memebuy23buy

E60 535D tehonlisäys ohjelmointi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Control^
    replied
    Nyt on pari vikkoa körrötelty "maltillisella" ohjelmalla... Auto muuttunu kyllä aika moiseksi hirviöksi tai sanotaanko raketiksi ja vedot 40km/h vauhdista ylöspäin sujahtaa silmänräpäyksessä niin, että 200km/h on melkein liiankin nopeasti vastassa Tosin luistonesto vilkkuu kyllä melkein tosiaan koko ajan näytöllä näillä keleillä, niin eipä kaikkea riemua ole vielä päässy ottamaan vastaan ja kulutuskaan ei ole väitetysti laskenu yhtään mihinkään päinvastoin! Eikun kyllä se kotimatkalla seinäjoelta laski melkein 1L/100km tosin sitäkään vähän vaikee mitata, koska tuli silloinkin jo vähän päästeltyä... Melkein alkanu mietityttää, että ois kaikki pitäny ottaa moottorista vain irti kun kerran nyt tehtiin... No eipä kuitenkaa suuresta erosta puhuta. Eiköhän näilläki passaa mennä...

    Tehot: 375hp/760Nm

    Yksi juttu jääny vähän ihmetyttää (varmasti päänsisäinen ongelma), tuntuu siltä, että tuo auton "käyttö alue" kaasulla on jotenkin vähän pidentyny, eli miten tämän selittäisin, että ei minua ymmärretä väärin, tehot ei kyllä ole siis mihinkään voinu kadota (pikku turboa tai alipaineletkuja ajatellen), NIIN tuntuu siltä, että 50-90km/h vauhdissa joutuisi vähän enemmän kaasua painamaan, että se alkaa kiihdyttämään tai jotain alkaa ees tapahtumaan. Nyt puhutaan kuitenki ehkä siitä, että tuntuisi, että kaasua joutuu joku puolisenttiä, jos sitäkään enemmän painamaan... Kuvittelenkohan siitä syystä että se ero pintakaasulla ja itse kiihdytys kaasulla on suurempi kuin ennen tehojen kannalta.. hmm. Eli samoin myös sitten kulutus kasvaisi, jos joutuu vähän enempi painaan, että saa sitä pientä haettua vauhtia tai pysyvää vauhtia esim ylämäessä. Saakohan tästä selityksestä nyt mitää selkoa...

    Leave a comment:


  • nachi
    replied
    Originally posted by ptikkala View Post
    Parhaiten varmaankin saat tuon tiedon kun rimpautat tai pistät postia Antille.
    Laitettu, ajattelin kuitenkin kysäistä täältäkin, jos jollain on ollut sama 25d LCI aut -combo ohjelmoinnissa vastikään.

    Leave a comment:


  • ptikkala
    replied
    Parhaiten varmaankin saat tuon tiedon kun rimpautat tai pistät postia Antille.

    Leave a comment:


  • nachi
    replied
    Minkälaisille lukemille AJ:n Antti saa 525d LCI:n automaatilla ohjelmoitua, noin suurinpiirtein?

    Leave a comment:


  • -rik
    replied
    On niitä jotka suhtautuu spektisemminkin, mm. edellistä autoa kun myin niin kaksi (2) ostaja ehdokkaasta jotka kävivät autoa paikanpäällä katsomassa, molemmat kyselivät moneen kertaan kestävyydestä ohjelmoinnin jälkeen yms yms. Auto kuitenkin lähti toisen matkaan. Toisenkaan ostajan kohdalla kynnyskysymys ei kuitenkaan ollut loppujen lopuksi ohjelmointi, vaan hinta

    En tiedä onko monille jäänyt semmoinen kuva e39:n romurauta gm:stä takaraivoon vuosien varrella, vai mistä lie johtuu että ei kestä enää kasvaneita vääntöjä (ehkei muut merkit kestä edelleenkään niin rajusti?). En usko että dpf:n poistosta kyselee kuin joku viherpiipertäjä maksimissaan. (Sillä ehdolla että mustaa ei tule perän täydeltä, mutta softaahan on helppo lieventää tässä tapauksessa vähän..)

    Itse henkilökohtaisesti kun autoja katselen, ei ohjelmointi ole siellä "must" listalla mihin auton varusteet valitsen. Tietysti jos kaksi täysin samanlaista yksilöä olisi tarjolla, ja toisesssa olisi hyvä softa, niin varmaan sen valitsisin kun auto olisi jokatapauksessa käytettävä rullilla jossain vaiheessa.
    Last edited by -rik; 17-01-2015, 10:36.

    Leave a comment:


  • AnttiMH
    replied
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Ilmeisesti DBF:ää ei ole pakko poistaa käytöstä jos viriohjelma laitetaan, vaan poltto voidaan koodata myös viriohjelmaan ?
    Jep, pohdin tuota kanssa, varmaan pöntön voi jättää, ja silti ohjelmoida, mutta epäilisin että pönttö tukkeutuu entistä nopeammin, ja dpf "ongelmat" eivät poistu.

    Ja vissiin suoritusarvot ovat sitten ohjelmoinnin jälkeen jotain muuta kuin ilman pönttöä.

    Tässä houkuttelee se ettei tarvitse dpf:ää uusia 200tkm kohdilla, tai pesetyttää ja uudelleen asennuttaa.

