Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • fraatti
    replied
    Originally posted by Sisäänajettu View Post
    B47 koneen imusarjan läppien akseli ilmeisesti katkennut.
    Tuolta korvaava tilalle? Oletko tarkistanut mikä siinä on vikana?

    Leave a comment:


  • Sisäänajettu
    replied
    B47 koneen imusarjan läppien akseli ilmeisesti katkennut. Eli läppien/akselin poisto edessä. Onko tuo samanlainen homma, kuin N47 koneissa ja oikeastaan muuta ei tarvita, kuin ruuvi, jolla blokata akselin reikä ? (Mikähän ruuvi sopiva?)

    Briteistä saisi tuollaisen B47 koneen läppien poisto setin 46£ toimitettuna, mutta en koe tuota kovin tarpeelliseksi ? https://www.darksidedevelopments.co....elete-kit.html

    Onko siis ohjeita tuon poistamiseen ja vaatii koodauksen, jotta vikavaloa ei tulisi olettaisin ?

    Ja kumpi tuo oikea osanumero on lisävesipumpulle ? 11517643949 vai 64119253081 ?
    Last edited by Sisäänajettu; 23-09-2019, 13:49.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by Hyvonen View Post
    Kiitos fraatti! Juuri tuosta oli kyse. Tumppi-mallin meisselin sain ährättyä sopivaan väliin N57S:ssä ja irtosihan tuo lopultakin.
    Toi oli niin ärsyttävässä paikassa että otin siitä siksi kuvan muistoksi tulevia koitoksia varten

    Leave a comment:


  • Hyvonen
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    Jos kyse on tuosta imusarjan perällä olevasta venttiilistä niin tarjoa tuonne kuvassa näkyvään kohtaan ruuvaria hiukan ja liikuta sitten venttiiliä alaspäin.
    Kiitos fraatti! Juuri tuosta oli kyse. Tumppi-mallin meisselin sain ährättyä sopivaan väliin N57S:ssä ja irtosihan tuo lopultakin.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by Sisäänajettu View Post
    Sain Istan viimein pelaamaan ja lukaisin vikakoodit, haluaako joku vielä suomentaa, missä on siis viat.
    - EGR venttiili ainakin viallinen
    - Lambda anturi viallinen katalysaattorin lähellä ? (Osanumeroa?)
    - Jäähdytyskennon läpät, nuo on ne läpät siis keulassa, nämä ilmeisesti poistettu, kuten keulasta näkyy
    - Imusarjan läppien joku rikki??
    - Lisävesipumppu kärähtänyt ? (Mitä varten tämä on, tulee lämmintä ja moottori pysyy 100 asteessa ?
    Näistä taisi olla jo aikaisemmin jotain juttua muutama viesti taaempana lukuunottamatta tuota lisävesipumppua. Lisävesipumpun tehtävä on taata että kaikissa tilanteissa kabiiniin tulee lämmintä. Monessa aikaisemmassa autossa välttämättä tuon rikkinäisyyttä ei ole huomannut ainakaan niin selvästi että kabiini oli talvella selvästi kylmä.

    Jos meinaat vaihtaa lambdan niin ei kannata ostaa alkuperäistä vaan boschin tarvike joka on aivan sama anturi. Tuo on vain paljon edullisempi.



    Lisävesipumppu on täällä ja sijaitsee sisälokarin etupuolella. Lämmitin keskustelussa on kuva siitä pumpusta.


    Katin jälkeisen lambdan löytää täältä:


    Koita kuitenkin nollata koodit ja katso mitä vielä tulee takaisin. Nuo tietysti varmasti tulevat missä lukee että koodit ovat aktiivisia.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by Hyvonen View Post
    Miten N57:n imusarjan takaosan pohjassa oleva venttiili kannattaisi yrittää irroittaa, kun on nostamassa imusarjaa pois paikaltaan? Imusarja on jo muuten irti ja TISsin mukaisesti nostettu jo pari senttiä ylös lohkosta, mutta venttiili ei perhana meinaa irrota imusarjasta näillä näpillä.
    Jos kyse on tuosta imusarjan perällä olevasta venttiilistä niin tarjoa tuonne kuvassa näkyvään kohtaan ruuvaria hiukan ja liikuta sitten venttiiliä alaspäin.

    Leave a comment:


  • Hyvonen
    replied
    Miten N57:n imusarjan takaosan pohjassa oleva venttiili kannattaisi yrittää irroittaa, kun on nostamassa imusarjaa pois paikaltaan? Imusarja on jo muuten irti ja TISsin mukaisesti nostettu jo pari senttiä ylös lohkosta, mutta venttiili ei perhana meinaa irrota imusarjasta näillä näpillä.

    Leave a comment:


  • Sisäänajettu
    replied
    Originally posted by Ceeray View Post
    Ettei akku vaan vittuilis..?
    Kerran latasin tuon akun jo, mutta kai tuon latauksen voi ihan akunkenkien ollessa kiinni tehdä ? Ainakin näin itse tein. Saako akun kunnon selville esim. ISTA:lla ? Ihme, että ei ole vikatauluun ilmoitellut esim. lambdoista :think

    Leave a comment:


  • Ceeray
    replied
    Originally posted by Sisäänajettu View Post
    Sain Istan viimein pelaamaan ja lukaisin vikakoodit, haluaako joku vielä suomentaa, missä on siis viat.



    - EGR venttiili ainakin viallinen
    - Lambda anturi viallinen katalysaattorin lähellä ? (Osanumeroa?)
    - Jäähdytyskennon läpät, nuo on ne läpät siis keulassa, nämä ilmeisesti poistettu, kuten keulasta näkyy
    - Imusarjan läppien joku rikki??
    - Lisävesipumppu kärähtänyt ? (Mitä varten tämä on, tulee lämmintä ja moottori pysyy 100 asteessa ?
    Ettei akku vaan vittuilis..?

    Leave a comment:


  • Sisäänajettu
    replied
    Sain Istan viimein pelaamaan ja lukaisin vikakoodit, haluaako joku vielä suomentaa, missä on siis viat.



    - EGR venttiili ainakin viallinen
    - Lambda anturi viallinen katalysaattorin lähellä ? (Osanumeroa?)
    - Jäähdytyskennon läpät, nuo on ne läpät siis keulassa, nämä ilmeisesti poistettu, kuten keulasta näkyy
    - Imusarjan läppien joku rikki??
    - Lisävesipumppu kärähtänyt ? (Mitä varten tämä on, tulee lämmintä ja moottori pysyy 100 asteessa ?

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by Sisäänajettu View Post
    Ei noin pahassa kunnossa vielä, aika minimaalista ääntä, mutta häiritsevää. Hyvä nuo on vaihtaa samalla kun levyt ja palat vaihtaa
    Tuossa momentit. Uusissa laakereissa on tiheämpi nousu ja nuo pultit saa väntää jo ihan reilusti kiinnikin.

    Leave a comment:


  • Sisäänajettu
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    Pitkään on sitten rullanneet jos ei oo koskaan vaihdettu. :think
    Pitääkö pyöränlaakeri jo tälläistä ääntä? Ei nää näytä olevan ikuisia.... tässä 157tkm...


    En osaa sanoa SNR:n laadusta mitään. Alkuperäinen on FAGin tekele ja itse olen suosinut sitä, INAa tai SKF:ää jos vain on saatavilla jotain noista.
    Ei noin pahassa kunnossa vielä, aika minimaalista ääntä, mutta häiritsevää. Hyvä nuo on vaihtaa samalla kun levyt ja palat vaihtaa

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Eiköhän tuo perustu vain siihen, että metallin väsyessä jousivoima pienenee ja palat voi alkaa kolista. Vaihtaa, jos jotain oireita ilmenee.
    "Anti Rattle Retaining Clip"

    Joskus vastaan on tullut auto missä tuo on kadonnut jonnekin maantielle. Tosiaan satulat alkavat kolisemaan tuolloin kun satulat hemputtelevat tuolla vapaasti. Tosin itse en ole koskaan vanhoissakaan romuissa nähnyt niin heikkoa jousta etteikö se olisi vielä ajanut tehtäväänsä. :think

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by zakspeed View Post
    Retaining spring vaikuttaa ainakin tietyissä tilanteissa jarrujen vinkumiseen. Uusi jousi poistaa siis.
    Juu, tuonkin voi tehdä, kun pala alkaa resonoida.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by Sisäänajettu View Post
    Kiitoksia! Onko Snr:än laakerit ok ? Omassa (391tkm korilla ajettu) nuo laakerit alkanut ääntämään hieman korkeammilla taajuuksilla ja varsinkin uudella asfaltilla kuuluu selkeä ääni kabiiniim, ujeltavan luonteinen ääni siis, ja tietyissä nopeuksissa pahempi (90km/h selkein)
    Pitkään on sitten rullanneet jos ei oo koskaan vaihdettu. :think
    Pitääkö pyöränlaakeri jo tälläistä ääntä? Ei nää näytä olevan ikuisia.... tässä 157tkm...


    En osaa sanoa SNR:n laadusta mitään. Alkuperäinen on FAGin tekele ja itse olen suosinut sitä, INAa tai SKF:ää jos vain on saatavilla jotain noista.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