memebuy23buy

E60 Kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Korpraali
    BTCF Member
    • Nov 2009
    • 524
    • Turku

    Kumpi termari kannattaa lyödä 535d:hen. Febi Bilstein vai Vemo? EGR termari vaihdettu alkuperäiseen, ja vieläkin on lämmöt 70 hujakoilla
    BMW F30 335i xDrive ///M-Sport Individual

    Ex: BMW E60 535d LCI ///M-Sport Individual, BMW E60 535d ///M-Sport, E39 535i ///M-Sport, E39 528i

    Comment

    • Kissvesala
      Moderator
      • Jun 2010
      • 3110
      • Liminka

      Originally posted by Korpraali View Post
      Kumpi termari kannattaa lyödä 535d:hen. Febi Bilstein vai Vemo? EGR termari vaihdettu alkuperäiseen, ja vieläkin on lämmöt 70 hujakoilla
      Oma mielipide on kyllä tässä asiassa että ihan sama ku ovat niin s...nan heikkoja kaikki...halvin mahollinen varmasti yhtä luja ku orkkis.
      Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
      Kissvesala.fi
      Priva tai o443424479

      Comment

      • syncro^^
        BTCF Member
        • Jan 2011
        • 765
        • Keski-Pohjanmaa, Räyrinki- Pohjois-Pohjanmaa Oulu

        pitemmän aikaa jo sinisen savun säestämä ajettu jo omalla bmw:llä 530da vuosmalli oli 04.. käynnistyksessä eritoten huomaa ja hieman jopa nykyään tyhjäkäynnillä, ei hukkaa yhtään öljyä eikä haise öljypolttimelle mutta sininen savu on aina ilkeen väristä mistä vois vikaa ettimään ahtimella esim ajettu n.20tkm ei pitäis olla vielä loppu.autolla itessään ajettu 260tkm ei luulis olevan vielä loppu:think öljynvaihto välinä pidetty korkeintaa 15tkm
        Sininen savu on sitkeyttä, musta on voimaa.

        BMW G31 540D x-Drive
        BMW F11 530DA -12

        Ex:
        BMW E61 535da individual -10 340/680nm
        BMW F11 520Da Alpinweiss III -13
        BMW F30 320Da -12
        Bmw E70 3.0DA -07
        Bmw F10 525DA -10
        Bmw 530Da e60 Pre-Lci -317/718 -03

        Comment

        • Matson^
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2008
          • 2113
          • Seinäjoki

          Vanha viiskolmevitonen kans aina pölläytti kylmäkäynnistyksissä sinistä dpf:n poiston jälkeen, eikä ko. ominaisuus muuttunut miksikään vaikka ahtimetkin kävi huollossa. Nykyinen ei taas pölläytä.. Tiedä mistä mahtaa johtua, jotkut pölläyttää toiset ei :think
          | BMW G30 X-Drive M-Sport |
          | Nissan Navara TREK-1 |
          ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

          Comment

          • Marko H.
            BTCF Member
            • Jun 2007
            • 88
            • Salo

            Originally posted by syncro^^ View Post
            pitemmän aikaa jo sinisen savun säestämä ajettu jo omalla bmw:llä 530da vuosmalli oli 04.. käynnistyksessä eritoten huomaa ja hieman jopa nykyään tyhjäkäynnillä, ei hukkaa yhtään öljyä eikä haise öljypolttimelle mutta sininen savu on aina ilkeen väristä mistä vois vikaa ettimään ahtimella esim ajettu n.20tkm ei pitäis olla vielä loppu.autolla itessään ajettu 260tkm ei luulis olevan vielä loppu:think öljynvaihto välinä pidetty korkeintaa 15tkm
            Huohottimen suodatin kannattaa tarkistaa, jollei ole lähi aikoina vaihdettu.
            BMW E61 530dA http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=172112

            Comment

            • syncro^^
              BTCF Member
              • Jan 2011
              • 765
              • Keski-Pohjanmaa, Räyrinki- Pohjois-Pohjanmaa Oulu

              Originally posted by Matson^ View Post
              Vanha viiskolmevitonen kans aina pölläytti kylmäkäynnistyksissä sinistä dpf:n poiston jälkeen, eikä ko. ominaisuus muuttunut miksikään vaikka ahtimetkin kävi huollossa. Nykyinen ei taas pölläytä.. Tiedä mistä mahtaa johtua, jotkut pölläyttää toiset ei :think
              juuh tosiaan normaalisti toimii mutta häirittee tuo sinisen tuprauttaminen kylmänä


              Originally posted by Marko H. View Post
              Huohottimen suodatin kannattaa tarkistaa, jollei ole lähi aikoina vaihdettu.
              tietääkseni ei ikinä :think mut pitääpä kysästä korjaamolta
              Sininen savu on sitkeyttä, musta on voimaa.

              BMW G31 540D x-Drive
              BMW F11 530DA -12

              Ex:
              BMW E61 535da individual -10 340/680nm
              BMW F11 520Da Alpinweiss III -13
              BMW F30 320Da -12
              Bmw E70 3.0DA -07
              Bmw F10 525DA -10
              Bmw 530Da e60 Pre-Lci -317/718 -03

              Comment

              • tabasco
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2007
                • 851
                • fin

                Originally posted by Marko H. View Post
                Huohottimen suodatin kannattaa tarkistaa, jollei ole lähi aikoina vaihdettu.
                Originally posted by syncro^^ View Post
                tietääkseni ei ikinä :think mut pitääpä kysästä korjaamolta
                Ei kai nyt enää E60:ssa noita vanhoja huoparullasuodattimia ole... eikös kaikissa M57N-koneissa ole jo vortex?

