                  • Ylistaro

                  http://www.ebay.com/itm/KABELBAUM-RE...item5d480dc01e ebay tarjoaa tuollaasta silikonisarjaa, ei paha hintanen liittimineen kaikkineen vaikkakin tuossa on vain yksi puoli. tais lähtiä tilaukseen. molemmin puolin.

                  Comment

                  • MNi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2008
                    • 3143
                    • Tampere

                    Sivullahan sanotaan että se on SenCom kabeltechnikin tuote eli tämä: KLIK.

                    Huomaa että 5.2.2014 eteenpäin SenComin korjaussarjassa on muutoksia, mm. kaapeleiden pituutta lisätty. Tämä myös mainittu ebay-myyjän sivulla.

                    Comment

                    • yrd3
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2013
                      • 163
                      • Ylistaro

                      Originally posted by MNi View Post
                      Sivullahan sanotaan että se on SenCom kabeltechnikin tuote eli tämä: KLIK.

                      Huomaa että 5.2.2014 eteenpäin SenComin korjaussarjassa on muutoksia, mm. kaapeleiden pituutta lisätty. Tämä myös mainittu ebay-myyjän sivulla.
                      joo näinpä olikin, mutta silti jos kerran silikonijohtoa liittimineen ja suojaputkineen on tuolta nuon suht etuusasti saatavilla niin ei taida olla järkiä ruveta niitä erikseen tilailemaan. saksankieli on hienon kuuloista, sillä erotuksella et jos siitä jotain ymmärtäis. tarvittooko tuos nyt sitten kummemmin tilata kuin 2 nuota sarjaa? vai onko tuossa nyt sitten olemassa toista puolta myynnissä? jossain muualla? kielitaitooset selventäköön.

                      Comment

                      • Mlatvala
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 3553
                        • Kuopio

                        Letkuja on erimäärä molemmin puolin, Sekä erivahvuuksisia letkuja. Neljä eri kouruahan siellä on jossa ne kulkee. Yhessä tais tosin olla vaan anteeni ja ant vahvarin maadote.
                        E61 535d alkuunsa viritetty.

                        Comment

                        • Boiga
                          BTCF Member
                          • Jul 2007
                          • 1773
                          • Ylöjärvi

                          Muistaakseni se toisen puolen johto oli hieman kalliimpi mutta ei paha sekään, löytyy tuolta semcomin sivuilta kyllä :-) google kääntäjällä pääsee jo jyvälle noista saksan sivuista :-)
                          Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

                          Comment

                          • marsep
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2009
                            • 361
                            • HML

                            Miten olette rikkoutuneen antennikaapelin korjannut? Vai tarviiko vaihtaa?
                            E61 535d -05 "377/747"

                            ex. E38 728 -97

                            Comment

                            • e46touring
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2003
                              • 1327
                              • Tornio

                              Originally posted by marsep View Post
                              Miten olette rikkoutuneen antennikaapelin korjannut? Vai tarviiko vaihtaa?
                              FAKRA uros/naaras liittimiä + RG174 coaxial kaapelia.
                              FAKRA liittimen puristukseen tarvitset 100% oikeat pihdit.
                              __________________________________________________ ____________
                              Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                              Comment

                              • jykä
                                Bimmer Rookie
                                • May 2003
                                • 123
                                • Pohojanmaa

                                Olisiko jollakin varma tieto missä kourussa kuskinpuolen rekisterikilven valon johto kulkee? Katselin ulkomaisiltakin foorumeilta ja tuntuu olevan vähän ristiriitaista infoa.
                                Ex:325i,328i,523i,528iA,525dA
                                Current: F11 520d M-sport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