memebuy23buy

E60 535D tehonlisäys ohjelmointi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • revote
    replied
    Joo niinkuin laitoin niin ei välttämättä kuulu tähän ketjuun, ajattelin että jos jollakulla olisi kuitenkin samanlaisia kokemuksia. Mutta joo ehkä ei, ehkä se on tämä minun tottero.

    Leave a comment:


  • Ylkka
    replied
    Vai olisko sulla vika kuitenkin ihan laatikossa ja tuskin liittyisi mitenkään autoon laitettuun ohjelmaan?

    Omia sanojasi lainaten "Vaihdelaatikkoon on nyt lisätty 3l (!) öljyä, ja kuulemma öljypohjasta vähän falskaa että on syytä vaihtaa se uuteen ja samalla huuhtelu ja uudet öljyt laatikkoon."

    Niin olisko vaan falskannu sitä öljyä taas pois Mistä johtuisi laatinkon temppuilu?
    Originally posted by revote View Post
    Tuskin liittynee ketjun aiheeseen mutta laitan nyt tänne.

    Autolla ajettu 207tkm, softa sisässä nyt noin kk pari. Laatikko muuttunut huonoon suuntaan, vähän kuminauhamaiseksi. Esim. jos auto rullaa vaikka risteyksessä kävelyvauhtia ja painaa sitten kaasua niin menee hetki ennenkuin auto reagoi kaasuun. Tulee ylimääräisiä nykäyksiä tämän takia kun kierrokset kerkeää vähän nousta ennenkuin veto menee päälle.

    Paikaltaanlähdöissä tätä efektiä ei ole.

    Leave a comment:


  • revote
    replied
    Tuskin liittynee ketjun aiheeseen mutta laitan nyt tänne.

    Autolla ajettu 207tkm, softa sisässä nyt noin kk pari. Laatikko muuttunut huonoon suuntaan, vähän kuminauhamaiseksi. Esim. jos auto rullaa vaikka risteyksessä kävelyvauhtia ja painaa sitten kaasua niin menee hetki ennenkuin auto reagoi kaasuun. Tulee ylimääräisiä nykäyksiä tämän takia kun kierrokset kerkeää vähän nousta ennenkuin veto menee päälle.

    Paikaltaanlähdöissä tätä efektiä ei ole.

    Leave a comment:


  • AiM
    replied
    Laitetaan nyt tännekkin kun tuli tuollaiset laipat teetettyä sorvarilla 3,5" Downpipelle/DPF-korvausputkelle;
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Control^
    replied
    Originally posted by Juspa View Post
    Onko se 41AB boost pressure sensor? Mulla on koko ajan ollu toi vika. Vaihdoin imusarjassa olevan anturin ja kattonu myöskin kaikki liitännät läpi ko. Anturin osalta eikä vika oo mihinkään poistunut. Mitään vaikutusta en ole asialla huomannut olevan mihinkään.
    Pitääpi kysyä kaverilta mikä osa on merkinnältään. Varmasti tuo imusarjassa oleva sensori ku kaveri imusarjasta puhui ja jätti muutamat alipaineletkut vaihtamatta ja puhui jopa imusarjan läppien poistosta sit samalla kun tuon anturin tulee vaihtamaan. :think Ja siis en minäkään ole virallisesti mitään ole ajossa huomannu... Lyötiin vaan "viisaat päät yhteen" eilen ja tuumailtiin, et JOS se jotenki vaikuttaisi turbojen toimivuuten, jos paineita ei, hmm miten sen sanois, ilmoiteta oikein järjestelmälle, että se vähän voisi sielä jotain kyllä sekoittaa?

    Minä en todellakaan ole mikää auto spesialisti, mä vaan aina mietin liikaa

    Leave a comment:


  • Juspa
    replied
    Originally posted by Control^ View Post
    Mulla näköjään ahtopaine anturi/mittari rikki, joka vissiin voineen selitellä tuota minun tunnetta et "välillä joutuu vähän enemmän kaasua painamaan et auto reagoisi". En tiedä sitten voiko se tähän suoranaisesti liittyä, mutta jos se sitten on "sekoittanut" turbojen toimivuutta".
    Onko se 41AB boost pressure sensor? Mulla on koko ajan ollu toi vika. Vaihdoin imusarjassa olevan anturin ja kattonu myöskin kaikki liitännät läpi ko. Anturin osalta eikä vika oo mihinkään poistunut. Mitään vaikutusta en ole asialla huomannut olevan mihinkään.
    Last edited by Juspa; 12-03-2015, 05:53.

