Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • H3nu
    BTCF Member
    • Feb 2014
    • 252
    • Hämeenlinna

    Originally posted by laur77 View Post
    Tuli hommailtua tuota 3.sylinterin hehkun vaihtoa varten aiemmin linkitettyä CRC:tä irroitukseen + tietty itse hehku.

    Mutta onkin kuulemma imusarjan alla, joten työllistää purkaessa jonkun verran enempi kuin oli ajatuksissa. Kaveri osais kyllä hehkun irroittaa mutta menee ilta pilalle muun puuhan kanssa.

    Olisko Pk-seudulta vinkata minne kannattais viedä hehkun vaihtoon?
    Schmiedmanille nyt voisi toki viedä, vaikka pelottelivatkin tuolla katkeamisella ja ilmeisesti tehdään kiireellä ja irroitetaan katkes tai ei.
    Ajan kanssa ja oikealla tekniikalla saisi varmemmin ehjänä ulos mutta löytyykö tällaista paikkaa lähimain?
    Vaihda ihmeessä nyt kaikki hehkut kerralla, kohta sieltä alkaa ne muutkin hajoilemaan.
    BMW F82 M4 -16
    BMW F20 116d M-sport -14
    Aprilia Dorsoduro 900 -20
    Sea-Doo RXP300RS -16

    Comment

    • laur77
      Bimmer Rookie
      • Aug 2011
      • 187
      • Finland

      Originally posted by H3nu View Post
      Vaihda ihmeessä nyt kaikki hehkut kerralla, kohta sieltä alkaa ne muutkin hajoilemaan.
      Kävi mielessä mutta jos se tuollaista arpapeliä on että pitääkö kansi irroittaa ja viedä jonnekin diesel-koneistamoon tonnin korjaukseen niin ei oikein huvita ottaa riskejä ennen kuin pakko.

      Onko hehkut sitten kulutuskamaa jotka ei kestä montaa vuotta?
      Nyt mennään Avensiksella, saa nauraa. Baijerilaisen paluuta odotellessa
      EX: 535D F10 M-Sport
      EX: Z4 Coupé -06

      Comment

      • TheRipper
        Bimmer Enthusiast
        • May 2012
        • 5019
        • Paimio

        Originally posted by laur77 View Post
        Onko hehkut sitten kulutuskamaa jotka ei kestä montaa vuotta?
        Eikös ne vähän sitä näissä ole?
        F10 523iA 2010

        Ex: E39 528iA 1997
        Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
        Ex: E65 745iA 2003
        Ex: E46 318i 1998
        Ex: E34 525iA 1989

        Comment

        • laur77
          Bimmer Rookie
          • Aug 2011
          • 187
          • Finland

          Originally posted by TheRipper View Post
          Eikös ne vähän sitä näissä ole?
          Pirautin yhteen huoltoon ja suositteli myös vaihtamaan kaikki samalla niin ei tarvi kantta irrotella talvella moneen otteeseen.

          Tässä on se harmi homma tosiaan että ellei irtoa helpolla niin menee tunti tolkulla aikaa jos joutuu porailemaan rikkoontuneita jne mutta varmaan parempi vaihtaa kaikki kerralla paikassa jossa pystyvät rikkoontumisen sattuessa korjaamaan loppuun asti
          Nyt mennään Avensiksella, saa nauraa. Baijerilaisen paluuta odotellessa
          EX: 535D F10 M-Sport
          EX: Z4 Coupé -06

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10941
            • Joensuu

            Originally posted by laur77 View Post
            Pirautin yhteen huoltoon ja suositteli myös vaihtamaan kaikki samalla niin ei tarvi kantta irrotella talvella moneen otteeseen.

