Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/E61 Automaattilaatikon öljyt (ZF 6HP26) IHMEELLISTÄ!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Whispi
    Bimmer Rookie
    • Oct 2009
    • 131
    • Tampere

    Originally posted by sass24 View Post
    6HP** kastide viga väga tihti peitub katkiläinud adapteris hüdraulikaploki ja õlipumba vahel. Vanemal (pre LCI) 6HP26-l kuluvad ära puksid ja siis tekib 4.-5. käigu läbilibisemine. Kasti häirete korral tuleb need hüpotseesid kõigepealt lahendada, mitte osta uusi solenoide, filtrid ja õlisid. Kui need temad kontrollitud ja jama käib edasi, vahetada mehhatrooniku moodul tervenisti.
    https://sayyarti.files.wordpress.com/2015/01/seal.jpg
    Helepottaapi kun suomeksi käännät
    -12 E70 40d

    Ex:
    -11 Porsche 958
    -11 F11 535dA
    -09 E90 330dA
    -09 E61 530dA
    -09 E60 530xdA
    -04 E60 530dA

    +10 muuta kakkoskolmos värkkiä

    Comment

    • markok
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 3018
      • Kuopio

      Tässä olisi Rheingoldilla otettuja adaptaatio arvoja ZF6HP19 laatikosta ennen ja jälkeen öljynvaihdon. Öljynvaihdon yhteydessä nollattu adaptaatiot ja ajettu noin 2000km sen jälkeen. Osaako joku sanoa mitä arvot kertovat ja millaiset arvot ovat hyviä ja mitkä huonoja?

      BMW 530iA Touring -05

      Comment

      • Petsku333
        BTCF Member
        • Jun 2014
        • 349
        • Kerava

        Originally posted by markok View Post
        Tässä olisi Rheingoldilla otettuja adaptaatio arvoja ZF6HP19 laatikosta ennen ja jälkeen öljynvaihdon. Öljynvaihdon yhteydessä nollattu adaptaatiot ja ajettu noin 2000km sen jälkeen. Osaako joku sanoa mitä arvot kertovat ja millaiset arvot ovat hyviä ja mitkä huonoja?
        Lähtöarvo on 0 josta kytkimien paineiden kohalla tietokoneen säätöarvot kaikille kytkimille on noin -400mbar - +300mbar eli uudessa laatikossa kaikki varmaan lähemmäs 0.
        Maksimiarvo adaptaatiolle oli juuri 300 eli esim. E pakka toimii nollauksen jälkeen ilman "säätöä" mikä on hyvä asia.

        Periaatteessa mitä lähempänä 0 kaikki sitä parempi.

        Itse en adaptaatioita öljynvaihdon jälkeen vaihtanut voisi muuten lukasta miltä ne näyttää.
        Last edited by Petsku333; 14-11-2016, 13:26.
        Seat Cupra 290

        Ex. F20 118i MHD Stage 2
        E60 2006 525i

        Comment

        • markok
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 3018
          • Kuopio

          Originally posted by Petsku333 View Post
          Lähtöarvo on 0 josta kytkimien paineiden kohalla tietokoneen säätöarvot kaikille kytkimille on noin -400mbar - +300mbar eli uudessa laatikossa kaikki varmaan lähemmäs 0.
          Maksimiarvo adaptaatiolle oli juuri 300 eli esim. E pakka toimii nollauksen jälkeen ilman "säätöä" mikä on hyvä asia.

          Periaatteessa mitä lähempänä 0 kaikki sitä parempi.
          Kiitos näistä tiedoista. Liittyykö eri kytkimet johonkin tiettyyn vaihteeseen vai onko vaihtotapahtumassa aina kaikki kytkimet käytössä vaihteesta riippumatta?

          Mitähän tuo rapid fill times tarkoittaa?
          BMW 530iA Touring -05

          Comment

          • Petsku333
            BTCF Member
            • Jun 2014
            • 349
            • Kerava

            Originally posted by markok View Post
            Kiitos näistä tiedoista. Liittyykö eri kytkimet johonkin tiettyyn vaihteeseen vai onko vaihtotapahtumassa aina kaikki kytkimet käytössä vaihteesta riippumatta?

            Mitähän tuo rapid fill times tarkoittaa?
            Liittyy jotenkin kytkimen "klappiin" niilläkin lähtöarvo 0. Itsekin opiskelen juuri mitä kaikki tarkottaa .

            Vaihteiden voimankulusta ja kaikesta mitä kerroin voit tutkailla lisää täältä.

            Seat Cupra 290

            Ex. F20 118i MHD Stage 2
            E60 2006 525i

            Comment

            • Janne S
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2005
              • 437
              • Keminmaa

              Meinasin tuomosen Sonnax zip kitin kera uusien solenoidien laittaa tuohon nelikkoon. Mistähän sais selville/onko jollain varmaa tietoa, kumpi tuosta venttililohkon tiivisteestä on oikea? Tyly purkaa auto muttereiksi ja alkaa sitten tilaileen sopivia osia. Eli tästä on kyse GEN2 laatikko 6hp28 http://www.vaihteistokauppa.fi/produ...1921262832-jne
              ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah

              Comment

              • Doni666
                Bimmer Rookie
                • Mar 2009
                • 168
                • Kotka

                Sonnaxin zip kitti auttaa vain vähän, jos se lukon venttiili on jo väljä.

                Viime kesänä vaihdoin ja tilanne parani huomattavasti, mutta ei ihan kokonaan. Jos nyt avaisin lootan, ostaisin kokonaisen korjatun venttiilipöydän, mielellään Sonnaxilta jossa tuo vahvistuskitti asennettuna.

                Tuo vaihteistotiiviste tulee muutamassa päivässä, suosittelen tarkistamaan sen numeron ennen ostoa. Muista uusia samalla ne 5 välitiivistettä + mahdollisesti liitinholkin tiiviste.
                Last edited by Doni666; 10-01-2017, 07:35.
                1995 E38 740iAL
                1994 E38 740iA
                2004 E61 530d touring
                1989 Nissan 200SX S13
                1981 Datsun Sunny B310

                Comment

                • Janne S
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2005
                  • 437
                  • Keminmaa

                  Originally posted by Doni666 View Post
                  Sonnaxin zip kitti auttaa vain vähän, jos se lukon venttiili on jo väljä.

                  Viime kesänä vaihdoin ja tilanne parani huomattavasti, mutta ei ihan kokonaan. Jos nyt avaisin lootan, ostaisin kokonaisen korjatun venttiilipöydän, mielellään Sonnaxilta jossa tuo vahvistuskitti asennettuna.

                  Tuo vaihteistotiiviste tulee muutamassa päivässä, suosittelen tarkistamaan sen numeron ennen ostoa. Muista uusia samalla ne 5 välitiivistettä + mahdollisesti liitinholkin tiiviste.
                  Juu, tiivisteet on tiedossa. Ilmeisesti et vaihtanut solenoideja? Kovin tuntuu nihkeää olevan tarjouskyselyihin vastaaminen, JN Tradingiltä ei ole vastattu mitään, One stop gear shop vastasi ja pyysi lisätietoja, ei sen jälkeen vastausta. Saksasta Hetzelin duudsoni jopa soitti ja kyseli osanumeroihin tarkennusta. Vinkkejä hyvistä liikkeistä saa ilmoitella vaikka koko venttillipöydän entraamiseen.
                  ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah

                  Comment

                  • Doni666
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2009
                    • 168
                    • Kotka

                    En vaihtanut solenoideja, en keksinyt mitä hyötyä siitä olisi ollut.
                    Öljyn ja Zip-kitin tilasin ebayn kautta, tiivisterenkaat ja öljypohjan Schmiedmannilta ja välitiivisteen vaihteistokaupasta.
                    1995 E38 740iAL
                    1994 E38 740iA
                    2004 E61 530d touring
                    1989 Nissan 200SX S13
                    1981 Datsun Sunny B310

                    Comment

                    • ptikkala
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2007
                      • 1571

                      kyselitkö sonnaxilta hintaa tuolle valmiiksi korjatulle mekalle?

