Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10\F11 tehonlisäykset vol.2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • apuna_69
    BTCF Member
    • May 2003
    • 264
    • Ylöjärvi

    Originally posted by pedroo View Post
    Onko jengillä kokemusta lisäätehoa.fi firman ohjelmasta? Onko minkämoisia? F11 530d. 2011.
    Mulla on nyt vuoden ollut kyseisen firman softa saman ikäisessä 535d. Omasta kokemuksesta voin suositella. Hyvin toimii ja sopivasti tuli vetojaki lisää.

    Comment

    • tuoasm
      BTCF Member
      • Jun 2015
      • 106
      • joensuu

      Uskaltaako ajella tyhjällä DPF:llä ilman ohjelmointia? N47 F11 kyseessä, huomenna tyhjenee pönttö ja työmatkaa pitäis viikko ajella ennen ohjelmaa

      Comment

      • VolvoTDi
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2006
        • 1576
        • Tampere - Pori

        Originally posted by tuoasm View Post
        Uskaltaako ajella tyhjällä DPF:llä ilman ohjelmointia? N47 F11 kyseessä, huomenna tyhjenee pönttö ja työmatkaa pitäis viikko ajella ennen ohjelmaa
        Uskaltaa, todennäköisesti ei tule edes vikavaloja.
        Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
        Check:
        www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
        Tampere 044-5867096

        Comment

        • Paarma78
          BTCF Member
          • Jun 2014
          • 291
          • Klaukkala

          535i xdrive ja automaatti kiikarissa. Näiden viritykset taitaa olla vastaavia kuin muidenkin N55 vehkeiden, MHD lienee hyvinkin kättökelpoinen kun auton ajatuksena olis olla yhdistetty käyttö/harrasteauto.

          Vaihdelaatikko näissä mietityttää. Taitaa olla 8HP45/50 jos oikein katsoin. Näissä on max vääntö speksattu 500nm, mutta noilla "perusvirityksillä" taitaa tulla aika nopsaan se 600nm ulos. Miten nämä kestävät?
          BMW F31 330xda M-Sport Alpinweiss3
          BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss3
          ex BMW E60 530xda LCI Monacoblau
          ex Yamaha YZF-R1 2008 "race"

          Comment

          • brainsurgery
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2011
            • 1355
            • Helsinki

            535d 313hp, vakiohilut ja perus stage1 softa paikoillaan. Ajatuksissa suolestaa DPF ja laittaa välijäähy. Tuleeko softaan muita muutoksia kuin DPF koodaus pois?

            Comment

            • VolvoTDi
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2006
              • 1576
              • Tampere - Pori

              Originally posted by brainsurgery View Post
              535d 313hp, vakiohilut ja perus stage1 softa paikoillaan. Ajatuksissa suolestaa DPF ja laittaa välijäähy. Tuleeko softaan muita muutoksia kuin DPF koodaus pois?
              Tulee muitakin muutoksia jos haluat kaiken irti muutoksista.
              Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
              Check:
              www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
              Tampere 044-5867096

              Comment

              • racediesel
                BTCF Member
                • Jun 2003
                • 248
                • porvoo

                Moikka.
                Rullilla vedelty jälleen.

                Muutoksina:
                3,5" downpipe 3" tilalle.
                "Viritys" määränsäädin korkeapainepumppuun.
                Hiukan lisää ahtopyyntiä.
                Metanoliruisku.

                Tehoa hävinnyt edellisen mittauksen jälkeen 34hv (diesel), ahtolämpötila todella korkea eli yli 80c.
                Pikainen vilkaisu että ilmastoinnin lauhdutinkennolla on aikas heikko läpivirtaus.
                Metanolilla taas tuli 38hv lisää 625ml snowperformancen suuttimella.

                BCmotorsilla vaihdettu ilmastoinnin lauhdutin ja näyttäisi että lämpöongelma ahdoissa olisi taas ratkaistu.
                Mahdottoman hyvää palvelua kaiken lisäksi sain BCMortorsilla, kyllä suosittelen.

                Täytyy tutkia että mistä vielä jotain löytyisi, näitä halpoja heppoja.

                T:Pasi
                Ford Capri-69 3,0 turbo. 350hv ja 500nm 1986
                Golf GTD-83 1,6d 120hv ja 350nm,1987
                Golf GTI turbo-83 1,8 282hv ja 400nm 1,2bar , 1989
                Opel corsa GSI turbo -89 1,6 235hv ja 350nm 1,3bar ,1996 100-200 10s
                Opel corsa GSI turbo -89 616hv ja 740nm 1,8bar.12,4s 1/4 / 207km/h 100-200 4,5s. 0-1km 298km/h
                BMW 330d-00 250hv ja 630nm
                BMW 330D-05 vakio 2005
                BMW 335DAT-07 361hv ja 780nm 2007-- 13,32 1/4 ja 235 topspeed
                BMW 530DA-09 LCI n.320hv e60
                BMW 535D Xdrive 2012 F11 447hv ja 870nm

                Comment

                • 0200227
                  BTCF Member
                  • Feb 2004
                  • 285
                  • Lappeenranta

                  523 +

                  Käytin tuon sigun kulkineen optimoinnissa pari viikkoa sitten. Ei ole penkissä käytetty, ei ennen, eikä jälkeen, mutta persdynolla tuntuu, kuin olisin auton vaihtanut. Olen tyytyväinen ja se riittää minulle 😎👍.
                  G30 530e

                  Ex tötteröt:
                  F11 523iA
                  E61 525iA
                  E46 325ciA
                  E39 523i
                  E36 320i
                  E38 740iA
                  E34 535i
                  E34 518i

                  Comment

                  • tuikku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2005
                    • 1353

                    Originally posted by racediesel View Post
                    Moikka.
                    Rullilla vedelty jälleen.

                    Muutoksina:
                    3,5" downpipe 3" tilalle.
                    "Viritys" määränsäädin korkeapainepumppuun.
                    Hiukan lisää ahtopyyntiä.
                    Metanoliruisku ...
                    Seuraappa määränsäätimen pulssisuhdetta, 95% kiinni, 5% auki.
                    Hoksaat kyllä jotain, sille pussisuheelle on kartta.
                    Samoin max virtaamalle, jos alunperin pikkupumppuisen ohjain ei ehdottele mitään polttoainelinjaston vuodoista, niin ei ehken vielä olla "rajoilla".

                    Itse jätin sen metanoolin poikkeen, kun se varastaa dieseliltä hapen ja aiheuttaa siten ankaraa savutusta, pelkkänä vesiruiskuna nyt.

                    Pelkäämpä, ettei ahtojen nosto/ohjelman muutos nyt enään auta, tarvitaan nokka/jousi - muutos, että syl täytös (+hyötys.) paranee - siitä taas seuraa, että teho nousee ja savut häviää ilman mitään muuta muutosta.
                    CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                    Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                    Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                    tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                    Comment

                    • JaniPette_ri
                      Newbiemmer
                      • Jul 2020
                      • 15
                      • Espoo

                      Tänään kävi tuo oma F11 520d ohjelmoinnissa, persdyno kertoo paljon...
                      F11
                      F15 Individual
                      Carly full BMW

                      Comment

                      • brainsurgery
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2011
                        • 1355
                        • Helsinki

                        535d ja stage 1. Kannattaako tästä lähteä vielä kuluttamaan rahaa cooleriin, dpf poistoon, naftapumppuun ja softaan? Kuinka iso ero tulee persdynoon?

                        Comment

                        • Jacques
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2008
                          • 573
                          • pk

                          Ei kannata, mutta harvoin virittämistä järkisyillä mietitään.

                          DPF suolistaminen on ainoa joka on ruvennut myöhemmällä iällä mietityttämään, pitäisi löytää viriratkaisu jolla saisi avaramman DP:n hyödyn mutta hajut (+päästöt) kurissa.
                          Olisiko markkinoilla järeää DP:tä jossa katalysaattori ei toimisi liiallisena kuristajana, hiukkassuodatinta tähän yhtälöön on varmaan turha enää toivoa..

                          Itse virityksen kannalta, kun sitä tehoa ruvetaan hakemaan 4-alkavia numeroita, iso kysymysmerkki tulee pakopaineista/lämpötiloista.
                          Hetkellisesti sitä lisätehoa saadaan persdynolle reilusti lisää, mutta Saksan moottoriteitä varten siihen tekisin syöttöjen kuristuksen, ainakin DPF:n kanssa.

                          Niinkuin listaatkin, pullonkauloja/vaihtokohteita on monia. Cooleri rupeaa olemaan tehoton jo maltillisesti viritetyssä Stage1:ssä.
                          G30 540i
                          F32 435d

                          Comment

                          • VilleP
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 2231
                            • Vantaa

                            Osaako softien kanssa toimineet kertoa onko automallien välillä eroja softassa, vaikka konetyyppi olisi sama? Veljellä X3 30d joka tuntuu kulkevan aavistuksen raikkaammin 1500-3000 välin, kuin tuo minun 530xd. F11 painaa papereiden mukaan 100kg enemmän, mutta ei pitäisi noin selvästi vaikuttaa.

                            Ajatus softat tuo oma, mutta pitäisi saada varmuus että ei ole vikaa. Vikakoodeja ei anna.
                            F11 530xd LCI
                            S2 Avant

                            Comment

                            • brainsurgery
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2011
                              • 1355
                              • Helsinki

                              Originally posted by Jacques View Post
                              Ei kannata, mutta harvoin virittämistä järkisyillä mietitään.

                              Niinkuin listaatkin, pullonkauloja/vaihtokohteita on monia. Cooleri rupeaa olemaan tehoton jo maltillisesti viritetyssä Stage1:ssä.


                              Ajattelin tuon coolerin vaihtaa joka tapauksessa isompaan kun siitä ei ainakaan haittaa ole.

                              Comment

                              • TON-III
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2018
                                • 480
                                • Turku

                                Originally posted by VilleP View Post
                                Osaako softien kanssa toimineet kertoa onko automallien välillä eroja softassa, vaikka konetyyppi olisi sama? Veljellä X3 30d joka tuntuu kulkevan aavistuksen raikkaammin 1500-3000 välin, kuin tuo minun 530xd. F11 painaa papereiden mukaan 100kg enemmän, mutta ei pitäisi noin selvästi vaikuttaa.

                                Ajatus softat tuo oma, mutta pitäisi saada varmuus että ei ole vikaa. Vikakoodeja ei anna.
                                Joka auton softaus lienee yksilöllisensä ( eli jos ns. bulk ohjelman ajaa sisään niin jos ei sitä yhtään dynota niin sanoisin että optimi teholisäys jää saavuttamatta), ja mitä tuohon 100 kilon lisäykseen tulee niin jos tunnet että ei se ehkä vaikuta niin kyllä auto muuttuu jokseenkin paljon jos siitä saa sormia napsauttamalla 100 kiloa pois
                                Last edited by TON-III; 12-07-2020, 18:39.
                                F13 640 DA X-Drive M-Sport -12

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