Noihin kiristyneisiin savustusrajoihin,
en muista koskaan saaneeni Bemarista yli 0.3x savuja vaikka DPF oli poistetu ja nuppeja softasta käännetty kaakkoon...
Kun tuo savustustehsti tehdään ilman kuormitusta niin ei se vastaa todellisuutta, tuollainen 0.3 savut testissä päästävä savuttaa jo täyskaasukiihdytyksessä huomattavasti.
E60 535D tehonlisäys ohjelmointi?
Collapse
X
-
Originally posted by tuikku View Post.
Jostain syystä, näissä keskusteluissa se teho ja tehonlisän suuruus on hyvyyden tai huonouden mittari. No, onhan se sellainen "kova" fakta - ei siinä mitään
Suu vaahdossa sitten uskotaan tuota ja millään muulla ei ole enään väliä.
Paljon tärkeämpää on, että auto toimii moitteetta ja on mukava ajaa, kulutus pysyy aisoissa, moottori ei savuta ja se 300tkm ajettu tekniikka kestää vielä ohjelmoinnin jälkeenkin. Ja, että auto menee möys viritysten jälkeen päästöistäkin läpi.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by makkis View Post
Esim. Volvotdi laittaa Aj-techin ohjelmia ja hänellä ei ole penkkiä, ni ei se lopputulosta muuta mitenkään käykö sen Aj-techin ohjelman laitattamassa Treellä Volvotdi:llä vai Seinäjoella Aj-techin pajalla, ainoa että saat sen penkkilapun mikä todentaa tehonmuutoksen, jos et sitä muuten sattuisi huomaamaan
Leave a comment:
-
-
Originally posted by makkis View PostNiin no ei sitä puuttuvaa 20hp pidä sillä ohjelmalla sinne sitten korjatakaan. Ja kun autoissa voi olla se 20hp eroa ilman mitään mekaanista vikaakaan.
Nämä ovat kuitenkin yksilöitä.
Ei se Aj-techkään penkistä huolimatta ota jokaisesta autosta samoja tehoja.Mun mielestä esim. korkeapainepumpun/turbon alhainen tuotto lasketaan mekaanisiksi vioiksi.
Originally posted by MakkisJa edelleenkin nämä ketkä "tekevät penkissä" ohjelman niin kyllähän se vastaa käytännössä näitä kamalia "pakettisoftia", kun ei niitä mitenkään reaaliajassa säädetä siinä penkissä kuten megasquirt yms.
Kyllä se on pelkästään tekijän taidoista kiinni.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ptikkala View Postkyllä ajtechillä saa esittää omia toiveita minkälainen ohjelma sinne tehdään.
Originally posted by Supra^ View PostEn tiedä muiden pointeista, mutta omani oli että kun kyseinen yksilö ajetaan samassa penkissä sekä ennen että jälkeen softamuutoksen, saadaan myös todiste siitä mitä se softamuokkaus antaa lukemina ulos. Tehonmittauksella ennen/jälkeen pystytään myös todentamaan jos sieltä jostain syystä (esim. mekaaninen vika yms.) jää puuttumaan 20hv/50Nm pyydetystä/luvatusta, mitä ei ainakaan asiakas huomaa ilman penkkiä, kun sitä tehoa muutenkin tulee tuntuvasti lisää esim. kolmelitraisessa dieselissä.
En ikinä laitattaisi minkään firman softaa (AJ-Tech/Sedox/Celtic/Motorbit/BSR/KTCModing/jnejnejne) autooni ilman tehonmittausta ennen/jälkeen edellämainituista syistä.
Nämä ovat kuitenkin yksilöitä.
Ei se Aj-techkään penkistä huolimatta ota jokaisesta autosta samoja tehoja.
Leave a comment:
-
-
Nyt kun itse ohjelman tekijöitä näyttäs olevan linjoilla niin olis vähän kysyttävää ohjelman muuttamisen laajuudesta.
Kun puhutaan, "irti mitä saa", tavasta ohjelmoida niin kuinka pitkälle mennään ohjelman muutoksissa? Tarkoittaako se että ilma/polttoaine määriä hierotaan tarkemmin eri ajotilanteissa? Missä vaiheessa ajoituksen muutokset tulee peliin? Vai tuleeko ollenkaan?
Leave a comment:
-
-
.
Jostain syystä, näissä keskusteluissa se teho ja tehonlisän suuruus on hyvyyden tai huonouden mittari. No, onhan se sellainen "kova" fakta - ei siinä mitään.
Mutta kyllä minusta sellainen helposti huomattava tehonlisä on itsestään selvyys, sen suuruus riippuu ihan auton kunnosta pääasiallisesti ja myös niistä osista, mistä ne on kasattu, vakio tai muutettu.
