Omassakin näytti olevan uusi egr kampanja avoinna ja soittelin tarkastukseen/vaihtoon ajan ensi viikolle. Vaihdetaan uusi osa jos on tarjolla vaikka eipä se siellä enää mitään tee
Pitäisiköhän asiasta mainita että on poistettu ohjelmallisesti käytöstä :think meinasin poistaa peltilätkän mikä on egr:n ja imusarjan välissä, etteivät hävitä ja saa laitettua takaisin Ei taida kuitenkaan kuulua kampanjaan mitään softapäivityksiä?
Tilasin tänään määräaikaishuollon Laakkoselle sigun F06:een ja kyselin samalla onko avoimia takaisinkutsuja esim EGR liittyen. Huolto vastasi, että on ja hoidetaan samalla käynnillä. Työaika 2h + huolto 1h. Varmaankin ropeloivat EGR:ää tuolloin.
Palaan asiaan parin viikon päästä kun käytän auton siellä.
Onko kellään tietoa miten saisi selville onko EGR jo softattu pois käytöstä? Esim. Onnistuuko jotain arvoa seuraamalla bimmer linkistä?
Entinen omistaja ei muistanut onko tätä tehty dpf poiston yhteydessä. Auto kävi juuri Egr coolerin vaihdossa takaisin kutsun piirissä joten nyt olisi hyvä hetki varmistaa että kyseinen laitos on poissa käytöstä..
Bimmer linkistä en osaa sanoa, mutta Istalla ainakin näkee.
Onko kellään tietoa miten saisi selville onko EGR jo softattu pois käytöstä? Esim. Onnistuuko jotain arvoa seuraamalla bimmer linkistä?
Entinen omistaja ei muistanut onko tätä tehty dpf poiston yhteydessä. Auto kävi juuri Egr coolerin vaihdossa takaisin kutsun piirissä joten nyt olisi hyvä hetki varmistaa että kyseinen laitos on poissa käytöstä..
Soittelin Laakkonen Vantaa ja siellä huollon asiakaspalvelu meinasi että ei tähän malliin ole kampanjaa. N57 -10 F11 525 siis minulla. Liekö näissä linjalta alkuun tulleissa sitten parempi tekniikka. No, nestettä kuluu silti kohtuu paljon. Eli jostain vuotaa.
Pitänee odotella jos kampanja aukeaisi. Hyvää palvelua oli kyllä tuolla huollossa. Juuso joku taisi olla puhelimessa.
Oman auton (F11 530d -11vm) egr rupes temppuilemaan niin, että viikon sisällä kaks kertaa tuli drivetrain fault joka poistui noin 2 sekunnin päästä kun oli tullu. Koodit luin ja egr siellä kiukutteli. Soittelin merkkiliikkeeseen ja todettiin, että ei ole kamppanjaa auki autoon ja vaikka olisikin niin koskee jäähytintä, ei läppää, herja oli läpältä siis. Nestettä ei syöny. Eilen tulpattiin egr pois ja koko roska lensi roskikseen. Auto pelaa huomattavasti paremmin ilman egrää.
Mulla alkupään 3,0 525 F11 ja jäähdytysnestettä kyllä menee...
Todennäköisesti saat autosi nopeammin tarkastukseen, jos olet yhteydessä paikalliseen merkkihuoltoon ja tiedustelet onko ajoneuvollesi avoimia kampanjoita. Voit samalla mainita, että olet kuullut BMW-dieselmoottoreiden EGR-vioista ja huomannut autosi kuluttavan jäähdytysnestettä - josko se lisäisi löylyä kiukaalle.
Pitääkö näissä kampanjoissa olla itse aktiivinen? En ole merkkihuollossa käyttänyt aikoihin ja viimeksikin tarkastuksessa vain joka oli joku halpa tarjous. Mulla alkupään 3,0 525 F11 ja jäähdytysnestettä kyllä menee...
Äsken soittivat Lappeenrannan Laakkoselta ja huomenna katsovat. Muistelin, että tuo on vaihdettu joku 5v sitten kun oli 100tkm ajettu. En tajunnut edes kysytä GW:ä silloin.
Auto 530D -11.
Mitä jos olisi EGR-deletekitti? Tuleeko jotain sanomista asian suhteen? Vai "kiitos ja hei" ?
Kyseisessä paikassa erään koeajon yhteydessä kysäisin huoltotiskillä että onko autossani kampanjoita päällä. No Egr kampanja oli (vaikka mun mielestä osanumeron perusteella ei pitänyt olla). Halusivat sen egr:n vilkaista, vaikka sanoin että se on tulpattu ja ohjelmoitu pois käytöstä. Egr kuitenkin paikoillaan, ja imusarjan puoleisessa päässä lätkä, mikä esti egr:n kuvaamisen sieltä imusarjan kautta, mikä ainakin silloin kuului kampanjan tarkastusproseduuriin. Mekaanikko totesi asian että joo ei pysty kuvaamaan ja huoltoneuvoja sanoi että jos jäähdytysnestettä ei kulu, niin asia kunnossa, ei muuta kuin kovaa ajoa ja kiitos ja näkemiin...
Käytin viikko sitten ja sanoin jo aikaa varatessa, että EGR poistettu ohjelmallisesti. Ei tuumannut mitään. Peltilevykin oli välissä, mutta sen poistin ennen vientiä.
Vaihtoivat vaan coolerin. Lätkää ei tartte laittaa takaisin, kerta todettu pitäväksi.
Äsken soittivat Lappeenrannan Laakkoselta ja huomenna katsovat. Muistelin, että tuo on vaihdettu joku 5v sitten kun oli 100tkm ajettu. En tajunnut edes kysytä GW:ä silloin.
Auto 530D -11.
Mitä jos olisi EGR-deletekitti? Tuleeko jotain sanomista asian suhteen? Vai "kiitos ja hei" ?
Riippuu minkälainen asenne siellä on. Jos ei turhia nipota, niin toteaa kaiken olevan kunnossa ja merkkaa kamppiksen tehdyksi.
Heitetäämpä tänne. Tänää soittivat Laakkoselta, että auto pitäisi viedä EGR kampanjan johdosta tarkastettavaksi. Viimeeksi tarkastettu viimekesänä, nyt kuulemma tarkastusohjeet muuttuneet. Auto -11 530D.
Muilla vastaavia kokemuksia?
Äsken soittivat Lappeenrannan Laakkoselta ja huomenna katsovat. Muistelin, että tuo on vaihdettu joku 5v sitten kun oli 100tkm ajettu. En tajunnut edes kysytä GW:ä silloin.
Auto 530D -11.
Mitä jos olisi EGR-deletekitti? Tuleeko jotain sanomista asian suhteen? Vai "kiitos ja hei" ?
Yep, oma tuontiauto tarkistettu jo saksassa, sain silti tarkistuskutsun ja sitä tiskillä ihmettelinkin, on kuulemma montaa aaltoa tässä korjauskampanjassa.
Heitetäämpä tänne. Tänää soittivat Laakkoselta, että auto pitäisi viedä EGR kampanjan johdosta tarkastettavaksi. Viimeeksi tarkastettu viimekesänä, nyt kuulemma tarkastusohjeet muuttuneet. Auto -11 530D.
Leave a comment: