Dipped beam failure left pamahti tänään näytölle eli xenonin polttimo kuskin puolella lienee tiensä päässä. Välillä palaa käynnistyksen jälkeen hetken, minkä jälkeen vikavalo syttyy. Onko todennäköistä, että olisi muuta vaihdettavaa kuin polttimo ja onko esim halogeenipolttimon vaihtoa hankalampi homma kaverille, joka "tekee kyllä ohjeiden mukaan mutta soveltamista vasta harjoitellaan"? Täältä tähän parhaan vastauksen kuitenkin saan googlettelujen lisäksi.
Edit: Jaahas, samalta osastolta löytyikin ketju asialle. Mitä akun miinusnavan irroittaminen muuten mahdollisesti nollaa?
Dipped beam failure left pamahti tänään näytölle eli xenonin polttimo kuskin puolella lienee tiensä päässä. Välillä palaa käynnistyksen jälkeen hetken, minkä jälkeen vikavalo syttyy. Onko todennäköistä, että olisi muuta vaihdettavaa kuin polttimo ja onko esim halogeenipolttimon vaihtoa hankalampi homma kaverille, joka "tekee kyllä ohjeiden mukaan mutta soveltamista vasta harjoitellaan"? Täältä tähän parhaan vastauksen kuitenkin saan googlettelujen lisäksi.
Edit: Jaahas, samalta osastolta löytyikin ketju asialle. Mitä akun miinusnavan irroittaminen muuten mahdollisesti nollaa?
Polttimon vaihto periaatteessa on ihan yhtä helppo kuin halogeenillekin, kun vain pääsee polttimoon käsiksi.
Akun miinus-navan irroittamisesta varoitellaan ja peloitellaan, mutta tuskinpa se sieltä käytännössä mitään nollaa. Terv. nimim. "akun irroittanut monenlaisista bemareista ilman mitään harmia".
Mutta ei sitä akun miinusnapaa tarvitse polttimon vaihdon takia irroittaa. Xenon polttimon sytytysvaiheessa polttimon kannalle menee kyllä erittäin suuri jännite, mutta tämä siis vain sytytysvaiheessa.
Nyt:
BMW 530e (g30)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Polttimon vaihto periaatteessa on ihan yhtä helppo kuin halogeenillekin, kun vain pääsee polttimoon käsiksi.
Akun miinus-navan irroittamisesta varoitellaan ja peloitellaan, mutta tuskinpa se sieltä käytännössä mitään nollaa. Terv. nimim. "akun irroittanut monenlaisista bemareista ilman mitään harmia".
Mutta ei sitä akun miinusnapaa tarvitse polttimon vaihdon takia irroittaa. Xenon polttimon sytytysvaiheessa polttimon kannalle menee kyllä erittäin suuri jännite, mutta tämä siis vain sytytysvaiheessa.
Vaihto on helppo sisälokasuojan "vaihtoluukusta" onnistuu melko kädettömältäkin, kuten minulta. Ainakin iso vanne kannattaa ottaa pois niin helpottua kummasti. Itse vaihdoin toisen vanne paikallaan (255-rengas) toisen otin suosiolla heti pois, nopeutti käytännössä vaihdon minuuttiin.
Poltin D1S eli sytytin polttimossa kiinni, itselläni ainakin riitti pelkkä polttimo vaihto(sytytin) vaikkakin tuo polttimon välillä sammuminen kesken "palon" viittaisikin kyllä ballasti vikaan, jota itsekin pelkäsin.
Itse en ottanut miinus napaa irti, laitoin vain ovet lukkoon ja tuplapainallus lukitusnapista jotta ferrymode menee päälle eikä sireenit ala huutaa kun tunkkaat auton ylös. Irroitin polttimon vasta kun auto nukkui (16min) tuskin tuo olisi kuitenkaan mitään antanut vaikka ei olisi unilla ollutkaan.
Itselläni siis, ei kääntyvillä xenoneilla oleva malli. En tiedä eroaako jos adaptiiviset
BMW F11 LCI 530da x-drive
Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana
Vaihto on helppo sisälokasuojan "vaihtoluukusta" onnistuu melko kädettömältäkin, kuten minulta. Ainakin iso vanne kannattaa ottaa pois niin helpottua kummasti. Itse vaihdoin toisen vanne paikallaan (255-rengas) toisen otin suosiolla heti pois, nopeutti käytännössä vaihdon minuuttiin.
Poltin D1S eli sytytin polttimossa kiinni, itselläni ainakin riitti pelkkä polttimo vaihto(sytytin) vaikkakin tuo polttimon välillä sammuminen kesken "palon" viittaisikin kyllä ballasti vikaan, jota itsekin pelkäsin.
Itse en ottanut miinus napaa irti, laitoin vain ovet lukkoon ja tuplapainallus lukitusnapista jotta ferrymode menee päälle eikä sireenit ala huutaa kun tunkkaat auton ylös. Irroitin polttimon vasta kun auto nukkui (16min) tuskin tuo olisi kuitenkaan mitään antanut vaikka ei olisi unilla ollutkaan.
Itselläni siis, ei kääntyvillä xenoneilla oleva malli. En tiedä eroaako jos adaptiiviset
Kääntyvillä xenoneilla ihan yhtä helppo homma. Minäkin suosittelen eturenkaan irrotusta ennen polttimon vaihtoa, se antaa niin paljon enemmän tilaa. Ja itse annoin myös auton mennä lepotilaan ennen vaihtoa, niin ei ainakaan mulla ollut mitään ongelmia.
Poltin D1S eli sytytin polttimossa kiinni, itselläni ainakin riitti pelkkä polttimo vaihto(sytytin) vaikkakin tuo polttimon välillä sammuminen kesken "palon" viittaisikin kyllä ballasti vikaan, jota itsekin pelkäsin.
Itse en ottanut miinus napaa irti, laitoin vain ovet lukkoon ja tuplapainallus lukitusnapista jotta ferrymode menee päälle eikä sireenit ala huutaa kun tunkkaat auton ylös. Irroitin polttimon vasta kun auto nukkui (16min) tuskin tuo olisi kuitenkaan mitään antanut vaikka ei olisi unilla ollutkaan.
Itselläni siis, ei kääntyvillä xenoneilla oleva malli. En tiedä eroaako jos adaptiiviset
Mä en ole tehnyt mitään lukituskommervenkkejä renkaita vaihtaessa eikä auto ole laivassa ollessaankaan huutanut, joten lienee tarpeeksi kulimalli, ettei tuota tuplapainallusta tarvitse huomioida? Reilu vartti mulla sen sijaan on aina aikaa odotella virtojen sammuttamisen jälkeen.
Millaisia polttimoita näihin on laitettu tai mitä tuolla alkuperäisenä Bemari on käyttänyt, kun kuitenkin vaihdan vain tuon toisen puolen?
Et saa xenoneilla itseäsi tapettua vaikka miten yrittäisit. Nimim. yli 10 vuotta joka päivä paljain käsin niitä sytyttelen ja sammuttelen irrallaan. Voit saada napsun sormeen jos pidät tuosta D1S-lampun lasiputken kärjen johdinlangasta kiinni ja joku sytyttää samaan aikaan xenonit palamaan. Se nipistää, ei muuta. Eli ennen kuin otat polttimon pois umpiosta, niin otat vain sen johdon irti siitä polttimosta, niin edes teoriassa et voi saada mitään nipistyksiäkään. Muita varotoimenpiteitä ei tarvita. Tai vielä jos oikein varma haluaa olla, niin ei pidä avainta taskussa, ettei vahingossa paina "saattovalo"nappia touhutessaan, niin ei tule mitään virtoja sinne lampun suunnille. Hälytinkään ei huuda jos autoa ei ole lukinnut.
Käytä vain Osramin tai Philipsin valmistamia D1S-polttimoita, niin vältyt ongelmilta. Itse laiton Osramin Cool blue Intenset.
Mä en ole tehnyt mitään lukituskommervenkkejä renkaita vaihtaessa eikä auto ole laivassa ollessaankaan huutanut, joten lienee tarpeeksi kulimalli, ettei tuota tuplapainallusta tarvitse huomioida? Reilu vartti mulla sen sijaan on aina aikaa odotella virtojen sammuttamisen jälkeen.
Millaisia polttimoita näihin on laitettu tai mitä tuolla alkuperäisenä Bemari on käyttänyt, kun kuitenkin vaihdan vain tuon toisen puolen?
minulla oli oletettavasti orkkikset ja olivat Osramin perus 4700k
itse vaihdoin molempiin Philipsin X-Visionit, valoteho parani huomattavasti.
ja tosiaan, ei siihen varmasti kuole vaikka sähöt saisikin.
väittäisin että kaikissa on tuo kallistuksen tunnistin, toki ovien täytyy olla lukossa jotta se on aktivoituneena (ja mikäli haluaa että auto nukkuu 16minuuttiin, oletan että ovien täytyy olla lukossa)
BMW F11 LCI 530da x-drive
Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana
Joo ei se xenon polttimoiden vaihtaminen mitää ihme temppua vaadi. Valot päällä ei toki kannata alkaa touhuamaan, mutta jos valot ei ole päällä ja kukaan ei ole katkaisijaa räpläämässä, niin ihan rauhassa saa vaihtaa.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
itse vaihdoin molempiin Philipsin X-Visionit, valoteho parani huomattavasti.
Xenon polttimot ikääntyvät ja himmenevät reilusti jo alle 100tkm ajosuoritteella. Siksi merkittävin syy valotehon paranemiseen on vanhan polttimon vaihto uuteen kirkkaasti palavaan. Polttimon merkin vaikutus on mitättömän pieni niin kauan kun pitäytyy originaaleissa esim Philipsin tai Osramin laatumerkeissä, halpis kiinakopiot on sitten asia erikseen. Uskallan väittää että jos uusia laatupolttimoita laittaisi sokkotestiin samoihin umpiohin niin normikäyttäjä ei eroa näe. Laadukkaat E-hyväksytyt polttimot pitää olla normien toleransseissa sähkön kulutuksen ja valomäärän mukaan niin oikeasti niissä ei isoja eroja ole valotehossa.
Edellisessä E92:sessa vaihdoin Xenon-polttimot ensin ebaysta tilattuihin Phillipsin alkuperäisiin, jotka osoittautuivat kuitenkin kopioiksi (näitä paljon liikkeellä). Ne eivät kestäneet kovin kauaa ja valokuviossa oli sanomista.
Sitten laitoin kalleimmat 6000K polttimot mitä Motonetista löysin. Näillä ehkä hieman parempi valoteho, mutta pitkät valot edelleen todella huonot. Silloin ajattelin, että tuossa kun ei erillistä polttimoa ole pitkille, niiden vaan olevan alunperinkin huonot.
F11 kanssa tuli yllätyksenä todella hyvä valoteho niin pitkissä kuin lyhyissä valoissa, joten oletan, että edellisessä kulkineessa oli umpion peilit puhdistuksen tarpeessa.
Xenon polttimot ikääntyvät ja himmenevät reilusti jo alle 100tkm ajosuoritteella. Siksi merkittävin syy valotehon paranemiseen on vanhan polttimon vaihto uuteen kirkkaasti palavaan. Polttimon merkin vaikutus on mitättömän pieni niin kauan kun pitäytyy originaaleissa esim Philipsin tai Osramin laatumerkeissä, halpis kiinakopiot on sitten asia erikseen. Uskallan väittää että jos uusia laatupolttimoita laittaisi sokkotestiin samoihin umpiohin niin normikäyttäjä ei eroa näe. Laadukkaat E-hyväksytyt polttimot pitää olla normien toleransseissa sähkön kulutuksen ja valomäärän mukaan niin oikeasti niissä ei isoja eroja ole valotehossa.
Valotehon hiipuminen on kyllä tiedossa.
Itse väitän toisin, olen kaikkiin autoihin vaihtanut Philipsit, myös uusiin. Ero on kyllä silmin nähtävä mielestäni huomattava.
En toki tiedä onko esim volkarin tai Mersun ensiasennus Osramit erilaisia kuin ad:lta ostetut? ei kokemusta ostetuista Osrameista vuosiin, mutta ainakin autojen ensiasennus osrameihin vrt ero on suuri Philipsin eduksi
BMW F11 LCI 530da x-drive
Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana
Itse väitän toisin, olen kaikkiin autoihin vaihtanut Philipsit, myös uusiin. Ero on kyllä silmin nähtävä mielestäni huomattava.
En toki tiedä onko esim volkarin tai Mersun ensiasennus Osramit erilaisia kuin ad:lta ostetut? ei kokemusta ostetuista Osrameista vuosiin, mutta ainakin autojen ensiasennus osrameihin vrt ero on suuri Philipsin eduksi
Saisko vielä ton Phiipsin X-Visionin mallin, joita olet käyttänyt, jos niitä on useita? Täältä tulleiden vastausten perusteella melkein vaihtelen polttimon itse, koska eipä halogeenienkaan vaihtamisessa mitään ongelmaa koskaan ole ollut. Paljonkohan marmori/muu paja mahtaa polttimoineen hommasta veloittaa?
Itse väitän toisin, olen kaikkiin autoihin vaihtanut Philipsit, myös uusiin. Ero on kyllä silmin nähtävä mielestäni huomattava.
En toki tiedä onko esim volkarin tai Mersun ensiasennus Osramit erilaisia kuin ad:lta ostetut? ei kokemusta ostetuista Osrameista vuosiin, mutta ainakin autojen ensiasennus osrameihin vrt ero on suuri Philipsin eduksi
Saksalaisen auto bildin Xenon polttimoiden testissä kaikki Osramin ja Philipsin aftermarket polttimot saivat muistaakseni täydet pisteet sekä valotehossa että geometriassa. Jos niihin ei labramittauksissa saa eroa, niin tuskin huomaa normikäyttäjä mitään eroa käytössä...
Saisko vielä ton Phiipsin X-Visionin mallin, joita olet käyttänyt, jos niitä on useita? Täältä tulleiden vastausten perusteella melkein vaihtelen polttimon itse, koska eipä halogeenienkaan vaihtamisessa mitään ongelmaa koskaan ole ollut. Paljonkohan marmori/muu paja mahtaa polttimoineen hommasta veloittaa?
Comment