            Tässä on se harmi homma tosiaan että ellei irtoa helpolla niin menee tunti tolkulla aikaa jos joutuu porailemaan rikkoontuneita jne mutta varmaan parempi vaihtaa kaikki kerralla paikassa jossa pystyvät rikkoontumisen sattuessa korjaamaan loppuun asti
            Kaikki kerralla, jos itse yrität, niin avaa momenttiavaimella. Silloin välttyy katkaisemiselta, ellei lähde, vie korjaamoon jossa on ns. "nakuttaja" hehkujen irroittamiseen. Toki kannattaa kylvettää se jumissa oleva hehku ennen korjaamolle viemistä, niin lähtee siellä helpommin.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • laur77
              Bimmer Rookie
              • Aug 2011
              • 187
              • Finland

              Originally posted by HTK12 View Post
              Kaikki kerralla, jos itse yrität, niin avaa momenttiavaimella. Silloin välttyy katkaisemiselta, ellei lähde, vie korjaamoon jossa on ns. "nakuttaja" hehkujen irroittamiseen. Toki kannattaa kylvettää se jumissa oleva hehku ennen korjaamolle viemistä, niin lähtee siellä helpommin.
              Varasin ajan jo korjaamolle, kaikki 6 samalla. Olisin jo laittanut WD40 muhimaan mutta taitaa olla sen verran syvällä nuo hehkut tässä ettei jaksa alkaa purkailemaan räntäsateessa + näillä mekaanikon taidoilla

              Oletin että muovisuojan alta jo näkyy muuta ei taida olla siinä vielä.
              Nyt mennään Avensiksella, saa nauraa. Baijerilaisen paluuta odotellessa
              EX: 535D F10 M-Sport
              EX: Z4 Coupé -06

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10941
                • Joensuu

                Originally posted by laur77 View Post
                Varasin ajan jo korjaamolle, kaikki 6 samalla. Olisin jo laittanut WD40 muhimaan mutta taitaa olla sen verran syvällä nuo hehkut tässä ettei jaksa alkaa purkailemaan räntäsateessa + näillä mekaanikon taidoilla

                Oletin että muovisuojan alta jo näkyy muuta ei taida olla siinä vielä.
                WD40 ei ole mitenkää paras tuohon, sehän on Water Displacement, 40th formula. Tuohon käyttöön on olemassa ihat omat aineensa, jotka tunkeutuvat paljon nopeammin kierteisiin. Monissa testeissä ATF&asetooni 50/50% seoksella on ollut paras.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • OVi
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2016
                  • 514
                  • Oulu

                  Ennen kuin vääntää momenttiavaimella hehkua, kannattaa varmistua siitä, että oma momenttiavain toimii myös avaussuuntaan, sillä joissakin momenttiavaimissa momentin rajoitus toimii ainoastaan kiristyssuuntaan. Kyllähän se tuollaisellakin avaimella napsaus tulee jossain vaiheessa, mutta se ei kuulu avaimesta.

                  Isot pojat isojen koneiden kanssa vesivoimassa käyttävät tunkeumanestettä kierteiden liotukseen. Tosin siellä on mutterit ja momentit eri luokkaa, kun kiristystiukkuus saattaa olla 10 000 - 20 000 Nm. Momenteista huolimatta ovat sen parhaaksi "rost offiksi" todenneet.
                  Pemari, Sitikka, Viiatti, sekä usiampi moottoripyörä.

                  Comment

                  • laur77
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2011
                    • 187
                    • Finland

                    Tuota aiemmin linkattua CRCtä löytyy myös jos toimii marinadina paremmin. Mutta taitaa tosiaan jäädä kierteen liuotukset tekemättä jos osia pitää purkailla edestä pois.

                    Vaihtoon menee samalla kaikki kuusi hehkua. Mikäli jonkun ohjainboxin tms joutuu myös vaihtamaan niin se menee onneks ilman riskejä.
                    Nyt mennään Avensiksella, saa nauraa. Baijerilaisen paluuta odotellessa
                    EX: 535D F10 M-Sport
                    EX: Z4 Coupé -06

                    Comment

                    • Jamppa
                      BTCF Member
                      • Jul 2002
                      • 387
                      • Kerava

                      Onko jollain kokemusta, miten saisi etu-umpioiden sisäpuolelle muodostuneen kondenssi läikän jättämät jäljet pois? Ei taida tuo umpioiden avauskaan olla ihan pikku homma?

                      Comment

                      • poke
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 3105

                        Originally posted by OVi View Post

                        Isot pojat isojen koneiden kanssa vesivoimassa käyttävät tunkeumanestettä kierteiden liotukseen. Tosin siellä on mutterit ja momentit eri luokkaa, kun kiristystiukkuus saattaa olla 10 000 - 20 000 Nm. Momenteista huolimatta ovat sen parhaaksi "rost offiksi" todenneet.
                        Tunkeumanestettä tuli itsekin aikoinaan käytettyä tällaiseen, silloin kun olin vielä konepajalla hommissa.
                        Kulkineet/projektit:

                        640D F06
                        530iA E39
                        635 CSi E24
                        518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                        1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                        Comment

                        • dotzrapier
                          Bimmer Rookie
                          • May 2012
                          • 53
                          • Suomi

                          Tuli ostettua viikko sitten f10 525d alpine white ja nyt siihen olisi tarkoitus vaihtaa mustat munuaiset sekä hienommat led-kilvenvalot.

