No teoriassa joo... mut sillä hinnal kun hommas facelift 2014 535d melkosen kattavilla varusteilla olis saanu 2011-2012 m550d vähä huonommilla varusteilla tiedän vaan että on vähän vikaherkempi ja muutamalla poikinu se... hyvä tietysti puhua kun oma 535d menee 4 vai 5 kertaa arvuuteltavaks merkkihuoltoo mut jos m550d olis halunnu samanvuotisen samoil varusteilla niin hinta onkin jo ihan toinen
Ahtimet, niiden ohjaukset, alakerrat. Itselle ainakin on ollut pettymys vaikka numeroiden valossa itse olen mitannut 480/900 noista niin softattu 535d takavedolla pärjää tuolle. Vakiona poikkeuksetta ollut noin 40hv ja 70Nm vähemmän mitä valmistaja lupaa, ulkomailla on tämä sama todettu. Erikoista kun yleensä BMW:llä vähättelevät vakiotehoja.
Ahtimet, niiden ohjaukset, alakerrat. Itselle ainakin on ollut pettymys vaikka numeroiden valossa itse olen mitannut 480/900 noista niin softattu 535d takavedolla pärjää tuolle. Vakiona poikkeuksetta ollut noin 40hv ja 70Nm vähemmän mitä valmistaja lupaa, ulkomailla on tämä sama todettu. Erikoista kun yleensä BMW:llä vähättelevät vakiotehoja.
Niinpä.
Otan pikapuoliin muuten yhteyttä kun saan ton auton ”kuntoon” siellä merkkihuollossa, kun puhuttiin tossa joku aika sit niin katotaan sitä kulkupuolta
Ettei 50d malleissakin rupea ohjaukset sakkaamaan samalla tavalla kuin näissä vanhemmissa 35d:ssä alipainesäätimien oikuttelu. Olisiko toiminta vajaata ja tehovajaus siitä johtuvaa? Vai onko uusista autoista jo mitattu ilmoitettua matalampia tehoja?
M550d on melkoinen possu painoltaan ja neliveto lisäämässä häviöitä, tasaisestihan se puksuttaa vauhtia yli kahden markan, mutta ei siinä vauhdeissa kiihtyvyyttä erikoisesti ole takavetoiseen x35d:n verrattaen.
Ettei 50d malleissakin rupea ohjaukset sakkaamaan samalla tavalla kuin näissä vanhemmissa 35d:ssä alipainesäätimien oikuttelu. Olisiko toiminta vajaata ja tehovajaus siitä johtuvaa? Vai onko uusista autoista jo mitattu ilmoitettua matalampia tehoja?
M550d on melkoinen possu painoltaan ja neliveto lisäämässä häviöitä, tasaisestihan se puksuttaa vauhtia yli kahden markan, mutta ei siinä vauhdeissa kiihtyvyyttä erikoisesti ole takavetoiseen x35d:n verrattaen.
Mun mielestä noin niinku vakiona m550d on vähän ehkä... miten sen sanois, ei oo oikee luonnetta. Ois kiva päästä ohjelmoidun kyytii kun en oo ollu niissä kun vakioiden.
Mä en kyllä ite haluais x35d takavetoisena. Tai no makuasia mut ite tykkään et auto lähtee paikaltaan hyvin kun oma vanha F11 530d takaveto ohjelmoituna ei tehny muuta kun suti niin tuskin se toinen turbo sitä aineka vähentää oon sit varmaa xdrive miäs
Mun mielestä noin niinku vakiona m550d on vähän ehkä... miten sen sanois, ei oo oikee luonnetta. Ois kiva päästä ohjelmoidun kyytii kun en oo ollu niissä kun vakioiden.
Mä en kyllä ite haluais x35d takavetoisena. Tai no makuasia mut ite tykkään et auto lähtee paikaltaan hyvin kun oma vanha F11 530d takaveto ohjelmoituna ei tehny muuta kun suti niin tuskin se toinen turbo sitä aineka vähentää oon sit varmaa xdrive miäs
Vinoutunut luonteenpiirteeni näkee sen turhana painona ja voimansiirron hävikkinä.. joku voisi tähän hyvin kuitata kardaanista ja automaatista ylipäätänsä.. Ei se väärin ole tykätä xdrivestä.
Pito tuossa harrasteessa on yllättävän hyvä takavetoiseksi ja takakumin leveyskin on vain 255, no, panostan kumin laatuun kyllä. Sutiihan se 1-2.vaihteilla halutessa, en näillä tehoilla raaskisi nelariakaan kiusata paikaltaan.
En ole itsekään ollut viritetyn 550d kyydissä .. samaa mieltä, ei se vakiotehoilla säväyttänyt.
Vinoutunut luonteenpiirteeni näkee sen turhana painona ja voimansiirron hävikkinä.. joku voisi tähän hyvin kuitata kardaanista ja automaatista ylipäätänsä.. Ei se väärin ole tykätä xdrivestä.
Pito tuossa harrasteessa on yllättävän hyvä takavetoiseksi ja takakumin leveyskin on vain 255, no, panostan kumin laatuun kyllä. Sutiihan se 1-2.vaihteilla halutessa, en näillä tehoilla raaskisi nelariakaan kiusata paikaltaan.
En ole itsekään ollut viritetyn 550d kyydissä .. samaa mieltä, ei se vakiotehoilla säväyttänyt.
Itsekkin odotin enemmän m550d:stä mutta täytyyhän se muistaa että on dieseli.
Ja minullakin ollut 330d ohjelmoituna ja suti vain eikä tehot saanut edes syksyllä tai keväällä käytetty kun aina suti 100 asti jos oli märkää, sitten tuli kokeiltu xdrive x6 ja kiihtyi vaikka on lunta niin nyt oli sitten taas pakko saada xdrive ja vaihtoehdot joko 535 tai m550 ja ei niissä loppupelissä juuri hintaeroa enää ole ainakaan xdrive mallissa niin tuli hommattua 550d, jos ei muuta niin onhan sillä makea ääni (sisällä). Olen kyllä miettinyt ohjelmointia mutta olis kiva ensin kokeilla sellainen mikä on ohjelmoitu
Itsekkin odotin enemmän m550d:stä mutta täytyyhän se muistaa että on dieseli.
Ja minullakin ollut 330d ohjelmoituna ja suti vain eikä tehot saanut edes syksyllä tai keväällä käytetty kun aina suti 100 asti jos oli märkää, sitten tuli kokeiltu xdrive x6 ja kiihtyi vaikka on lunta niin nyt oli sitten taas pakko saada xdrive ja vaihtoehdot joko 535 tai m550 ja ei niissä loppupelissä juuri hintaeroa enää ole ainakaan xdrive mallissa niin tuli hommattua 550d, jos ei muuta niin onhan sillä makea ääni (sisällä). Olen kyllä miettinyt ohjelmointia mutta olis kiva ensin kokeilla sellainen mikä on ohjelmoitu
No kyllähän se 550d ihan helvetin makea on. Ja eiks se oo niin et kaikkee tottuu paitsi jääpuikkoo perseessä eli on siinä autossa ohjelmoituna sit 100hp enemmän tai vaikka 150hp niin pari kk ajelet niin sit miettii jo et jaha, mitäs sit seuraavaks
Mitäs noista F10 535d:stä (299 ja 313hp) irtoaa isommalla coolerilla ja dpf poistettuna? Ja mitä vaatii että vakioturboista saa ns kaiken irti ja missä tehoissa sitten mennään?
Varmaan löytyisi tästäkin threadista vastaukset kun vain jaksaisi kahlata...
Mitäs noista F10 535d:stä (299 ja 313hp) irtoaa isommalla coolerilla ja dpf poistettuna? Ja mitä vaatii että vakioturboista saa ns kaiken irti ja missä tehoissa sitten mennään?
Varmaan löytyisi tästäkin threadista vastaukset kun vain jaksaisi kahlata...
Siinä racedieselin juttu foorumilta
X35D power upgrade
Stage 1:
-DPF poisto,n.2h.
-Ohjelmointi,n.3h (Ensimmäinen ohjelmointi=ECU avattava.).
-Ei savuta.
-Korkeapaine polttoainepumpun tuotto rajaa tehon määrän.299hv=70 ja 313hv=75 pumpun tuotto.
-Vakio Välijäähdytin on paska mutta sen vaihto ei tee autuaammaksi.Pienellä vedolla imulämmöt heti 85-100c.
-Tehoa tulee versiosta/kunnosta riippuen (299hv tai 313hv) n.360-380hv tai 370-400hv ja vääntöä n.720-800nm.(autoissa tosin voi olla eroja).
Stage 2:
-BMW M550D korkeapaine polttoainepumpun vaihto,n.3h.
313hv versioon käy suoraan ilman toisen polttoaineputken modaamista.
-Toisen Korkeapainepumpun painepuolen putken vaihto M550D mallin putkeen ja modaus (kytkentä toisiinsa),n2h.
-Wagner Tuning intercooler parantamaan ilman jäähdytystä,n2h asennukseen.Ei se ihan heittämällä mene ja joutuu aikalailla purkamaan keulaa jotta uuden asennus onnistuu. n.2h
-uusi downpipe,korvaa katin/DPF:n. Asennus n.1h
-Ohjelmointi,n.1h: Syöttöä nostetaan koska nyt on varaa,samalla ahtopainetta nostetaan jotta saadaan savutonta tehoa.
-Rajoitteena vakio ahtimien ilmantuoton riittävyys/turbiinin läpäisevyys sekä korkeapaine polttoainepumppu on aivan tuoton maksimirajalla.Eli ei taida M550d tulla enempää voimaa,ehkä vääntöä vain kun ilmaa saattaa olla enemmän käytössä.
-Pieni savutus täysvedolla ja haisee 70-luvulta.
-Tehoa tulee 313hv versiosta n.440-450hv ja vääntöä n.860-880nm ahtopaine n.2.4bar (autoissa tosin voi olla eroja).
Käyttis:BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual" Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm
Olikos joku poistanut läpiä autostaan? Tuli puhdistettua imusarja ja poistettua läpät, jätin läppien moottorin paikalleen ja poistin vain läpät ja tangon ja vivuston, reiän tulppasin vivuston mukaan sorvatulla alumiini palalla, jossa tiivisteet. Vaatinee nyt softalla käynnin, vai meneekö pelkällä läppien moottorin adaptiolla, jottei heitä koodia? Koe ajolla heitti koodin läpistä: break detection lever. Koodin poiston jälkeen auto veti paremmin kuin koskaan ennen, mutta koodi tulee takas joka käynnistyksellä.
JUU ja imusarja oli likainen... Imukanavissa kerrostumaa 2-4mm keulalta katsottuna vähemmän mitä perimmäisissä. Itse imusarjan kanavien vastainen laita oli reilun sentin kerroksen peitossa.
Auto 330d softattu, wagner cooler, dpf- egr- off, vesi/metanoli snow performance stage 2.
Oottelen että saisin muokatun ahtimen Pro turbolta joku päivä kotia, saisi ahtimen ja portatun pakosarjan paikalleen. Ei viitsisi enne sitä mennä softalle turhaan.
Mihin asti 30d:n suuttimet riittää jos kakkua saa riittämään? Kääntänyt ja vääntänyt ton 50d:n pumpun kanssa ja miettinyt kumpi järkevämpi, pumppu vai isommat suuttimet? 😁 Tietty jos mammalle ei kerro ja tilaa molemmat?😁
Olikos joku poistanut läpiä autostaan? Tuli puhdistettua imusarja ja poistettua läpät, jätin läppien moottorin paikalleen ja poistin vain läpät ja tangon ja vivuston, reiän tulppasin vivuston mukaan sorvatulla alumiini palalla, jossa tiivisteet. Vaatinee nyt softalla käynnin, vai meneekö pelkällä läppien moottorin adaptiolla, jottei heitä koodia? Koe ajolla heitti koodin läpistä: break detection lever. Koodin poiston jälkeen auto veti paremmin kuin koskaan ennen, mutta koodi tulee takas joka käynnistyksellä.
JUU ja imusarja oli likainen... Imukanavissa kerrostumaa 2-4mm keulalta katsottuna vähemmän mitä perimmäisissä. Itse imusarjan kanavien vastainen laita oli reilun sentin kerroksen peitossa.
Auto 330d softattu, wagner cooler, dpf- egr- off, vesi/metanoli snow performance stage 2.
Oottelen että saisin muokatun ahtimen Pro turbolta joku päivä kotia, saisi ahtimen ja portatun pakosarjan paikalleen. Ei viitsisi enne sitä mennä softalle turhaan.
Mihin asti 30d:n suuttimet riittää jos kakkua saa riittämään? Kääntänyt ja vääntänyt ton 50d:n pumpun kanssa ja miettinyt kumpi järkevämpi, pumppu vai isommat suuttimet? 😁 Tietty jos mammalle ei kerro ja tilaa molemmat?😁
Olikos joku poistanut läpiä autostaan? Tuli puhdistettua imusarja ja poistettua läpät, jätin läppien moottorin paikalleen ja poistin vain läpät ja tangon ja vivuston, reiän tulppasin vivuston mukaan sorvatulla alumiini palalla, jossa tiivisteet. Vaatinee nyt softalla käynnin, vai meneekö pelkällä läppien moottorin adaptiolla, jottei heitä koodia? Koe ajolla heitti koodin läpistä: break detection lever. Koodin poiston jälkeen auto veti paremmin kuin koskaan ennen, mutta koodi tulee takas joka käynnistyksellä.
JUU ja imusarja oli likainen... Imukanavissa kerrostumaa 2-4mm keulalta katsottuna vähemmän mitä perimmäisissä. Itse imusarjan kanavien vastainen laita oli reilun sentin kerroksen peitossa.
Auto 330d softattu, wagner cooler, dpf- egr- off, vesi/metanoli snow performance stage 2.
Oottelen että saisin muokatun ahtimen Pro turbolta joku päivä kotia, saisi ahtimen ja portatun pakosarjan paikalleen. Ei viitsisi enne sitä mennä softalle turhaan.
Mihin asti 30d:n suuttimet riittää jos kakkua saa riittämään? Kääntänyt ja vääntänyt ton 50d:n pumpun kanssa ja miettinyt kumpi järkevämpi, pumppu vai isommat suuttimet? 😁 Tietty jos mammalle ei kerro ja tilaa molemmat?😁
Itseltä olen poistanut samalla setillä, paikalleen jäi vain läppämoottori johon tuli johdot kuitenkin kiinni. Ei vaatinut mitään toimenpiteitä eikä anna vikakoodeja.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
E91 330dA xDrive M-Sport '09
VW Golf mk4 1.6 '03
Skoda Superb 2.0TDI DSG '13
MB W108 250S '67 x2
Comment