pitemmän aikaa jo sinisen savun säestämä ajettu jo omalla bmw:llä 530da vuosmalli oli 04.. käynnistyksessä eritoten huomaa ja hieman jopa nykyään tyhjäkäynnillä, ei hukkaa yhtään öljyä eikä haise öljypolttimelle mutta sininen savu on aina ilkeen väristä mistä vois vikaa ettimään ahtimella esim ajettu n.20tkm ei pitäis olla vielä loppu.autolla itessään ajettu 260tkm ei luulis olevan vielä loppu:think öljynvaihto välinä pidetty korkeintaa 15tkm
Sininen savu on sitkeyttä, musta on voimaa.
BMW G31 540D x-Drive
BMW F11 530DA -12
Ex:
BMW E61 535da individual -10 340/680nm
BMW F11 520Da Alpinweiss III -13
BMW F30 320Da -12
Bmw E70 3.0DA -07
Bmw F10 525DA -10
Bmw 530Da e60 Pre-Lci -317/718 -03
Vanha viiskolmevitonen kans aina pölläytti kylmäkäynnistyksissä sinistä dpf:n poiston jälkeen, eikä ko. ominaisuus muuttunut miksikään vaikka ahtimetkin kävi huollossa. Nykyinen ei taas pölläytä.. Tiedä mistä mahtaa johtua, jotkut pölläyttää toiset ei :think
pitemmän aikaa jo sinisen savun säestämä ajettu jo omalla bmw:llä 530da vuosmalli oli 04.. käynnistyksessä eritoten huomaa ja hieman jopa nykyään tyhjäkäynnillä, ei hukkaa yhtään öljyä eikä haise öljypolttimelle mutta sininen savu on aina ilkeen väristä mistä vois vikaa ettimään ahtimella esim ajettu n.20tkm ei pitäis olla vielä loppu.autolla itessään ajettu 260tkm ei luulis olevan vielä loppu:think öljynvaihto välinä pidetty korkeintaa 15tkm
Huohottimen suodatin kannattaa tarkistaa, jollei ole lähi aikoina vaihdettu.
Vanha viiskolmevitonen kans aina pölläytti kylmäkäynnistyksissä sinistä dpf:n poiston jälkeen, eikä ko. ominaisuus muuttunut miksikään vaikka ahtimetkin kävi huollossa. Nykyinen ei taas pölläytä.. Tiedä mistä mahtaa johtua, jotkut pölläyttää toiset ei :think
juuh tosiaan normaalisti toimii mutta häirittee tuo sinisen tuprauttaminen kylmänä
Huohottimen suodatin kannattaa tarkistaa, jollei ole lähi aikoina vaihdettu.
tietääkseni ei ikinä :think mut pitääpä kysästä korjaamolta
Sininen savu on sitkeyttä, musta on voimaa.
BMW G31 540D x-Drive
BMW F11 530DA -12
Ex:
BMW E61 535da individual -10 340/680nm
BMW F11 520Da Alpinweiss III -13
BMW F30 320Da -12
Bmw E70 3.0DA -07
Bmw F10 525DA -10
Bmw 530Da e60 Pre-Lci -317/718 -03
Ei kai nyt enää E60:ssa noita vanhoja huoparullasuodattimia ole... eikös kaikissa M57N-koneissa ole jo vortex?
Kyllä niissä E60/61 mallisarjan alkupään M57N-koneissa on ollut tehtaalta edelleen huoparulla.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Inpa herjaa lambda anturista, auto siis 530d. En ole huomannut ajossa mitään erikoista joten mikäs funktio tällä lambdalla oikein on dieselissä, onko näillä taipumusta antautua?`Jos on rikki mitä jää moottorista säätämättä jä missä näkyy (kulutuksessa?)
Ahaa, no kiitoksia tiedosta. Tiedätkö yhtään tarkemmin, missä vaiheessa on vaihtunut vortexiin?
Tarkkaa tietoa tuosta vaihtumisajankohdasta ei löydy mistään. Läppien poistojen yhteydessä noita on monesti tarkistettu/vaihdettu. Siinäkin sotkevana tekijänä on se, että huohotin on voitu jo vaihtaa aiemmin. Omien kokemusten perusteella tarkistaisin tilanteen, mikäli kyseessä 2003-2005 valmistettu malli. Sitten taas 3/2007 jälkeisessä LCI:ssä on tullut monesti vastaan tilanne, että huohotinkotelossa ei ole öljynerotinta lainkaan. Epäselvää on, onko kyseessä joku käpy tietyn tuotantoerän moottoreissa, vai onko se tietoisesti jätetty pois. Kaikissa M57-mallisarjan koneissa on kuitenkin ennen tuota varsinaista huohotinventtiiliä erillinen kiinteä vortex-tyypinen esierotin, joka on kiinteä osa ventiilikoppaa.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Jälleen uusi kysymys omaan bimmeriin liittyen. Kävin ajelulla ja lievään ylämäkeen kiihdyttäessä veto katosi ja vilkahti moottorin vikavalo, nyt pelaa normaalisti. Jäikö tuosta muistiin jokin vikakoodi, jos kävisi luetuttamassa? :think
Jälleen uusi kysymys omaan bimmeriin liittyen. Kävin ajelulla ja lievään ylämäkeen kiihdyttäessä veto katosi ja vilkahti moottorin vikavalo, nyt pelaa normaalisti. Jäikö tuosta muistiin jokin vikakoodi, jos kävisi luetuttamassa? :think
Jää vikakoodi moottorin ohjainlaitteeseen. Ei tarvitse mennä merkkiliikkeeseen jos lähistöllä jollain on INPA tai DIS tms. lukuohjelma.
Oma veikkaus DPF tukossa. Haulla löytyy sitten tuosta infoa.
Comment