                          Onko alkuperäisten BMW gloss black performance munuaisten ja ebaysta ostettujen gloss black munuaisten välillä jotain merkittävää eroa? Vanhassa autossani (E60 530D Lci M-sport) oli ebaysta ostetut mattamustat munuaiset enkä niistä mitään pahaa sanottavaa keksinyt. Mattamustat munuaiset eivät ehkä sovi tuohon autoon kovin hyvin, koska autossa on vakiopuskurit toistaiseksi pakoillaan. Jos päädyn ostamaan alkuperäiset, niin mistä suosittelisitte hankkimaan? Salesafterissa näyttäisi maksavan n. 127€ postikulujen kanssa:think.

                          Autossa on valmiina bmw:n omat led kilvenvalot, mutta ne ovat aavistuksen liian tehottomat ja niistä tuleva valo on hieman kellertävää hämärässä/ pimeässä. Kaikissa edellisissä autoissani olen suosinut 6 smd ledin polttimoa, jonka voi vaihtaa alkuperäisen halogenpolttimon tilalle. Tässä autossa kilvenvalot ovat kiinteitä yksiköitä joihin ei polttimoja voi vaihtaa. Löytyykö tuohon mistään halogenpolttimolle tarkoitettua yksikköä johon voisin sitten vaihtaa led polttimon? Kuinkahan liittimet sopivat? Ebayssa myydään kyllä plug and play led kilvenvaloja, mutta niissä on valmiina kiinteät ledit ja ne ovat kaikki aivan liian kirkkaita. Haluaisin myös saada kilvenvalot palamaan, kun valokatkaisin on 0-asennossa, koska esim pilvisellä/sateisella säällä tai illalla, kun aurinko laskee näyttää hassulta kun kilvenvalot ovat pimeänä. Millainen homma olisi koodata ne kilvenvalot päälle valokatkaisimen ollessa 0-asennossa? Kannattaako soittaa suosiolla BMW huoltoon vai saisiko homman hoidettua jossain muualla edullisemmin?

                          Comment

                          • radiaani
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2016
                            • 130
                            • Etelä-Suomi

                            Mistä löytyy tietoja F10/11-mallien oikeista kiristysmomenteista? Tällä erää olisi tarvetta jarrujen ja (etu-)pyöräntuennan momenteille.

                            Vanhempiin voi kaivaa taulukoita täältä, mutta ne loppuvat 5-sarjan osalta E60/61-malleihin: http://workshop-manuals.com/bmw/
                            Ajossa: F10 520d SE (2012)

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10941
                              • Joensuu

                              Originally posted by radiaani View Post
                              Mistä löytyy tietoja F10/11-mallien oikeista kiristysmomenteista? Tällä erää olisi tarvetta jarrujen ja (etu-)pyöräntuennan momenteille.

                              Vanhempiin voi kaivaa taulukoita täältä, mutta ne loppuvat 5-sarjan osalta E60/61-malleihin: http://workshop-manuals.com/bmw/
                              Asenna itselle ISTA, niin sieltä löytyy korjausohjeet, momentit.. ja tietenkin sillä saa luettua vikakoodit.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              • radiaani
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2016
                                • 130
                                • Etelä-Suomi

                                Originally posted by HTK12 View Post
                                Asenna itselle ISTA, niin sieltä löytyy korjausohjeet, momentit.. ja tietenkin sillä saa luettua vikakoodit.
                                Oma ISTA olisi paras vaihtoehto mutta kun lähtökohtana on Linux läppärin SSD:llä, niin ISTA:n asentaminen ei ole ihan helppoa.

                                Mistä ISTA ylipäänsä kannattaa hankkia ja paljonko se vie tilaa? Löysin jotain epämääräisiä yli 60 Gigan RAR-paketteja.
                                Ajossa: F10 520d SE (2012)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