                      Comment

                      • Janne S
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2005
                        • 437
                        • Keminmaa

                        No en ole kysynyt koko paketille hintaa. Tulee sitten ohjelmoinnit ja vanhojen osien lähettelyt vielä päälle. Onhan noita solenoideja vaiheltu maailmalla ihan hyvälläkin menestyksellä, kuluvia osia yhtä lailla. Kinnerillä rullattu 270tkm niin luulis jotakin kulumaa noissakin jo olevan, eikä mitään tietoa onko öljyjä koskaan vaihettu.
                        ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah

                        Comment

                        • levis69
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2008
                          • 186
                          • Etelä-Savo

                          Originally posted by Janne S View Post
                          No en ole kysynyt koko paketille hintaa. Tulee sitten ohjelmoinnit ja vanhojen osien lähettelyt vielä päälle. Onhan noita solenoideja vaiheltu maailmalla ihan hyvälläkin menestyksellä, kuluvia osia yhtä lailla. Kinnerillä rullattu 270tkm niin luulis jotakin kulumaa noissakin jo olevan, eikä mitään tietoa onko öljyjä koskaan vaihettu.
                          Omassa oli perus kierrosten aaltoilua kun ostin ja heti vaihdettiin öljyt huuhtelemalla (aj. 265 tkm). Ei auttanut... nyt 6 kk (30 tkm)ajettu ja vika vaan pahenee.. Öljyn vaihto ei tuota perusvikaa korjaa vaan vaatii mekatroniikan uusimisen tai peruskorjauksen koko vaihteistoon.. Pelkkä solenoidien vaihto ei vikaa korjaa! Tällaisen mielikuvan olen itse saanut.
                          Olen ymmärtänyt että vika on turbiinin lukitus venttiilissä joka on venttiilipöydässä eli mekatroniikassa ja solenoidi ohjaa tuon venttiilin toimintaa.. Jos tuon venttiilin kara on kulunut väljäksi ei solenoidin uusiminen korjaa ongelmaa?
                          Peruskorjattu mekatroniikka Sonnexilta Suomeen yli 1000€ ja öljyt päälle ... Siekkisellä pelkkä solenoidien vaihto öljyineen 1500 € Oma lähtee keväällä Recrolle täys remppaan (2200 €) sisältää kaiken mm. uuden turbiinin! Vielä halvemmalla selviää jos lähettää pelkän laatikon sinne (1850€)+ 200€ rahtiin.. Tuolla rahdin hinnalla ajaa jo paikan päälle... Tai antaa Buksin-1:n hoitaa koko homma....
                          Kannattaa oikeasti laskea miten kannattaa tehdä... Rahan tuhlausta jos osien vaihdoilla etsitään vikaa ja sitten kuitenkin lopuksi joudutaan remppaamaan koko laatikko.. Oma mielipide...:think Ite en ota sitä riskiä että moneen kertaan aletaan aukomaan laatikkoa ja joka kerta uudet öljyt...
                          Last edited by levis69; 10-01-2017, 21:21.
                          E63 M6

                          "Ei sen vian tarvitse olla suuri jos se on päässä,niin kuin minulla!"

