Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 530d hidas lämpeään ja muutenkin kylmää kyytiä..termariko III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9157
    • Oulu

    LCI mittaristossa se kierrosrajoitin ei muutu lämpöjen mukaan.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • asdteme
      BTCF Member
      • Mar 2015
      • 756
      • P-Savo

      Originally posted by Clavurion View Post
      LCI mittaristossa se kierrosrajoitin ei muutu lämpöjen mukaan.
      Tämäpä hyvä tietää, luulin jo että mittaristossa vikaa Pre Lci:ssä se liikku tosiaan lämpöjen mukana niin ajattelin että näissä myös.
      better late than never

      E90 325i
      E30 M3
      E92 M3 Competition

      Comment

      • revote
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2013
        • 1886
        • Hollola

        Originally posted by revote View Post
        Nyt kovemmilla pakkasilla näytti min 6 viivaa. Mutta pitääpä katsoa ensin lämmöt, en ole vielä sitä kerennyt tekemään. Mutta jotain feelua on, viime talvena lämpesi nopeammin ja lämpimämmäksi.
        Sain lämmöt max 79 asteeseen kun ajoin isolla tiellä, heti kun palasi nurkka-ajoon niin laski 75 asteeseen. Eli termarit vaihtoon vain, entä muuta?
        | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

        Comment

        • asdteme
          BTCF Member
          • Mar 2015
          • 756
          • P-Savo

          Originally posted by revote View Post
          Sain lämmöt max 79 asteeseen kun ajoin isolla tiellä, heti kun palasi nurkka-ajoon niin laski 75 asteeseen. Eli termarit vaihtoon vain, entä muuta?
          Jos on automaatti eikä termarien vaihdon jälkeenkään nosta lämpöjä kunnolla niin lämmönvaihdin vaihtoon kanssa.
          better late than never

          E90 325i
          E30 M3
          E92 M3 Competition

          Comment

          • jeppe56
            Bimmer Rookie
            • May 2005
            • 65
            • Keminmaa

            Pistä Revote syylärin alareununasta lämmönvaihtimelle lähtevä letku piheillä tukkoon, niin näät onko termarit vai tuo lämmönvaihdin rikki.

            Comment

            • bore^
              Bimmer Rookie
              • Aug 2016
              • 169
              • Vantaa

              Tein pienen tausta tutkimuksen viivoista. Mittarisrosta siis alussa viivoja oli 18 ja kone 31 astetta. 9 viivaa kun lämpöä oli 69 astetta. 8 viivaa lämmöt 71 ja 7 viivaa lämmöt 86. Veikkaampa siis että meikä mandariinilla dpf poltto on varmaankin 6 tai 5 viivaa?
              E61 2006 530d m-sport

              Comment

              • Vesa
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2010
                • 363
                • Oulu

                Originally posted by jeppe56 View Post
                Pistä Revote syylärin alareununasta lämmönvaihtimelle lähtevä letku piheillä tukkoon, niin näät onko termarit vai tuo lämmönvaihdin rikki.
                Juuri näin. Ei kannata ehjiä osia vaihtaa. Oikeita letkuja tukkimalla voi selvittää, mikä ternareista falskaa. Voi toki olla kaikki rikkikin. Tosin jos noin hyvin lämmöt nousee (!), niin ehkäpä vain esim. EGR-termari on rikki.

                Ja sitten: nämä termarit voi kestää tunnista muutamaan vuoteen. Tuuripeliä.
                Nykyiset:
                BMW F11 535DA xDrive -15
                Toyota Yaris Hybrid -20

                Exiä noin 60 kpl...

                Comment

                • Hattis
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2013
                  • 166
                  • Finland

                  Originally posted by bore^ View Post
                  Tein pienen tausta tutkimuksen viivoista. Mittarisrosta siis alussa viivoja oli 18 ja kone 31 astetta. 9 viivaa kun lämpöä oli 69 astetta. 8 viivaa lämmöt 71 ja 7 viivaa lämmöt 86. Veikkaampa siis että meikä mandariinilla dpf poltto on varmaankin 6 tai 5 viivaa?
                  En teikä mandariinista tiedä, mutta se asteikko on erilainen 535d:ssä ja 530d:ssä.
                  Mulla 530d ja joskus salavalikosta seurasin lämpöjä ja 75 asteen jälkeen ei viivoja enää hävinnyt, kone lämpeni vielä 85 asti.

