Luin huvikseni vikakoodit F:stä, ja niinpähän ehjästä autostakin jotain löytyi
Eli seuraavat aktiiviset koodit pomppasivat:
- 25F900 Charge-air temperature sensor, signal: open circuit or short circuit to positive
- 28CE00 LIN, message: preheating control unit: missing
- C90C81 Windscreen wipers: blocking
Ensimmäinen ilmeisesti viittaa joko rikkinäiseen ahtoilman lämpötilanturiin, tai irralliseen/poikkinaiseen johtoon? Anturi vaihtoon suosiolla?
Toinen lienee jotain hässäkkää hehkujen ohjausboksin kanssa. Hehkutusilmoitus kyllä vilahti pakkasilla. Voisiko tämä olla kytköksissä edelliseen, vai laitetaanko hehkujen ohjausboksi suosiolla vaihtoon?
Kolmas on kummallinen: pyyhkijät toimivat normaalisti. ISTA:n korjausohjeet sanovat että tämä voi johtua siitä että joskus on ollut paljolti lunta lasilla, ja että virhe pitäisi resetoida irroittamalla terminaali 15 hetkeksi (vai oliko sen 30?). Mitä nämä terminaalit ovat? Akun + -napa?
Kiitos. Nyt en tuota ISTAn pyyhkijöiden resetointivinkkiä ymmärrä ollenkaan. Täytynee lukea se uudelleen. Tai unohtaa koko juttu, kun pyyhkijöiden toimissa ei ole mitään poikkeavaa.
Nyt:
BMW 530e (g30)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Näillä mennään: - BMW E81 118i since 2017 - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Siihen sopiva vahvistin kaveriksi, ainakin 200€ näköjään.
Ja jos haluaa asennuksen niin ottaa aikaa noin 3-4h ja 65€/h. Toki jos haluaa repiä penkkejä itte niin säästää pari sataa.
Työn kanssa kyllä aika kallis, osat ei sinänsä. Voisi tehdä kyllä hyvää pieni dynamiikka äänentoistoon.
ymmärrän mitä tarkoitat tuolla proffa hifien jykevöittämisellä. Suosittelen etonin subeja, noista linkkaamistasi en tiedä mutta kysyisin että onko millaiset etonin vastaaviin (autostudiolta noi etonit aikanaan itse ostin). Ja etoneita voin suositella varauksetta! Mulle tuli toki vielä erillissarjat oviin sekä keskelle etonilta ja sointi parani omaan makuun yllättävän paljon. Kaverin seiskaan jossa samat hifit, vaihdettiin pelkät subit ja sekin tuli huomattavasti mukavammaksi kuunnella. Ja kummankaan autoon ei olla vaihdettu vahvistinpuolta subbareille vaan vakiolla mennään..
Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎
Original BMW M5 Frontziergitter: Rahmen der BMW-Nieren sind Chrom, die senkrechten Streben sind schwarz.
Tuossa sanotaan että vain M5, mutta kai se nyt muihinkin menee...:think
- Antti -
Varmaan menee, mutta mustana?
Näillä mennään: - BMW E81 118i since 2017 - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Itse en löytänyt orkkiksia mustana. Ebaysta löytyi kopiot ja ihan hyvälaatuiset.
Tosin minun piti sitten kuitenkin ostaa orkkikset jotta sain kameran istumaan ok. Teippasin kromit piiloon.
Itse en löytänyt orkkiksia mustana. Ebaysta löytyi kopiot ja ihan hyvälaatuiset.
Tosin minun piti sitten kuitenkin ostaa orkkikset jotta sain kameran istumaan ok. Teippasin kromit piiloon.
Ok. Ostin jo aiemmin Pielmeierilta orkkismustat tavallisilla rivoilla ja ovat jo kuukausia olleet nokallakin. Ehkä jatkan näillä. Eivät muuten maksaneet paljoa enempää kuin nuo rahteineen.
Näillä mennään: - BMW E81 118i since 2017 - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Paljonkos marmorilla maksaa tunkkiadapteri, vai kannattaako suosiolla tilata amazonista tai ebaystä?
Noita näkyyo olevan kumisina, muovisina ja alumiinisina. Onko tuolla materiaalilla jotain merkitystä?
Osta kumisena, niin ei luiskahda välistä pois niin helposti. Muovinen/alumiinen pitäisi olla kiinni tunkissa, että ei pääse liukumaan pois. Tai sitten tunkin "kupin" pitää olla niin iso, että tuo tunkkiadapteri menee sen sisään, jolloin se ei pääse luistamaan välistä pois. Youtube:ssa on ohjeet jääkiekosta tekemiseen: https://www.youtube.com/watch?v=Mw_e8ee3iyg
Kuvasta vaikea päätellä, mutta voisi olla ihan "perus" Carbonschwarzkin.:think
Näillä mennään: - BMW E81 118i since 2017 - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment