memebuy23buy

E60 535D tehonlisäys ohjelmointi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kissvesala
    replied
    Originally posted by veku View Post
    Eikohän se antti sulle 380-400 sinne laita jos niin haluat

    550d konehan on eri raudaltaankin kuin 35d kone vaikka iskutilavuus sama, näin muistan kuulleen..
    Laatikothan on E6x:ssä 6-vaihteinen ja F1x :ssä 8-vaihteinen..
    Joo ei niisä ole juuri samaa muuta ku litratilavuus. Ainaki jos M57N ja N57S myllyjä verrataan.

    Leave a comment:


  • veku
    replied
    Originally posted by Control^ View Post
    Joo, tuli vähän tyhmä olo nyt taas. Pitäisi joskus käyttää omia aivoja, edes pienen hetken ennenkuin alkaa kirjottamaan.

    Enpä siis hetkellisesti musitanu, että siinä on se 8 vaihteinen.... Jotenkin vaan kun huomasin, että iskutilavuus on sama, nin aattelin, että jotenki voisi verrata konetta/tekniikkaa ja siitä jotenki vinksahtaneesti uskaltaisi päätellä paljon 535D uskaltaisi tehoja ottaa irti. Lisää tukittua huoamsin myös että 550:ssä on 3 turboa. Eli joo... tyhmä kysymys tai ajatus.
    Eikohän se antti sulle 380-400 sinne laita jos niin haluat

    550d konehan on eri raudaltaankin kuin 35d kone vaikka iskutilavuus sama, näin muistan kuulleen..
    Laatikothan on E6x:ssä 6-vaihteinen ja F1x :ssä 8-vaihteinen..

    Leave a comment:


  • Control^
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    No ei ainakaan tuossa kopassa (E6x vs. 550d) laatikolla ole muuta yhteistä kuin valmistaja...
    Joo, tuli vähän tyhmä olo nyt taas. Pitäisi joskus käyttää omia aivoja, edes pienen hetken ennenkuin alkaa kirjottamaan.

    Enpä siis hetkellisesti musitanu, että siinä on se 8 vaihteinen.... Jotenkin vaan kun huomasin, että iskutilavuus on sama, nin aattelin, että jotenki voisi verrata konetta/tekniikkaa ja siitä jotenki vinksahtaneesti uskaltaisi päätellä paljon 535D uskaltaisi tehoja ottaa irti. Lisää tukittua huoamsin myös että 550:ssä on 3 turboa. Eli joo... tyhmä kysymys tai ajatus.
    Last edited by Control^; 13-01-2015, 19:05.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by Control^ View Post
    Heh juu juu, sarkasmi. 550D pääsis jo ehkä aika lähelle ohjelmoituna. Josta päästäänki kysymykseen, että teitääköhän kukaan onko näissä 535D sama vaihdelaatikko yms. kuin 550D..? Googlettamalla varmaan selviäisi myös, mutta juuri nyt laiskotta tosi pahasti niin ei jaksa ite

    EDIT: taitaapi siinä olla, jos on sama 2993cc konekkin näköjään....
    No ei ainakaan tuossa kopassa (E6x vs. 550d) laatikolla ole muuta yhteistä kuin valmistaja...

    Leave a comment:


  • Control^
    replied
    Originally posted by Zamppa View Post
    Kaukana on kympit peruspiristetyillä perheautoilla
    Heh juu juu, sarkasmi. 550D pääsis jo ehkä aika lähelle ohjelmoituna. Josta päästäänki kysymykseen, että teitääköhän kukaan onko näissä 535D sama vaihdelaatikko yms. kuin 550D..? Googlettamalla varmaan selviäisi myös, mutta juuri nyt laiskotta tosi pahasti niin ei jaksa ite

    EDIT: taitaapi siinä olla, jos on sama 2993cc konekkin näköjään.... Ja siksi kyselin vaan, että jos siinäkin kestää tuollaisia tehoja ottaa irti kuin siinä on, niin miksi ei myös tämmyisestä 535D mallista.

