memebuy23buy

E60 535D tehonlisäys ohjelmointi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • TeemuT
    replied
    Originally posted by makeclick View Post
    Alusta paremmaks ja renkaan kallistukset kuntoon. Sit kannattaa tarkastaa tai vaihtaa control armien kumipuslat (etu tukivarret edestä). Itellä oli ne rikki ni oli tosi levoton ajaa ja haki uriin. strongflexiltä joko jäykät tai vähän pehmeemmät polyuretaanit tilalle
    Oma tosin vain 330d man ja 290/600 niin edessä strongflexin puslat(vinotukivarret) ja takana apurungossa punaiset niin eikä tuo ole kuin polkee menemään
    Vakioilla oli kyllä aika vetelä varsinkin takapäästä kun polkaisi kunnolla, jos oli uria tiessä piti kyllä pitää ratista kiinni..

    nim: Muut ne aina mönkii edessä jarruna kun pitäs mennä ohi

    Leave a comment:


  • makeclick
    replied
    Originally posted by JarnoE36 View Post
    Samat kokemukset minulla. Mukava visiitti itsellänikin tällä viikolla ja tietoa oman auton kunnosta tuli roppakaupalla siinä sivussa jutustellessa. Automaatin toiminta muuttui järkevämmäksi eikä heitä niin helposti pienemmällä. Aivan mainio! En tiedä miten pysytte ojien välissä noilla vehkeillänne kun omassa 285/650 on jo pitelemistä. Kai siinä tulee " kun mikään ei riitä" efektiä.

    Ja Ajtechin visiitistä jäi mieleen Antin oma 335d. Siinä ei paljoa 500hp:sta puutu. RESPECT
    Alusta paremmaks ja renkaan kallistukset kuntoon. Sit kannattaa tarkastaa tai vaihtaa control armien kumipuslat (etu tukivarret edestä). Itellä oli ne rikki ni oli tosi levoton ajaa ja haki uriin. strongflexiltä joko jäykät tai vähän pehmeemmät polyuretaanit tilalle

    Leave a comment:


  • Paarma78
    replied
    Originally posted by JarnoE36 View Post
    En tiedä miten pysytte ojien välissä noilla vehkeillänne kun omassa 285/650 on jo pitelemistä. Kai siinä tulee " kun mikään ei riitä" efektiä
    4WD helppaa ihan kivasti ja lisää pitelemistä tulossa!

    Leave a comment:


  • JarnoE36
    replied
    Tekstiä muutettu
    Last edited by JarnoE36; 27-05-2020, 19:08. Reason: Tekstiä muutettu

    Leave a comment:


  • makeclick
    replied
    Oho. sainkin monta hyvää vastausta

    Tosiaan, maffin arvoja en muista, mutta rail pyynti max 1600. Jos uskaltais ni vois ehkä koittaa ylemmäs nostaa tuota (paremmala rail pumpulla).

    Kiitokset tuikku laskukaavoista. Olet avulias jantteri!
    Last edited by makeclick; 28-06-2015, 23:30.

    Leave a comment:


  • tuikku
    replied
    .
    Railpaineen nosto on tehokas keino saada kierroksilla savutonta lisätehoa.
    Ei tarvi kaikissa versioissa, eikä kaikki käytä ollenkaan.
    Tosiaan, kannattaa katsoa sitä pyyntiä.

    Jos sen sata mg haluaa palavan savutta, niin maffin min arvon voi laskea.

    100mg x savuton lambda 1,1 x seos suhde 14,6 = ~1600mg/isku.
    Eli, täyden syöttömäärän varmistumiseksi täytyisi maffin näyttää yli tuon meneviä arvoja.

    Leave a comment:


  • celkku
    replied
    Originally posted by makeclick View Post
    @Tuikulle ehkäpä

    Miksiköhän mun rail paine on vaan 1600mb
    Tosiaan säädetty 335d ja hepottimiakin pitäisi ihan kivaste löytyä.
    Tuleeko toi paine oikeasti esteeksi jossain kohtaa? Vai pitääkö vanhemmilla suuttimilla olla kovempi paine?
    Minkäslaisia ilmamääriä sinun maf näyttää?

    Leave a comment:


  • VolvoTDi
    replied
    Originally posted by makeclick View Post
    @Tuikulle ehkäpä

    Miksiköhän mun rail paine on vaan 1600mb
    Tosiaan säädetty 335d ja hepottimiakin pitäisi ihan kivaste löytyä.
    Tuleeko toi paine oikeasti esteeksi jossain kohtaa? Vai pitääkö vanhemmilla suuttimilla olla kovempi paine?
    1600bar on vakiopaine.

    Leave a comment:


  • exautisti
    replied
    Originally posted by makeclick View Post
    @Tuikulle ehkäpä

    Miksiköhän mun rail paine on vaan 1600mb
    Tosiaan säädetty 335d ja hepottimiakin pitäisi ihan kivaste löytyä.
    Tuleeko toi paine oikeasti esteeksi jossain kohtaa? Vai pitääkö vanhemmilla suuttimilla olla kovempi paine?
    No ootko kattonu paljonko pyynti on?

