moi
M5 vaatii ainakin kattien tyhjennyksen ja ohjelmoinnin.
eli ohjelmointi ei ollut kauhean halpa.
PP-performance kävi kaverille lataamassa kolmeen autoon ohjelmat varta vasten ja taisi maksaa jotain 2000e stykke...custom softa
mutta voi kun tuli hyvä.....
n.720hv ja 800nm rajoitettuna.
Ford Capri-69 3,0 turbo. 350hv ja 500nm 1986
Golf GTD-83 1,6d 120hv ja 350nm,1987
Golf GTI turbo-83 1,8 282hv ja 400nm 1,2bar , 1989
Opel corsa GSI turbo -89 1,6 235hv ja 350nm 1,3bar ,1996 100-200 10s
Opel corsa GSI turbo -89 616hv ja 740nm 1,8bar.12,4s 1/4 / 207km/h 100-200 4,5s. 0-1km 298km/h
BMW 330d-00 250hv ja 630nm
BMW 330D-05 vakio 2005
BMW 335DAT-07 361hv ja 780nm 2007-- 13,32 1/4 ja 235 topspeed
BMW 530DA-09 LCI n.320hv e60
BMW 535D Xdrive 2012 F11 447hv ja 870nm
Huomaatteko pikku ristiriidan 660/850 vs 660/940. Vääntöhän ei mene käsi kädessä tehojen kanssa, ei ole kuin lähes 100Nm eroa, yeah right...
Yhtälössä on mukana myös kierrosnopeus, eli teho = vääntömomentti x kulmanopeus (siitä voi laskea kierrosnopeuden). On tuo teoriassa mahdollista. Käytännöstä mulla ei mitään hajua... Äkkiä tuosta laskin että 660hp/850Nm tarkoittaisi noin 5450rpm ja 660hp/940Nm 4930rpm eli noilla kiekoilla löytyy huiput. Suhtautukaa lukuihin varauksella, vaikka joku nettilaskuri antoi samat... Joku dynokäppyrä kertoisi varmaan paremmin jos noista ohjelmista on penkityksiä tehty.
EDIT: niin ajatusvirhe, huipputeho ja huippuvääntö eivät tietysti ole samoilla kierrosnopeuksilla... Mutta silti nuo luvut kyllä mahdollisia...
On tehty Vantaalla ja Tampereella meidän ohjelmalla ja hyvin on pelanneet.
VolvoTDI Tiedätkö miten teho lasketaan? Jos et niin ihan turhaa heittää tuollaisia kommentteja. Huippuvääntö ~4000rpm ja huipputeho ~6000rpm
Kyllä tuo Volvo TDI:n kommentti oli sinänsä ihan asiallinen.
100 Nm on kuitenkin aika iso ero ja vääntökäyrät on pakko olla aika erinnäköiset alapäästään. Ja tietysti myös tehokäyrät, ne kuitenkin kulkee käsi kädessä...
Olisi mielenkiintöista nähdä tuostsa 940 Nm väännöllä olevasta käppyrät, noita 850 käppyröitä löytynee netistäkin...
Kyllä tuo Volvo TDI:n kommentti oli sinänsä ihan asiallinen.
100 Nm on kuitenkin aika iso ero ja vääntökäyrät on pakko olla aika erinnäköiset alapäästään. Ja tietysti myös tehokäyrät, ne kuitenkin kulkee käsi kädessä...
Olisi mielenkiintöista nähdä tuostsa 940 Nm väännöllä olevasta käppyrät, noita 850 käppyröitä löytynee netistäkin...
Siinä käppyrä. Huomioikaa että vääntömonentin yksikkö on lb/ft.
Kuinka F10-11,n 535d tehot (299 ja 313hp)
Eroaa ohjelmoituna, pysyykö erot suunnilleen samoina?
Kuullut että molemmista saisi suht samat luvut , eli karvan alle 400hp? Miten on?
Hannu
Mulla tuli 313 hv:sta 417 hv.
Näillä mennään: - BMW E81 118i since 2017 - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Mulle 299hp tuli 382\820..pumppu vissiin loppuu kesken..
Oli kyllä Antin kanssa puhe että jos joskus aikataulut natsaisi niin katsoisi onko tuolle vielä jotain tehtävissä...
Comment