    EDIT 2: Eipähän sekään 550D näytä paljon ripeämmin menevän kuin 535D.
    Last edited by Control^; 13-01-2015, 19:03.

    Leave a comment:


  • Zamppa
    replied
    Originally posted by Control^ View Post
    Ps. Eikö se 535D bemmi olekkaan "ten second car" noissa varttimaileissa ?:think
    Kaukana on kympit peruspiristetyillä perheautoilla

    Leave a comment:


  • Control^
    replied
    Noniin nyt on aika varattu lauantaille AJ-Techille ja matka käy tampereen kautta niin, että saa softat päivitettyä!

    Jee Jee

    Ps. Eikö se 535D bemmi olekkaan "ten second car" noissa varttimaileissa ?:think

    Leave a comment:


  • Matson^
    replied
    Originally posted by veku View Post
    Ex E61 535d m-sport meni muistaakseni 370\770 setillä 5.4-5.5 0-100,tämän jälkeen autoon tuli pikkasen lisää voimaa..

    Pitää keväällä käydä tämä nykyinenkin ohjelmoimassa ja kiinnostaakin mitä tästä saa sitten irti kun DPF jää autoon.

    Muistaakseni Matson:in ex 535d meni 36x\7++ setillä johonkin 13.3-13.7 nurkille vartin
    Joo exä tais taipua 13,1 vai 13,2 ja 174, 2010-bimmereillä, kun koko päivän hinkkas + kotona pientä lähtö ja vaihto treeniä kellon kanssa.
    Tämä nykyinen jäi treenin puutteessa tuosta jonkun verran, vaikka tehoa pitäisi selkeesti enemmän ollakkin;
    Matson^ 535D 1,17 s 169,61 km/h 13,339 s

    Jusun 335d taisi alittaa nyt partyilla ensinmäisenä(?) 13s;
    Jusu^ M3D 1,15 s 173,44 km/h 12,805 s
    Last edited by Matson^; 13-01-2015, 12:46.

    Leave a comment:


  • veku
    replied
    Originally posted by peeämwee View Post
    Mukaviltahan ne setien laput näyttää. MUTTA: itseä kiinnostaa käytännön suorituskyky. Onko kukaan repinyt varttimailia, 0-100 0-200km/h? Vai onko nämä mehukkaimmat saatu tehtyä talven aikana? Nyt ei ole aikaa lukea koko topikkia. Mutu ei kiinnosta. Joten infoa kehiin rakkaat siskot ja veljet!
    Ex E61 535d m-sport meni muistaakseni 370\770 setillä 5.4-5.5 0-100,tämän jälkeen autoon tuli pikkasen lisää voimaa..

    Pitää keväällä käydä tämä nykyinenkin ohjelmoimassa ja kiinnostaakin mitä tästä saa sitten irti kun DPF jää autoon.

    Muistaakseni Matson:in ex 535d meni 36x\7++ setillä johonkin 13.3-13.7 nurkille vartin
    Last edited by veku; 13-01-2015, 12:08. Reason: Varttimaili

    Leave a comment:


  • peeämwee
    replied
    Mukaviltahan ne setien laput näyttää. MUTTA: itseä kiinnostaa käytännön suorituskyky. Onko kukaan repinyt varttimailia, 0-100 0-200km/h? Vai onko nämä mehukkaimmat saatu tehtyä talven aikana? Nyt ei ole aikaa lukea koko topikkia. Mutu ei kiinnosta. Joten infoa kehiin rakkaat siskot ja veljet!

    Leave a comment:


  • tuikku
    replied
    Originally posted by Mlatvala View Post
    (AIKA) hyvännäköinen ohjelma.
    No kiitos, tälläinen tieten lämmittää sydäntä.

