Originally posted by pedroo
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F10\F11 tehonlisäykset vol.2
Collapse
X
-
Originally posted by tuoasm View PostUskaltaako ajella tyhjällä DPF:llä ilman ohjelmointia? N47 F11 kyseessä, huomenna tyhjenee pönttö ja työmatkaa pitäis viikko ajella ennen ohjelmaaJaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
535i xdrive ja automaatti kiikarissa. Näiden viritykset taitaa olla vastaavia kuin muidenkin N55 vehkeiden, MHD lienee hyvinkin kättökelpoinen kun auton ajatuksena olis olla yhdistetty käyttö/harrasteauto.
Vaihdelaatikko näissä mietityttää. Taitaa olla 8HP45/50 jos oikein katsoin. Näissä on max vääntö speksattu 500nm, mutta noilla "perusvirityksillä" taitaa tulla aika nopsaan se 600nm ulos. Miten nämä kestävät?BMW F31 330xda M-Sport Alpinweiss3
BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss3
ex BMW E60 530xda LCI Monacoblau
ex Yamaha YZF-R1 2008 "race"
Comment
-
-
Originally posted by brainsurgery View Post535d 313hp, vakiohilut ja perus stage1 softa paikoillaan. Ajatuksissa suolestaa DPF ja laittaa välijäähy. Tuleeko softaan muita muutoksia kuin DPF koodaus pois?Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
Moikka.
Rullilla vedelty jälleen.
Muutoksina:
3,5" downpipe 3" tilalle.
"Viritys" määränsäädin korkeapainepumppuun.
Hiukan lisää ahtopyyntiä.
Metanoliruisku.
Tehoa hävinnyt edellisen mittauksen jälkeen 34hv (diesel), ahtolämpötila todella korkea eli yli 80c.
Pikainen vilkaisu että ilmastoinnin lauhdutinkennolla on aikas heikko läpivirtaus.
Metanolilla taas tuli 38hv lisää 625ml snowperformancen suuttimella.
BCmotorsilla vaihdettu ilmastoinnin lauhdutin ja näyttäisi että lämpöongelma ahdoissa olisi taas ratkaistu.
Mahdottoman hyvää palvelua kaiken lisäksi sain BCMortorsilla, kyllä suosittelen.
Täytyy tutkia että mistä vielä jotain löytyisi, näitä halpoja heppoja.
T:PasiFord Capri-69 3,0 turbo. 350hv ja 500nm 1986
Golf GTD-83 1,6d 120hv ja 350nm,1987
Golf GTI turbo-83 1,8 282hv ja 400nm 1,2bar , 1989
Opel corsa GSI turbo -89 1,6 235hv ja 350nm 1,3bar ,1996 100-200 10s
Opel corsa GSI turbo -89 616hv ja 740nm 1,8bar.12,4s 1/4 / 207km/h 100-200 4,5s. 0-1km 298km/h
BMW 330d-00 250hv ja 630nm
BMW 330D-05 vakio 2005
BMW 335DAT-07 361hv ja 780nm 2007-- 13,32 1/4 ja 235 topspeed
BMW 530DA-09 LCI n.320hv e60
BMW 535D Xdrive 2012 F11 447hv ja 870nm
Comment
-
-
523 +
Käytin tuon sigun kulkineen optimoinnissa pari viikkoa sitten. Ei ole penkissä käytetty, ei ennen, eikä jälkeen, mutta persdynolla tuntuu, kuin olisin auton vaihtanut. Olen tyytyväinen ja se riittää minulle 😎👍.G30 530e
Ex tötteröt:
F11 523iA
E61 525iA
E46 325ciA
E39 523i
E36 320i
E38 740iA
E34 535i
E34 518i
Comment
-
-
Originally posted by racediesel View PostMoikka.
Rullilla vedelty jälleen.
Muutoksina:
3,5" downpipe 3" tilalle.
"Viritys" määränsäädin korkeapainepumppuun.
Hiukan lisää ahtopyyntiä.
Metanoliruisku ...
Hoksaat kyllä jotain, sille pussisuheelle on kartta.
Samoin max virtaamalle, jos alunperin pikkupumppuisen ohjain ei ehdottele mitään polttoainelinjaston vuodoista, niin ei ehken vielä olla "rajoilla".
Itse jätin sen metanoolin poikkeen, kun se varastaa dieseliltä hapen ja aiheuttaa siten ankaraa savutusta, pelkkänä vesiruiskuna nyt.
Pelkäämpä, ettei ahtojen nosto/ohjelman muutos nyt enään auta, tarvitaan nokka/jousi - muutos, että syl täytös (+hyötys.) paranee - siitä taas seuraa, että teho nousee ja savut häviää ilman mitään muuta muutosta.CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
-
Ei kannata, mutta harvoin virittämistä järkisyillä mietitään.
DPF suolistaminen on ainoa joka on ruvennut myöhemmällä iällä mietityttämään, pitäisi löytää viriratkaisu jolla saisi avaramman DP:n hyödyn mutta hajut (+päästöt) kurissa.
Olisiko markkinoilla järeää DP:tä jossa katalysaattori ei toimisi liiallisena kuristajana, hiukkassuodatinta tähän yhtälöön on varmaan turha enää toivoa..
Itse virityksen kannalta, kun sitä tehoa ruvetaan hakemaan 4-alkavia numeroita, iso kysymysmerkki tulee pakopaineista/lämpötiloista.
Hetkellisesti sitä lisätehoa saadaan persdynolle reilusti lisää, mutta Saksan moottoriteitä varten siihen tekisin syöttöjen kuristuksen, ainakin DPF:n kanssa.
Niinkuin listaatkin, pullonkauloja/vaihtokohteita on monia. Cooleri rupeaa olemaan tehoton jo maltillisesti viritetyssä Stage1:ssä.G30 540i
F32 435d
Comment
-
-
Osaako softien kanssa toimineet kertoa onko automallien välillä eroja softassa, vaikka konetyyppi olisi sama? Veljellä X3 30d joka tuntuu kulkevan aavistuksen raikkaammin 1500-3000 välin, kuin tuo minun 530xd. F11 painaa papereiden mukaan 100kg enemmän, mutta ei pitäisi noin selvästi vaikuttaa.
Ajatus softat tuo oma, mutta pitäisi saada varmuus että ei ole vikaa. Vikakoodeja ei anna.F11 530xd LCI
S2 Avant
Comment
-
-
Originally posted by Jacques View PostEi kannata, mutta harvoin virittämistä järkisyillä mietitään.
Niinkuin listaatkin, pullonkauloja/vaihtokohteita on monia. Cooleri rupeaa olemaan tehoton jo maltillisesti viritetyssä Stage1:ssä.
Ajattelin tuon coolerin vaihtaa joka tapauksessa isompaan kun siitä ei ainakaan haittaa ole.
Comment
-
-
Originally posted by VilleP View PostOsaako softien kanssa toimineet kertoa onko automallien välillä eroja softassa, vaikka konetyyppi olisi sama? Veljellä X3 30d joka tuntuu kulkevan aavistuksen raikkaammin 1500-3000 välin, kuin tuo minun 530xd. F11 painaa papereiden mukaan 100kg enemmän, mutta ei pitäisi noin selvästi vaikuttaa.
Ajatus softat tuo oma, mutta pitäisi saada varmuus että ei ole vikaa. Vikakoodeja ei anna.Last edited by TON-III; 12-07-2020, 18:39.F13 640 DA X-Drive M-Sport -12
Comment
-
Comment