memebuy23buy

E60 535D tehonlisäys ohjelmointi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hakkapeliitta
    replied
    Originally posted by Kissvesala View Post
    Vuosimalli nyt kertoo jo aika paljon. Aivan ekat tuli ilman pönttöä.
    www.bmwarchiv.de ja sieltä vin decoder. Jos auto on lähteny tehtaalta euro 4:na niin pönttöki siellä on/on ollu.
    Edit: tosiaan topikin autoistahan tässä ilmeisesti on kyse eli eikö 535:ssa ole ollu jo kaikissa pönttö

    Olen yrittänyt ennenkin etsiä tuota euro-normimerkintää VIN sivuilta mutten vaan osaa. Missä se vin decoder kertoo onko auto lähtenyt euro3 vai euro4 versiona pihalle?

    Leave a comment:


  • AnttiMH
    replied
    Kiitos vastanneille, tuo tieto helpotti, ja helpottaa päätöstä pöntön poistamisesta ja auton uudelleenohjelmoinnista.

    Käsittääkseni pöntön kuoren saa takaisin katin viereen kiinni, niin että silmämääräisesti näyttää siltä että dpf olisi edelleen paikoillaan, vaikka siinä onkin vain kuori.

    Autoni tullut tehtaalta 2006 kesällä, ja muistelen lukeneeni että siinä mallissa KAT ja DPF ovat yhtena osana. Ja Mallitarkennus on 530DA -E61.

    Leave a comment:


  • SlickT
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Laitapa mitatut tehot ja käyttökokemuksia sitten.
    Vajaa viikko ajeltu nyt softatulla autolla ja ei voi kun olla tyytyväinen

    Muuttui kyllä auto aika paljon erilaiseksi kuin vakiona. Normiajossa ajellaan alle 2000rpm pintakaasulla erittäin vaivattomasti ja tarpeen tullen kyllä voimaa löytyy alhaalta asti. Kesärengaskelejä odotellessa. Joko tässä pitää rueta suunnittelemaan DPF tyhjäystä kesälle

    Tehokäppyrät jossain vaiheessa kevättä. EPDM penkki olisi Hyvinkäällä mutta olisi täällä vähän lähempänäkin esim. st motors tai Rasmus Speed Promotions. Tuolla jälkimmäisessä olisi tuollainen pyörän napoihin tuleva dyno.

    Pelkän persdynon perusteella voi tätäkin softaa kyllä suositella

    Leave a comment:


  • Kissvesala
    replied
    Originally posted by Hakkapeliitta View Post
    Perustason kysymys vol II. :

    Mistä näkee suht. nopeasti onko autossa ollut tehtaalta lähtiessä DPF vai ei?
    Vuosimalli nyt kertoo jo aika paljon. Aivan ekat tuli ilman pönttöä.
    www.bmwarchiv.de ja sieltä vin decoder. Jos auto on lähteny tehtaalta euro 4:na niin pönttöki siellä on/on ollu. Ja joo, nuin niinku jartsa jo sano niin mittarista koodaamalla sen näytön ja ilmotukset saa pois idrivestä, softasta taas poistetaan itesään siihen generointiin liittyvät asiat.

    Edit: tosiaan topikin autoistahan tässä ilmeisesti on kyse eli eikö 535:ssa ole ollu jo kaikissa pönttö

    Leave a comment:


  • Hakkapeliitta
    replied
    Originally posted by AnttiMH View Post
    Ohjelmoinnista ja dpf poistosta.

    Perustason kysymys....

    Ajattelin vaan että jos se poistuu kokonaan ja mallimerkinnän perusteella tietää että autossa sellainen pitäis olla, niin siitähän suht. Nopeasti näkee mitä autolle on tehty....
    Perustason kysymys vol II. :

    Mistä näkee suht. nopeasti onko autossa ollut tehtaalta lähtiessä DPF vai ei?

    Leave a comment:


  • jartsa02
    replied
    Originally posted by AnttiMH View Post
    Ohjelmoinnista ja dpf poistosta.

    Perustason kysymys....

    Kun dpf poistetaan ja auto uudelleen ohjelmoidaan ei pelkästään korkeampien suoritusarvojen saavuttamiseksi, vaan ymmärtääkseni myös dpf poltto ohjelmoidaan pois niin Että järjestelmä ei enää yritä tehdä regenerointia, niin mitä tapahtuu idriven huoltovalikon dpf kohdalle?

    Poistuuko dpf kohta kokonaan vai näyttääkö se mahdollisesti aina jotain tiettyä km lukemaa pöntön vaihdolle?

    Ajattelin vaan että jos se poistuu kokonaan ja mallimerkinnän perusteella tietää että autossa sellainen pitäis olla, niin siitähän suht. Nopeasti näkee mitä autolle on tehty....
    Moottorinohjauksen softan dpf:n poisto ei poista sitä dpf-kohtaa I-drivestä, mutta sen saa pois kokonaan sieltä I-driven valikosta, kun NCS:llä koodaa sen pois päältä mittariston asetuksista.

    Leave a comment:


  • tuikku
    replied
    .
    No ei se häviä.
    Siitä minulla ei ole kokemusta, miten sen edes saisi häviämään.
    Ehken silläkeinon, että koodaisi sen huoltonäyttö osion vastaamaan jotain Euro3 päästötason autoa, niitäkinhän näissä on.
    Periaatteessa mahdollista, käytännöstä en tiedä.

    "Jäljellä oleva matka" taitaa muodostua siitä, miten softa on tehty.
    Jos on jouduttu siihen tilanteeseen, jossa kaikkien vikatilojen ylipääsemiseksi on jouduttu kertomaan eculle, että suodatin on vaihdettu, nollaantuu kaikki laskuritkin.
    Ja jos laskurit on sitten ohjelmasta tuhottu, ei ne tieten laske enää.

    Siitä minulla ei ole kokemusta että jos softa on tehty sillä tavanomaisimmalla tavalla, eli polton epäonnistumisesta johtuvat vikakoodit vain poistettu, että mitä vuosien saatossa näytön laskureille tapahtuu. Tämän tietää siitä, että noin tonnin välein pöllyää. Jotkut DPF-poistosoftat osaa kuitenkin nollata ne "hiukkaspöntön täyttymis" - laskuritkin.
    Ja aina kun laskurit tuhotaan, on ajomatkaa max määrä jäljellä, eikä matka vähene.

    Keskusnäyttö on vaan "näyttöpohja" joka kertoo ohjelman välittämän tiedon aiheesta, jos näyttöön haluaa muutoksia, pitää siis koodata toinen kanava.

    Leave a comment:


  • Hakkapeliitta
    replied
    Originally posted by AnttiMH View Post
    Ohjelmoinnista ja dpf poistosta.

    Perustason kysymys....

    Poistuuko dpf kohta kokonaan vai näyttääkö se mahdollisesti aina jotain tiettyä km lukemaa pöntön vaihdolle?

    Ajattelin vaan että jos se poistuu kokonaan ja mallimerkinnän perusteella tietää että autossa sellainen pitäis olla, niin siitähän suht. Nopeasti näkee mitä autolle on tehty....
    Originally posted by Hakkapeliitta
    Ei poistu. Käsittääkseni tuo jakso juoksee(edit. tai pysyy muuttumattomana) huolimatta DPFn tilasta. Lisäksi, käsittääkseni oikein, vain polttotapahtuma ja sen seuranta/aktivointi, poistetaan moottorinohjausohjelmasta. Moottori ei siis yritä polttaa pönttöä puhtaaksi eikä seuraa paineita/lämpötilaa yms. jotka aktivoivat polton.
    Hidas.

    Leave a comment:


  • -rik
    replied
    Sinne se jää ja rupeaa näyttään 200 000km eikä vähene. Sen saa myös erikseen hävitettyä sieltä näkyvistä jos haluaa.

    Leave a comment:


  • AnttiMH
    replied
    Ohjelmoinnista ja dpf poistosta.

    Perustason kysymys....

    Kun dpf poistetaan ja auto uudelleen ohjelmoidaan ei pelkästään korkeampien suoritusarvojen saavuttamiseksi, vaan ymmärtääkseni myös dpf poltto ohjelmoidaan pois niin Että järjestelmä ei enää yritä tehdä regenerointia, niin mitä tapahtuu idriven huoltovalikon dpf kohdalle?

    Poistuuko dpf kohta kokonaan vai näyttääkö se mahdollisesti aina jotain tiettyä km lukemaa pöntön vaihdolle?

    Ajattelin vaan että jos se poistuu kokonaan ja mallimerkinnän perusteella tietää että autossa sellainen pitäis olla, niin siitähän suht. Nopeasti näkee mitä autolle on tehty....

    Leave a comment:


  • Control^
    replied
    Originally posted by -rik View Post
    Mitä sää nyt selität? M ja N ei oo sama asia.
    Ei Jeesus... Jos on 10h töissä, niin ei pitäisi tulla tänne kirjottelemaan. Tästä eteenpäin olen hiljaa . Nyt on aivan liikaa jo päästetty aivopieruja mitään miettimättä. Kiitos huomautuksesta

    Ja nyt ei enää puhuta tästä koska menee off topic!!

    Leave a comment:


  • veku
    replied
    Originally posted by -rik View Post
    Mitä sää nyt selität? M ja N ei oo sama asia.
    Ja S perässä tarkoittanee että kuuluu Motorsport klaaniin

    Leave a comment:


  • -rik
    replied
    Originally posted by Control^ View Post
    Jepp näin taitaa olla! Ja toki moottori mallista ensimmäiset 3 kirjainta on samat myös M57
    Mitä sää nyt selität? M ja N ei oo sama asia.

    Leave a comment:


  • Control^
    replied
    Originally posted by Kissvesala View Post
    Joo ei niisä ole juuri samaa muuta ku litratilavuus. Ainaki jos M57N ja N57S myllyjä verrataan.
    Jepp näin taitaa olla! Ja toki moottori mallista ensimmäiset 3 kirjainta on samat myös M57

    Leave a comment:


  • Control^
    replied
    Originally posted by veku View Post
    Eikohän se antti sulle 380-400 sinne laita jos niin haluat

    550d konehan on eri raudaltaankin kuin 35d kone vaikka iskutilavuus sama, näin muistan kuulleen..
    Laatikothan on E6x:ssä 6-vaihteinen ja F1x :ssä 8-vaihteinen..
    Joo eiköhän se tee niinku pyytää Mutta pakko myöntää et vähän ujostuttaa... ehkä enimmikseen siksi, että autossa on jo kilometrejä takana. Mutta eiköhän se hyvin kestä, ohan se laatu bimmeri kuitenki Ja niinku moni, muistaakseni sinäkin jossain kirjottanu, niin omasta ajo tyylistä se on kiinni! Saa semmoisen 1.4L vakio fiatinki rikki, jos niin haluaa.

    Joo näin se vissiin onki ku eilen sitten samalla ku kysyin kattelin googlesta.

    Leave a comment:

Working...
X