    Ehkä siis paras ratkaisu on myydessä laitatuttaa pönttö takaisin ja palauttaa normi softa. Veikkaan että jos auto menee vaihdossa uudempaan, niin vastapuoli kyllä selvittää onko ko. "Puukotus" autolle tehty.

    En usko että kaikki suhtautuvat yhtä positiivisesti softaukseen ja dpf poistoon kuin tähän mennessä vastanneet. Mielelläni kuulisin lisää mielipiteitä.

    Leave a comment:


  • Kissvesala
    replied
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Ilmeisesti DBF:ää ei ole pakko poistaa käytöstä jos viriohjelma laitetaan, vaan poltto voidaan koodata myös viriohjelmaan ?
    Joo ei sitä ole pakko poistaa ja ei sitä tartte koodata päälle. Sehän on siellä valmiina
    Yleensä se muokataan sieltä pois sillon ku pönttö tyhjätään. Näin ollen softan missä pönttö jätetään paikolleen saa monesta paikkaa vähä edullisemminki mitä semmosen josta se otetaan pois.

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Ilmeisesti DBF:ää ei ole pakko poistaa käytöstä jos viriohjelma laitetaan, vaan poltto voidaan koodata myös viriohjelmaan ?

    Leave a comment:


  • VolvoTDi
    replied
    Originally posted by jumuli View Post

    Epäilen kyllä toki tuota 60v tuulipukuista toyotalla ajelevaa seinänaapuria tuntuu olevan joka asiaan hyvin kriittinen :think
    Johtuu siitä kun Tojotaan ei pysty DPF poistoa tekemään, paitsi 1.4d4d:hen kun on sitikan pannu Kateellinen nääs...

    Leave a comment:


  • ptikkala
    replied
    Heh, kerrattain satuin olemaan paikalla kun semmonen 60v herrasmies toi 525dn dpfn poistoon ja softan asennukseen ☺

    Leave a comment:


  • jumuli
    replied
    Originally posted by AnttiMH View Post
    Kysymys:

    Minkälaisia kokemuksia ohjelmoidun ja dpf poistetun auton ostajina ja myyjinä?

    Eli miten ko. Toimenpiteet ovat vaikuttaneet auton osto/myyntipäätöksiin? olettaisin että toimepiteen tekemisestä saa (ostaja) tarvittaessa siis selvän ja tiedolla vaikutus tällaisen auton haluttavuuuteen jatkossa....

    Vai onko joku pistänyt dpf takaisin ja ohjelmoinut ns "vakioksi" ennnen myyntiä eteenpäin?
    Eiköhän se ole kaikkien mielestä ainoastaan hyvä asia, kun säästää itse pitkän pennin. En nää asiassa yhtäkään huonoa puolta enkä ole ikinä vielä kuullut tai tavannut ihmistä joka näkisi

    Epäilen kyllä toki tuota 60v tuulipukuista toyotalla ajelevaa seinänaapuria tuntuu olevan joka asiaan hyvin kriittinen :think

    Leave a comment:


  • AnttiMH
    replied
    Kysymys:

    Minkälaisia kokemuksia ohjelmoidun ja dpf poistetun auton ostajina ja myyjinä?

    Eli miten ko. Toimenpiteet ovat vaikuttaneet auton osto/myyntipäätöksiin? olettaisin että toimepiteen tekemisestä saa (ostaja) tarvittaessa siis selvän ja tiedolla vaikutus tällaisen auton haluttavuuuteen jatkossa....

    Vai onko joku pistänyt dpf takaisin ja ohjelmoinut ns "vakioksi" ennnen myyntiä eteenpäin?

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by Hakkapeliitta View Post
    Perustason kysymys vol II. :

    Mistä näkee suht. nopeasti onko autossa ollut tehtaalta lähtiessä DPF vai ei?
    Pakoputkesta. Jos ulostulo on käännetty alaspäin niin ei ole loukkua...

    Leave a comment:


  • Kissvesala
    replied
    Originally posted by Hakkapeliitta View Post
    Olen yrittänyt ennenkin etsiä tuota euro-normimerkintää VIN sivuilta mutten vaan osaa. Missä se vin decoder kertoo onko auto lähtenyt euro3 vai euro4 versiona pihalle?
    Eipä tuo näköjään näytä sitä ja bemarin sivuilla ei edelleenkään näy kohtaa Options olenkaan!

    Leave a comment:


  • Kissvesala
    replied
    Originally posted by AnttiMH View Post
    Kiitos vastanneille, tuo tieto helpotti, ja helpottaa päätöstä pöntön poistamisesta ja auton uudelleenohjelmoinnista.

    Käsittääkseni pöntön kuoren saa takaisin katin viereen kiinni, niin että silmämääräisesti näyttää siltä että dpf olisi edelleen paikoillaan, vaikka siinä onkin vain kuori.

    Autoni tullut tehtaalta 2006 kesällä, ja muistelen lukeneeni että siinä mallissa KAT ja DPF ovat yhtena osana. Ja Mallitarkennus on 530DA -E61.
    Juu. Tai siis se vaimennin avataan ja sisältä nypästään vaan se dpf osa pois jos ny ei sitte halua kattiaki välttämättä pois.

    Leave a comment:

Working...
X