    Haluaisin uskoa, ettei vääntökäyrästä ihan sattumalta tullut tuollainen.
    Ideana on, että väännöt mahdollisimman äkkiä nousisi sille tasolle, jonka voisi kuvitella tekniikan vielä kestävän ja sitten sopivalla tavalla pikkuhiljaa suhteessa kierroslukuun syöttöä lisäämällä se vääntö myös pysyisi siinä.
    Noin neljän sadan tehoon on vääntö käytännössä pakko päästää reilustikkin yli 700,n sadan, mutta haastavuus on siis siinä, että se olisi rajattu ja että max vääntö olisi käytössä "koko ajan".

    Hiukkasloukku paikoillaan ja yhden ahtimen malleissa tuollainen ei ole oikein mahdollista.
    Niissä on pakko höllätä syöttöjä kolmen tonnin jälkeen.
    Yhden ahtimen malleissa loppuu ilma, hiukkasautoissa ei kärsi aiheuttaa ylimääräistä rasitusta suodattimelle, jottei se ala regeneroimaan aina jokaisen kiihdytyksen jälkeen.

    Vetoaluetta voi tieten venyttää, jos haluaa, mutta tosiasia on että näissä suorasuihkareissa moottorin paras hyötysuhde on suunnilleen kahden ja kolmen tonnin välissä ja suunniteltu max tehon kierrosluku siellä neljän tonnin ympärillä.
    Jos tästä mantrasta meinaa poiketa, niin pitäisi tehdä rautaan muutoksia, jotka tukisi tätä muuttunutta tilannetta, muuten siitä tulee vaan "pakottamista". Muutos tulee, muttei rauta sitä tue, eikä hyötysuhde voi olla optimaalinen.

    Leave a comment:


  • Mikiis
    replied
    Originally posted by Mlatvala View Post
    (AIKA) hyvännäköinen ohjelma.
    (aika)kiva ajossakin. No nastarenkaat, ja lumi tässä ajoa häiritsee...

    Leave a comment:


  • _nixu_
    replied
    Originally posted by SlickT View Post
    Kenelläkään tiedossa PK seudulla jotain fiksua penkkiä missä tuon voisi käyttää? Voi olla kyllä että jää kesärengaskaudelle tuo tehojen mittaus kun ei millään jaksaisi edestakaisin renkaita vaihdella.
    EPDM:n penkki Hyvinkäällä, tuskin on hinnan kiroissa ja joskus on ollut klubin dynopäiviäkin. Liekkö tänä vuonna tulossa :think

    Leave a comment:


  • SlickT
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Laitapa mitatut tehot ja käyttökokemuksia sitten.
    Sen mitä tänään ajelin ja sai kokeiltua niin vetoja kyllä tuntuu olevan jos pitoa on. Hankala vaan kun ei valojen vilkkuminen lopu oikein millään nopeudella...

    Pitänee varmaan käyttää talven/kevään aikana jossain penkissä ihan mielenkiinnosta. Itseäni ei sinänsä teholukemat jne. niin kiinnosta mutta näkeehän niistä ainakin käyrien muodot. Pääasia että toimii hyvin DPF tuossa on paikallaan joten ei mitään ihan älyttömiä teholukemia ole.

    Kenelläkään tiedossa PK seudulla jotain fiksua penkkiä missä tuon voisi käyttää? Voi olla kyllä että jää kesärengaskaudelle tuo tehojen mittaus kun ei millään jaksaisi edestakaisin renkaita vaihdella.

    Leave a comment:


  • Control^
    replied
    Originally posted by exautisti View Post
    On mulla samasta autosta yli neljänsadan lappukin,mutta siinä käyrään tuli pikku monttu,niin laiton sitte tuon joka on oikean näköne...
    Mun silmissä varmaan molemmat olisi näyttäny hienoilta Ite on vielä vakiotehot kuitenki ja tässä vasta suunnitellaan jos tulevina viikoilla pääsis optimoimaan autoa...

    Leave a comment:

Working...
X