~250tkm
E60 Kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Mik@ View PostPitäisi vissiin vaihtaa pari suutinta tuohon 530:iin kun korjaus arvot toisessa aika paljon plussalla ja toisessa miinuksella. Näköjään noita 160kw suuttimia aika monella osanumerolla, liekkö väliä mikä nro lukee kunhan on tuo solenoidi suutin ja 160kw moottoriin? Jos uudessa eri numero niin ilmeiseseti pitää tuo uusi osa nro ohjelmoida ja oliko joku muukin numero? Dissilläkö? Voisi kai tietysti entisetkin viedä korjaukseen. :think Muuten auto toimii ihan normaalisti, ei sahaa pitkään käyntiin yms. Keskikulus on kyllä hieman yläkanttiin.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Mitenkäs tuo "sportti ratti" eroaa siihe normaaliin, näyttäis olevan ainaki samat toiminnot. Entäs onko noissa vaihdekepeissä eroa kuinka, molemmilla saa isompaa ja pienempää pistää ilman kytkintä sisään, (automaatteissa)? se päivityshän vaihdekeppeihin tuli joskus 07? 06?... ja mitä kaikkia eri penkkejä on saatavilla näihin, m sport penkki, lienee sama istuin ku pelkällä sportti nimellä mainostettavat? comfort istuin?. Jaa viimeisenä mites nuo ilmastointi nupit ku jossain on sellaset rullat ja joissain sellaset "perus" vivut mitkä varmasti on jokasessa harmaassa tojotassaki, niin jos on kyseiset rullattavat nupit niin onko kyseessä joku laajennettu ilmastointi tjnsp..?
Juu sori huonosta kirjoitusasusta jne.
Comment
-
-
Originally posted by itaste View PostMitenkäs tuo "sportti ratti" eroaa siihe normaaliin, näyttäis olevan ainaki samat toiminnot. Entäs onko noissa vaihdekepeissä eroa kuinka, molemmilla saa isompaa ja pienempää pistää ilman kytkintä sisään, (automaatteissa)? se päivityshän vaihdekeppeihin tuli joskus 07? 06?... ja mitä kaikkia eri penkkejä on saatavilla näihin, m sport penkki, lienee sama istuin ku pelkällä sportti nimellä mainostettavat? comfort istuin?. Jaa viimeisenä mites nuo ilmastointi nupit ku jossain on sellaset rullat ja joissain sellaset "perus" vivut mitkä varmasti on jokasessa harmaassa tojotassaki, niin jos on kyseiset rullattavat nupit niin onko kyseessä joku laajennettu ilmastointi tjnsp..?
Juu sori huonosta kirjoitusasusta jne.
-07 meni vaihdeloota ja hämmennin uusiksi. Pelkkiä keppejä ei voi päikseen vaihtaaUudemmassa on valtavasti vaihteita, mutta vanhemmassakin 6 erittäin sulavasti vaihtuvaa pykälää.
Tietääkseni penkkejä on vakkarit (aika kämäiset mielestäni), sport (näissä jo viihtyy) ja comfort (todella mukavat). Osa "nahka"penkeistä on oikeasti vinyyliä tms. keinonahkaa. Ainakaan mun X3:sen Dakota-nahkapenkit eivät eläintä olleet nähneetkään. Niissä kelpaa kärvistellä per*vako hiessä. Ristiselän säätö ei ole tietääkseni vakiovaruste vakkari- tai sportpenkeissä.
Kiiltävät nupit tarkoittaa laajennettua ilmastointia. Nuppeja ei juuri tarvitse väännellä, koska laajempi ilmastointi osaa kompensoida auringonpaistetta. Faceliftin laajempi ilmastointi saattaa osata itse hoksata tuulilasin huurtumisenkin. Vakkari-ilmastoinnissakin on nupit, tosin kämäisemmät sellaiset. Tojotan eestaasvipuja ei ole missään E60:ssä ainakaan tehtaalta lähtiessä.
Suomiautoissa vakiovarusteina on lähinnä kääntyvät etupyörät ja sähkötoiminen tuulilasin pyyhin.
Ja kun asiaan päästiin niin osta tästä kunnolla varusteltu E61: http://www.nettiauto.com/bmw/525/5951200Ex: W114, W123, E34, E83, S211, E61, E39, W220
X308 Jaguar XJ + R1100RT + Ioniq hybrid
Comment
-
-
Originally posted by Mik@ View PostPitäisi vissiin vaihtaa pari suutinta tuohon 530:iin kun korjaus arvot toisessa aika paljon plussalla ja toisessa miinuksella.
Saako kysyä miksi vaihdat ? Onko antanut vikakoodia suuttimista, ja ootko kokeillut mitään puhdistusaineita ? Eikös korjausarvot saa jonkunverran vaeltaakkin kunhan pysyvät säätöarvojen sisäpuolella...
Originally posted by harriba View PostSporttiratti on lähinnä sportimman näköinen ja siinä on ihqu ///M-tarra.
Tietääkseni penkkejä on vakkarit (aika kämäiset mielestäni), sport (näissä jo viihtyy) ja comfort (todella mukavat). Osa "nahka"penkeistä on oikeasti vinyyliä tms. keinonahkaa. Ainakaan mun X3:sen Dakota-nahkapenkit eivät eläintä olleet nähneetkään. Niissä kelpaa kärvistellä per*vako hiessä. Ristiselän säätö ei ole tietääkseni vakiovaruste vakkari- tai sportpenkeissä.
Ja comfort-penkkejä on saanut myös aktiivisena, ja "ilmastoituna", eli tuuletuksella. Tulee joskus auringonpaisteella ja oikeilla helle-keleillä käytettyä, saa estettyä perseen ja selän hikoomisen.
itaste, tuolla e60/61 ostamassa-topicissa on aiheesta jos mietityttää kyseisen kapistuksen hankkiminen että mitä on ja mitä ei ja mitä kannattaa olla ja mitä ei.
Comment
-
-
Originally posted by JJtalo View PostSaako kysyä miksi vaihdat ? Onko antanut vikakoodia suuttimista, ja ootko kokeillut mitään puhdistusaineita ? Eikös korjausarvot saa jonkunverran vaeltaakkin kunhan pysyvät säätöarvojen sisäpuolella...E61 520Da
Comment
-
-
Originally posted by Mik@ View PostOn tullut engine roughness koodi, en nyt muista miten kirjoitettiin. Pari kolme tankkia ajettu puhdistusaineiden kanssa, sitä ennen redlinen rl-2 pidemmän aikaa. Saa kai ne arvot vaeltaa mutta 5 pytyssä +5 paikkeilla korjaus kylmänä ja 2 sylinteri ~-3.8, lämpimänä vähemmän, pitäisi taas tarkistaa.
En oo varma, mutta ymmärtäny että noita ei vissiin pysty korjata, ainakaan täällä suomessa ? Että pitää hommata uudet suuttimet.
Comment
-
-
Originally posted by Mik@ View PostOk hyvä, itsellä ei dissiä koneella olekkaan. Pitäis mitata paluu puolelta myös suuttimet. Oliko se jotain alle 20ml/2min vielä "hyvä"?
vaan laittanut kaikkiin suuttimiin kirkkaat letkut,
jos suutin vuotaa ohi, letkuun tulee 10 sekunnin aikana monta kymmentä senttiä ainetta ja ehjiin vain muutama sentti,
ts. vuotavaan tulee moninkertainen määrä.
Jotku tarkat speksitkin varmaan asialle löytyy...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Ei se nyt aina ole ihan noin selvää. Toki reilusti vuotava suutin näkyy parhaimmillaan jo siirtopaineilla, eikä autoa tarvi edes startata. Speksit hyväksytylle paluuvuodolle on tuo 20 ml @ 2 min. On niitä sellaisiakin tullut vastaan, joissa startti on jo selvästi pidentynyt, eikä suuttimien välillä ole suuria eroja. Eli kaikki tasaisen huonoja ja alkavaa tiivistyksen pettämistä.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by harriba View Post
Ja kun asiaan päästiin niin osta tästä kunnolla varusteltu E61: http://www.nettiauto.com/bmw/525/5951200Old golfers never die, they only lose their balls.
BMW 740d xDrive (06/2014).
Comment
-
-
Originally posted by Aceishigh View PostMukavuustekijät on ruksittu mallikkaasti, mutta miten on ajettavuuden kanssa? Myyjä puhuu M-sport puskureista ja helmoista, mutta onko alusta Sport/M-sport? Dynamic drive nyt ainakin pitäisi olla joka autossa.
Jos tykkää kurmuuttaa mutkapätkiä niin mikä ettei jäykempi alusta(+dynamic drive) on parempi, mutta normiajossa ei ainakaan mukavempi(menee liian pintakovaksi omaan makuun)
Mutta makuasioista ei voi kuin kiistellä
(ps. aktiiviohjaus on omaan mieleen, varsinkin jos pyörii paljon kaupungissa )
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostEi se nyt aina ole ihan noin selvää. Toki reilusti vuotava suutin näkyy parhaimmillaan jo siirtopaineilla, eikä autoa tarvi edes startata. Speksit hyväksytylle paluuvuodolle on tuo 20 ml @ 2 min. On niitä sellaisiakin tullut vastaan, joissa startti on jo selvästi pidentynyt, eikä suuttimien välillä ole suuria eroja. Eli kaikki tasaisen huonoja ja alkavaa tiivistyksen pettämistä.E61 520Da
Comment
-
-
Originally posted by Mik@ View PostTarvitseeko siitä suuttimen valmistenumerosta välittää jos vaihtaa 1-2 suutinta, kunhan suutin on saman tyypin moottorista? Se toinen "korjausarvo" numero pitää ilmeisesti vaihtaa mistä majori sanoi, mikä se nyt sitten onkaan?. Inpasta löysin valikon numeron muuttamiseen.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Aceishigh View PostMukavuustekijät on ruksittu mallikkaasti, mutta miten on ajettavuuden kanssa? Myyjä puhuu M-sport puskureista ja helmoista, mutta onko alusta Sport/M-sport? Dynamic drive nyt ainakin pitäisi olla joka autossa.
Comment
-
Comment