Mistähän löytys autooni madaltavat jousilautaset??:think
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e61 madallus
Collapse
X
-
Originally posted by teuvov View PostMistähän löytys autooni madaltavat jousilautaset??:thinkNäillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Iskarin yläpään suojatulppa
Tuli laitettua tänään alle Eibach Pro-Kit jouset ja Koni Sport iskarit. Vielä en ehtinyt kauheasti fiilistelemään, mutta todella pehmeästi ainakin ottaa töyssyt verrattuna vanhaan vakio alustaan vanhoilla iskareilla. Ihmeen vähän kyllä madaltui, mutta saattaahan se ajan kanssa vielä asettua. Mutta mitäs olette tehneet niiden yläpään laakereiden kanssa kun noissa Konin iskareissa on niin pitkä jenga, ettei ne muovitulpat käy sinne enää suojaksi? Joku patentti tarvisi keksiä ettei sinne mene likaa.E61 530dA -05
Comment
-
-
Originally posted by L.L. View PostTuli laitettua tänään alle Eibach Pro-Kit jouset ja Koni Sport iskarit. Vielä en ehtinyt kauheasti fiilistelemään, mutta todella pehmeästi ainakin ottaa töyssyt verrattuna vanhaan vakio alustaan vanhoilla iskareilla. Ihmeen vähän kyllä madaltui, mutta saattaahan se ajan kanssa vielä asettua. Mutta mitäs olette tehneet niiden yläpään laakereiden kanssa kun noissa Konin iskareissa on niin pitkä jenga, ettei ne muovitulpat käy sinne enää suojaksi? Joku patentti tarvisi keksiä ettei sinne mene likaa.
Comment
-
-
...täytyy kysyä nyt viisammilta neuvoo.. olen kasannut tuollaisen etupään tolpan ja jousi ei tunnu asettuvan ns oikeaan kohtaan millään. Menee hienosti kun laittaa ilman aluskumia oikeaan paikkaan, mutta kun laittaa oem kumin paikoilleen niin jousu kampeaa kyllä kumin mutkalle. Onko tuolla mitään merkitystä, mihin kohtaan jousen alapään loppu tulee? Nyt on siis n2-3cm pidemmällä ja kaikki on kuin hanska händyssä..
Comment
-
-
Jos asetat sen iskarin alalautasessa olevan loven osoittamaan yloöspäin "klo.12 kohtaa" niin jousen alapään loppukohdan tulee asettua jousilautasessa "kello 7:30". Eli juuri siihen kohtaan, missä se jousi näyttää alimmalta kierrokseltaan parhaiten istuvan paikalleen.
Jousen alaosaa ei siis kuulu asettaa siihen kohtaan, missä se pieni syvennys jousilautasessa alkaa, vaan muutama sentti vielä taaksepäin ennen syvennyksen alkua.
KUVA 1
KUVA 2
Originally posted by silä View Post...täytyy kysyä nyt viisammilta neuvoo.. olen kasannut tuollaisen etupään tolpan ja jousi ei tunnu asettuvan ns oikeaan kohtaan millään. Menee hienosti kun laittaa ilman aluskumia oikeaan paikkaan, mutta kun laittaa oem kumin paikoilleen niin jousu kampeaa kyllä kumin mutkalle. Onko tuolla mitään merkitystä, mihin kohtaan jousen alapään loppu tulee? Nyt on siis n2-3cm pidemmällä ja kaikki on kuin hanska händyssä..
Comment
-
-
Originally posted by valtti81 View PostTollaset etutolpat tilasin omaan mamasanilta 450e .. kattotaan minkälainen on kuinkas toi takapään madallus inpalla tapahtuu ??E61 525td -04
Comment
-
-
Originally posted by oranki View PostMamasan tarjoaa kahdella eri jousivaihtoehdolla tolppia e61:een, suoralla tai "orkkistyyppisellä", onko näiden eroista tietoa?:thinkX5 F15 ///Msport
CRX 2gen +25psi
Comment
-
-
Originally posted by ///THe View PostOrkkis tyyppinen käy oem yläpäihin eli jousi on kartiomainen. Taitaa saada vain yhtä jäykkyyttä/pituutta, oiskohan ollu 6kg. Suoraan jousta saa haluamallasi pituudella ja jäykkyydellä, mutta vaativat kaveriksi kovat säädettävät yläpäät. Niitäkin saat Mamasanilta.
Eli mamasanin vastaus kysymykseen sarjojen eroista, mikäli joku aprikoi:
Suurin ero on jousessa. Suoralla jousella tulevassa sarjassa on BC:n oma yläpää mukana ja normaali suora coilover jousi johon on myös tarvittaessa lukuisia eri vaihtoehtoja. Toisessa vaihtoehdossa käytetään auton omaa etuyläpäätä ja jousi on vakion kaltainen yläpäästä. Tämä jossa säilyy auton oma yläpää on aavistuksen hiljaisempi/mukavampi vaihtoehto, mutta ero on käytännössä _todella_ pieni, jos edes havaittava.
Eniten myyty malli näistä on sarja jossa tulee myös BC:n yläpäät mukana ja missä käytetään normaalia suoraa coilover jousta.E61 525td -04
Comment
-
-
Originally posted by LongJohn View PostMitäs ajatuksia herää Powerflex puslista etupäässä? Riemua vai riesaa? Tarkkuus vs mukavuus?
Tällä hetkellä vakioalusta, tulossa samalla oem M-sport tai jotain samaa korkoluokkaa olevaa ja 19" valssia...
Uniball-yläpäät lisää jonkun verran NVH:ta, todettu kahdella yksilöllä joissa samat puslat mutta toisessa vakioyläpäät ja toisessa BC:t. Makuja on monia mutta en silti pitänyt uniball-yläpäitä mitenkään kokonaisuutta pilaavina.BMW e61 535d M-sport
Lancia Delta HF integrale
Comment
-
-
Originally posted by tommi_n View PostParas muutos mitä voit etupäähän tehdä. Ohjauksesta tulee erittäin tarkka. Mukavuudessa ei juuri eroa orkkikseen, sanoisin että huonolla renkaalla saat enemmän negatiivisia ajatuksia aikaiseksi. Laita strongflexit, säästät ison kasan euroja.
Uniball-yläpäät lisää jonkun verran NVH:ta, todettu kahdella yksilöllä joissa samat puslat mutta toisessa vakioyläpäät ja toisessa BC:t. Makuja on monia mutta en silti pitänyt uniball-yläpäitä mitenkään kokonaisuutta pilaavina.
Comment
-
Comment