                  Comment

                  • revote
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2013
                    • 1886
                    • Hollola

                    Originally posted by Vesa View Post
                    Juuri näin. Ei kannata ehjiä osia vaihtaa. Oikeita letkuja tukkimalla voi selvittää, mikä ternareista falskaa. Voi toki olla kaikki rikkikin. Tosin jos noin hyvin lämmöt nousee (!), niin ehkäpä vain esim. EGR-termari on rikki.

                    Ja sitten: nämä termarit voi kestää tunnista muutamaan vuoteen. Tuuripeliä.
                    Mulla on vähän huono laitella letkuja tukkoon yms, kun ei ole nostureita joilla pääsee kunnolla auton alle. Eikä ole tallia. Joko sokkona suoriltaan osaa vaihtoon ihan pajalla, tai he testaa ja vaihtavat osia sen jälkeen.

                    Minkä hintainen tuo lämmönvaihdin on?
                    | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

                    Comment

                    • jeppe56
                      Bimmer Rookie
                      • May 2005
                      • 65
                      • Keminmaa

                      188€ tuo lämmönvaihdin, löytyy hyllystä. Sen letkun saa konehuoneen puolelta pihditettyä.

                      Comment

                      • revote
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2013
                        • 1886
                        • Hollola

                        Originally posted by jeppe56 View Post
                        188€ tuo lämmönvaihdin, löytyy hyllystä. Sen letkun saa konehuoneen puolelta pihditettyä.
                        Eli jos tuo letku pihditettynä lämmöt pysyvät ennallaan niin lämmönvaihdin on rikki? Vai toisinpäin?

                        Olisiko jotain kuvaa heittää, että tietäis oikean letkun pihtiä kiinni?
                        | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10941
                          • Joensuu

                          Originally posted by revote View Post
                          Eli jos tuo letku pihditettynä lämmöt pysyvät ennallaan niin lämmönvaihdin on rikki? Vai toisinpäin?

                          Olisiko jotain kuvaa heittää, että tietäis oikean letkun pihtiä kiinni?
                          Letkun kun laitat pihdellä kiinni termarin ollessa rikki, niin lämmöt nousee nopeammin oikeaan lämpötilaan. Tämä sillä oletuksella, että ainoastaan se termari on rikki.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • Jpa80
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2013
                            • 133
                            • Pirkanmaa

                            Viikko sitten vaihdeltiin laatikon lämmönvaihdin, taisi olla kolmas kerta kun tuo vaihdettiin 2v sisällä. No nyt lämmöt n.92, mutta saa nähdä miten kauan tämä riemu kestää.
                            Mikähän tuon aina rikkoo, en jaksa uskoa että nuo osat olisi niin huonolaatuisia että ihan siitä syystä eivät kestä 6kk pidempään. Ja vika on aina nimenomaan tuossa lämmönvaihtimessa, no nyt viimeisellä kerralla oli myös päätermari sökö, mutta muuten muissa termareissa ei ole ollut ongelmia.

                            Comment

                            • Art_Zi
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2009
                              • 170
                              • Kemi

                              Omaan pirssiin edellinen omistaja vaihtanu 3 vuotta sitten kaikki termarit ja vielä rokkaa niinku pitääkin......(kop kop).

                              Nyt vaan tuli mieleen, kun on letkulämppärin asennus ja jäähdytinnesteiden vaihto edessä, että saapa nähä....lueskellu näistä lämpöongelmista ja jotku epäilee, että nesteetki saattaa rikkoa termarit...
                              E61 525dA preLCI -2007
                              VW Typ2 -1967
                              Ex. E46 328ia touring

                              Comment

                              • Laku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2007
                                • 17529
                                • Turku

                                Originally posted by revote View Post
                                Oliko minkälaisissa hinnoissa?
                                En muista enää. Katso osanumero ja hinta GP:n sivuilta, saat osviittaa. Pielmeierin hinta on aina halvempi kuin GP:

                                Kohta alkaa pakkaset ja tämä topic aktivoituu entisestään
                                Näillä mennään:
                                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