Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10\F11 tehonlisäykset

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • H3nu
    BTCF Member
    • Feb 2014
    • 252
    • Hämeenlinna

    Hajuhaitat on kyllä tiedossa. Sen takia hommasinkin ton uuden downpipen ettei tarvi rikkoa dpf ja se on vielä käytettävissä jos tulevaisuudessa tulee tarvetta. Syy irrottamiseen on suoralla putkella parempi ahtimen herääminen ja pienempi pakopaine. Kaupanpäälle saa vielä vähän pakoääniä
    BMW F82 M4 -16
    BMW F20 116d M-sport -14
    Aprilia Dorsoduro 900 -20
    Sea-Doo RXP300RS -16

    Comment

    • MajorDrake
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 7518
      • Jyväshyvä

      Originally posted by HTK12 View Post
      Eikös näissä ollut KAT ja DPF samassa pöntössä? H3nu oli laittamassa DP, jolloin lähtee koko pönttö.
      On kyllä mutta voi sieltä pöntöstä poistaa pelkän dpf:nkin...
      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

      Comment

      • Laku
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 17509
        • Turku

        Originally posted by MajorDrake View Post
        Eikä haise. KAtin poistamalla haisee, pelkän dpf:n poistolla ei ole isoa vaikutusta hajuun...
        +1. Ei todellakaan haise. Saa tulla haistelemaan.
        Näillä mennään:
        - BMW E81 118i since 2017
        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10949
          • Joensuu

          Originally posted by MajorDrake View Post
          On kyllä mutta voi sieltä pöntöstä poistaa pelkän dpf:nkin...
          Tässä kun H3nu puhui sen koko DPF pöntön korvaamisesta DP:llä, niin siihen liittyi tuo oma komenttini. Toki pelkän DPF voi poistaa, mutta kun siitä ei tässä nyt ollut puhe. Ehkä kirjoitin hieman epäselvästi.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • laur77
            Bimmer Rookie
            • Aug 2011
            • 187
            • Finland

            Tuota AJtech softaa saa myös pk-seudulla tuolta BC Motorsin kautta, sain suosituksia tuonne myös. Tästä kokemuksia?
            Nyt mennään Avensiksella, saa nauraa. Baijerilaisen paluuta odotellessa
            EX: 535D F10 M-Sport
            EX: Z4 Coupé -06

            Comment

            • CorsaSport
              Newbiemmer
              • Apr 2003
              • 14
              • Etelä-Suomi

              Voiko tuon dpf:n osalta toimia niin että se ohjelmoidaan pois käytöstä ja tilalle tulee suora putki mutta katsastuksen ajaksi tulee normaalisti dpf kiinni ilman ohjelmointimuutoksia? Ymmärtääkseni lämpötilan ja paineenseuranta on käytössä vain polton ohjaamiseen ja ajoittamiseen ja jos katsastuspäivän aikana on kiinni hyvin pesty dpf ei luulisi ongemia siltä osin tulevan.

              Comment

              • Supra^
                BTCF Member
                • Jul 2005
                • 5150
                • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                Originally posted by CorsaSport View Post
                Voiko tuon dpf:n osalta toimia niin että se ohjelmoidaan pois käytöstä ja tilalle tulee suora putki mutta katsastuksen ajaksi tulee normaalisti dpf kiinni ilman ohjelmointimuutoksia? Ymmärtääkseni lämpötilan ja paineenseuranta on käytössä vain polton ohjaamiseen ja ajoittamiseen ja jos katsastuspäivän aikana on kiinni hyvin pesty dpf ei luulisi ongemia siltä osin tulevan.
                Voihan sen niin tehdä.
                Mahdolliset ongelmat on lähinnä pitkäaikaisessa ajossa se että DPF menee tukkoon kun ei tee polttoa.
                On myös hyvä tiedostaa että jos softa on mallia kaikki-irti ilman DPF:ää tai autoa on vielä piristetty muillakin tavoilla (esim. isompi ahdin jnejne), niin se DPF saattaa siellä kuristaa menoa, ja riippuen miten huonosti/hyvin softan pakopaine/lämpörajoitukset on tehty, aiheuttaa mekaanisia ongelmia jos paljon ja kauan kenkii täysillä menemään.
                Tuollaisessa leimaa varten paikalleen laitosta ei aiheudu mitään ongelmia.
                Musti 8HP
                Nokivasara M47
                TeiniCoupé DCT
                E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                Ex:
                E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                Comment

                • CorsaSport
                  Newbiemmer
                  • Apr 2003
                  • 14
                  • Etelä-Suomi

                  Juurikin näin, kiitos tiedosta. Mitenköhän noiden imusarjan läppien mekaanisen poiston kanssa, vaatiiko ohjelmointimuutoksia? Niillä on ilmeisesti jotakin kylmäkäynnistystä heikentävää vaikutusta mutta eivät virittämisen kannalta ole niinkään merkityksellisiä? Ja olisihan siinä sitten yksi hajoava osa vähemmän kun on jo noita kilometrejä jo jonkin verran kertynyt...

                  Comment

                  • Station
                    Newbiemmer
                    • Mar 2015
                    • 3
                    • Uusimaa

                    3.0d kytkin

                    Kytkin on alkanut luistamaan muutama kuukausi softauksen jälkeen. No reilu 190tkm ajettu. Mitäs kannattaa laittaa tilalle, uutta vakiota vai jotain järeämpää?

                    Auto 525d (3.0) manuaali.
                    Last edited by Station; 26-05-2017, 12:53.

                    Comment

                    • Nippanappa
                      Newbiemmer
                      • Aug 2015
                      • 13
                      • Rajan tällä puolen

                      Originally posted by Station View Post
                      Kytkin on alkanut luistamaan muutama kuukausi softauksen jälkeen. No reilu 190tkm ajettu. Mitäs kannattaa laittaa tilalle, uutta vakiota vai jotain järeämpää?

                      Auto 525d (3.0) manuaali.
                      Ole hyvä: https://www.sachsperformance.com/en/...f10/525d-160kw

                      Varmaan löytyy jostain ebaysta samaa kittiä halvemmallakin, mutta tuo toimii omassa f10 530d manuaalissa täydellisesti. Vääntöä on kestänyt jo pari vuotta/70tkm sen 700Nm ja toimii kuin junan vessa. Itse vaihdoin samalla myös tilalle uuden oem vauhtipyörän, vaikkakin jälkikäteen ajateltuna vanhakin olisi tod.näk. pelannut vielä hyvin.
                      Last edited by Nippanappa; 26-05-2017, 19:19.

                      Comment

                      • awd-69
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2015
                        • 229
                        • Sawo

                        Tähän väliin voikin Urpilainen kysellä, että onko automaatti laatikon omistaja pääsemässä "helpommalla" eli kestääkö A -laatikko enempi "namia"?
                        F10 530d xdrive LCI

                        EX: E90 320d xdrive LCI

                        Comment

                        • kktune
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2013
                          • 163
                          • Tuusula

                          Kuinkas ohjelmointi vaikuttaa noihin ajotiloihin, vai vaikuttaako mitenkään? Tarkoitan "comfort/normal/sport/sport+" jne. Ovatko ne varsinaisen moottorinohjaussoftan ulkopuolella vaikka esim. kaasuvaste muuttuu niiden myötä?
                          Vaihteistoonhan ajotilat vaikuttaa myös mutta sen tiesinkin että laatikolle on oma ohjain johon moottorin ohjelmointi ei vaikuta.

                          Onko kukaan käyttänyt autoaan motorbitissä? Kokemuksia?
                          F20 116i M-sport
                          F11 530dA M-sport

                          Comment

                          • Joni_R
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2015
                            • 134
                            • Ylivieska

                            Originally posted by kktune View Post
                            Kuinkas ohjelmointi vaikuttaa noihin ajotiloihin, vai vaikuttaako mitenkään? Tarkoitan "comfort/normal/sport/sport+" jne. Ovatko ne varsinaisen moottorinohjaussoftan ulkopuolella vaikka esim. kaasuvaste muuttuu niiden myötä?
                            Vaihteistoonhan ajotilat vaikuttaa myös mutta sen tiesinkin että laatikolle on oma ohjain johon moottorin ohjelmointi ei vaikuta.

                            Onko kukaan käyttänyt autoaan motorbitissä? Kokemuksia?
                            Ainakaan omassani (vakiona ajotilat sport, comfort ja eco pro) moottorinohjauksen kartoissa ei ollut kuin yksi kartta, ei erillisiä eri ajotiloille. Näin ollen vaikutukset eri ajotiloihin on samat kuin originaalinakin. Eli kaasuvaste ja ohjaus hieman muuttuu tilan mukaan. Ja tietenkin jos on AD/DD alusta, niin siihen vaikuttaa myös.

                            Semmoinen käytännön ero tuli ohjelmoinnin jälkeen, että comfort asento muuttui ajettavaksi, eikä tarvitse olla kokoajan vaihtamassa sport moodiin. Ja minulla siis "normi" alustalla.

                            Näistä sen enempää tietämättä, niin ilmeisesti joissain autoissa erillinen kartta on sport+ tilalle? Ainakin olin ymmärtävinäni että X5 30d mallissa (-08) oli näin. Ja jos näin on, niin asiansa osaava ohjelman tekijä toki tekee molemmat kartat uusiksi.
                            F11 520dA (prd. 07/12) Sophistograu brillante
                            ex. E91 320dA LCI -09 (prd. 10/08)

                            Comment

                            • Legge
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2003
                              • 190
                              • Helsinki

                              Originally posted by kktune View Post
                              Onko kukaan käyttänyt autoaan motorbitissä? Kokemuksia?
                              Mä käytin ton oman Mersun 1,5 vuotta sitten (C180 CDI). Hyvin on pelannut, eikä tarvii enää niin hirveesti hävetä liikenteessä Vaikutti muutenkin rehdiltä kaverilta. Ajeli itte Bemarilla, joten olettaisin, että tietää niistäkin jotain.
                              Ex: 316i E30 | 207 RC | M-B A180 Nyt: M-B C180 CDI AMG

                              Comment

                              • pete95zhn
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2007
                                • 208
                                • Boostby

                                Originally posted by laur77 View Post
                                Tuota AJtech softaa saa myös pk-seudulla tuolta BC Motorsin kautta, sain suosituksia tuonne myös. Tästä kokemuksia?
                                Kiinnostaisi myös, on lähellä kuten Motorbitkin.
                                Pete

                                Menneet:
                                E36 320iT '97 E46 320dT '03 E91 320iT '06 E61 525dTA '08 M-sport
                                Nyt:
                                F11 530 dTA '11 M-Sport
                                0,33x E46 M3 '01
                                G31 530eX TA '21 M-sport
                                996 turbo

                                fortistuning.fi

                                ERIKOISMOOTTORI.fi:n ohjelmaviritysten virallinen jälleenmyyjä

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