                Comment

                • Clavurion
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2005
                  • 9159
                  • Oulu

                  Originally posted by tabasco View Post
                  Ei kai nyt enää E60:ssa noita vanhoja huoparullasuodattimia ole... eikös kaikissa M57N-koneissa ole jo vortex?
                  Kyllä niissä E60/61 mallisarjan alkupään M57N-koneissa on ollut tehtaalta edelleen huoparulla.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • _Rontti
                    BTCF Member
                    • Sep 2008
                    • 1195
                    • Raahe

                    mikäs säteilylämmitin menee 535da:n koneen kylkeen? Tai mikä letkulämmitin? Mielellään sulakkeella tai termostaatilla oleva letkulämmitin.
                    -Raahe connection-
                    E39 LeMans BlueM5
                    E60 530da M-spört mod. Black sapphire metallic
                    E39 523i Montrealblau
                    E34 DiamantSchwartz 535i
                    Vikakoodin lukua ja remontteja raahen seudulla

                    Comment

                    • mvps
                      Newbiemmer
                      • Dec 2012
                      • 20
                      • Oulu

                      Inpa herjaa lambda anturista, auto siis 530d. En ole huomannut ajossa mitään erikoista joten mikäs funktio tällä lambdalla oikein on dieselissä, onko näillä taipumusta antautua?`Jos on rikki mitä jää moottorista säätämättä jä missä näkyy (kulutuksessa?)

                      Comment

                      • Mlatvala
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 3553
                        • Kuopio

                        Originally posted by _Rontti View Post
                        mikäs säteilylämmitin menee 535da:n koneen kylkeen? Tai mikä letkulämmitin? Mielellään sulakkeella tai termostaatilla oleva letkulämmitin.
                        Calix tekee letkulämppäreitä. Tyyppi oli joku 425 muistaaksein. Lienet joudut sit termarin siihen itse rakentamaan jos moisen haluat.
                        E61 535d alkuunsa viritetty.

                        Comment

                        • tabasco
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2007
                          • 851
                          • fin

                          Originally posted by Clavurion View Post
                          Kyllä niissä E60/61 mallisarjan alkupään M57N-koneissa on ollut tehtaalta edelleen huoparulla.
                          Ahaa, no kiitoksia tiedosta. Tiedätkö yhtään tarkemmin, missä vaiheessa on vaihtunut vortexiin?

                          Comment

                          • Clavurion
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2005
                            • 9159
                            • Oulu

                            Originally posted by tabasco View Post
                            Ahaa, no kiitoksia tiedosta. Tiedätkö yhtään tarkemmin, missä vaiheessa on vaihtunut vortexiin?
                            Tarkkaa tietoa tuosta vaihtumisajankohdasta ei löydy mistään. Läppien poistojen yhteydessä noita on monesti tarkistettu/vaihdettu. Siinäkin sotkevana tekijänä on se, että huohotin on voitu jo vaihtaa aiemmin. Omien kokemusten perusteella tarkistaisin tilanteen, mikäli kyseessä 2003-2005 valmistettu malli. Sitten taas 3/2007 jälkeisessä LCI:ssä on tullut monesti vastaan tilanne, että huohotinkotelossa ei ole öljynerotinta lainkaan. Epäselvää on, onko kyseessä joku käpy tietyn tuotantoerän moottoreissa, vai onko se tietoisesti jätetty pois. Kaikissa M57-mallisarjan koneissa on kuitenkin ennen tuota varsinaista huohotinventtiiliä erillinen kiinteä vortex-tyypinen esierotin, joka on kiinteä osa ventiilikoppaa.
                            E39 530dA -02 M-Sport
                            E53 X5 3.0dA -06 Sport
                            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                            Comment

                            • Stile
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2012
                              • 32
                              • Lappi

                              Jälleen uusi kysymys omaan bimmeriin liittyen. Kävin ajelulla ja lievään ylämäkeen kiihdyttäessä veto katosi ja vilkahti moottorin vikavalo, nyt pelaa normaalisti. Jäikö tuosta muistiin jokin vikakoodi, jos kävisi luetuttamassa? :think

                              Comment

                              • Tommix
                                BTCF Member
                                • Dec 2006
                                • 5477
                                • S:t Karins

                                Originally posted by Stile View Post
                                Jälleen uusi kysymys omaan bimmeriin liittyen. Kävin ajelulla ja lievään ylämäkeen kiihdyttäessä veto katosi ja vilkahti moottorin vikavalo, nyt pelaa normaalisti. Jäikö tuosta muistiin jokin vikakoodi, jos kävisi luetuttamassa? :think
                                Jää vikakoodi moottorin ohjainlaitteeseen. Ei tarvitse mennä merkkiliikkeeseen jos lähistöllä jollain on INPA tai DIS tms. lukuohjelma.
                                Oma veikkaus DPF tukossa. Haulla löytyy sitten tuosta infoa.
                                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                                Comment

                                Working...
                                X