Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10\F11 tehonlisäykset vol.2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • suppari
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 4049
    • Turku

    Originally posted by arpuC View Post
    Mikä tää Celticin ohjelma näihin 8 vaihteisiin on? Ecu helsinki kauppaa tätä "tarjouksena" 350€ hintaan. Miten se eroaa tulevasta xhp softasta?

    Celtic myös lupaa 518d b47 koneiseen 239hp vakion 150hp sijasta. Tosin tämähän on käsittääkseni täysin sama motiltaan kuin 520d mutta downgreidatulla ohjelmalla. Kokemuksia näistä celticin tuotteista?
    Mihin hintaan Pk-seutu/uusimaa/kanta-häme saisi laatikon ja moottorin ohjelman siten että näitä voisi ihan kokeillakkin ennen ostopäätöstä.
    Arvaus on, ettei Celtic mitään kovin ihmeellistä tuolle vaihteisolle voi tehdä. Odotaisin tuota XHP:ta, ja tuon kun ottaa valtuutetulla jälleenmyyjällä, siinä on 24h testausmahdollisuus.

    B47 ja N47 518d saa samat tehot kuin 520d:stä, ja ainakin meillä on cashback takuu jos ei miellytä. Toki dyno on tässä apuna, että saa heti mustaa valkoiselle tehoista, niin ei tarvitse arvioida tienpäällä persedynolla, joka usein on todella epätarkka.
    sigpic
    P:0409699000

    JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
    tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
    huollot/korjaukset!

    BMW E&F sarjaan.
    Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
    8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
    AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

    Comment

    • arpuC
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2006
      • 1377

      Originally posted by suppari View Post
      Arvaus on, ettei Celtic mitään kovin ihmeellistä tuolle vaihteisolle voi tehdä. Odotaisin tuota XHP:ta, ja tuon kun ottaa valtuutetulla jälleenmyyjällä, siinä on 24h testausmahdollisuus.

      B47 ja N47 518d saa samat tehot kuin 520d:stä, ja ainakin meillä on cashback takuu jos ei miellytä. Toki dyno on tässä apuna, että saa heti mustaa valkoiselle tehoista, niin ei tarvitse arvioida tienpäällä persedynolla, joka usein on todella epätarkka.
      Täytyy odottaa. Tuo testausmahdollisuus olis hyvä. Omasta mielestä toi laatikko nykyisellään toimii aika ärsyttävästi, niin jos tuolla saisi jotain tolkkua. Ruuhkissa ajaminen on aika raivostuttavaa nykysellä orkkissoftalla.
      Miks sä sytytit Bemarin palaa?
      En löydä enää sun luo
      Teitkö sä tän tahallaan?
      Nyt kaikki palaa.

      Comment

      • salmol
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2013
        • 244
        • Helsinki

        Originally posted by arpuC View Post
        Mikä tää Celticin ohjelma näihin 8 vaihteisiin on? Ecu helsinki kauppaa tätä "tarjouksena" 350€ hintaan. Miten se eroaa tulevasta xhp softasta?

        Celtic myös lupaa 518d b47 koneiseen 239hp vakion 150hp sijasta. Tosin tämähän on käsittääkseni täysin sama motiltaan kuin 520d mutta downgreidatulla ohjelmalla. Kokemuksia näistä celticin tuotteista?
        Mihin hintaan Pk-seutu/uusimaa/kanta-häme saisi laatikon ja moottorin ohjelman siten että näitä voisi ihan kokeillakkin ennen ostopäätöstä.
        Minä kun tuota kyselin, niin sanoivat että poistaa vääntörajoituksen 3-vaihteelta ja sitten muuttaa ilmeisesti vaihtokohtia.

        18d ja 20d koneet eivät ole identtisiä, mutta kai se silti on mahdollista, että samat tehot voidaan saada. Itsellä oli Celticin softa ja se lupasi muistaakseni 238 heppaa (20d), mutta edellisessä autossa oli dynolla mitattu 225 hevosta ja se tuntui tehokkaammalta. Tosin silloin oli otettu selkeästi enemmän vääntöä joten voi olla että samat tehot olivat. Minulla oli tuo Celticin softa 25 tkm verran mutta nyt auto on myyty pois. Selkeä ero vakioon.
        Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9 i6, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

        Comment

        • pyroz
          BTCF Member
          • Nov 2002
          • 6746
          • PK-seutu

          Originally posted by salmol View Post
          Minä kun tuota kyselin, niin sanoivat että poistaa vääntörajoituksen 3-vaihteelta ja sitten muuttaa ilmeisesti vaihtokohtia.
          Vai olisko kuitenkin täälläkin tovi sitten puhuttu asia, että softalla huijataan laatikkoa luulemaan väännöt pienemmiksi, jotta viritettynä ei lyö vikatilaa päälle. Elikkä tavallaan päinvastoin mitä väittävät vääntörajoituksesta. Luulisi, että siitä tiedettäisiin laajalti jos joku olisi onnistunut korkkaamaan 8hp softan. xHP:lta on tulossa mutta vasta tulossa.
          S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

          Comment

          • ptikkala
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2007
            • 1571

            8hp softa on kyllä korkattu aikaa sitten. Aikoinaan olin tekemisissä tuon XHP kehittäjä porukan kanssa niin asiasta oli puhetta jo ennen kuin 6hp murrettiin...

            Comment

            • makkis
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 5152
              • Kouvola, Savisto

              Itse kuvittelisin että ei se 8hp korkkaaminen ole ollut missään vaiheessa ongelma, vaan se että saadaan kehitettyä toimiva softa siihen.
              Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
              Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
              Virallinen Xhp jälleenmyyjä

              Comment

              • VolvoTDi
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2006
                • 1576
                • Tampere - Pori

                Erikoista kun en itse ole vielä törmännyt 3.vaihteen väännönrajoittimeen tai johonkin sen ongelmaan, ehkä olen sen heti vuosia sitten sieltä jo bongannut. Hyvä jos CT nyt sen sieltä löysi
                Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                Check:
                www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                Tampere 044-5867096

                Comment

                • tuikku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2005
                  • 1353

                  .
                  Ne nyt on ihan höpöhöpö - juttuja.
                  Jokaiselle vaihteelle on kyllä oma, erillinen rajoitin, mutta ei kolmosvaihteelle mitään sellaista ole, mitä ei muillakin vaihteilla olisi.

                  Komppaan Makkista voimakkaasti vaihteistoasiassa, tilanne on moottorin ohjauksenkin kannalta sama. Se rauta toimii käytännössä juuri niin hyvin, tai huonosti, miten softa on onnistunut.
                  CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                  Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                  Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                  tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                  Comment

                  • Motorbit
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2006
                    • 50
                    • Tuusula, Finland

                    Originally posted by tuikku View Post
                    .
                    Ne nyt on ihan höpöhöpö - juttuja.
                    Jokaiselle vaihteelle on kyllä oma, erillinen rajoitin, mutta ei kolmosvaihteelle mitään sellaista ole, mitä ei muillakin vaihteilla olisi.

                    Se ei ole tuulesta temmattu väite. F-sarjan 16d/18d/20d malleissa normaalin maksimin (440 Nm) sijaan parillakin eri vaihteella vääntöä on rajoitettu alemmas.

                    M550d mallissa EGS:n vääntöraja on 760 Nm jokaisella vaihteella.


                    Terveisin,

                    Pekka Lahtinen
                    Motorbit Oy

                    Comment

                    • Motorbit
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2006
                      • 50
                      • Tuusula, Finland

                      Originally posted by VolvoTDi View Post
                      Erikoista kun en itse ole vielä törmännyt 3.vaihteen väännönrajoittimeen tai johonkin sen ongelmaan, ehkä olen sen heti vuosia sitten sieltä jo bongannut. Hyvä jos CT nyt sen sieltä löysi

                      Kysyisin ihan mielenkiinnosta että milläköhän herra on se sieltä vuosia sitten "bongannut"?


                      Ensimmäiset kaupalliset ohjelmointityökalut BMW ZF 8HP (GKEB23) EGS:lle tuli jokunen kuukausi sitten.



                      Terveisin,


                      Pekka Lahtinen
                      Motorbit Oy

                      Comment

                      • tuikku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2005
                        • 1353

                        Originally posted by Motorbit View Post
                        Se ei ole tuulesta temmattu väite. F-sarjan 16d/18d/20d malleissa normaalin maksimin (440 Nm) sijaan parillakin eri vaihteella vääntöä on rajoitettu alemmas.

                        M550d mallissa EGS:n vääntöraja on 760 Nm jokaisella vaihteella.


                        Terveisin,

                        Pekka Lahtinen
                        Motorbit Oy

                        "...Jos saisin kysyä ..."

                        Mikähän herra Lahtisen motiivi tässä nyt oikein on ?
                        "Ei se ole tuulesta temmattu", mutta sitten kuitenkin kirjoitat, että on ?
                        Ei siellä todellakaan ole toisista poikkeavaa erillistä, pelkästään kolmosvaihteen rajoitinta.
                        Käsittääkseni kirjoitat itsekkin siihen suuntaan.


                        Jotain kait tähän pitäisi vastinettakin olla, kun olet ihan lainannut minun kirjoitustani hengessä että olen pyrkinyt hiukan pluffaamaankin.
                        En vain ymmärrä, että mitä.

                        Heitä pois tuo minun kirjoituksillani ratsastelu.

                        Terveisin
                        Riihitonttu
                        CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                        Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                        Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                        tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                        Comment

                        • VolvoTDi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2006
                          • 1576
                          • Tampere - Pori

                          Originally posted by Motorbit View Post
                          Kysyisin ihan mielenkiinnosta että milläköhän herra on se sieltä vuosia sitten "bongannut"?


                          Ensimmäiset kaupalliset ohjelmointityökalut BMW ZF 8HP (GKEB23) EGS:lle tuli jokunen kuukausi sitten.



                          Terveisin,


                          Pekka Lahtinen
                          Motorbit Oy
                          Eli siis itse painit vielä tuon ongelman kanssa, ei huono ja arvaat varmasti, että en sitä sinulle tule kertomaan jos et tiedä.


                          Terveisin


                          Juha-Pekka Viitanen
                          Lisäätehoa.fi
                          Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                          Check:
                          www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                          Tampere 044-5867096

                          Comment

                          • Bullitt
                            BTCF Member
                            • Jul 2002
                            • 2786
                            • Turku

                            Originally posted by makkis View Post
                            Itse kuvittelisin että ei se 8hp korkkaaminen ole ollut missään vaiheessa ongelma, vaan se että saadaan kehitettyä toimiva softa siihen.
                            Mikä vika siinä ohjelmassa on? Eikö se muka ole toimiva ihan sellaisenaan? Vai onko tämä näitä juttuja, että kaikkea vaan pitää päästä itse säätämään? Mulla on nyt 400hp/800Nm ja en itse ainakaan keksi, että miten sitä laatikon toimintaa vois jotenkin parantaa.


                            Comment

                            • makkis
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 5152
                              • Kouvola, Savisto

                              Originally posted by Bullitt View Post
                              Mikä vika siinä ohjelmassa on? Eikö se muka ole toimiva ihan sellaisenaan? Vai onko tämä näitä juttuja, että kaikkea vaan pitää päästä itse säätämään? Mulla on nyt 400hp/800Nm ja en itse ainakaan keksi, että miten sitä laatikon toimintaa vois jotenkin parantaa.
                              Olipahan tässäkin tuulesta temmattu vittuilu

                              Minähän en millään tapaa dissannu 8hp originaali softaa, kirjoitin vain että eivät ole vielä saaneet hyvin toimivaa tuning softaa siihen laatikkoon tehtyä.

                              Itse en ole koskaan (ainakaan ääneen) dissannu edes 6hp laatikon softaakaan, mutta kummasti niitä xhp softia on tuhansia myyty ja asennettu, kaikki kehunut parannettuja vaihtonopeuksia ja pikkusen lisääntynyttä väännönkestoa jne.
                              Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                              Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                              Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                              Comment

                              • Bullitt
                                BTCF Member
                                • Jul 2002
                                • 2786
                                • Turku

                                Esitin ihan yksinkertaisia kysymyksiä. Jos ei osaa vastata, niin saa ne mun puolesta vittuilunakin ottaa. Olet kuitenkin ainakin kahteen eri kertaan sanonut, että 8HP ei ole saatu tehtyä toimivaa tuning softaa, niin olis kiva kuulla mikä siinä alkuperäisessä on vituillaan, että olisi pakko säätää? Onko ainoa peruste se, että kun 6HP saa XHP, niin pitäähän 8HP saada kans ja because tuning? Jos et kerran itse dissaa, niin onko joku muu valittanut, että 8HP ei toimi?

                                Omien kokemusten perusteella 6HP on ihan eri laatikko, kuin 8HP. Olisko 8HP jo kuitenkin sen verran parempi laatikko, että ei kannata tehdä ohjelmaa, kun kysyntää ei olekaan samalla tavalla? Kai ne ohjelmien tekijätkin vähän miettii, että mistä sen vaivanpalkan saa helpommin.

                                Olen aika paljon ajellut 6HP laatikoilla, ja kyllähän niiden toiminnasta sellainen vähän vetelä tuntuma jää, niin en yhtään ihmettele, että niihin jotain softia myydään.


                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