memebuy23buy

E60 535D tehonlisäys ohjelmointi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • tuikku
    replied
    .
    Melko lailla puolessa välissä kuutta sataa nyt ...
    Jos se jotakuta edes kiinnostaa, niin savut on kuitenkin tuosta vähentyneet.
    Pelkällä dieselillä.

    Leave a comment:


  • ///THe
    replied
    Kannattaa tarkastaa ahtimien puolelle tulevat alipaineletkut ensinnä. Ainakin omalla kohdalla alkoi savuttaan aivan valtavasti alakierroksilla, kun alkoi nuo letkut vuotamaan. Ahtovuoto on myös aika todennäköinen (ainahan nämä tuntuu jostain vähän vuotavan).

    EDIT: Karalan perus optimointisoftia käyttävät tuolla puljussa mistä auto ostettu. Toimii kyllä ihan OK muuten kunnossa olevassa autossa.
    Last edited by ///THe; 22-04-2015, 08:17.

    Leave a comment:


  • casino
    replied
    Originally posted by VolvoTDi View Post
    Ei kai kukaan sitä ohjelmaa noin pieleen saa, vikaa on jossain kun noin paljon savuttaa!
    Joo... olisiko ahtovuotoa jossain.?

    Leave a comment:


  • VolvoTDi
    replied
    Originally posted by casino View Post
    No mikähän paska softa siellä on.? Potkua puuttuu ja savua tulee. Ei nämä kunnollisella ohjelmalla anna ilman dpf kuin 0.3 - 0.5 välissä mitä on tullut useammasta mittailtua.
    Ei kai kukaan sitä ohjelmaa noin pieleen saa, vikaa on jossain kun noin paljon savuttaa!

    Leave a comment:


  • casino
    replied
    Originally posted by Jonee^^^^ View Post
    mitenköhä mulla sit oli savutusarvo 3? :think pikku kikkailulla saatii sit savutukset 1.4 et saatiin päästöt katsastukseen
    gti car centeriltä reilu vuos sitte e61 535d ja siinä pitäs olla 306/600+ tarkkaa tietoa siitäkää ei oo
    No mikähän paska softa siellä on.? Potkua puuttuu ja savua tulee. Ei nämä kunnollisella ohjelmalla anna ilman dpf kuin 0.3 - 0.5 välissä mitä on tullut useammasta mittailtua.

    Leave a comment:


  • Jonee^^^^
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Kävin katsastamassa 370 hp:n x35d:n tällä viikolla,
    dpf poistettu, savutusarvo "huimat" 0.15...
    mitenköhä mulla sit oli savutusarvo 3? :think pikku kikkailulla saatii sit savutukset 1.4 et saatiin päästöt katsastukseen
    gti car centeriltä reilu vuos sitte e61 535d ja siinä pitäs olla 306/600+ tarkkaa tietoa siitäkää ei oo

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by Amex10 View Post
    Kaikki kulutusmittaukset on tehty tankkausten perusteella ja kulutusmittarin kalibrointi on tullut varsin tutuksi.

    Minun matka-ajotyylillä entinen range täydellä tankilla oli 850km ja nyt se on 1010 - 1080km.

    Taajamapyörityksessä kulutus laski suhteessa vielä enemmän.

    Mittasin kulutuksen tankkaamalla ensin Turku - S-joki ja heti softauksen jälkeen samana päivä paluumatkalla. Ero oli silloin noin 10%, vaikka tuli kyllä välillä uusia hevosia käyttettyäkin.

    Ennen vei matka-ajossa minun tyylillä 7.8 - 8L. Nyt 6.7 - 6.9. Sekalaisessa taajama - kaupunkipyörityksessä meni ennen 11-12L. Nyt menee 9.5 - 9.8L

    Nopeusrajoitusten mukaan kun tiruuttaa kaheksaakymppiä, niin kalibroitu kulutusmittari näyttää jopa vitosella alkavia lukemia.

    Kaikki mitattu tankkaamalla.

    Tätä vehjettä ei ole hankittu ekodieseliksi. Jos joku minulle olisi sanonut, että tällä softalla kulutus tippuu, niin en olisi uskonut, mutta totta se on.

