Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/E61 Automaattilaatikon öljyt (ZF 6HP26) IHMEELLISTÄ!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TemeM
    Bimmer Rookie
    • Sep 2014
    • 61
    • Jyväskylä

    Originally posted by TheRipper View Post
    Niin ja onko siitä loppujen lopuksi yhtään mitään hyötyä? En ole itse ainakaan mihinkään tuommoisia koskaan tehnyt....:think
    Kokeilemallahan se selviää, mutta ainaki jos on yhtään foorumeihin uskominen, ni kyllä se aina parempaan menny, tiedä sitten

    Comment

    • Petsku333
      BTCF Member
      • Jun 2014
      • 349
      • Kerava

      Munkin mielestä täällä foorumilla on vähän yli innokkuutta tämän adaptaation tekemiseen öljynvaihdon yhteydessä.
      Seat Cupra 290

      Ex. F20 118i MHD Stage 2
      E60 2006 525i

      Comment

      • DTR
        BTCF Member
        • Feb 2007
        • 387
        • Vantaa

        Sigun E91:ssa (6HP19) vaihdot D-asennossa hieman karkeita/kuminauhamaisia, varsinkin kylmällä laatikolla ja hitaissa kiihdytyksissä. Vaihtaa siis laiskahkosti ylöspäin ja toisinaan alaspäin vaihtaessa töksäyttää hieman. M-asennossa vaihtaa todella sulavasti. Mistä kannattaisi vianetsintä aloittaa...softapäivitys, adaptaatiot, öljymäärän tsekkaus? Kilsoja mittarissa 87tkm.
        Last edited by DTR; 28-05-2017, 19:56.
        Mini Cooper S JCW -06
        Ex. E91 330i ///M -11 -bluewater metallic-
        Ex. E87 130i ///M -06 -japanrot-
        Ex. E39 528i ///M -00
        Ex. E34 535i -91

        Comment

        • Kossu Allu
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2016
          • 222
          • Espoo

          Originally posted by DTR View Post
          Sigun E91:ssa (6HP19) vaihdot D-asennossa hieman karkeita/kuminauhamaisia, varsinkin kylmällä laatikolla ja hitaissa kiihdytyksissä. Vaihtaa siis laiskahkosti ylöspäin ja toisinaan alaspäin vaihtaessa töksäyttää hieman. M-asennossa vaihtaa todella sulavasti. Mistä kannattaisi vianetsintä aloittaa...softapäivitys, adaptaatiot, öljymäärän tsekkaus? Kilsoja mittarissa 87tkm.
          Sama täällä (6HP26), kylmällä tai lämpimällä laatikolla. Öljyt vaihdettu n. 13tkm sitten (ilman huuhtelua) ja adaptaatio arvoja olen nollannut, mutta tulos sama.

          Mietin, että auttaisko öljyjen vaihto huuhtelulla ja lisäaineilla... Maksaa kuitenkin 500e, joten ennen sitä toivoisin kommentteja muilta.

          PS. jos auto on ohjelmoitu, sotkeeko laatikon softan päivitys moottorin ohjelmointia? (Luultavasti ei, mutta pitää varmistaa)

          E91 320d -07 M-Sport
          211hv / 430nm

          Ex:
          E60 525dA -06 "M-Sport"
          M57TU2D25, GA6HP26
          238hv / 510nm


          M: pre-LCI OEM E6x helmat ja E60 takapuskuri, PDC

          Comment

          • Heguli 31
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 10065
            • KVLA

            Originally posted by Kossu Allu View Post
            PS. jos auto on ohjelmoitu, sotkeeko laatikon softan päivitys moottorin ohjelmointia? (Luultavasti ei, mutta pitää varmistaa)
            Ainakin jos merkki liikkeeseen menet päivityksiin,niin sinne käsittääkseni ajetaan auton kaikki päivitykset. Täten myös moottoriin,joten voi jäädä "Mustapekka kouraan". Näin ainakin minulle kerrottiin,kun paikallisessa Deltassa kerran noista eri päivityksistä kyselin.

            Eli aina jos käy merkkarilla autoaan laitattamassa kannattaa ilmoittaa moottorin modauksista ja ohjelmoinneista.

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

              Enemmin päivittäisin jollakin foorumilaisella laatikon softan, niin ei tarvitse koko autoa sen takia päivittää. Kuten Heguli sanoi, niin merkkiliikkeessä ajetaan kaikki päivitykset mitä on. Eli jos ecu:lle on päivitys katoaa virisofta.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • Kossu Allu
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2016
                • 222
                • Espoo

                Kiitos hyvistä neuvoista. Enpä tullu ajatelleeks, että merkkiliikkeessä ajavat kaikki päivitykset.

                Osaisitteko suositella ketään PK-seudun alueelta, kuka voisi tuon laatikon päivityksen tehdä?

                E91 320d -07 M-Sport
                211hv / 430nm

                Ex:
                E60 525dA -06 "M-Sport"
                M57TU2D25, GA6HP26
                238hv / 510nm


                M: pre-LCI OEM E6x helmat ja E60 takapuskuri, PDC

                Comment

                • DTR
                  BTCF Member
                  • Feb 2007
                  • 387
                  • Vantaa

                  Originally posted by DTR View Post
                  Sigun E91:ssa (6HP19) vaihdot D-asennossa hieman karkeita/kuminauhamaisia, varsinkin kylmällä laatikolla ja hitaissa kiihdytyksissä. Vaihtaa siis laiskahkosti ylöspäin ja toisinaan alaspäin vaihtaessa töksäyttää hieman. M-asennossa vaihtaa todella sulavasti. Mistä kannattaisi vianetsintä aloittaa...softapäivitys, adaptaatiot, öljymäärän tsekkaus? Kilsoja mittarissa 87tkm.
                  Oliko kellään kokemusta tästä? Mikä voisi siis aiheuttaa sen, että D-moodi tökkii, mutta M toimii loistavasti?
                  Mini Cooper S JCW -06
                  Ex. E91 330i ///M -11 -bluewater metallic-
                  Ex. E87 130i ///M -06 -japanrot-
                  Ex. E39 528i ///M -00
                  Ex. E34 535i -91

                  Comment

                  • TheRipper
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2012
                    • 5028
                    • Paimio

                    Originally posted by DTR View Post
                    Oliko kellään kokemusta tästä? Mikä voisi siis aiheuttaa sen, että D-moodi tökkii, mutta M toimii loistavasti?
                    Adpatiot nollaukseen ensin...uskon että sillä tulee kuntoon...oppinut huonoille tavoille vaan...
                    F10 523iA 2010

                    Ex: E39 528iA 1997
                    Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                    Ex: E65 745iA 2003
                    Ex: E46 318i 1998
                    Ex: E34 525iA 1989

                    Comment

                    • _Sylin_teri_
                      BTCF Member
                      • May 2013
                      • 366
                      • Suomi finland

                      Originally posted by TheRipper View Post
                      Adpatiot nollaukseen ensin...uskon että sillä tulee kuntoon...oppinut huonoille tavoille vaan...
                      Ja kannattaa öljynmäärä tarkistaa jos varsinkin kylmänä tekee. Öljynlisäys ei auta ongelmaan ainakaan heti, vaatii aina adaptaation nollauksen perään että alkaa toimimaan sulavasti. Ja vaihteet läpi paikallaa ennen tarkistusta, vaikuttaa yllättävän paljon pinnan tasoon

                      Comment

                      • Jackled
                        Newbiemmer
                        • Jan 2013
                        • 12
                        • Suomi, Helsinki

                        6hp26, Ajettu 180tkm ja öljyjä ei ole ikinä vaihdettu. Öljyt vaihtoon huuhtelemalla vai ajanko hamaan tappiin samoilla öljyillä?

                        Pääkaupunkiseudulla olevia korjaamoita kyseiseen hommaan voi myös ehdottaa.

                        Comment

                        • Kossu Allu
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2016
                          • 222
                          • Espoo

                          Originally posted by Jackled View Post
                          6hp26, Ajettu 180tkm ja öljyjä ei ole ikinä vaihdettu. Öljyt vaihtoon huuhtelemalla vai ajanko hamaan tappiin samoilla öljyillä?

                          Pääkaupunkiseudulla olevia korjaamoita kyseiseen hommaan voi myös ehdottaa.
                          Vantaalla toimii ainakin Powermatic: http://www.powermatic.fi/
                          Puhelimessa kuulostivat tosi asiallisilta ja hommansa osaavilta sekä kohtuuhintanen öljynvaihto huuhtelemalla, mm. Motonet tekee saman 200e kalliimalla hinnalla.

                          E91 320d -07 M-Sport
                          211hv / 430nm

                          Ex:
                          E60 525dA -06 "M-Sport"
                          M57TU2D25, GA6HP26
                          238hv / 510nm


                          M: pre-LCI OEM E6x helmat ja E60 takapuskuri, PDC

                          Comment

                          • levis69
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2008
                            • 186
                            • Etelä-Savo

                            Originally posted by Jackled View Post
                            6hp26, Ajettu 180tkm ja öljyjä ei ole ikinä vaihdettu. Öljyt vaihtoon huuhtelemalla vai ajanko hamaan tappiin samoilla öljyillä?

                            Pääkaupunkiseudulla olevia korjaamoita kyseiseen hommaan voi myös ehdottaa.
                            Suosittelen ehdottomasti öljynvaihtoa ja nimenomaan huuhtelemalla!
                            E63 M6

                            "Ei sen vian tarvitse olla suuri jos se on päässä,niin kuin minulla!"

                            ex:
                            e21 323i
                            e30 316
                            e30 M3
                            e34 524td
                            e34 520i
                            e39 530da
                            e39 540i 6v.
                            E61 535d

                            Comment

                            • Benighted
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2015
                              • 281
                              • Klaukkala

                              Originally posted by Kossu Allu View Post
                              Vantaalla toimii ainakin Powermatic: http://www.powermatic.fi/
                              Puhelimessa kuulostivat tosi asiallisilta ja hommansa osaavilta sekä kohtuuhintanen öljynvaihto huuhtelemalla, mm. Motonet tekee saman 200e kalliimalla hinnalla.
                              Mitäs nuo suunnilleen veloittaa hommasta? :think Toki voi soittaa joo, mutta varmaan tämä kiinnostaa muitakin.
                              F11 530xdA M-Sport 2014
                              Ex. E39 530iA Touring 2001
                              Ex. E61 530dA Edition Sport 2009

                              Comment

                              • Hattis
                                Bimmer Rookie
                                • Apr 2013
                                • 166
                                • Finland

                                Originally posted by Benighted View Post
                                Mitäs nuo suunnilleen veloittaa hommasta? :think Toki voi soittaa joo, mutta varmaan tämä kiinnostaa muitakin.
                                500€ oli 1.5 vuotta sitten avaimet käteen, 100€ lisää jos joutuu/haluaa vaihtaa sähköliittimen läpiviennin tiivisteen

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