Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10\F11 tehonlisäykset vol.2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jacques
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2008
    • 573
    • pk

    Originally posted by Laku View Post
    En muista, milloin viimeksi on kengitty.... Nyt toki yli 20 astetta lämpöä kengittäessä. Aika viimeiseen tippaan on otettu.
    Käypä polkemassa iltasella kun lämpötila on laskenut. Jos edelleen savuttaa 4000rpm selvästi muistikuvaa enemmän, vahvistaa jatkotutkimukset.
    G30 540i
    F32 435d

    Comment

    • Laku
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 17527
      • Turku

      Eilen aamupäivällä (+20 astetta?) pari kertaa pääsin kokeilemaan. Vähemmän savutusta, mutta toisaalta ei niin raakoja vetoja. Jatketaan tutkimuksia...
      Näillä mennään:
      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

      Comment

      • makkis
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 5152
        • Kouvola, Savisto

        Onhan siellä kuitenkin imulämpö anturi joka säätää seosta sen mukaan, pitäis toimia aika pitkälle vaikka Jani-Petteri olis softan vääntänny.

        Veikkaisin vian löytyvän muualta kuin kuun asennosta
        Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
        Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
        Virallinen Xhp jälleenmyyjä

        Comment

        • VolvoTDi
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2006
          • 1576
          • Tampere - Pori

          Originally posted by makkis View Post
          Onhan siellä kuitenkin imulämpö anturi joka säätää seosta sen mukaan, pitäis toimia aika pitkälle vaikka Jani-Petteri olis softan vääntänny.
          No ei tuo anturi kyllä seosta säädä. Lambda on sitä varten.
          Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
          Check:
          www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
          Tampere 044-5867096

          Comment

          • makkis
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 5152
            • Kouvola, Savisto

            Originally posted by VolvoTDi View Post
            No ei tuo anturi kyllä seosta säädä. Lambda on sitä varten.
            No joo, nussitaan sitä pilkkua sitten
            Kyllä se polttoaineen syöttömäärään silti vaikuttaa, ei se pelkän datan takia siellä ole.
            Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
            Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
            Virallinen Xhp jälleenmyyjä

            Comment

            • VolvoTDi
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2006
              • 1576
              • Tampere - Pori

              Originally posted by makkis View Post
              No joo, nussitaan sitä pilkkua sitten
              Kyllä se polttoaineen syöttömäärään silti vaikuttaa, ei se pelkän datan takia siellä ole.
              Vaikuttaa juu syöttöön, mutta kun savutuksesta (seoksesta) tuossa puhuttiin niin tuolla anturilla ei ole siihen osaa eikä arpaa, ei ole siis pilkun viilaamista. Toki jos ohjelmasta on liipastu tuon vaikutukset pois niin silloin syöttöä ei vähennetä, toivottavasti näin ei ole tehty
              Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
              Check:
              www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
              Tampere 044-5867096

              Comment

              • Laku
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2007
                • 17527
                • Turku

                Originally posted by VolvoTDi View Post
                Vaikuttaa juu syöttöön, mutta kun savutuksesta (seoksesta) tuossa puhuttiin niin tuolla anturilla ei ole siihen osaa eikä arpaa, ei ole siis pilkun viilaamista. Toki jos ohjelmasta on liipastu tuon vaikutukset pois niin silloin syöttöä ei vähennetä, toivottavasti näin ei ole tehty
                Osaako kukaan sanoa, miten AJ tekee softansa kanssa?
                Näillä mennään:
                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                Comment

                • makebm5
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2009
                  • 1259
                  • Kainuu

                  Originally posted by VolvoTDi View Post
                  Vaikuttaa juu syöttöön, mutta kun savutuksesta (seoksesta) tuossa puhuttiin niin tuolla anturilla ei ole siihen osaa eikä arpaa, ei ole siis pilkun viilaamista. Toki jos ohjelmasta on liipastu tuon vaikutukset pois niin silloin syöttöä ei vähennetä, toivottavasti näin ei ole tehty
                  En ole dieseleitä säädellyt koskaan mutta jos sama rataa menee kuin bensiineissä niin lähinnä hieno säätöä tuo ilmanlämpötilan anturinkartta on ei sen múkaan mitään oleellista säädetä. Jos sen takia sauvaa on jotain muuta todella pielessä.
                  Last edited by makebm5; 16-07-2018, 22:19.
                  BMW i4 M50, BMW E89 35is
                  Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                  Comment

                  • tuikku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2005
                    • 1353

                    .
                    Ahtoilman lämpötila-anturilla, siis lämpötilatiedolla peilataan, tai arvioidaan moottoriin menevän hapen määrää, mitä lämpimämpää - sitä vähemmän happea, suhteessa kok tilavuusvirtaan.
                    Auttaa siis korjaamaan, tai hienosäätämään polttoaineen ruiskutusmäärää eri lämpöolosuhteissa.

                    Jos ko anturi on rikki, antaa epäuskottavaa arvoa, siirtyy ohjelma tavallisesti käyttämään kiinteäää arvoa sen anturin näyttämän sijaan. Sanotaan vaikkapa 20 astetta. Kiinteä arvohan ei auta korjaamaan lopullista ruiskutusarvoa muuttuvien olosuhteiden mukaiseksi, tästä seuraa tilanne tahi harhakuva helposti, jossa luullaan asiaan kosketun, vaikkei näin tod näk olekkaan.
                    CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                    Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                    Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                    tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                    Comment

                    • suppari
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2006
                      • 4049
                      • Turku

                      G-Sarjan ohjelmoinnit onnistuu nykyään (ensimmäisenä suomessa?) mulla, samoin kuin nuo ennen saavuttamattomissa olleet F sarjan B moottorit. Portista ja jälkiä jättämättä
                      sigpic
                      P:0409699000

                      JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                      tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                      huollot/korjaukset!

                      BMW E&F sarjaan.
                      Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                      8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                      AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                      Comment

                      • VolvoTDi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2006
                        • 1576
                        • Tampere - Pori

                        Juu näytti tulleen ainakin pariin laitteeseen noiden tuki, toinen tosin Venäläiseen... miksi ei herätä luottamusta Tämä tarkoittaa sitä, että kk:n sisällä tuki löytyy kaikilta valmistajilta, sitä odottaessa
                        Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                        Check:
                        www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                        Tampere 044-5867096

                        Comment

                        • sonikk
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2010
                          • 1664
                          • Kerava

                          Onko kokemuksia Celtic Tuningin softasta N47:ssa? Vai mitä suosittelette? Edellisessä E91 320dA N47 oli jokin softa sisässä ja se jyristi / täristi alakierroksilla niin stnasti eli jokin paikka ei tykännyt lisääntyneestä väännöstä. Eri laatikkohan tässä F11 mutta samaa jyrinää en kaipaa uudestaan.

                          Comment

                          • Jacques
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2008
                            • 573
                            • pk

                            Originally posted by Laku View Post
                            Osaako kukaan sanoa, miten AJ tekee softansa kanssa?
                            En osoita sormeani erityisesti AJ:n suuntaan. Tuikku puhuu viisaita, nythän kyse voi olla anturiviasta, mistä syystä seoskorjaus ei toimi niin kuin pitäisi. Paljon parempi vaihtoehto kuin että kompensaatiokartat olisi pois pelistä.
                            G30 540i
                            F32 435d

                            Comment

                            • Pecc
                              Newbiemmer
                              • May 2012
                              • 15
                              • Vantaa

                              Tuli hommattua tuollainen F10 528i. Auto on vielä vanhempaa mallia
                              eli suoralla kutosella N53? Onko tähän olemassa mitään ohjelmointia
                              vai jääkö tehojen nousu niin pieneksi, että on rahan hukkaa ?

                              Comment

                              • VolvoTDi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2006
                                • 1576
                                • Tampere - Pori

                                Originally posted by Pecc View Post
                                Tuli hommattua tuollainen F10 528i. Auto on vielä vanhempaa mallia
                                eli suoralla kutosella N53? Onko tähän olemassa mitään ohjelmointia
                                vai jääkö tehojen nousu niin pieneksi, että on rahan hukkaa ?
                                Kyllä tuosta ohjelmoinnilla saa muutosta aikaiseksi, 285hv ja 345Nm.
                                Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                                Check:
                                www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                                Tampere 044-5867096

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