Kyllä se että kaikki edelleen hyvin toimii, tekniikan määrittämissä rajoissa on se juttu. Ei autoa, tai ohjelmaa siihen tehdä sitä penkkilappua varten, ei. Vaan jokapäiväistä ajelua varten, tien päällä ajellessa sen pitää toimia parhaiten, ei penkissä. Ohjelman teko on onnistunut silloin parhaiten, kun ne omat tuhmuudet sieltä ei mitenkään pistä silmään, vaan auto toimii "hyvässä mielessä", niin kuin tehtaan portista olisi sellaisena tullut.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Tiphook View PostMorjesta vaan !
Tuli tossa vajaa vuos sitten ostettua 535d e60. Tällä hetkellä kaunokaisessa on vakiotehot, mutta kesäks olis tarkoitus heittää helvettiin sen DPF ja tehdä moottorinohjelmointi.
Etelä-Suomessa kun asustelen, niin ei viitsis lähtee Pohjanmaalle AJ-Techille ajelemaan, joten kyselin Tuusulan motorbitistä aikaa ohjelmoinnille.
Sieltä tuli tälläinen vastaus:
"Huomaa DPF tyhjennyksessä että nyt on käytössä erilainen pakokaasumittaus pakokaasun noelle (k-arvolle). Ennen käytettiin 1,5 k-arvona, nykyisin auton omaa mallikohtaista. Se on merkitty auton tyyppikilpeen sellaisen neliön sisälle. Usein se on BMW:ssä 0,50 / 0,51 / 0,53. Siihen raja-arvoon pääseminen vanhalla dieselillä ilman DPF:ää on todella vaikeaa."
Mitäs mieltä arvon paneeli on asiasta? Jos asia todella näin on, niin voi vitun vitun vittu.
Klikkaa tuosta alta
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ptikkala View Postkyllä ajtechillä saa esittää omia toiveita minkälainen ohjelma sinne tehdään.
Leave a comment:
-
-
kyllä ajtechillä saa esittää omia toiveita minkälainen ohjelma sinne tehdään.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by makkis View PostEipä tuo hintojensa puolesta mitenkään poikkeava paikka ole. Samoja tai kovempia hintoja kuin muualla.
Ja edelleenkin nämä ketkä "tekevät penkissä" ohjelman niin kyllähän se vastaa käytännössä näitä kamalia "pakettisoftia", kun ei niitä mitenkään reaaliajassa säädetä siinä penkissä kuten megasquirt yms.
Kyllä se on pelkästään tekijän taidoista kiinni.
Esim. Volvotdi laittaa Aj-techin ohjelmia ja hänellä ei ole penkkiä, ni ei se lopputulosta muuta mitenkään käykö sen Aj-techin ohjelman laitattamassa Treellä Volvotdi:llä vai Seinäjoella Aj-techin pajalla, ainoa että saat sen penkkilapun mikä todentaa tehonmuutoksen, jos et sitä muuten sattuisi huomaamaan
En ikinä laitattaisi minkään firman softaa (AJ-Tech/Sedox/Celtic/Motorbit/BSR/KTCModing/jnejnejne) autooni ilman tehonmittausta ennen/jälkeen edellämainituista syistä.
Leave a comment:
-
-
MotorBYTEn bulkkihinta 499€ 2000-2009 dieseliin.
Plus sitten kiva lista millä se softan hinta sitten nouseekin halujen mukaan. En tiedä onko tämä alan normi? (Itse en ole maksanut..)
Ohjelmalliset lisäpalvelut optimoinnin yhteydessä:
Hiukkassuodattimen (DPF) ohjelmallinen poisto 75€
Pakokaasun takaisinkierrätyksen (EGR) ohjelmallinen poisto 75€
Imusarjan läppien ohjelmallinen poisto 75€
Nopeudenrajoittimen muokkaus 75€
Leave a comment:
-
-
Eipä tuo hintojensa puolesta mitenkään poikkeava paikka ole. Samoja tai kovempia hintoja kuin muualla.
Ja edelleenkin nämä ketkä "tekevät penkissä" ohjelman niin kyllähän se vastaa käytännössä näitä kamalia "pakettisoftia", kun ei niitä mitenkään reaaliajassa säädetä siinä penkissä kuten megasquirt yms.
Kyllä se on pelkästään tekijän taidoista kiinni.
Esim. Volvotdi laittaa Aj-techin ohjelmia ja hänellä ei ole penkkiä, ni ei se lopputulosta muuta mitenkään käykö sen Aj-techin ohjelman laitattamassa Treellä Volvotdi:llä vai Seinäjoella Aj-techin pajalla, ainoa että saat sen penkkilapun mikä todentaa tehonmuutoksen, jos et sitä muuten sattuisi huomaamaan
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Benighted View PostTosiaan yritin painottaa, että on olemassa Motorbit (hyviä kokemuksia porukalla) ja MotorBYTE (ei mitään tietoa paitsi että halpa). Kyselin siis tuosta jälkimmäisestä.
Leave a comment:
-
-
Tosiaan yritin painottaa, että on olemassa Motorbit (hyviä kokemuksia porukalla) ja MotorBYTE (ei mitään tietoa paitsi että halpa). Kyselin siis tuosta jälkimmäisestä.
Leave a comment:
-
Leave a comment: