Originally posted by Sisäänajettu
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
B47 koneen imusarjan läppien akseli ilmeisesti katkennut. Eli läppien/akselin poisto edessä. Onko tuo samanlainen homma, kuin N47 koneissa ja oikeastaan muuta ei tarvita, kuin ruuvi, jolla blokata akselin reikä ? (Mikähän ruuvi sopiva?)
Briteistä saisi tuollaisen B47 koneen läppien poisto setin 46£ toimitettuna, mutta en koe tuota kovin tarpeelliseksi ? https://www.darksidedevelopments.co....elete-kit.html
Onko siis ohjeita tuon poistamiseen ja vaatii koodauksen, jotta vikavaloa ei tulisi olettaisin ?
Ja kumpi tuo oikea osanumero on lisävesipumpulle ? 11517643949 vai 64119253081 ?Last edited by Sisäänajettu; 23-09-2019, 13:49.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Hyvonen View PostKiitos fraatti! Juuri tuosta oli kyse. Tumppi-mallin meisselin sain ährättyä sopivaan väliin N57S:ssä ja irtosihan tuo lopultakin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by fraatti View PostJos kyse on tuosta imusarjan perällä olevasta venttiilistä niin tarjoa tuonne kuvassa näkyvään kohtaan ruuvaria hiukan ja liikuta sitten venttiiliä alaspäin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Sisäänajettu View PostSain Istan viimein pelaamaan ja lukaisin vikakoodit, haluaako joku vielä suomentaa, missä on siis viat.
- EGR venttiili ainakin viallinen
- Lambda anturi viallinen katalysaattorin lähellä ? (Osanumeroa?)
- Jäähdytyskennon läpät, nuo on ne läpät siis keulassa, nämä ilmeisesti poistettu, kuten keulasta näkyy
- Imusarjan läppien joku rikki??
- Lisävesipumppu kärähtänyt ? (Mitä varten tämä on, tulee lämmintä ja moottori pysyy 100 asteessa ?
Jos meinaat vaihtaa lambdan niin ei kannata ostaa alkuperäistä vaan boschin tarvike joka on aivan sama anturi. Tuo on vain paljon edullisempi.
Lisävesipumppu on täällä ja sijaitsee sisälokarin etupuolella. Lämmitin keskustelussa on kuva siitä pumpusta.
Katin jälkeisen lambdan löytää täältä:
Koita kuitenkin nollata koodit ja katso mitä vielä tulee takaisin. Nuo tietysti varmasti tulevat missä lukee että koodit ovat aktiivisia.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Hyvonen View PostMiten N57:n imusarjan takaosan pohjassa oleva venttiili kannattaisi yrittää irroittaa, kun on nostamassa imusarjaa pois paikaltaan? Imusarja on jo muuten irti ja TISsin mukaisesti nostettu jo pari senttiä ylös lohkosta, mutta venttiili ei perhana meinaa irrota imusarjasta näillä näpillä.
Leave a comment:
-
-
Miten N57:n imusarjan takaosan pohjassa oleva venttiili kannattaisi yrittää irroittaa, kun on nostamassa imusarjaa pois paikaltaan? Imusarja on jo muuten irti ja TISsin mukaisesti nostettu jo pari senttiä ylös lohkosta, mutta venttiili ei perhana meinaa irrota imusarjasta näillä näpillä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Ceeray View PostEttei akku vaan vittuilis..?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Sisäänajettu View PostSain Istan viimein pelaamaan ja lukaisin vikakoodit, haluaako joku vielä suomentaa, missä on siis viat.
- EGR venttiili ainakin viallinen
- Lambda anturi viallinen katalysaattorin lähellä ? (Osanumeroa?)
- Jäähdytyskennon läpät, nuo on ne läpät siis keulassa, nämä ilmeisesti poistettu, kuten keulasta näkyy
- Imusarjan läppien joku rikki??
- Lisävesipumppu kärähtänyt ? (Mitä varten tämä on, tulee lämmintä ja moottori pysyy 100 asteessa ?
Leave a comment:
-
-
Sain Istan viimein pelaamaan ja lukaisin vikakoodit, haluaako joku vielä suomentaa, missä on siis viat.
- EGR venttiili ainakin viallinen
- Lambda anturi viallinen katalysaattorin lähellä ? (Osanumeroa?)
- Jäähdytyskennon läpät, nuo on ne läpät siis keulassa, nämä ilmeisesti poistettu, kuten keulasta näkyy
- Imusarjan läppien joku rikki??
- Lisävesipumppu kärähtänyt ? (Mitä varten tämä on, tulee lämmintä ja moottori pysyy 100 asteessa ?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Sisäänajettu View PostEi noin pahassa kunnossa vielä, aika minimaalista ääntä, mutta häiritsevää. Hyvä nuo on vaihtaa samalla kun levyt ja palat vaihtaa
Leave a comment:
-
-
Originally posted by fraatti View PostPitkään on sitten rullanneet jos ei oo koskaan vaihdettu. :think
Pitääkö pyöränlaakeri jo tälläistä ääntä? Ei nää näytä olevan ikuisia.... tässä 157tkm...
En osaa sanoa SNR:n laadusta mitään. Alkuperäinen on FAGin tekele ja itse olen suosinut sitä, INAa tai SKF:ää jos vain on saatavilla jotain noista.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Clavurion View PostEiköhän tuo perustu vain siihen, että metallin väsyessä jousivoima pienenee ja palat voi alkaa kolista. Vaihtaa, jos jotain oireita ilmenee.
Joskus vastaan on tullut auto missä tuo on kadonnut jonnekin maantielle. Tosiaan satulat alkavat kolisemaan tuolloin kun satulat hemputtelevat tuolla vapaasti. Tosin itse en ole koskaan vanhoissakaan romuissa nähnyt niin heikkoa jousta etteikö se olisi vielä ajanut tehtäväänsä. :think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Sisäänajettu View PostKiitoksia! Onko Snr:än laakerit ok ? Omassa (391tkm korilla ajettu) nuo laakerit alkanut ääntämään hieman korkeammilla taajuuksilla ja varsinkin uudella asfaltilla kuuluu selkeä ääni kabiiniim, ujeltavan luonteinen ääni siis, ja tietyissä nopeuksissa pahempi (90km/h selkein)
Pitääkö pyöränlaakeri jo tälläistä ääntä? Ei nää näytä olevan ikuisia.... tässä 157tkm...
En osaa sanoa SNR:n laadusta mitään. Alkuperäinen on FAGin tekele ja itse olen suosinut sitä, INAa tai SKF:ää jos vain on saatavilla jotain noista.
Leave a comment:
-
Leave a comment: