Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tonit
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2005
    • 281
    • Helsinki

    Originally posted by HannuE60 View Post
    Liikkeistä, Aallon auto Tammisto.

    Tai Böntti, kun käy pääkaupunkiseudulla.

    -Hannu-
    Kiitoksia Hannu, pitääpäs olla Aallon autoon yhteydessä.

    Comment

    • Ceeray
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2005
      • 1399
      • Kuopio

      Onko jengiltä porsinu suuttimia vielä? Mulla 190kW mosa josta vuosi sitten tuli smooth running control ja nyt oli 3. Suutin herjannu. Välillä tulee sellasia teräviä nykäsyjä pintakaasulla pienillä kiekoilla kun ei ole kova veto päällä. Tosi harvoin mutta tarkka kalibroitu perse huomaa..

      Jäähynestettäki katoaa, EGR oli kuulema ehjä. Paisarin korkki vissii vuotaa, pitää vaihtaa. Ja etualatukivarren puslat. 156tkm mittarissa. Alkaahan noita vaihto-oireita tulla, pitää alkaa kattomaan vähemä ajettua taas..
      Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

      Comment

      • veku
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6324
        • P-Pohjanmaa

        Originally posted by Ceeray View Post
        Onko jengiltä porsinu suuttimia vielä? Mulla 190kW mosa josta vuosi sitten tuli smooth running control ja nyt oli 3. Suutin herjannu. Välillä tulee sellasia teräviä nykäsyjä pintakaasulla pienillä kiekoilla kun ei ole kova veto päällä. Tosi harvoin mutta tarkka kalibroitu perse huomaa..

        Jäähynestettäki katoaa, EGR oli kuulema ehjä. Paisarin korkki vissii vuotaa, pitää vaihtaa. Ja etualatukivarren puslat. 156tkm mittarissa. Alkaahan noita vaihto-oireita tulla, pitää alkaa kattomaan vähemä ajettua taas..
        Ei sitten mitään tuollaisia..190 tkm lähenee

        Tosin egr vena just toissapäivänä vaihdettu
        F11 M550D
        E39 M5
        F26 3.0 Da M-Sport
        E61 535D M-Sport

        Comment

        • Juhi$
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2009
          • 1268
          • Laukaa

          Originally posted by Ceeray View Post
          Onko jengiltä porsinu suuttimia vielä? Mulla 190kW mosa josta vuosi sitten tuli smooth running control ja nyt oli 3. Suutin herjannu. Välillä tulee sellasia teräviä nykäsyjä pintakaasulla pienillä kiekoilla kun ei ole kova veto päällä. Tosi harvoin mutta tarkka kalibroitu perse huomaa..

          Jäähynestettäki katoaa, EGR oli kuulema ehjä. Paisarin korkki vissii vuotaa, pitää vaihtaa. Ja etualatukivarren puslat. 156tkm mittarissa. Alkaahan noita vaihto-oireita tulla, pitää alkaa kattomaan vähemä ajettua taas..
          Ei egr coolerin vuotoa pysty aina varmaksi toteamaan jos on hyvin pieni vuoto. Älä suotta korkkia osta, ei niitä ole mennyt.

          Comment

          • takur
            Bimmer Rookie
            • Jun 2013
            • 97
            • Oulu

            Originally posted by Ceeray View Post
            Onko jengiltä porsinu suuttimia vielä? Mulla 190kW mosa josta vuosi sitten tuli smooth running control ja nyt oli 3. Suutin herjannu. Välillä tulee sellasia teräviä nykäsyjä pintakaasulla pienillä kiekoilla kun ei ole kova veto päällä. Tosi harvoin mutta tarkka kalibroitu perse huomaa..

            Jäähynestettäki katoaa, EGR oli kuulema ehjä. Paisarin korkki vissii vuotaa, pitää vaihtaa. Ja etualatukivarren puslat. 156tkm mittarissa. Alkaahan noita vaihto-oireita tulla, pitää alkaa kattomaan vähemä ajettua taas..

            vm 2011 525 ja 95tkm oli mittarissa kun 1. pytyn suutin vaihdettiin. Puolilämpimänä alkoi humpaamaan tyhjäkäyntiä. Ja myös neste häviää jonnekkin. Ja takapää täristää edelleen.

            Comment

            • Tuukka90
              Bimmer Rookie
              • Apr 2016
              • 68
              • Finland

              BMW 520d -11 150tkm

              Hei,

              en kerennyt koluamaan koko ketjua lävitse, vähän toistakymmentä ensimmäistä sivua lukaisin, joten kysytääs seuraavaa:

              150tkm ajettu F11 -11 vuosimallin sedani kyseessä, isännän auto, ja kysyisin vaihteiston öljynvaihdosta, ei ilmeisesti kuulu huolto-ohjelmaan joten kannattaisikohan nuo jo alkaa pikkuhiljaa vaihtamaan? Laatikon toiminnassa ei ole ilmennyt mitään ongelmaa tähän mennessä, vaikkakin on annettu kunnolla runtua kun olen itse autoa lainannut, auto vakio, mutta lastutus tekisi poikaa. Kuinkahan laatikko kestää lastutuksen? Auto ostettu 90tkm ajettuna ja ainoat viat mitä on vastaan tulleet ovat:

              - sähköisen vetokoukun mottoorin rikkoutuminen (korjattu)
              - apukuskin etupään jousen katkeaminen (korjattu)

              Tässä olen omaani 330xd -01 hoitamassa kuntoon laatikon osalta ja mieleeni tuli että onkohan näissäkin F1x korisissa myöskin nuo "ikiöljy"laatikot?

              TH
              Last edited by Tuukka90; 01-05-2016, 18:33.
              ------------------------------------------------------
              E36 316i coupe -98
              E30 316i touring -91
              Forester 2.0 XT -04
              Corolla 1,4 EcoTronic -96
              Corolla Verso 1.6 -03

              Ex. E46 330xda touring -02,
              Ex. E46 320ia touring -01

              Myynnissä E46 kamaa: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=364949

              Comment

              • Laku
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2007
                • 17509
                • Turku

                Onko jossain F10/11 vehicle checkin läpikäyntikohteet?
                Näillä mennään:
                - BMW E81 118i since 2017
                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                Comment

                • poke
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 3096

                  Originally posted by Laku View Post
                  Onko jossain F10/11 vehicle checkin läpikäyntikohteet?
                  nimim. böntti julkaisi linkin joku aika sitten tänne foorumille.
                  Kulkineet/projektit:

                  640D F06
                  530iA E39
                  635 CSi E24
                  518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                  1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                  Comment

                  • Laku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2007
                    • 17509
                    • Turku

                    Originally posted by poke View Post
                    nimim. böntti julkaisi linkin joku aika sitten tänne foorumille.
                    Eipä ihan heti löytynyt .
                    Näillä mennään:
                    - BMW E81 118i since 2017
                    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                    Comment

                    • Siankarlo
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2010
                      • 133
                      • Helsinki

                      F10/F11 530d alipaineohjatut moottoritukikumit

                      Näyttäisi tukikumeille olevan F-sarjalaisissa sähköisesti ohjattu venttiili. Antaako vikakoodia, jos tukikumien alipaineletkut vuotaa?

                      Onko kenelläkään ollut vielä tarvetta uusia näitä letkuja F-sarjalaiseen?
                      2012 F11 530DAt Xdrive
                      Ex 2002 E39 530DAt

                      Comment

                      • JP-76
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2009
                        • 1060
                        • Kanta-Häme

                        Originally posted by Tuukka90 View Post
                        Hei,

                        en kerennyt koluamaan koko ketjua lävitse, vähän toistakymmentä ensimmäistä sivua lukaisin, joten kysytääs seuraavaa:

                        150tkm ajettu F11 -11 vuosimallin sedani kyseessä, isännän auto, ja kysyisin vaihteiston öljynvaihdosta, ei ilmeisesti kuulu huolto-ohjelmaan joten kannattaisikohan nuo jo alkaa pikkuhiljaa vaihtamaan? Laatikon toiminnassa ei ole ilmennyt mitään ongelmaa tähän mennessä, vaikkakin on annettu kunnolla runtua kun olen itse autoa lainannut, auto vakio, mutta lastutus tekisi poikaa. Kuinkahan laatikko kestää lastutuksen? Auto ostettu 90tkm ajettuna ja ainoat viat mitä on vastaan tulleet ovat:

                        - sähköisen vetokoukun mottoorin rikkoutuminen (korjattu)
                        - apukuskin etupään jousen katkeaminen (korjattu)

                        Tässä olen omaani 330xd -01 hoitamassa kuntoon laatikon osalta ja mieleeni tuli että onkohan näissäkin F1x korisissa myöskin nuo "ikiöljy"laatikot?

                        TH
                        Toi laatikon öljynvaihto on ikuisen väännön aihe: bmw:n mukaan ns. ikiöljyt, mutta kyllä noita on vaihdeltu hyvillä ja ei niin hyvillä kokemuksilla.

                        Ehkä tällä hetkellä paras keino on vaihdattaa laitteella joka huuhtelee laatikon ensin puhdistusaineella ja ruuttaa sen jälkeen öljyt perään. Lähtee ainakin kaikki vanhat öljyt eikä tarvi lutrata litrakaupalla öljyä hukkaan.

                        Esim. Espoon Laakkosella on tällainen laite, itse vaihdatin tuolla pohjan ja öljyt.

