Originally posted by O-Peksi
View Post
E60/61 53X Diesel, Ahdinpuuhailuja ja teoriaakin
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
-
Tuotanoin... Eikö nyt olla vähän mettässä jo alkuperäsen idean kanssa? Helppo 500hv resepti...?
Eiks olis vaan helpompaa ja halvempaa poistaa ne ahdistukset sieltä ahtimen ja kannen välistä ja kattoo riittäskö jo se tavotteen täyttymiseen huolletun vakiopumpun kanssa?
Nyt kun olis dataa siittä Wagnerin coolerista ni sitäkin vois miettiä et onks se tilanteen tasalla... Jos bensakoneen ahdoilla painehäviötä oli jo yli 5psi ni en ihmettelis jos dieselissä olis vähintään tuplat? Ja tästä päästään siihen että tuo aiemmin täällä julkastu kompura (jos sellanen edes siä ahtimessa on?) ei vaan toimi sillä painesuhteella jos yrität imusarjaan saada 2,7-3bar. Siä on taas kohta ropelli downpipessä...
Tiä sit, mää näistä mitää tiä, mut mää en siihen pumppuun koskis ennenkun moottori on muuten terveellisellä alueella.
D50mm, 750cfm, 400+mph/0.5+mach.
Paljonko AJ-Techin penkkilukemat eroo Tuikun laitteiston lukemista?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by tuikku View Post.
AIM tuon selvittikin tyhjentävästi.
Iskun pituutta voi kasvattaa sen verran, että akselin vielä saa takaisin kolmio sisään, eli parisen milliä.
Ja kun alkup. nosto oli muistaakseni luokkaa 8mm, niin ihan hyvä muutos tulee. Nykyisillä solenoidi suuttimilla tulee sitten tilanne jossa pumppu riittääkin pidemmälle, suuttimet loppuu.
Tarkoitus on siis ettei mäntä nouse yhtään "korkeammalle" suhteessa sylinterin kattoon, vaan että nosto lähtee alempaa.
Leave a comment:
-
-
Tuohon customi nokan teetättämiseen se minullakin tyssäsi tuo pumpun isompi muokkaus.
Jenkeissä saa noihn paikallisiin vehkeisiin aika rajujakin päivityksiä. Muistelisin että 11mm strokeria ainakin.
Leave a comment:
-
-
.
AIM tuon selvittikin tyhjentävästi.
Iskun pituutta voi kasvattaa sen verran, että akselin vielä saa takaisin kolmio sisään, eli parisen milliä.
Ja kun alkup. nosto oli muistaakseni luokkaa 8mm, niin ihan hyvä muutos tulee. Nykyisillä solenoidi suuttimilla tulee sitten tilanne jossa pumppu riittääkin pidemmälle, suuttimet loppuu.
Tarkoitus on siis ettei mäntä nouse yhtään "korkeammalle" suhteessa sylinterin kattoon, vaan että nosto lähtee alempaa.
Sitähän tässä tosiaan kartoitan että jos jollain varmasti onnistuu, niin tulkoon se täällä ilmi, tulevaisuudessa arvelisin tarvitsijoita sitten kyllä olevan ihan tasaiseen tahtiin. Eikö ole kaikkien etu että jollain se homma kuitenkin sen verran kannattaa, että pystyy tarvittavat työkalut pitämään ja on halua homman hoitaa. Siitä minun mielestäni voi vähän maksaakkin.
Leave a comment:
-
-
Ja tuosta vielä perusasioita pumpun tuotosta;
Muistaakseni tuo pumppu ei M57 koneessa pyöri 1:1 välityksellä kampiakseliin nähden -voin laskea rattaista hampaat ja välityksen kun pääsen kotiin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostPaljos tuossa nokassa on "nosto" tällä hetkellä? Joku 5 mm?
Paljonko noissa männissä on ylimääräistä liikevaraa?
Meni hetki ennen kuin hiffasin että tuo "nokka" pyörii tuon keskellä :think
Lähteekö tuo akseli irti sujuvasti "kolmiosta"?
Pumpun purkaminen/huolto;
Invented for life: we want our products to spark enthusiasm, improve quality of life, and help conserve natural resources.
Akseli lähtee irti suht sujuvasti, mutta asennus hankalampaa ilman sopivia työkaluja.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by repsa View PostNäyttääpä jännältä tommoisen sisuskalut.
http://www.stardiesel.com/en/shaft-p...-fiat-psa.html sivulla on tuota samannäköistä akselia missä mun nopean silmäilyn perusteella ois erilaisella offsetillä tuo pyörivä osa.
Eli oisko helpoin löytää valmis osa ? :think
Vaatis varmaankin jonkun kellä käytössä bosch varaosakatalogi ja halu auttaa.
Löytyy noita osanumeroita joka malin pumppuun ja ilmeisesti saa joka nippeliä varaosana -tai ainakin niille löytyy osanumerot.
Originally posted by repsa View PostOnko tässä siis tarkoitus saada korkeampi paine ? Lähinnä että en tajua että mitenkä iskunpituus tekee muutakuin tuon kovemman paineen, eikait se tuottoa varsinaisesti lisää suhteessa paineen nousuun vaikka sekin vähän kasvaa ?
Noilla pidempi iskuisille akseleille löytynee enempikin tarvitsijoita lähitulevaisuudessa joten tuossa olisi markkinarako jollekkin koneistajalle...
Leave a comment:
-
-
Paljos tuossa nokassa on "nosto" tällä hetkellä? Joku 5 mm?
Paljonko noissa männissä on ylimääräistä liikevaraa?
Meni hetki ennen kuin hiffasin että tuo "nokka" pyörii tuon keskellä :think
Lähteekö tuo akseli irti sujuvasti "kolmiosta"?
Leave a comment:
-
-
GT- Motor ainakin nokkiakin hioo, eiköhän tuollaisenkin saa tehtyä.
Leave a comment:
-
-
Näyttääpä jännältä tommoisen sisuskalut.
http://www.stardiesel.com/en/shaft-p...-fiat-psa.html sivulla on tuota samannäköistä akselia missä mun nopean silmäilyn perusteella ois erilaisella offsetillä tuo pyörivä osa.
Eli oisko helpoin löytää valmis osa ? :think
Vaatis varmaankin jonkun kellä käytössä bosch varaosakatalogi ja halu auttaa.
Onko tässä siis tarkoitus saada korkeampi paine ? Lähinnä että en tajua että mitenkä iskunpituus tekee muutakuin tuon kovemman paineen, eikait se tuottoa varsinaisesti lisää suhteessa paineen nousuun vaikka sekin vähän kasvaa ?
Leave a comment:
-
-
Melko kovan näköinen akseli. Kyllähän sitä varmasti täyttämään pystyy, ja muottitaloista yleensä vehkeet löytyy, mutta saattaa lämpiäminen muodostua ongelmaksi tässä yhteydessä.
Tuo on kyllä senverran yksinkertainen akseli, että teettäisin suoraan uuden ja kympän nitraus pintaan sekä hiomakoneella pinta puhtaaksi. Juhatuomainen.fi ainakin täällä päin harrastaa hiontaa tarvittavalla osaamisella.
Kysäse tuolta mielipidettä http://www.telatek.fi/terminen-ruiskutusLast edited by hetfield; 30-12-2015, 15:51.
Leave a comment:
-
Leave a comment: