memebuy23buy

EGR hässäkkä ja softaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • kmr
    replied
    Originally posted by suppari View Post
    Ei tuossa normaslisti kyllä päivitystä tarvita, miksihän se on tehty?
    En tosiaan tiedä, ellei sen toimintaa ole ohjelmallisesti muutettu? Oli kaikki koodaukset palautunut alkuperäisiin asetuksiin. Saipahan poika Motonetin parkkipaikalla pidemmät päiväunet kun asettelin niitä takaisin.

    Tuon joskus tuon sulle niin saat ohjelmoida pois käytöstä.

    Leave a comment:


  • suppari
    replied
    Ei tuossa normaslisti kyllä päivitystä tarvita, miksihän se on tehty?

    Leave a comment:


  • kmr
    replied
    Originally posted by kmr View Post
    Kiitoksia tiedosta Pitää taas koeponnistaa kunnossapitosopimus, jos vihdoin löytyisi sellainen osa mikä kuuluisi heidän korvauspiiriin. Tuosta coolerilta tulee myös sammuttaessa aikamoista rutinaa, mikä ilmeisesti ei ole normaalia ja moottorissa vikakoodi "290900 In comparison to the calculated air mass too high measured mass". Nokea ei pahemmin löydy, mutta pakokaasun katku juuri egr-coolerin kohdalla. Ei imu- tai pakosarjan.
    Tänään kävi auto egr -coolerin vaihdossa. Se ohitusputki oli halki ja ymmärsin, ettei ole kovin harvinainen vika. Kävin juuri ennen liikkeen sulkeutumista hakemassa auton, enkä päässyt sen enempää utelemaan hommasta. Uuden egr:n ohjelmointi otti vajaa pari tuntia aikaa ja sen jälkeen ainakin koodaamani sport display oli hävinnyt. Homma meni All In One -kunnossapitosopimuksen piikkiin.

    Leave a comment:


  • kmr
    replied
    Originally posted by Jusander View Post
    Moi

    520XD -13 , 163 tkm tuli myös pakokaasun hajua ohjaamoon. Paikallinen huolto paikallisti EGR:ään. Oli lauhdutin haljennut kahdesta kohtaa, tiivisteet oli ok. Vaihtoivat uuden lauduttimen, joka on uusittu ja eri varaosanumerolla. Kahden vuoden takuu. BMW osallistui kustannuksiin 50%.
    Ei haise enää.


    T:Jussi
    Kiitoksia tiedosta Pitää taas koeponnistaa kunnossapitosopimus, jos vihdoin löytyisi sellainen osa mikä kuuluisi heidän korvauspiiriin. Tuosta coolerilta tulee myös sammuttaessa aikamoista rutinaa, mikä ilmeisesti ei ole normaalia ja moottorissa vikakoodi "290900 In comparison to the calculated air mass too high measured mass". Nokea ei pahemmin löydy, mutta pakokaasun katku juuri egr-coolerin kohdalla. Ei imu- tai pakosarjan.
    Last edited by kmr; 03-04-2017, 21:15. Reason: Lukihäriö + info

    Leave a comment:


  • Jusander
    replied
    Moi

    520XD -13 , 163 tkm tuli myös pakokaasun hajua ohjaamoon. Paikallinen huolto paikallisti EGR:ään. Oli lauhdutin haljennut kahdesta kohtaa, tiivisteet oli ok. Vaihtoivat uuden lauduttimen, joka on uusittu ja eri varaosanumerolla. Kahden vuoden takuu. BMW osallistui kustannuksiin 50%.
    Ei haise enää.


    T:Jussi

    Leave a comment:


  • Hezman
    replied
    Originally posted by kmr View Post
    Omassa autossa tulee satunnaisesti pakokaasun hajua koppiin. En lampulla ja peilillä tutkiessa löytänyt muuta nokisuutta kuin moottorin suojamuovissa egr-coolerin yläpuolella. Samassa kohtaa huomaa nenäkin pienen katkun. Onko kuinka yleistä, että nämä vuotavat pakokaasua läpi?
    Tuossa topicissa egr asiaa. Pahimmassa tapauksessa imusarjassa on reikä. Sama ongelma on ilmeisesti myös polttanut F-sarjalaisia.

    Leave a comment:


  • kmr
    replied
    Omassa autossa tulee satunnaisesti pakokaasun hajua koppiin. En lampulla ja peilillä tutkiessa löytänyt muuta nokisuutta kuin moottorin suojamuovissa egr-coolerin yläpuolella. Samassa kohtaa huomaa nenäkin pienen katkun. Onko kuinka yleistä, että nämä vuotavat pakokaasua läpi?

    Leave a comment:


  • SilverHawk
    replied
    Originally posted by VolvoTDi View Post
    Vaihtoehto 2. ensin sitten vaihtoehto 1. Vaihtoehto 3:sta ei tarvita, koska se on jo hoitunut vaihtoehto kakkosella.
    Oolsprait! Täytyypi ruveta metsästämään luotettavaa puljua joka softais tuon F10:n

    Leave a comment:


  • Atom
    replied
    Originally posted by rville View Post
    Kun imusarjan irroittaa, pitääkö esim tiiviste vaihtaa?
    Ja onko vaarana rikkoa liittimiä, eli pitääkö varautua jo valmiiksi jollain liittimillä?
    Eikö Egr-coolerien vuodot ole myös yleisiä, eli pitäisikö se saada tulpattua myös pois pelistä?
    Tiivisteet on suotavaa vaihtaa mutta harvoin jäävät vuotamaan näin uusissa. Itsellä säilyy yleensä liittimet ehjinä. Minulla meni egr cooleri ~170tkm(vuoti ostaessa) mutta jos jäähäriä ei kulu niin en murehtisi siitä. Imusarjan "puhtauden" voi tarkastaa helposti avaamalla imusarjalle menevä putki.

    Leave a comment:


  • VolvoTDi
    replied
    Originally posted by SilverHawk View Post
    Elikkä mikä tässä nyt olisi oikea järjestys jos lähdetään miettimään softausta?
    Imusarjan ja EGR paskasuudesta ei ole tietoakaan (en siis ole käynyt
    tutkimassa niitä) Autolla ajettu 151tkm eli varmaan siellä jonkinlaista skeidaa on

    Meneekö tämä suurinpiirtein näin?

    1. Imusarjan puhdistus (jos tarvis)
    2. Softaus
    3. EGR puhdistus tai pois pelistä
    Vaihtoehto 2. ensin sitten vaihtoehto 1. Vaihtoehto 3:sta ei tarvita, koska se on jo hoitunut vaihtoehto kakkosella.

    Leave a comment:


  • SilverHawk
    replied
    Elikkä mikä tässä nyt olisi oikea järjestys jos lähdetään miettimään softausta?
    Imusarjan ja EGR paskasuudesta ei ole tietoakaan (en siis ole käynyt
    tutkimassa niitä) Autolla ajettu 151tkm eli varmaan siellä jonkinlaista skeidaa on

    Meneekö tämä suurinpiirtein näin?

    1. Imusarjan puhdistus (jos tarvis)
    2. Softaus
    3. EGR puhdistus tai pois pelistä

    Leave a comment:


  • rville
    replied
    Kun imusarjan irroittaa, pitääkö esim tiiviste vaihtaa?
    Ja onko vaarana rikkoa liittimiä, eli pitääkö varautua jo valmiiksi jollain liittimillä?
    Eikö Egr-coolerien vuodot ole myös yleisiä, eli pitäisikö se saada tulpattua myös pois pelistä?

    Leave a comment:


  • JKK
    replied
    Originally posted by karis79 View Post
    Mitä kaikkea tolle EGR pitää siis tehdä kun hommaa auton jossa sille ei ole tehty mitään? Riittkö EGR ja imusarjan puhdistus 60tkm välein vai pitääkö puoliautoa repiä pois konehuoneestaa ja istua päivä läppärillä että auto tajuaa osien poistuneen?
    Ensitilassa riittää että askartelet sulkulätkän imusarjan ja EGR-coolerin väliin, johon menee tekijän näppäryydestä riippuen 30-60min. Sen jälkeen ajat auton lähimmälle tunnetulle ohjelmoijalle ja kerrot että sellainen softa sisään, jolla EGR poistetaan käytöstä, jotta vikailmoitusta ei tule tauluun. Samalla saat sitten kaupantekijäisiksi tehoa ja vääntöä rutkasti lisää (jos niin haluat).

    Sitten voit joskus ajan kanssa irroitella imusarjan ja putsailla senkin.

    Leave a comment:


  • karis79
    replied
    Onko tästä koko auton palamisesta EGR takia jotain lisäjuttua jossain päin netissä kun en löytänyt?

    Mitä kaikkea tolle EGR pitää siis tehdä kun hommaa auton jossa sille ei ole tehty mitään? Riittkö EGR ja imusarjan puhdistus 60tkm välein vai pitääkö puoliautoa repiä pois konehuoneestaa ja istua päivä läppärillä että auto tajuaa osien poistuneen?

    Leave a comment:


  • HV530XD
    replied
    Originally posted by rville View Post
    Onko kukaan törmännyt valmiiseen tuotteistettuun settiin EGR delete/ cooler bpypass F-sarjalaisiin?
    Vanhempiin tuntuisi löytyvän settejä joissa ei tarvi arpoa.
    Jos tarkoitat niitä lätkiä millä saa pakokaasun ja jäähdytinnesteen kierron tukittua, niin eipä taida N-sarjan koneisiin vielä löytyä. Mutta noiden lätkien teko on pikkujuttu verrattuna itse coolerin irrottamiseen. Se on jo sellainen jumppa että jos sen pystyy tekemään, niin varmasti pysyy peltisaksetkin sen verran käsissä että saa tulpat tehtyä itse... Vähän vielä tiivisteliimaa tai kuumankestävää silikonia tiivistämiseen niin ei se muuta tarvitse.
    Helpointa tietty on ensin päivittää softa sellaiseksi missä EGR on ohjelmallisesti poistettu. Sen jälkeen voi harkita tarviiko mekaanista tulppausta vai ei. Mulla coolerissa taisi olla jo alkavaa jäähdytinnestevuotoa, niin tulppauksella ei tarvitse siitä enää murehtia ja pakokaasun kierron tukkiminen peltilätkällä tuli tehtyä varmuuden vuoksi, että ei ole enää mitään riskiä imusarjan likaantumisesta saati palamisesta...

    Leave a comment:

Working...
X