                        Siihen ajankohtaan: jos öljyt meinaa vaihtaa, niin siinä vaiheessa kun ei ongelmia ole ne kannattaa vaihtaa. Yleensä kun joku vika alkaa tuntumaan ajossa, ei öljyjen vaihto enää auta.
                        Kalusto:
                        BMW 550i xDrive -14
                        BMW S1000R -17
                        Toyota Proace -15

                        Comment

                        • Tuukka90
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2016
                          • 68
                          • Finland

                          Originally posted by JP-76 View Post
                          Toi laatikon öljynvaihto on ikuisen väännön aihe: bmw:n mukaan ns. ikiöljyt, mutta kyllä noita on vaihdeltu hyvillä ja ei niin hyvillä kokemuksilla.

                          Ehkä tällä hetkellä paras keino on vaihdattaa laitteella joka huuhtelee laatikon ensin puhdistusaineella ja ruuttaa sen jälkeen öljyt perään. Lähtee ainakin kaikki vanhat öljyt eikä tarvi lutrata litrakaupalla öljyä hukkaan.

                          Esim. Espoon Laakkosella on tällainen laite, itse vaihdatin tuolla pohjan ja öljyt.

                          Siihen ajankohtaan: jos öljyt meinaa vaihtaa, niin siinä vaiheessa kun ei ongelmia ole ne kannattaa vaihtaa. Yleensä kun joku vika alkaa tuntumaan ajossa, ei öljyjen vaihto enää auta.

                          Kiitos vastauksesta. Oma uskoni ei kyllä riitä siihen että öljyn ominaisuudet säilyvät edes 100tkm, saati vielä näissä Suomen olosuhteissa. Nyt jo pian 160tkm takana eikä ongelmia ole ilmennyt, joten olisi siis sopiva aika tuolle. Jossain mainittiin öljynvaihdon hinta vissiinkin bmw:n merkkihuollossa olleen 800-1100€ öljyineen ja suodattimineen, kuulostaa aika tyyriiltä palalta, öljyt kuitenkin n.120€/20l ja suodatin ~80€? ja töitä n.4h. Tietäisikö kukaan onko satakunnan alueella tälläistä laitetta joka ajaisi laatikon lävitse tuon huuhteluaineen?
                          ------------------------------------------------------
                          E36 316i coupe -98
                          E30 316i touring -91
                          Forester 2.0 XT -04
                          Corolla 1,4 EcoTronic -96
                          Corolla Verso 1.6 -03

                          Ex. E46 330xda touring -02,
                          Ex. E46 320ia touring -01

                          Myynnissä E46 kamaa: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=364949

                          Comment

                          • HannuE60
                            R.I.P.
                            • Mar 2012
                            • 809
                            • Espoo

                            Pari kysymystä: potilas F10 ,

                            Ensiksi,
                            Mistä pitää lähteä etsimään vikaa kun ei meinaa ovet mennä lukkoon kahvasta? (Comfort access) Jos onnistuu menemään lukkoon, niin peilit ei ainakaan käänny sisään.
                            Avaimesta kyllä toimii, ja myös peilit kääntyy.

                            Toinen,
                            Mikä aiheuttaa sen että pesun jälkeen kun aukaisee apumiehenpuoleisen takaoven niin lurahtaa litra vettä lattialle

                            -Hannu-
                            [SIGPIC]
                            BMW 535d M-sport

                            Comment

                            • Jiu-jitsu
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2014
                              • 35
                              • Helsinki

                              Originally posted by HannuE60 View Post
                              Pari kysymystä: potilas F10 ,

                              Ensiksi,
                              Mistä pitää lähteä etsimään vikaa kun ei meinaa ovet mennä lukkoon kahvasta? (Comfort access) Jos onnistuu menemään lukkoon, niin peilit ei ainakaan käänny sisään.
                              Avaimesta kyllä toimii, ja myös peilit kääntyy.

                              Toinen,
                              Mikä aiheuttaa sen että pesun jälkeen kun aukaisee apumiehenpuoleisen takaoven niin lurahtaa litra vettä lattialle

                              -Hannu-
                              Kahvasta peilien kääntyminen on valinnainen, ohjelmoitavissa oleva, toiminto. Kostealla säällä mulla on yhdessä kahvassa jonkin sortin kosketushäiriö - ei aina mene ekalla lukkoon.
                              F11 535xd my13

                              Comment

                              • Laku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2007
                                • 17509
                                • Turku

                                Onko näissä antennivahvistimesta johtuvaa vikaa CA:n suhteen. Itselläni toimii moitteetta ja peilit taittuvat, kun pitää pidempään kättä kahvalla *koputtaa puuta*.
                                Näillä mennään:
                                - BMW E81 118i since 2017
                                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