E60 535D tehonlisäys ohjelmointi?
Collapse
X
-
Joo niinkuin laitoin niin ei välttämättä kuulu tähän ketjuun, ajattelin että jos jollakulla olisi kuitenkin samanlaisia kokemuksia. Mutta joo ehkä ei, ehkä se on tämä minun tottero.
-
-
Vai olisko sulla vika kuitenkin ihan laatikossa ja tuskin liittyisi mitenkään autoon laitettuun ohjelmaan?
Omia sanojasi lainaten "Vaihdelaatikkoon on nyt lisätty 3l (!) öljyä, ja kuulemma öljypohjasta vähän falskaa että on syytä vaihtaa se uuteen ja samalla huuhtelu ja uudet öljyt laatikkoon."
Niin olisko vaan falskannu sitä öljyä taas poisMistä johtuisi laatinkon temppuilu?
Originally posted by revote View PostTuskin liittynee ketjun aiheeseen mutta laitan nyt tänne.
Autolla ajettu 207tkm, softa sisässä nyt noin kk pari. Laatikko muuttunut huonoon suuntaan, vähän kuminauhamaiseksi. Esim. jos auto rullaa vaikka risteyksessä kävelyvauhtia ja painaa sitten kaasua niin menee hetki ennenkuin auto reagoi kaasuun. Tulee ylimääräisiä nykäyksiä tämän takia kun kierrokset kerkeää vähän nousta ennenkuin veto menee päälle.
Paikaltaanlähdöissä tätä efektiä ei ole.
Leave a comment:
-
-
Tuskin liittynee ketjun aiheeseen mutta laitan nyt tänne.
Autolla ajettu 207tkm, softa sisässä nyt noin kk pari. Laatikko muuttunut huonoon suuntaan, vähän kuminauhamaiseksi. Esim. jos auto rullaa vaikka risteyksessä kävelyvauhtia ja painaa sitten kaasua niin menee hetki ennenkuin auto reagoi kaasuun. Tulee ylimääräisiä nykäyksiä tämän takia kun kierrokset kerkeää vähän nousta ennenkuin veto menee päälle.
Paikaltaanlähdöissä tätä efektiä ei ole.
Leave a comment:
-
-
-
Originally posted by Juspa View PostOnko se 41AB boost pressure sensor? Mulla on koko ajan ollu toi vika. Vaihdoin imusarjassa olevan anturin ja kattonu myöskin kaikki liitännät läpi ko. Anturin osalta eikä vika oo mihinkään poistunut. Mitään vaikutusta en ole asialla huomannut olevan mihinkään.
Minä en todellakaan ole mikää auto spesialisti, mä vaan aina mietin liikaa
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Control^ View PostMulla näköjään ahtopaine anturi/mittari rikki, joka vissiin voineen selitellä tuota minun tunnetta et "välillä joutuu vähän enemmän kaasua painamaan et auto reagoisi". En tiedä sitten voiko se tähän suoranaisesti liittyä, mutta jos se sitten on "sekoittanut" turbojen toimivuutta".Last edited by Juspa; 12-03-2015, 05:53.
Leave a comment:
-
-
Mulla näköjään ahtopaine anturi/mittari rikki, joka vissiin voineen selitellä tuota minun tunnetta et "välillä joutuu vähän enemmän kaasua painamaan et auto reagoisi". En tiedä sitten voiko se tähän suoranaisesti liittyä, mutta jos se sitten on "sekoittanut" turbojen toimivuutta".
Leave a comment:
-
-
Originally posted by elreino View Postet kai tosissas väitä että tuo vihreä alue on sinun autoosi kuuluva vakio kartta
se eroaa vakiosta merkittävästi
olet siirtänyt kartan 535d mallista autoosi tai sitten autosi on 535d malli
Olen pahoillani, että olen selvästikkin pahoittanut mielesi.
Kirjoitin kaasupolkimestani suunnilleen näin.
" .. Laitan tähän lopuksi vastaavan kuvan oman autoni valtavasta kaasupoljin muutoksesta ohjelmassa ...
Yritin kirjoittaa asian siten, että muutos olisi vastaava, kun omassani on.
Jätin tarkoituksella näkyviin softan numeron, josta kuva on, se on 535d,stä - tietenkin, kun koko ketju tätä autoa koskee.
Leave a comment:
-
-
Kannattaa sanoo vaan antille että saat vapaat kädet ja kaikki irti mitä lähtee
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Nmeri View PostNäin anttikin sanoi. Auton oltava teknisesti kunnossa ja vissiin se on myös ihan autosta kiinni. Omasta lukemat väännettiin ensimmäisellä vedolla ja ei muuta kun kotio.
Hienot lukemat sulla! Prkl... Alkaa jo kaduttamaan kun menin sanomaan, että ei kaikkea tartte ottaa irti omasta :think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by tuikku View Post.
Kaasupolkimen lyhyt oppimäärä:
Tämän ikäisissä puimureissa on kaksi ”kaasupoljinta” ohjelmassa, man ja autom.
