Originally posted by Vilkku89
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F10\F11 tehonlisäykset vol.2
Collapse
X
-
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
-
-
Originally posted by tuikku View PostMetanolista on oikeasti hyötyä vastakun moottoriin saadaan huomattavasti lisää ilmaa, metanoli tarvitsee myös hapen palaakseen kunnolla ja savutta.
Tarkoitus olis kokeilla jossain vaiheessa kun saa kaiken kasaan, niin testata mitä penkissä se todellinen ero on ruiskulla ja ilman. Miettinyt myös eroa ulkolämpötilan vaikutuksesta ruiskun tehokkuuteen, eli tekisi viileällä ilmalla ja kuumalla ilmalla testit.2013 F31 330d
Comment
-
-
Originally posted by arska86 View PostEikös noissa 258hp ja 299hp koneissa ole pumpuissa rail-putkien lähdötkin keskenään eri päin(258hp koneessa toinen lähtö eteen ja toinen taakse ja 299hp molemmat eteen), joten ei se pumppu ainakaan täysin sama ole. Muistelisin, ettö siinä 258hp mallissa pitöisi olla L75 pumppu jo vakiona, mutta voin muistaa väärinkin.
Kun taas 258 (osa nro. 0445010634) mallissa l75 1800bar, eli jotain eroa vissiinkin on 313hp malliin.
313hp (osa nro. 0445010638) l75 ja pyynti 2000bar. Tai ainakin näin Bosch:n katalogi valehtelee
Sit tietty 50d 381hp mallin l93 2200bar tuotto ja osa nro 0445010672
Oon muutamaa kertaa kääntäny ja vääntänyt noi numerot et miten peri ja mitä eroa nois on. Paineensäätimet ja railit käsittääkseni identtiset kaikissa kolmessa 258, 299 ja 313hp malleissa, joten suurin ero ainakin l75 malleissa sitten vissiin on paineen pyynti ohjelmalla?Last edited by Vilkku89; 23-10-2018, 22:42.2013 F31 330d
Comment
-
-
Originally posted by veku View PostMitä 550d saa irti
Nimimerkki vaihtoa suunnitteleva
Originally posted by tuikku View Post.
Eikait sitä mikään varsinaisesti estä, kunhan vaan auto on teknisesti erittäin hyvässä kunnossa, jotta se säätö tosiaankin onnistuu, kun sellaista softaa ei ole mitenkään helppo tehdä, missä vääntö pysyy kurissa, max tehon kärsimättä.
Jotain tuollaistaa tarkoitan.....
550d
Eiköhän se aika lähellä tuota oleRange Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
-
Originally posted by TeemuT View Postomassani on nyt egr ohjelmoitu niin että se vähemmän auki kuin normaalisti. auto on F30 320d -12. vaikuttaako näissä asia moottorin lämpenemiseen kuinka paljon ? , tuntuu että lämpenee hitammin ainakin kuin ennen.
Nostaako lämmöt normaaliin ilman egr:ää ?
-TeemuBMW i4 M50, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e
Comment
-
-
Originally posted by TeemuT View Postomassani on nyt egr ohjelmoitu niin että se vähemmän auki kuin normaalisti. auto on F30 320d -12. vaikuttaako näissä asia moottorin lämpenemiseen kuinka paljon ? , tuntuu että lämpenee hitammin ainakin kuin ennen.
Nostaako lämmöt normaaliin ilman egr:ää ?
-TeemuJaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
Originally posted by VolvoTDi View PostEli todennäköisesti ohjelmoitu kokonaan pois käytöstä tai sitten ei ole edes koskettu siihen.
En pysty kyllä asiaa itse varmentamaan onko näin.-TT-
F30 320d
Comment
-
-
Originally posted by TeemuT View Postomassani on nyt egr ohjelmoitu niin että se vähemmän auki kuin normaalisti. auto on F30 320d -12. vaikuttaako näissä asia moottorin lämpenemiseen kuinka paljon ? , tuntuu että lämpenee hitammin ainakin kuin ennen. Nostaako lämmöt normaaliin ilman egr:ää ?
Moottorin lämpiämisnopeutta ajatellen EGR-venttiilin toiminnan rajoittaminen pysymään jatkuvasti vain pienimmän mahdollisen määrän auki periaatteessa hidastaa normaalin käyttölämpötilan saavuttamista, mutta tämä riippuu paljolti moottorin kuormituksesta ja ympäristön lämpötilasta. Kovalla pakkasella kylmäkäynnistyksen jälkeen lämpiäminen on hitainta.
Normaalin käyttölämpötilan saavuttamista toimenpide ei kuitenkaan estä, sillä muutoin normaalisti toimiva moottori tuottaa lämpöä ajon aikana ylimäärin.
Lisäksi lämpiämiseen vaikuttaa mm. mahdollinen Webaston käyttö tai muu ulkoinen lämmönlähde.IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Originally posted by VolvoTDi View Post
D-asennolla kaikissa tilanteissa ei tosiaan käytetä täysiä paineita vaan käytetään hyödyksi sopeutuksia. Tämän voi taas ehkäistä käyttämällä S-asentoa, jolloin laatikko ei välitä sopeutuksista mitään vaan käytetään täysiä paineita. Minun kohdalla ei ole ollut ongelmia yhdessäkään 8-vaihteisessa, mutta 6-vaihteisessa kerron aina, että on käytettävä S-asentoa kun kiusataan, D-asennolla on noita hajonnut tai onhan niissä jo ollut lopun alkua, mutta kuitenkin.
Oma autoni alkoi myös satunnaisesti jyristelemään matalilta kierroksilta puolikaasulla-3/4 kaasulla kiihdyttäessä, siten ettei laatikko vaihda pienemmälle. Kun asiaa yritti toistaa käyttämällä manuaalimoodia että saa vaihteen pysymään päällä ja antaa vääntöä matalilta kierroksilta, ei koskaan mitään. Ainoastaan D:llä joskus jyräyttää.
Syynä siis taitaa olla tuo väännön kontrolloinnin ongelma D-asennolla.
Asia on siinä mielessä ikävä että jos ei halua ajaa jatkuvasti S-moodilla niin tuota jyrinää ilmenee aika usein, normaalissa liikenteessä joutuu usein kiihdyttämään osakaasulla, tie ei ole aina edessä auki...ikävää kun ennakolta ei aina tiedä tapahtuuko kiihtyminen jyrinän kera vai ilman. Aina kun jyristää niin kaasu on kyllä höllättävä.Last edited by kktune; 01-11-2018, 10:57.F20 116i M-sport
F11 530dA M-sport
Comment
-
-
Originally posted by TeemuT View Postmoottorirn lämpeneminen hidastui sen jälkeen huomattavasti mutta ei kertoman mukaan pitäisi olla kuitenkaan niin että EGR on kokonaan kiinni vaan nimenomaan vain vähemmän auki.
En pysty kyllä asiaa itse varmentamaan onko näin.
Voit tarkistaa sen testerillä. Vaikka sinulle ei olisi INPA, ISTA-D, tms. merkkitestereitä niin yleistesteri kuten Autocom, Bosch, Texa, yms. näyttävät EGR-venttiilin tilan.
Joskus EGR-muutoksella ei tarkoiteta sitä että se ohjelmalla pakotetaan täyskiinni vaan ohjelmoija saattaa muuttaa sen ohjausta niin että jo pienemmällä moottorikuormituksella EGR sulkeutuu. Näin ollen EGR:n aktiivisuus on huomattavasti vähäisempää kuin mitä se alunperin on.
Comment
-
-
.
Nyt lopettakaa se höpöttäminen.
Egr;rää ohjataan PWM-signaalilla. 5-95%
5% = venttiili täysin kiinni
95% = venttiili täysin auki
Siellä ohjelmassa on tälle ns. lineaarikartta, jolla asia on muutettu nollista ja ykkösistä mekaniseksi liikkeen ohjaukseksi, ohjainta varten.
Jos vedätettäessä jyristää, eikä mikään mekaaninen osa ole rikki, niin vääntöähän on silloin liikaa - sitä pitää vähentää.
Mutta ohjelman tekijähän ei sitä voi tietää, jollei siitä hänelle kerrota.
Hoitamattomanahan tilanne vain pahenee - sille on pakko tehdä jotain ...CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
-
Originally posted by tuikku View Post.
Jos vedätettäessä jyristää, eikä mikään mekaaninen osa ole rikki, niin vääntöähän on silloin liikaa - sitä pitää vähentää.
Mutta ohjelman tekijähän ei sitä voi tietää, jollei siitä hänelle kerrota.
Hoitamattomanahan tilanne vain pahenee - sille on pakko tehdä jotain ...
Mutta:paljonko on liikaa vääntöä? Tuon laatikon, ZF8HP70, pitäisi kestää 700Nm, autossani nyt, jollakin mittarilla, on 658Nm, alhaisin täällä julkaistu lukema. Eikö sama laatikko ole 535d:ssä, niistä on otettu, jollakin mittarilla, yli 800Nm, eikö kenelläkään mitään ongelmia? Entäpä 3.0 525d, niistäkin on ilmoitusten mukaan otettu yli 700Nm vääntöjä, ko.autossa ZF8HP45, kestää 450Nm. Omistajat kehuu kuinka hienosti laatikko kestää.
Omassa autossani väitän paikkojen olevan kunnossa koska kuten aiemmin kirjoitin, manuaalimoodissa tai sportilla saa antaa ihan niin paljon happea kuin haluaa, kuinka alhaisilta kierroksilta tahansa, millä vaihteella vain eikä mitään ylimääräisiä ääniä. Ainoastaan D:llä joskus.
Onko siis esim. tuo xHP:n aikanaan julkaistava softa ratkaisu tähän? Pysyy paineet päällä D:lläkin.
Onko autossani vääntöä sittenkin paljon enemmän kuin tuon mitatun verran?F20 116i M-sport
F11 530dA M-sport
Comment
-
Comment