                          ex:
                          e21 323i
                          e30 316
                          e30 M3
                          e34 524td
                          e34 520i
                          e39 530da
                          e39 540i 6v.
                          E61 535d

                          Comment

                          • Janne S
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2005
                            • 437
                            • Keminmaa

                            Originally posted by levis69 View Post
                            Omassa oli perus kierrosten aaltoilua kun ostin ja heti vaihdettiin öljyt huuhtelemalla (aj. 265 tkm). Ei auttanut... nyt 6 kk (30 tkm)ajettu ja vika vaan pahenee.. Öljyn vaihto ei tuota perusvikaa korjaa vaan vaatii mekatroniikan uusimisen tai peruskorjauksen koko vaihteistoon.. Pelkkä solenoidien vaihto ei vikaa korjaa!
                            Peruskorjattu mekatroniikka Sonnexilta Suomeen yli 1000€ ja öljyt päälle ... Siekkisellä pelkkä solenoidien vaihto öljyineen 1500 € Oma lähtee keväällä Recrolle täys remppaan (2200 €) sisältää kaiken mm. uuden turbiinin! Vielä halvemmalla selviää jos lähettää pelkän laatikon sinne (1850€)+ 200€ rahtiin.. Tuolla rahdin hinnalla ajaa jo paikan päälle... Tai antaa Buksin-1:n hoitaa koko homma....
                            Kannattaa oikeasti laskea miten kannattaa tehdä... Rahan tuhlausta jos osien vaihdoilla etsitään vikaa ja sitten kuitenkin lopuksi joudutaan remppaamaan koko laatikko.. Oma mielipide...:think Ite en ota sitä riskiä että moneen kertaan aletaan aukomaan laatikkoa ja joka kerta uudet öljyt...
                            Selvennetään hieman tuota minun ongelmaa. Laatikkohan on 6hp28 gen2 ja kierrokset ei humpaa eikä turbiini luista eikä jyristä missään tilanteessa. Laatikon käytös on pääsääntöisesti jouhevaa, paitsi kakkoselta kolmoselle vaihto jysäyttää kevyellä kaasulla, reippaammin kiihdyttäessä ei mitään ongelmaa. Koko laatikkoa en ole remontoimassa, niin isosta vaivasta ei ole kyse.
                            ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah

                            Comment

                            • levis69
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2008
                              • 186
                              • Etelä-Savo

                              Originally posted by Janne S View Post
                              Selvennetään hieman tuota minun ongelmaa. Laatikkohan on 6hp28 gen2 ja kierrokset ei humpaa eikä turbiini luista eikä jyristä missään tilanteessa. Laatikon käytös on pääsääntöisesti jouhevaa, paitsi kakkoselta kolmoselle vaihto jysäyttää kevyellä kaasulla, reippaammin kiihdyttäessä ei mitään ongelmaa. Koko laatikkoa en ole remontoimassa, niin isosta vaivasta ei ole kyse.
                              Sinulla on luultavasti solenoidi vika? Mutta pelkkien solenoidien vaihdolla muut viat odottaa oven takana...

                              Minulla tuo vika on edennyt jo niin pitkälle että humppaa kierroksia vaihteesta riippumatta puolikaasulla kiihdytettäessä, ja tasakaasulla 1200 -1800 rpm:n välillä ei voi ajaa matkaa ilman DS:ää ollenkaan...1 - 2 vaihteen vaihto on sellaista arpomista milloin vaihtaa... Sitten kun polkaisee siten että vaihtaa pienemmälle niin laatikko pelaa niinkuin pitääkin eli vaatii reilummin kierroksia että pelaa...
                              Last edited by levis69; 10-01-2017, 21:51.
                              E63 M6

                              "Ei sen vian tarvitse olla suuri jos se on päässä,niin kuin minulla!"

                              ex:
                              e21 323i
                              e30 316
                              e30 M3
                              e34 524td
                              e34 520i
                              e39 530da
                              e39 540i 6v.
                              E61 535d

                              Comment

                              • enins
                                Bimmer Fanatic
                                • Apr 2009
                                • 519
                                • Rauma

                                Ohessa Sonnax:in doku vaihteistovikojen kanssa painiville. Dokusta löytyy aika kattava vikalista.

                                Edit: Eihän tänne saanutkaan pdf:fää ladattua.
                                Koittakaa netistä haulla: 2011_Presentation_AutoChoice.pdf
                                Last edited by enins; 11-01-2017, 18:32.
                                Autokalusto: 320d f30

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