Originally posted by HannuE60
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F10/F11 Kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Onko jengiltä porsinu suuttimia vielä? Mulla 190kW mosa josta vuosi sitten tuli smooth running control ja nyt oli 3. Suutin herjannu. Välillä tulee sellasia teräviä nykäsyjä pintakaasulla pienillä kiekoilla kun ei ole kova veto päällä. Tosi harvoin mutta tarkka kalibroitu perse huomaa..
Jäähynestettäki katoaa, EGR oli kuulema ehjä. Paisarin korkki vissii vuotaa, pitää vaihtaa. Ja etualatukivarren puslat. 156tkm mittarissa. Alkaahan noita vaihto-oireita tulla, pitää alkaa kattomaan vähemä ajettua taas..Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..
Comment
-
-
Originally posted by Ceeray View PostOnko jengiltä porsinu suuttimia vielä? Mulla 190kW mosa josta vuosi sitten tuli smooth running control ja nyt oli 3. Suutin herjannu. Välillä tulee sellasia teräviä nykäsyjä pintakaasulla pienillä kiekoilla kun ei ole kova veto päällä. Tosi harvoin mutta tarkka kalibroitu perse huomaa..
Jäähynestettäki katoaa, EGR oli kuulema ehjä. Paisarin korkki vissii vuotaa, pitää vaihtaa. Ja etualatukivarren puslat. 156tkm mittarissa. Alkaahan noita vaihto-oireita tulla, pitää alkaa kattomaan vähemä ajettua taas..
Tosin egr vena just toissapäivänä vaihdettuF11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by Ceeray View PostOnko jengiltä porsinu suuttimia vielä? Mulla 190kW mosa josta vuosi sitten tuli smooth running control ja nyt oli 3. Suutin herjannu. Välillä tulee sellasia teräviä nykäsyjä pintakaasulla pienillä kiekoilla kun ei ole kova veto päällä. Tosi harvoin mutta tarkka kalibroitu perse huomaa..
Jäähynestettäki katoaa, EGR oli kuulema ehjä. Paisarin korkki vissii vuotaa, pitää vaihtaa. Ja etualatukivarren puslat. 156tkm mittarissa. Alkaahan noita vaihto-oireita tulla, pitää alkaa kattomaan vähemä ajettua taas..
Comment
-
-
Originally posted by Ceeray View PostOnko jengiltä porsinu suuttimia vielä? Mulla 190kW mosa josta vuosi sitten tuli smooth running control ja nyt oli 3. Suutin herjannu. Välillä tulee sellasia teräviä nykäsyjä pintakaasulla pienillä kiekoilla kun ei ole kova veto päällä. Tosi harvoin mutta tarkka kalibroitu perse huomaa..
Jäähynestettäki katoaa, EGR oli kuulema ehjä. Paisarin korkki vissii vuotaa, pitää vaihtaa. Ja etualatukivarren puslat. 156tkm mittarissa. Alkaahan noita vaihto-oireita tulla, pitää alkaa kattomaan vähemä ajettua taas..
vm 2011 525 ja 95tkm oli mittarissa kun 1. pytyn suutin vaihdettiin. Puolilämpimänä alkoi humpaamaan tyhjäkäyntiä. Ja myös neste häviää jonnekkin. Ja takapää täristää edelleen.
Comment
-
-
BMW 520d -11 150tkm
Hei,
en kerennyt koluamaan koko ketjua lävitse, vähän toistakymmentä ensimmäistä sivua lukaisin, joten kysytääs seuraavaa:
150tkm ajettu F11 -11 vuosimallin sedani kyseessä, isännän auto, ja kysyisin vaihteiston öljynvaihdosta, ei ilmeisesti kuulu huolto-ohjelmaan joten kannattaisikohan nuo jo alkaa pikkuhiljaa vaihtamaan? Laatikon toiminnassa ei ole ilmennyt mitään ongelmaa tähän mennessä, vaikkakin on annettu kunnolla runtua kun olen itse autoa lainannut, auto vakio, mutta lastutus tekisi poikaa. Kuinkahan laatikko kestää lastutuksen? Auto ostettu 90tkm ajettuna ja ainoat viat mitä on vastaan tulleet ovat:
- sähköisen vetokoukun mottoorin rikkoutuminen (korjattu)
- apukuskin etupään jousen katkeaminen (korjattu)
Tässä olen omaani 330xd -01 hoitamassa kuntoon laatikon osalta ja mieleeni tuli että onkohan näissäkin F1x korisissa myöskin nuo "ikiöljy"laatikot?
THLast edited by Tuukka90; 01-05-2016, 18:33.------------------------------------------------------
E36 316i coupe -98
E30 316i touring -91
Forester 2.0 XT -04
Corolla 1,4 EcoTronic -96
Corolla Verso 1.6 -03
Ex. E46 330xda touring -02,
Ex. E46 320ia touring -01
Myynnissä E46 kamaa: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=364949
Comment
-
-
Onko jossain F10/11 vehicle checkin läpikäyntikohteet?Näillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostOnko jossain F10/11 vehicle checkin läpikäyntikohteet?Kulkineet/projektit:
640D F06
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
-
-
Originally posted by poke View Postnimim. böntti julkaisi linkin joku aika sitten tänne foorumille.Näillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
F10/F11 530d alipaineohjatut moottoritukikumit
Näyttäisi tukikumeille olevan F-sarjalaisissa sähköisesti ohjattu venttiili. Antaako vikakoodia, jos tukikumien alipaineletkut vuotaa?
