memebuy23buy

E60 Kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mik@
    BTCF Member
    • Jul 2010
    • 1413
    • Nurmes

    ~250tkm
    E61 520Da

    Comment

    • MajorDrake
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 7551
      • Jyväshyvä

      Originally posted by Mik@ View Post
      Pitäisi vissiin vaihtaa pari suutinta tuohon 530:iin kun korjaus arvot toisessa aika paljon plussalla ja toisessa miinuksella. Näköjään noita 160kw suuttimia aika monella osanumerolla, liekkö väliä mikä nro lukee kunhan on tuo solenoidi suutin ja 160kw moottoriin? Jos uudessa eri numero niin ilmeiseseti pitää tuo uusi osa nro ohjelmoida ja oliko joku muukin numero? Dissilläkö? Voisi kai tietysti entisetkin viedä korjaukseen. :think Muuten auto toimii ihan normaalisti, ei sahaa pitkään käyntiin yms. Keskikulus on kyllä hieman yläkanttiin.
      Inpalla voi myös koodata, suuttimen päällä on koodisarja...
      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

      Comment

      • Mik@
        BTCF Member
        • Jul 2010
        • 1413
        • Nurmes

        Originally posted by MajorDrake View Post
        Inpalla voi myös koodata, suuttimen päällä on koodisarja...
        Ok hyvä, itsellä ei dissiä koneella olekkaan. Pitäis mitata paluu puolelta myös suuttimet. Oliko se jotain alle 20ml/2min vielä "hyvä"?
        E61 520Da

        Comment

        • itaste
          Bimmer Rookie
          • Sep 2013
          • 57
          • Etelä-Pohjanmaa

          Mitenkäs tuo "sportti ratti" eroaa siihe normaaliin, näyttäis olevan ainaki samat toiminnot. Entäs onko noissa vaihdekepeissä eroa kuinka, molemmilla saa isompaa ja pienempää pistää ilman kytkintä sisään, (automaatteissa)? se päivityshän vaihdekeppeihin tuli joskus 07? 06?... ja mitä kaikkia eri penkkejä on saatavilla näihin, m sport penkki, lienee sama istuin ku pelkällä sportti nimellä mainostettavat? comfort istuin?. Jaa viimeisenä mites nuo ilmastointi nupit ku jossain on sellaset rullat ja joissain sellaset "perus" vivut mitkä varmasti on jokasessa harmaassa tojotassaki, niin jos on kyseiset rullattavat nupit niin onko kyseessä joku laajennettu ilmastointi tjnsp..?

          Juu sori huonosta kirjoitusasusta jne.

          Comment

          • harriba
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2010
            • 420
            • Espoo

            Originally posted by itaste View Post
            Mitenkäs tuo "sportti ratti" eroaa siihe normaaliin, näyttäis olevan ainaki samat toiminnot. Entäs onko noissa vaihdekepeissä eroa kuinka, molemmilla saa isompaa ja pienempää pistää ilman kytkintä sisään, (automaatteissa)? se päivityshän vaihdekeppeihin tuli joskus 07? 06?... ja mitä kaikkia eri penkkejä on saatavilla näihin, m sport penkki, lienee sama istuin ku pelkällä sportti nimellä mainostettavat? comfort istuin?. Jaa viimeisenä mites nuo ilmastointi nupit ku jossain on sellaset rullat ja joissain sellaset "perus" vivut mitkä varmasti on jokasessa harmaassa tojotassaki, niin jos on kyseiset rullattavat nupit niin onko kyseessä joku laajennettu ilmastointi tjnsp..?

            Juu sori huonosta kirjoitusasusta jne.
            Sporttiratti on lähinnä sportimman näköinen ja siinä on ihqu ///M-tarra.

            -07 meni vaihdeloota ja hämmennin uusiksi. Pelkkiä keppejä ei voi päikseen vaihtaa Uudemmassa on valtavasti vaihteita, mutta vanhemmassakin 6 erittäin sulavasti vaihtuvaa pykälää.

            Tietääkseni penkkejä on vakkarit (aika kämäiset mielestäni), sport (näissä jo viihtyy) ja comfort (todella mukavat). Osa "nahka"penkeistä on oikeasti vinyyliä tms. keinonahkaa. Ainakaan mun X3:sen Dakota-nahkapenkit eivät eläintä olleet nähneetkään. Niissä kelpaa kärvistellä per*vako hiessä. Ristiselän säätö ei ole tietääkseni vakiovaruste vakkari- tai sportpenkeissä.

            Kiiltävät nupit tarkoittaa laajennettua ilmastointia. Nuppeja ei juuri tarvitse väännellä, koska laajempi ilmastointi osaa kompensoida auringonpaistetta. Faceliftin laajempi ilmastointi saattaa osata itse hoksata tuulilasin huurtumisenkin. Vakkari-ilmastoinnissakin on nupit, tosin kämäisemmät sellaiset. Tojotan eestaasvipuja ei ole missään E60:ssä ainakaan tehtaalta lähtiessä.

            Suomiautoissa vakiovarusteina on lähinnä kääntyvät etupyörät ja sähkötoiminen tuulilasin pyyhin.

            Ja kun asiaan päästiin niin osta tästä kunnolla varusteltu E61: http://www.nettiauto.com/bmw/525/5951200
            Ex: W114, W123, E34, E83, S211, E61, E39, W220
            X308 Jaguar XJ + R1100RT + Ioniq hybrid

            Comment

            • JJtalo
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2011
              • 350
              • Kokkola

              Originally posted by Mik@ View Post
              Pitäisi vissiin vaihtaa pari suutinta tuohon 530:iin kun korjaus arvot toisessa aika paljon plussalla ja toisessa miinuksella.

              Saako kysyä miksi vaihdat ? Onko antanut vikakoodia suuttimista, ja ootko kokeillut mitään puhdistusaineita ? Eikös korjausarvot saa jonkunverran vaeltaakkin kunhan pysyvät säätöarvojen sisäpuolella...



              Originally posted by harriba View Post
              Sporttiratti on lähinnä sportimman näköinen ja siinä on ihqu ///M-tarra.
              Tietääkseni penkkejä on vakkarit (aika kämäiset mielestäni), sport (näissä jo viihtyy) ja comfort (todella mukavat). Osa "nahka"penkeistä on oikeasti vinyyliä tms. keinonahkaa. Ainakaan mun X3:sen Dakota-nahkapenkit eivät eläintä olleet nähneetkään. Niissä kelpaa kärvistellä per*vako hiessä. Ristiselän säätö ei ole tietääkseni vakiovaruste vakkari- tai sportpenkeissä.
              onhan tuo sport-ratti halkasijaltaan vähän pienempi ja kehänpaksuun vähän suurempi kuin orkkis, mutta vakio ruorillakin pyörittelee.

              Ja comfort-penkkejä on saanut myös aktiivisena, ja "ilmastoituna", eli tuuletuksella. Tulee joskus auringonpaisteella ja oikeilla helle-keleillä käytettyä, saa estettyä perseen ja selän hikoomisen.

              itaste, tuolla e60/61 ostamassa-topicissa on aiheesta jos mietityttää kyseisen kapistuksen hankkiminen että mitä on ja mitä ei ja mitä kannattaa olla ja mitä ei.

              Comment

              • Mik@
                BTCF Member
                • Jul 2010
                • 1413
                • Nurmes

                Originally posted by JJtalo View Post
                Saako kysyä miksi vaihdat ? Onko antanut vikakoodia suuttimista, ja ootko kokeillut mitään puhdistusaineita ? Eikös korjausarvot saa jonkunverran vaeltaakkin kunhan pysyvät säätöarvojen sisäpuolella...
                On tullut engine roughness koodi, en nyt muista miten kirjoitettiin. Pari kolme tankkia ajettu puhdistusaineiden kanssa, sitä ennen redlinen rl-2 pidemmän aikaa. Saa kai ne arvot vaeltaa mutta 5 pytyssä +5 paikkeilla korjaus kylmänä ja 2 sylinteri ~-3.8, lämpimänä vähemmän, pitäisi taas tarkistaa.
                E61 520Da

                Comment

                • JJtalo
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2011
                  • 350
                  • Kokkola

                  Originally posted by Mik@ View Post
                  On tullut engine roughness koodi, en nyt muista miten kirjoitettiin. Pari kolme tankkia ajettu puhdistusaineiden kanssa, sitä ennen redlinen rl-2 pidemmän aikaa. Saa kai ne arvot vaeltaa mutta 5 pytyssä +5 paikkeilla korjaus kylmänä ja 2 sylinteri ~-3.8, lämpimänä vähemmän, pitäisi taas tarkistaa.
                  joo no jos mömmöt ei auta ja koodia pukkaa niin ennemmin tai myöhemmin ne joutuu sitten vaihtaan...
                  En oo varma, mutta ymmärtäny että noita ei vissiin pysty korjata, ainakaan täällä suomessa ? Että pitää hommata uudet suuttimet.

                  Comment

                  • MajorDrake
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 7551
                    • Jyväshyvä

                    Originally posted by Mik@ View Post
                    Ok hyvä, itsellä ei dissiä koneella olekkaan. Pitäis mitata paluu puolelta myös suuttimet. Oliko se jotain alle 20ml/2min vielä "hyvä"?
                    Itse en ole määrää mitannut,
                    vaan laittanut kaikkiin suuttimiin kirkkaat letkut,
                    jos suutin vuotaa ohi, letkuun tulee 10 sekunnin aikana monta kymmentä senttiä ainetta ja ehjiin vain muutama sentti,
                    ts. vuotavaan tulee moninkertainen määrä.

                    Jotku tarkat speksitkin varmaan asialle löytyy...
                    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                    Comment

                    • Clavurion
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2005
                      • 9159
                      • Oulu

                      Ei se nyt aina ole ihan noin selvää. Toki reilusti vuotava suutin näkyy parhaimmillaan jo siirtopaineilla, eikä autoa tarvi edes startata. Speksit hyväksytylle paluuvuodolle on tuo 20 ml @ 2 min. On niitä sellaisiakin tullut vastaan, joissa startti on jo selvästi pidentynyt, eikä suuttimien välillä ole suuria eroja. Eli kaikki tasaisen huonoja ja alkavaa tiivistyksen pettämistä.
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • Aceishigh
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2007
                        • 295

                        Originally posted by harriba View Post

                        Ja kun asiaan päästiin niin osta tästä kunnolla varusteltu E61: http://www.nettiauto.com/bmw/525/5951200
                        Mukavuustekijät on ruksittu mallikkaasti, mutta miten on ajettavuuden kanssa? Myyjä puhuu M-sport puskureista ja helmoista, mutta onko alusta Sport/M-sport? Dynamic drive nyt ainakin pitäisi olla joka autossa.
                        Old golfers never die, they only lose their balls.

                        BMW 740d xDrive (06/2014).

                        Comment

                        • JJtalo
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2011
                          • 350
                          • Kokkola

                          Originally posted by Aceishigh View Post
                          Mukavuustekijät on ruksittu mallikkaasti, mutta miten on ajettavuuden kanssa? Myyjä puhuu M-sport puskureista ja helmoista, mutta onko alusta Sport/M-sport? Dynamic drive nyt ainakin pitäisi olla joka autossa.
                          Ite ainakin halusin nimenomaan m-sport lookin vakio alustalla. Toyotoilla ajaneena tuo vakio alustakin tuntu melko jäykältä, eikä omaan makuun tarvinut eikä saanut olla yhtään jäykempi. eikä yhtään matalampi niin pääsee mökillekkin ilman puskurivaurioita.
                          Jos tykkää kurmuuttaa mutkapätkiä niin mikä ettei jäykempi alusta(+dynamic drive) on parempi, mutta normiajossa ei ainakaan mukavempi(menee liian pintakovaksi omaan makuun)
                          Mutta makuasioista ei voi kuin kiistellä

                          (ps. aktiiviohjaus on omaan mieleen, varsinkin jos pyörii paljon kaupungissa )

                          Comment

                          • Mik@
                            BTCF Member
                            • Jul 2010
                            • 1413
                            • Nurmes

                            Originally posted by Clavurion View Post
                            Ei se nyt aina ole ihan noin selvää. Toki reilusti vuotava suutin näkyy parhaimmillaan jo siirtopaineilla, eikä autoa tarvi edes startata. Speksit hyväksytylle paluuvuodolle on tuo 20 ml @ 2 min. On niitä sellaisiakin tullut vastaan, joissa startti on jo selvästi pidentynyt, eikä suuttimien välillä ole suuria eroja. Eli kaikki tasaisen huonoja ja alkavaa tiivistyksen pettämistä.
                            Tarvitseeko siitä suuttimen valmistenumerosta välittää jos vaihtaa 1-2 suutinta, kunhan suutin on saman tyypin moottorista? Se toinen "korjausarvo" numero pitää ilmeisesti vaihtaa mistä majori sanoi, mikä se nyt sitten onkaan?. Inpasta löysin valikon numeron muuttamiseen.
                            E61 520Da

                            Comment

                            • Clavurion
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2005
                              • 9159
                              • Oulu

                              Originally posted by Mik@ View Post
                              Tarvitseeko siitä suuttimen valmistenumerosta välittää jos vaihtaa 1-2 suutinta, kunhan suutin on saman tyypin moottorista? Se toinen "korjausarvo" numero pitää ilmeisesti vaihtaa mistä majori sanoi, mikä se nyt sitten onkaan?. Inpasta löysin valikon numeron muuttamiseen.
                              Toki osanumeron pitää täsmätä. Saman osan osanumero on voinut päivittyä, mutta sen pitäisi kyllä löytää osaluettelosta. Solenoidisuuttimia on EU3- ja EU4-versiona, eikä niitä voi sotkea keskenään, ovat sisäiseltä rakenteeltaankin erilaiset.
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              • k0rppi
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2008
                                • 784
                                • Varkaus

                                Originally posted by Aceishigh View Post
                                Mukavuustekijät on ruksittu mallikkaasti, mutta miten on ajettavuuden kanssa? Myyjä puhuu M-sport puskureista ja helmoista, mutta onko alusta Sport/M-sport? Dynamic drive nyt ainakin pitäisi olla joka autossa.
                                varustelistan mukaan ei oo kun sporttiratti vaan

                                Comment

                                Working...
                                X