    Leave a comment:


  • makeclick
    replied
    @Tuikulle ehkäpä

    Miksiköhän mun rail paine on vaan 1600b
    Tosiaan säädetty 335d ja hepottimiakin pitäisi ihan kivaste löytyä.
    Tuleeko toi paine oikeasti esteeksi jossain kohtaa? Vai pitääkö vanhemmilla suuttimilla olla kovempi paine?
    Last edited by makeclick; 19-06-2015, 20:50.

    Leave a comment:


  • tuikku
    replied
    .
    Kylläkyllä, olet oikeassa

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by tuikku View Post
    .
    Ilmaa vähänlaisesti, pitäis mennä yli 1600,n.
    Olisko ahtovuoto.
    Yleensähän ahtovuodossa ilmamassa kasvaa, kun kaikki MAF:in läpi virtaama ilma ei päädy koneeseen. Ilmansuodattimen kunto?

    Leave a comment:


  • tuikku
    replied
    .
    Ilmaa vähänlaisesti, pitäis mennä yli 1600,n.
    Olisko ahtovuoto.

    Leave a comment:


  • celkku
    replied
    Tuolla bosch kts:llä loggaus on hieman huonoa, on sen verran hidas, olisiko jollain ehdottaa jotain parempaa?

    Ilmamassa arvot eivät muuttuneet juuri nimeksikään mittarin vaihdolla.

    Ilmamassa noin 1450mg / 3400rpm - 1400mg / 3900rpm tämän jälkeen lähtee laskemaan suht rajusti
    Ahtopaine pysyy pientä piikkausta lukuun ottamatta hienosti tuossa 2.2bar

    Railipaine pysyy tasaisesti 1860bar.
    Parhaillaan testerin mukaan syöttöä oli 89mg, tämä oli hyvin pienen hetken..
    Tulee mieleen että ahtimessa olisi jotain mätää, painetta on mutta ilma ei liiku?


    edit, autoon oli ilmestynyt vikakoodi jostain epäuskottavasta käyrästä??
    Last edited by celkku; 15-06-2015, 22:44.

    Leave a comment:


  • tuikku
    replied
    .
    Kyllä sinulta puuttuu viitisen kymmentä hv,a.
    Mutta voi se aivan hyvin olla ihan minun virheenikin, on kyllä käynyt niinkin.

    Katsoitko, että maffin vaihdon jälkeen arvot nousi, nollasitko aikaisemman oppimisen, nopeuttaa uudelleen sopeutumista.
    Kun vääntö on ok ja max teho ei, niin se meinaa, että haluttu syöttömäärä toteutuu, mutta jostain syystä leikkaantuu ennen max tehoa.
    => jokin alkaa rajoittamaan syöttömäärää haluttua pienemmäksi.
    Jos ei tule savua => ohjelma rajoittaa syötön, anturitietojen perusteella.
    Jos savuttaa => mekaaninen vika, tai liikaa syöttöjä.

    "Helpoin" selitys olisi nousevat ahtolämmöt, nyrkkisääntö yksi aste yli 50,n syö yhden hv,n. Moottorin ohjain rajoittaa, eikä siinä ole happeakaan.
    Moottorin nesteille rajat alkaa noin 90,stä.
    Näyttääkö kaikki paineet samaa arvoa, kun moottori on sammuksissa, virta päällä.
    Nouseeko railpaine, 1800bar, pysyykö
    Nouseeko ahtopaine, pysyykö kurissa, 2,2bar.
    Miten maffin arvo käyttäytyy 3000-4000rpm.
    Mikä on syöttömäärä, pitäis olla välillä 85-100mg testerillä katsottuna.
    Lamda-anturi voi olla sökö.

    Käytännössä ilmamassamittari on bemarissa ainut anturi, joka "antaa" syöttöjä, kaikki muut rajoittaa sitä.
    No, mappianturilla on kyllä tietyissä tilanteissa molempia toimintoja.

    Lamda-anturin irrottaminen antaa muistaakseni epäuskottavuus herjan ja ohjelma siirtyy kiinteään arvoon, jota en nyt ulkoa muista, olikohan peräti 1. (eli ei rajoita, ohjelma siirtyy paineohjatuksi, muistaakseni näin)

    Bemarin ohjelmassa on paljon erilaisia vikatiloja muistuttavia "tasoja", joihin ohjelma kätevästi tuntuu siirtyvän ja joista ei tule mitään herjaa, aivan ihania etsiä ja löytää.
    Listasta on varmaan hyötyä kaikille, jotka painiskelee "kulkuongelmien" kanssa. Nuo kun tarkastaa, niin pitäis jo jotain selvitä.

    Leave a comment:

Working...
X