Onko kenelläkään ollut vielä tarvetta uusia näitä letkuja F-sarjalaiseen?2012 F11 530DAt Xdrive
Ex 2002 E39 530DAt
Comment
-
-
Originally posted by Tuukka90 View PostHei,
en kerennyt koluamaan koko ketjua lävitse, vähän toistakymmentä ensimmäistä sivua lukaisin, joten kysytääs seuraavaa:
150tkm ajettu F11 -11 vuosimallin sedani kyseessä, isännän auto, ja kysyisin vaihteiston öljynvaihdosta, ei ilmeisesti kuulu huolto-ohjelmaan joten kannattaisikohan nuo jo alkaa pikkuhiljaa vaihtamaan? Laatikon toiminnassa ei ole ilmennyt mitään ongelmaa tähän mennessä, vaikkakin on annettu kunnolla runtua kun olen itse autoa lainannut, auto vakio, mutta lastutus tekisi poikaa. Kuinkahan laatikko kestää lastutuksen? Auto ostettu 90tkm ajettuna ja ainoat viat mitä on vastaan tulleet ovat:
- sähköisen vetokoukun mottoorin rikkoutuminen (korjattu)
- apukuskin etupään jousen katkeaminen (korjattu)
Tässä olen omaani 330xd -01 hoitamassa kuntoon laatikon osalta ja mieleeni tuli että onkohan näissäkin F1x korisissa myöskin nuo "ikiöljy"laatikot?
TH
Ehkä tällä hetkellä paras keino on vaihdattaa laitteella joka huuhtelee laatikon ensin puhdistusaineella ja ruuttaa sen jälkeen öljyt perään. Lähtee ainakin kaikki vanhat öljyt eikä tarvi lutrata litrakaupalla öljyä hukkaan.
Esim. Espoon Laakkosella on tällainen laite, itse vaihdatin tuolla pohjan ja öljyt.
Siihen ajankohtaan: jos öljyt meinaa vaihtaa, niin siinä vaiheessa kun ei ongelmia ole ne kannattaa vaihtaa. Yleensä kun joku vika alkaa tuntumaan ajossa, ei öljyjen vaihto enää auta.Kalusto:
BMW 550i xDrive -14
BMW S1000R -17
Toyota Proace -15
Comment
-
-
Originally posted by JP-76 View PostToi laatikon öljynvaihto on ikuisen väännön aihe: bmw:n mukaan ns. ikiöljyt, mutta kyllä noita on vaihdeltu hyvillä ja ei niin hyvillä kokemuksilla.
Ehkä tällä hetkellä paras keino on vaihdattaa laitteella joka huuhtelee laatikon ensin puhdistusaineella ja ruuttaa sen jälkeen öljyt perään. Lähtee ainakin kaikki vanhat öljyt eikä tarvi lutrata litrakaupalla öljyä hukkaan.
Esim. Espoon Laakkosella on tällainen laite, itse vaihdatin tuolla pohjan ja öljyt.
Siihen ajankohtaan: jos öljyt meinaa vaihtaa, niin siinä vaiheessa kun ei ongelmia ole ne kannattaa vaihtaa. Yleensä kun joku vika alkaa tuntumaan ajossa, ei öljyjen vaihto enää auta.
Kiitos vastauksesta. Oma uskoni ei kyllä riitä siihen että öljyn ominaisuudet säilyvät edes 100tkm, saati vielä näissä Suomen olosuhteissa. Nyt jo pian 160tkm takana eikä ongelmia ole ilmennyt, joten olisi siis sopiva aika tuolle. Jossain mainittiin öljynvaihdon hinta vissiinkin bmw:n merkkihuollossa olleen 800-1100€ öljyineen ja suodattimineen, kuulostaa aika tyyriiltä palalta, öljyt kuitenkin n.120€/20l ja suodatin ~80€? ja töitä n.4h. Tietäisikö kukaan onko satakunnan alueella tälläistä laitetta joka ajaisi laatikon lävitse tuon huuhteluaineen?------------------------------------------------------
E36 316i coupe -98
E30 316i touring -91
Forester 2.0 XT -04
Corolla 1,4 EcoTronic -96
Corolla Verso 1.6 -03
Ex. E46 330xda touring -02,
Ex. E46 320ia touring -01
Myynnissä E46 kamaa: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=364949
Comment
-
-
Pari kysymystä: potilas F10 ,
Ensiksi,
Mistä pitää lähteä etsimään vikaa kun ei meinaa ovet mennä lukkoon kahvasta? (Comfort access) Jos onnistuu menemään lukkoon, niin peilit ei ainakaan käänny sisään.
Avaimesta kyllä toimii, ja myös peilit kääntyy.
Toinen,
Mikä aiheuttaa sen että pesun jälkeen kun aukaisee apumiehenpuoleisen takaoven niin lurahtaa litra vettä lattialle
-Hannu-[SIGPIC]
BMW 535d M-sport
Comment
-
-
Originally posted by HannuE60 View PostPari kysymystä: potilas F10 ,
Ensiksi,
Mistä pitää lähteä etsimään vikaa kun ei meinaa ovet mennä lukkoon kahvasta? (Comfort access) Jos onnistuu menemään lukkoon, niin peilit ei ainakaan käänny sisään.
Avaimesta kyllä toimii, ja myös peilit kääntyy.
Toinen,
Mikä aiheuttaa sen että pesun jälkeen kun aukaisee apumiehenpuoleisen takaoven niin lurahtaa litra vettä lattialle
-Hannu-F11 535xd my13
Comment
-
-
Onko näissä antennivahvistimesta johtuvaa vikaa CA:n suhteen. Itselläni toimii moitteetta ja peilit taittuvat, kun pitää pidempään kättä kahvalla *koputtaa puuta*.Näillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
Comment