Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Joni_R
    Bimmer Rookie
    • Jul 2015
    • 134
    • Ylivieska

    Osaako joku selventää pari asiaa noista kuljettaja profiileista. Ohjekirjaan mukaan valitsemalla profiili ja painamalla option painiketta pitäisi pystyä poistamaan profiili, mutta minulla se valinta on harmaana eikä sitä voi painaa.

    Toinen juttu on, että pitäisikö auton vaihtaa profiilia automaattisesti eri avaimen mukaan, kuten e91 teki? Ei tuo ainakaan vaihda profiilia vaikka eri avaimella avaisikin ovet. Avaimeton käynnistyshän tuossa on eli ei voi vaihtaa senkään perusteella mikä avain on kolossa?
    F11 520dA (prd. 07/12) Sophistograu brillante
    ex. E91 320dA LCI -09 (prd. 10/08)

    Comment

    • Laku
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 17527
      • Turku

      Miten noita suosikkiosoitteita saikaan lisättyä Naviin. Aikanaan lisäilin, mutten enää muista ja olisi tarve lisäillä.
      Näillä mennään:
      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

      Comment

      • Joni_R
        Bimmer Rookie
        • Jul 2015
        • 134
        • Ylivieska

        Originally posted by Laku View Post
        Miten noita suosikkiosoitteita saikaan lisättyä Naviin. Aikanaan lisäilin, mutten enää muista ja olisi tarve lisäillä.
        Ainakin E91 oli niin että näppäiltiin osoite ja painettiin sitten pitkään haluttua kumeronäppäintä. Toimisikohan samalla tavalla?


        Ja vielä kysymys. Mistä tiedän onko minulla combox autossa? Ei Google löytänyt varmaa tapaa tulkita tätä.
        F11 520dA (prd. 07/12) Sophistograu brillante
        ex. E91 320dA LCI -09 (prd. 10/08)

        Comment

        • TheRipper
          Bimmer Enthusiast
          • May 2012
          • 5019
          • Paimio

          Originally posted by Joni_R View Post

          Ja vielä kysymys. Mistä tiedän onko minulla combox autossa? Ei Google löytänyt varmaa tapaa tulkita tätä.
          Kyllä combox varustelistalla mainitaan: 6VCA = Control for Combox
          F10 523iA 2010

          Ex: E39 528iA 1997
          Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
          Ex: E65 745iA 2003
          Ex: E46 318i 1998
          Ex: E34 525iA 1989

          Comment

          • Laku
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 17527
            • Turku

            Originally posted by Joni_R View Post
            Ainakin E91 oli niin että näppäiltiin osoite ja painettiin sitten pitkään haluttua kumeronäppäintä. Toimisikohan samalla tavalla?
            Yritän lisätä address bookiin, en numeronäppäimiin. Apua tähän?
            Näillä mennään:
            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

            Comment

            • bmw323it
              BTCF Member
              • Mar 2008
              • 1828
              • N/A

              F07 antoi vikakoodia hehkujen ohjausboksille ja charge-air temperature sensorille.

              Vaihdoin molemmat osat. Hehkujen ohjauksen vikakoodi poistui, mutta tämä charge-air temperature sensor antaa edelleen samoja kahta koodia:
              25FA00 Charge-air temperature sensor, signal: short circuit to ground
              25F900 Charge-air temperature sensor, signal: open circuit or short circuit to positive

              Miten se nyt edes kykenee antamaan virheen yhtäaikaa oikosulusta sekä maihin että positiviiseen / avoimesta piiristä?

              Siksi toisekseen, anturille menee vain yksi johto. Ei sieltä mitään näyttänyt puuttuvankaan tai olevan poikki, mutta miten ihmeessä anturi voisi tulla toimeen vain yhdellä johdolla? Ei se oikein voi sen muovisen ahtoputken kauttakaan maadoittua? Mihin se toinen voisi olla kadonnut?

              Mistä tätä nyt metsästäisi?

              Vai antaako olla? Auto toimii kyllä mainiosti eikä mitään "check engine" tyyppisiä viestejäkään ole. Vian näkee vain kun ISTAlla katsoo.

              Edit: tutkin vielä tuota liitintä. Ei siihen kyllä ole ikinä toista johtoa mennyt. Ilmeisesti kuitenkin maadoittaa jotenkin muuten. ISTAn avulla tuota vielä diagnosoin, ja sen perusteella näyttäisi että sama koodi voisi tulla myös hot-film air mass sensorin lämpöanturista. Se vain on sen verran kallis, ettei viitsisi ostaa uutta ihan vain kokeeksi ...
              Last edited by bmw323it; 17-04-2017, 17:10. Reason: Lisätietoa
              Nyt:
              BMW 530e (g30)
              BMW 335i (e90)
              BMW 323iC (e36)
              BMW 850i (e31)
              Golf GTE
              ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

              Comment

              • kmr
                Bimmer Rookie
                • Sep 2005
                • 175
                • Turku / Kotka

                Originally posted by kmr View Post
                Uuden Windows Phone -päivityksen jälkeen ei enää näy esim. bluetoothilla Spotifystä musiikkia kuunnellessa esittäjät ja kappaleet idriven näytöllä.

                Onkohan tähän ongelmaan ratkaisua ( älä sano puhelimen vaihto ) vai pitääkö odottaa jos seuraavan päivityksen myötä asia korjaantuisi?

                Ratkaisu löytyi päivittämällä external devices software autosta. Tikulle kun latasi netistä ja sieltä ajoi autoon niin kävi nopeasti.

                Olis kiva saada internet ja BMW online toimimaan myös kun sellaiset auton connected drive -valikosta löytyy. Asiakasporttaaliin ei netissä pysty autoa lisäämään ja merkkiliikkeessä sanoivat, että nuo ovat toimineet vain Saksassa kun on tuontiauto. Suomessa kuulemma toimii vasta uusissa. Käsittääkseni näihinkin ne on mahis saada toimimaan puhelimen nettiä käyttäen.
                F11 530Xd M-sport
                ex. E92 325d -07
                ex. E30 320tic -87

                Comment

                • Joni_R
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2015
                  • 134
                  • Ylivieska

                  Originally posted by kmr View Post
                  Ratkaisu löytyi päivittämällä external devices software autosta. Tikulle kun latasi netistä ja sieltä ajoi autoon niin kävi nopeasti.

                  Olis kiva saada internet ja BMW online toimimaan myös kun sellaiset auton connected drive -valikosta löytyy. Asiakasporttaaliin ei netissä pysty autoa lisäämään ja merkkiliikkeessä sanoivat, että nuo ovat toimineet vain Saksassa kun on tuontiauto. Suomessa kuulemma toimii vasta uusissa. Käsittääkseni näihinkin ne on mahis saada toimimaan puhelimen nettiä käyttäen.
                  Minulla ainakin external devices päivitys tuli ihan vaan idrive valikosta painamalla update software. En sitten tiedä, köyttikö auton omaa simmiä vai bluetoothilla puhelinta, kun sekin oli yhdistetty.

                  Kiva olisi tosiaan nuo saada toimimaan itsekin. Tämän ilmeisesti pystyy osaavat foorumilaisetkin tehdä (esim böntti).

                  Ja minullakaan ei onnistu lisätä autoa portaaliin, pitäisi kokeilla tehdä eri sähköpostilla tili esim ruotsin tai saksan bmw sivuilla ja lisätä sieltä, toimisikohan sitten...

                  Ja vielä lisää kysymystä, tietääkö joku, onko tuo varustelistalla oleva S302 Alarm system suomen vakuutusyhtiöiden hyväksymä malli?
                  Last edited by Joni_R; 17-04-2017, 21:00.
                  F11 520dA (prd. 07/12) Sophistograu brillante
                  ex. E91 320dA LCI -09 (prd. 10/08)

                  Comment

                  • rville
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2003
                    • 290
                    • Pori

                    Kevät aurinko paljastii että mittariston etupleksin taakse on kertynyt aika paljon pölyä. Saako tota muovia jotenkin helposti irti?
                    Käytössä Amerikkalainen sähkövatkain... , vaimolla f21, kun nautitaan otetaan 964 tallista

                    Comment

                    • Anzafin
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2006
                      • 3747
                      • Kajaani

                      Originally posted by rville View Post
                      Kevät aurinko paljastii että mittariston etupleksin taakse on kertynyt aika paljon pölyä. Saako tota muovia jotenkin helposti irti?
                      Varmastikin mittaristo ensin irti ja sitten mittaristo purkamalla. Näin ainakin E60:ssa.

                      Comment

                      • Joni_R
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2015
                        • 134
                        • Ylivieska

                        Saako sadetunnistimen jotenkin automaattiseksi? Nyt se menee pois päältä kun auto sammutetaan ja täytyy aina painaa päälle viiksen päästä. Helpompi olisi, jos se olisi automaattisesti päällä ja kytkettäisiin pois tarvittaessa.
                        F11 520dA (prd. 07/12) Sophistograu brillante
                        ex. E91 320dA LCI -09 (prd. 10/08)

                        Comment

                        • touring39
                          BTCF Member
                          • May 2005
                          • 3901
                          • Kaarina

                          Originally posted by Joni_R View Post
                          Saako sadetunnistimen jotenkin automaattiseksi? Nyt se menee pois päältä kun auto sammutetaan ja täytyy aina painaa päälle viiksen päästä. Helpompi olisi, jos se olisi automaattisesti päällä ja kytkettäisiin pois tarvittaessa.
                          Onneksi penarissa se on juuri noin päin. Volsussa tunnistin on aina päällä, jossei sitä ota pois. Arvaa, onko tullut talvella rouhittua jäätyneitä sulkia, kun onkin jonkun räntäsateen jälkeen tullut pakkanen...
                          Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                          Ex:
                          e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                          Comment

                          • laur77
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2011
                            • 187
                            • Finland

                            Käytin koslan öljyhuollossa ja vehicle checkissä, kaikki ok paitsi löytyi vanha häly sylinteri3 hehkusta. Eli varmaan ollut jotain häikkää talvipakkasilla eikä anna kuitata pois ennenkuin hehku vaihdettu. Semmonen maksaa 30€ tms.

                            Mutta ongelma on jos jämähtänyt kiinni näissä olosuhteissa, ilmeisesti eri metalleja ja hapettuu,korroosio puree helposti. Eivät yrittäneet erikseen sitä vaihtaa. Jos ei lähde suosiolla ja menee yrittäessä rikki niin tulee dieselhuoltoon koneistushommia ja kallis paukku.

                            Onko vinkkejä jos kokeilee ensin hellemmin lähteekö irti ja jollei niin uskaltaako vääntää vai antaa olla?:think
                            Nyt mennään Avensiksella, saa nauraa. Baijerilaisen paluuta odotellessa
                            EX: 535D F10 M-Sport
                            EX: Z4 Coupé -06

                            Comment

                            • MajorDrake
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 7527
                              • Jyväshyvä

                              Koneen pitää ehdottomasti olla kuuma kun hehkun irroitukseen ruvetaan.
                              Irroitus ko. koneesta momenttiavaimella jos kotikonstein yritetään irroittaa.
                              WD40 tms. väliin. Momenttia avaimeen ensin joku 20 ja siitä voi vähän nostaa 5 Nm pykälissä. Yli 35 ei kannata mennä. Lämpö ja liotus auttaa asiaan...

                              M57:n hehkut katkeaa n. 50 Nm, testattiin vasta kaverin kanssa ruuvipenkissä, jäkriään katkesivät 50-51 Nm, 49 Nm kesti väännellä vaikka kuinka monta kertaa, pl. yksi kuudesta joka ketkesi 49 Nm.
                              N57:ssa vaan on paljon ohuemmat ja pitemmät ja ne katkeaa ja juimii helpommin...

                              OIkea tapa on irroittaa nuo tätä tarkoitusta varten tehdyllä "iskuporalla".

                              Jos hehku katkeaa kannattaa viedä auto sellaiseen pakkaan missä on oikeat työkalut, harvoin sitä oikeasti pitää kantta irroitella...
                              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                              Comment

                              • bmw323it
                                BTCF Member
                                • Mar 2008
                                • 1828
                                • N/A

                                Originally posted by bmw323it View Post
                                F07 antoi vikakoodia hehkujen ohjausboksille ja charge-air temperature sensorille.

                                Vaihdoin molemmat osat. Hehkujen ohjauksen vikakoodi poistui, mutta tämä charge-air temperature sensor antaa edelleen samoja kahta koodia:
                                25FA00 Charge-air temperature sensor, signal: short circuit to ground
                                25F900 Charge-air temperature sensor, signal: open circuit or short circuit to positive

                                Miten se nyt edes kykenee antamaan virheen yhtäaikaa oikosulusta sekä maihin että positiviiseen / avoimesta piiristä?

                                Siksi toisekseen, anturille menee vain yksi johto. Ei sieltä mitään näyttänyt puuttuvankaan tai olevan poikki, mutta miten ihmeessä anturi voisi tulla toimeen vain yhdellä johdolla? Ei se oikein voi sen muovisen ahtoputken kauttakaan maadoittua? Mihin se toinen voisi olla kadonnut?

                                Mistä tätä nyt metsästäisi?

                                Vai antaako olla? Auto toimii kyllä mainiosti eikä mitään "check engine" tyyppisiä viestejäkään ole. Vian näkee vain kun ISTAlla katsoo.

                                Edit: tutkin vielä tuota liitintä. Ei siihen kyllä ole ikinä toista johtoa mennyt. Ilmeisesti kuitenkin maadoittaa jotenkin muuten. ISTAn avulla tuota vielä diagnosoin, ja sen perusteella näyttäisi että sama koodi voisi tulla myös hot-film air mass sensorin lämpöanturista. Se vain on sen verran kallis, ettei viitsisi ostaa uutta ihan vain kokeeksi ...
                                Vaihdoin nyt ilmamassa-anturin toiseen käytettyyn. Edelleen samat koodit, tosin huomasin että eka tulee vain kun auto ei ole käynnissä ja toinen vain käynnissä ollessa.

                                Kävin myös läpi ISTA/D:n diagnosointi-suunnitelman. Johdotukset tuntuvat olevan ok, ja jopa funktionaalinen testi menee läpi, lukemat järkeviä, antureilla eroa noin 5-astetta, siis intake vs charge-pipe lämpötila. Ei siis löydy mistään mitään vikaa. Hö. Tosin mulla ei ole oskilloskooppia, joten ne testit jäi tekemättä.

                                Mitäs minä tämän kanssa teen? Ajossa ei huomaa mitään, eikä ole mitään valoja tai varoituksia mittaristossa. Ajanko vain huoleti? Vienkö merkkiliikkeeseen tai muuhun bmw-korjaamoon (Schmiedmann, Bemu Oy tms)?

                                Tuo varmaan pomppaa katsastuksessa sitten aikanaan, koska tulee koodi myös yleismallin obd-lukijalla?
                                Nyt:
                                BMW 530e (g30)
                                BMW 335i (e90)
                                BMW 323iC (e36)
                                BMW 850i (e31)
                                Golf GTE
                                ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