    Leave a comment:


  • Control^
    replied
    Mulla näköjään ahtopaine anturi/mittari rikki, joka vissiin voineen selitellä tuota minun tunnetta et "välillä joutuu vähän enemmän kaasua painamaan et auto reagoisi". En tiedä sitten voiko se tähän suoranaisesti liittyä, mutta jos se sitten on "sekoittanut" turbojen toimivuutta".

    Leave a comment:


  • tuikku
    replied
    Originally posted by elreino View Post
    et kai tosissas väitä että tuo vihreä alue on sinun autoosi kuuluva vakio kartta
    se eroaa vakiosta merkittävästi
    olet siirtänyt kartan 535d mallista autoosi tai sitten autosi on 535d malli

    Olen pahoillani, että olen selvästikkin pahoittanut mielesi.

    Kirjoitin kaasupolkimestani suunnilleen näin.
    " .. Laitan tähän lopuksi vastaavan kuvan oman autoni valtavasta kaasupoljin muutoksesta ohjelmassa ...

    Yritin kirjoittaa asian siten, että muutos olisi vastaava, kun omassani on.
    Jätin tarkoituksella näkyviin softan numeron, josta kuva on, se on 535d,stä - tietenkin, kun koko ketju tätä autoa koskee.

    Leave a comment:


  • Nmeri
    replied
    Kannattaa sanoo vaan antille että saat vapaat kädet ja kaikki irti mitä lähtee

    Leave a comment:


  • Control^
    replied
    Originally posted by Nmeri View Post
    Näin anttikin sanoi. Auton oltava teknisesti kunnossa ja vissiin se on myös ihan autosta kiinni. Omasta lukemat väännettiin ensimmäisellä vedolla ja ei muuta kun kotio.
    Jepp Antin sanoja minäkin vaan toistelin

    Hienot lukemat sulla! Prkl... Alkaa jo kaduttamaan kun menin sanomaan, että ei kaikkea tartte ottaa irti omasta :think

    Leave a comment:


  • elreino
    replied
    Originally posted by tuikku View Post
    .

    Kaasupolkimen lyhyt oppimäärä:

    Tämän ikäisissä puimureissa on kaksi ”kaasupoljinta” ohjelmassa, man ja autom.
    Kun kaasupoljinta poljetaan, välittää säätövastus asentotiedon prosentteina eculle, joka sen asennon lisäksi ottaa huomioon moottorin kierrosluvun. Suhteessa näihin kahteen tekijään, on ohjelmassa kartta, jossa se pyytää, tai vaatii itseltään vääntömomenttia.
    Kaasupolkimen kartta on näissä jo vakiona toooodella agrssiivinen, 70% painettuna käytännössä jo pyydetään maksimia, miltei koko ajan.
    Sitä ei tarvitsemisen vuoksi tarvi muuttaa, kun ainoastaan sieltä "lätty lattiassa" kohdasta, kaikki muu voi olla tehtaan jäljiltä …
    Näin ei valitettavasti yleensä ole, vaan aivan turhaan väännellään ko. karttoja ja saadaan vaan kummallista käyttäytymistä.
    Minun autossani voisi sanoa, että vääntökäyrä nousee aivan riittävän pystyyn, eikö ?
    Laitan tähän lopuksi vastaavan kuvan oman autoni valtavasta kaasupoljin muutoksesta ohjelmassa, hyvään vasteeseen tarvitaan sen polkimen kartan lisäksi paljon muutakin, mutta se on toinen juttu.


    et kai tosissas väitä että tuo vihreä alue on sinun autoosi kuuluva vakio kartta
    se eroaa vakiosta merkittävästi
    olet siirtänyt kartan 535d mallista autoosi tai sitten autosi on 535d malli

    Leave a comment:


  • Nmeri
    replied
    Originally posted by Control^ View Post
    Puhu antin kanssa, niin enpä usko, että on sen jälkeen vaikea tehä päätöksiä mitä haluat tehojen suhteen autolle jusu^:n ja Antin oma auto on hyviä esimerkkejä siitä mitä autot kestää. PISTE.

    jepp, totuus taitaa ollapi se, että ei noi 400hp/800nm ihan heittämällä onnistu, se on vissiin tosi paljon autosta ja kunnosta kiinni. Eli en tiedä oisinko minäkään saanu ehkä joku 15hp lisää ja joku 10nm. Sitäkun ei tiiä....:think
    Näin anttikin sanoi. Auton oltava teknisesti kunnossa ja vissiin se on myös ihan autosta kiinni. Omasta lukemat väännettiin ensimmäisellä vedolla ja ei muuta kun kotio.

    Leave a comment:


  • Control^
    replied
    Originally posted by revote View Post
    Minä vien autoni sunnuntaina Antille uudelleen. Mulle rempataan samalla ne turbot, uskaltasko sitten ottaa kaikki irti mitä vaan saa? 400hp kyllä kuulostas ja tuntus hienolta, eri asia saisko tuosta niin paljoa otettua. Ja miten lie auton kestävyys jos otetaan ihan kaikki tehot irti.
    Puhu antin kanssa, niin enpä usko, että on sen jälkeen vaikea tehä päätöksiä mitä haluat tehojen suhteen autolle jusu^:n ja Antin oma auto on hyviä esimerkkejä siitä mitä autot kestää. PISTE.

    jepp, totuus taitaa ollapi se, että ei noi 400hp/800nm ihan heittämällä onnistu, se on vissiin tosi paljon autosta ja kunnosta kiinni. Eli en tiedä oisinko minäkään saanu ehkä joku 15hp lisää ja joku 10nm. Sitäkun ei tiiä....:think

    Leave a comment:


  • revote
    replied
    Minä vien autoni sunnuntaina Antille uudelleen. Mulle rempataan samalla ne turbot, uskaltasko sitten ottaa kaikki irti mitä vaan saa? 400hp kyllä kuulostas ja tuntus hienolta, eri asia saisko tuosta niin paljoa otettua. Ja miten lie auton kestävyys jos otetaan ihan kaikki tehot irti.

    Leave a comment:


  • Control^
    replied
    Originally posted by -Jani View Post
    Itse oon myös ajatellut käydä Antin luona. Ootko muuten mittaillut kulutusta päivityksen jälkeen? Itse en auton hetkelliseen kulutusmittariin liikaa tuijottaisi kun tuntuu että vakisoftallakin se voi näyttää eroavaisuuksia joka aamu samassa mäessä. Kävitkös muuten päivittämässä auton softia ennen optimointia? Hyvät lukemat oot saanut penkissä, tuliko sulla downpipe samalla vaihdettua?
    En ole mittaillu, ainoastaan trippi mittarin meniessä ja tullessa Antin luota nollasin ja silloin kulutus oli palttirallaa 1L vähemmän tullessa kotia. Nyt taas on aivan mahdoton sanoa koska toi lumi ja luistoneston vilkkuminen varmasti korottaa aivan mielettömästi kulututsa ja vieläkin "uutuuden into" päästellä vähä menemään välillä. Tänään oli keskikulutus 9.2L/100km, yleensä keskustassa minulla on siinä 8.2L-8.4L/100km... Mutta tossa joulunpaikkeilla ku lunta oli kunnolla, niin keskikulutus oli 12.6L/100km... eli pitääpi sitten keväällä tuota tarkkailla matka ajossa on varmasti laskenu! Koska vääntäähän tuo pienemmillä kierroksilla -> eli vähemmän kaasua tarttee painella.

    Ja okei kiitos tosta, on ehkä totta et tyhmää sitä kattoa ja varsinkin jos auto on kylmä/lämmin se taitaapi heitellä vielä enemmänkin!

    Kiitos, alkanu tosiaan jo nyt mietityttää, että oisko sittenki pitäny kaikki ottaa irti Antilla oli tosi hyvä palvelua ja tietää mistä puhuu ei tarvinnu miettiä hetkeäkään enää sielä, että haluaako ohjelmoida vai ei, eli se oli loistava kokemus ja suuri kiitos nyt vielä sinne!! Mulla oli set cat-DPF yhdistelmä pönttö, eli pönttö auki ja DPF pois ja pönttö kiinni ja takas autoon. Ja kävin joo, tai oli tarkoitus päivittää, mutta eipä ollu mitään mitä päivittää.
    Last edited by Control^; 03-02-2015, 18:00.

    Leave a comment:

Working...
X