    Lisäksi kestää polkea tosi rajusti, että pääsee matka-ajossa yli 9L kulutuksiin.
    Mielenkiintoista tietoa ohjelmointia ajatellen. Oma maantiepainotteinen kulutukseni pyörii tuossa 7-7,5l/100km ja range on 1000-1100km. Todella kiva olisi, jos tuosta vielä saisi reilua säästöä, sillä olen kyllä pettynyt korkeaan kulutukseen LCI-autossa vs. edellinen E46 330xD 184hv....:think

    Leave a comment:


  • Amex10
    replied
    Kaikki kulutusmittaukset on tehty tankkausten perusteella ja kulutusmittarin kalibrointi on tullut varsin tutuksi.

    Minun matka-ajotyylillä entinen range täydellä tankilla oli 850km ja nyt se on 1010 - 1080km.

    Taajamapyörityksessä kulutus laski suhteessa vielä enemmän.

    Mittasin kulutuksen tankkaamalla ensin Turku - S-joki ja heti softauksen jälkeen samana päivä paluumatkalla. Ero oli silloin noin 10%, vaikka tuli kyllä välillä uusia hevosia käyttettyäkin.

    Ennen vei matka-ajossa minun tyylillä 7.8 - 8L. Nyt 6.7 - 6.9. Sekalaisessa taajama - kaupunkipyörityksessä meni ennen 11-12L. Nyt menee 9.5 - 9.8L

    Nopeusrajoitusten mukaan kun tiruuttaa kaheksaakymppiä, niin kalibroitu kulutusmittari näyttää jopa vitosella alkavia lukemia.

    Kaikki mitattu tankkaamalla.

    Tätä vehjettä ei ole hankittu ekodieseliksi. Jos joku minulle olisi sanonut, että tällä softalla kulutus tippuu, niin en olisi uskonut, mutta totta se on.

    Lisäksi kestää polkea tosi rajusti, että pääsee matka-ajossa yli 9L kulutuksiin.
    Last edited by Amex10; 18-04-2015, 21:46.

    Leave a comment:


  • JP-76
    replied
    Originally posted by Amex10 View Post
    Aj Tech - Antti Järvi

    Ajelin Seinäjoelle jossa Antti Järvi olikin jo hallinovi auki ja viittoili sisään. DPF:n sisuskalut pois ja pönttötakaisin paikoilleen. Auton siirto seinätaakse erittäin siistiin ja nykyaikaiseen dynotilaan ja ensimmäinen veto vakiona. Softan muokkaus ja siirto takaisin autoon, tulokset nähtävissä paperilla.

    Koko palvelutapahtuma oli erittäin ammattitaitoinen ja mutkaton. En tiedä, miten sen olisi voinut paremmin hoitaan.

    Auto toimii todella mahtavasti ja uskoo ken tahtoo, mutta kulutus tippui maantieajossa litralla ja sekalaisessa ajossa kaupungissa suhteessa vielä enemmän.

    Softa on erittäin pyöreä ja toimii kaikilta osa-alueilta todella hienosti. Auto tuntuu paljon terveemmeltä, ja minulta haihtui kaikki luulot siitä, että tällainen vaikuttaisi kestävyyteen merkittävän heikentävästi, niin hienosti auto pelittää.

    Vetojakin alkaa olla jo ihan kohtuullisesti.

    Erittäin tyytyväinen AJ Techin asiakas.
    Antti hoitaa kyllä hommat mallikkaasti ...mutta, mutta, kannattaa tuo kulutusmittari vielä kalibroida uudestaan niin näet todellisen eron kulutukseen.

    Softasta ja softaajasta riippumatta tuo kulutusmittari näyttää heittävän vähän häränpyllyä softauksen jälkeen

    Pystyt itse kalibroimaan mittarin piilovalikon kautta, mutta joudut ensin selvittämään todellisen kulutuksen perinteisen "tankkaa - aja - tankkaa"-metodin avulla.
    Last edited by JP-76; 18-04-2015, 17:06.

    Leave a comment:


  • Amex10
    replied
    Aj Tech - Antti Järvi

    Ajelin Seinäjoelle jossa Antti Järvi olikin jo hallinovi auki ja viittoili sisään. DPF:n sisuskalut pois ja pönttötakaisin paikoilleen. Auton siirto seinätaakse erittäin siistiin ja nykyaikaiseen dynotilaan ja ensimmäinen veto vakiona. Softan muokkaus ja siirto takaisin autoon, tulokset nähtävissä paperilla.

    Koko palvelutapahtuma oli erittäin ammattitaitoinen ja mutkaton. En tiedä, miten sen olisi voinut paremmin hoitaan.

    Auto toimii todella mahtavasti ja uskoo ken tahtoo, mutta kulutus tippui maantieajossa litralla ja sekalaisessa ajossa kaupungissa suhteessa vielä enemmän.

    Softa on erittäin pyöreä ja toimii kaikilta osa-alueilta todella hienosti. Auto tuntuu paljon terveemmeltä, ja minulta haihtui kaikki luulot siitä, että tällainen vaikuttaisi kestävyyteen merkittävän heikentävästi, niin hienosti auto pelittää.

    Vetojakin alkaa olla jo ihan kohtuullisesti.

    Erittäin tyytyväinen AJ Techin asiakas.
    Attached Files
    Last edited by Amex10; 18-04-2015, 15:37.

    Leave a comment:


  • tuikku
    replied
    .
    Softa alkaa oleen "loppusiivousta" vaille valmis.
    Joutavat herjat vioista, jotka ei auta asiaa nyt mitään, pitää naplata poikkeen.
    Säätö on nyt liian karski tiekäyttöön, mutta suht helposti muutettavissa ihan arkiajo kelpoiseksi, heräämisvaiheen savuttelut poikkeen.
    Nyt jo tilanne on sellainen, että kun holsetti herää, niin savut häviää erittäinkin hyväksyttävälle tasolle - mikä on tieten vaatimuskin, jotta tehoa voi ylipäänsä odotella ja tullakkaan.
    Jonkinlainen kunnon savu oli itseasiassa tässä oikeastaan "must", lisäksi sillä on ennakoitu tiettyjä apuja heräämiseen, joita nyt testaamisvaiheessa ei vielä ole käytetty. Siinä oli vähän Antinkin vihjeellä osuutta.
    Raudan suhteen on lopputikistelut menossa, mutta ei se teho enää näillä osilla kamalasti nouse, muutaman kymmentä hevosta ...
    Kaikki alkaa olleen tapissaan jo.

    Sitten tähän topiikin asiaan.
    Bemarin pumput ei taida viiteen sataan ilman modauksia riitää, suurin jos on tyypiltään "97" ja "110" riittää pikkuisen yli, niin alle taitaa jäädä.

    Rengaspalvelu Karjalainen Kajaanissa tekee suuttimia, jotka toimii "vakion tyylisesti", lineaarisesti suhteessa paineeseen ja ruiskutusaikaan ja tuottavat noin 20% enemmän kuin 535,n suuttimet, helppo säätää ohjelmassa.
    Lyhyt pakosarja yhdistettynä herkkätoimiseen ahtimeen, Master/Garrett GTX tyyliin, takaisi varmaan katukäyttöönkin käyttömukavuutta ja savuttomuutta.

    Loppuviimein aina tullaan siihen ihan perussettiin, sopiva pumppu, suuttimet, ahdin/pakosarja, cooleri ja pakoputki. Ei se siitä muuksi muutu.

    Sitten tieten laatikko porsii ja ollaankin jo Siekkisen pajalla vakioasiakkaiden puolella, mutta se tulee sitten boonuksena siihen päälle ....

    Näkyy aina vähintään pari kymppiä lopulta maksavan, jos kunnollisen tekee.
    Hyvästä aihiosta oikeastaan halvempikin tehdä, huonompaan joutuu panostamaan jo ihan peruskorjuuseen, jota tulis edes jollain lailla ajettava ja edes pyhättömän viikon kestäisi kasassa...

    Leave a comment:


  • exautisti
    replied
    Eilen penkitettiin tuikun tekeleestä 415hp/808nm käytännössä suht. vakio autosta. Uskosin et tuo 500hp menee rikki täälläkin joku päivä

    Leave a comment:


  • vekkuli
    replied
    Originally posted by veku View Post
    Onko tuo auto normaalikäytössä :think
    Ettei olis joku drifteri... http://www.blacksmokeracing.com/modi...-om648-engine/
    MP r545 odotellessa.
    Last edited by vekkuli; 18-04-2015, 07:54.

    Leave a comment:


  • veku
    replied
    Originally posted by Kissvesala View Post
    Oisko tässä kyseessä blacksmoke tiimin mese
    Onko tuo auto normaalikäytössä :think

    Leave a comment:


  • Kissvesala
    replied
    Originally posted by veku View Post
    Löytyskö linkkiä vaikka privalla jos ei julkinen
    Oisko tässä kyseessä blacksmoke tiimin mese

    Leave a comment:

Working...
X