Kun kaasupoljinta poljetaan, välittää säätövastus asentotiedon prosentteina eculle, joka sen asennon lisäksi ottaa huomioon moottorin kierrosluvun. Suhteessa näihin kahteen tekijään, on ohjelmassa kartta, jossa se pyytää, tai vaatii itseltään vääntömomenttia.
Kaasupolkimen kartta on näissä jo vakiona toooodella agrssiivinen, 70% painettuna käytännössä jo pyydetään maksimia, miltei koko ajan.
Sitä ei tarvitsemisen vuoksi tarvi muuttaa, kun ainoastaan sieltä "lätty lattiassa" kohdasta, kaikki muu voi olla tehtaan jäljiltä …
Näin ei valitettavasti yleensä ole, vaan aivan turhaan väännellään ko. karttoja ja saadaan vaan kummallista käyttäytymistä.
Minun autossani voisi sanoa, että vääntökäyrä nousee aivan riittävän pystyyn, eikö ?
Laitan tähän lopuksi vastaavan kuvan oman autoni valtavasta kaasupoljin muutoksesta ohjelmassa, hyvään vasteeseen tarvitaan sen polkimen kartan lisäksi paljon muutakin, mutta se on toinen juttu.
et kai tosissas väitä että tuo vihreä alue on sinun autoosi kuuluva vakio kartta
se eroaa vakiosta merkittävästi
olet siirtänyt kartan 535d mallista autoosi tai sitten autosi on 535d malli
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Control^ View PostPuhu antin kanssa, niin enpä usko, että on sen jälkeen vaikea tehä päätöksiä mitä haluat tehojen suhteen autollejusu^:n ja Antin oma auto on hyviä esimerkkejä siitä mitä autot kestää. PISTE.
jepp, totuus taitaa ollapi se, että ei noi 400hp/800nm ihan heittämällä onnistu, se on vissiin tosi paljon autosta ja kunnosta kiinni. Eli en tiedä oisinko minäkään saanu ehkä joku 15hp lisää ja joku 10nm. Sitäkun ei tiiä....:think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by revote View PostMinä vien autoni sunnuntaina Antille uudelleen. Mulle rempataan samalla ne turbot, uskaltasko sitten ottaa kaikki irti mitä vaan saa? 400hp kyllä kuulostas ja tuntus hienolta, eri asia saisko tuosta niin paljoa otettua. Ja miten lie auton kestävyys jos otetaan ihan kaikki tehot irti.jusu^:n ja Antin oma auto on hyviä esimerkkejä siitä mitä autot kestää. PISTE.
jepp, totuus taitaa ollapi se, että ei noi 400hp/800nm ihan heittämällä onnistu, se on vissiin tosi paljon autosta ja kunnosta kiinni. Eli en tiedä oisinko minäkään saanu ehkä joku 15hp lisää ja joku 10nm. Sitäkun ei tiiä....:think
Leave a comment:
-
-
Minä vien autoni sunnuntaina Antille uudelleen. Mulle rempataan samalla ne turbot, uskaltasko sitten ottaa kaikki irti mitä vaan saa? 400hp kyllä kuulostas ja tuntus hienolta, eri asia saisko tuosta niin paljoa otettua. Ja miten lie auton kestävyys jos otetaan ihan kaikki tehot irti.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by -Jani View PostItse oon myös ajatellut käydä Antin luona. Ootko muuten mittaillut kulutusta päivityksen jälkeen? Itse en auton hetkelliseen kulutusmittariin liikaa tuijottaisi kun tuntuu että vakisoftallakin se voi näyttää eroavaisuuksia joka aamu samassa mäessä. Kävitkös muuten päivittämässä auton softia ennen optimointia? Hyvät lukemat oot saanut penkissä, tuliko sulla downpipe samalla vaihdettua?matka ajossa on varmasti laskenu! Koska vääntäähän tuo pienemmillä kierroksilla -> eli vähemmän kaasua tarttee painella.
Ja okei kiitos tosta, on ehkä totta et tyhmää sitä kattoa ja varsinkin jos auto on kylmä/lämmin se taitaapi heitellä vielä enemmänkin!
Kiitos, alkanu tosiaan jo nyt mietityttää, että oisko sittenki pitäny kaikki ottaa irtiAntilla oli tosi hyvä palvelua ja tietää mistä puhuu ei tarvinnu miettiä hetkeäkään enää sielä, että haluaako ohjelmoida vai ei, eli se oli loistava kokemus ja suuri kiitos nyt vielä sinne!! Mulla oli set cat-DPF yhdistelmä pönttö, eli pönttö auki ja DPF pois ja pönttö kiinni ja takas autoon. Ja kävin joo, tai oli tarkoitus päivittää, mutta eipä ollu mitään mitä päivittää.
Last edited by Control^; 03-02-2015, 18:00.
Leave a comment:
-
Leave a comment: