Tarkistin omasta 520d xdrive -13 vikakoodit ISTA:lla, niin sieltä löytyy sellainen vikakoodi, jonka mukaan tuossa adblue linjan lämmityksessä ei kulkisi tarpeeksi virtaa. Ymmärtäisin, että voi viitata huonoon kontaktiin lämmitysvastuksen liitännöissä, mutta en ole tehnyt asialle mitään auto toimii hyvin. Ehkä jossakin vaiheessa tulee ongelmia.. 
							
						
					Adblue/SCR järjestelmän häikät/toiminta
				
					Collapse
				
			
		
	X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Mikä koodi? Itsellä 80518A Metering Line Heating, activation: Line disconnection. Ei ole tullut mittaristoon mitään ilmoitusta adbluesta. Mittasin lämmityskaapelin resistanssin, 0,9ohm. Saa nähdä kauanko kestää, että leviää lopullisesti.Originally posted by H3nkka View PostTarkistin omasta 520d xdrive -13 vikakoodit ISTA:lla, niin sieltä löytyy sellainen vikakoodi, jonka mukaan tuossa adblue linjan lämmityksessä ei kulkisi tarpeeksi virtaa. Ymmärtäisin, että voi viitata huonoon kontaktiin lämmitysvastuksen liitännöissä, mutta en ole tehnyt asialle mitään auto toimii hyvin. Ehkä jossakin vaiheessa tulee ongelmia..
 
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Originally posted by TemeM View PostMikä koodi? Itsellä 80518A Metering Line Heating, activation: Line disconnection. Ei ole tullut mittaristoon mitään ilmoitusta adbluesta. Mittasin lämmityskaapelin resistanssin, 0,9ohm. Saa nähdä kauanko kestää, että leviää lopullisesti.
 Tuo resistanssi normaalilla toiminnalla taitaa olla lähemmä 2 ohm,
 Onko linja muuten kunnossa, ettei ollut hangannut? Yleensä kelkan kohdilta kun tulee se käännös, niin siinä hangannut reiän.E38 728 -96
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Koitin silmämääräisesti katsella sen mitä näki purkamatta enempää, niin ei näkynyt mitään erikoista, ei vuotoa tms. Mutta onhan tuo toki mahdollista. Koodi kyllä tulee takasin jonkin ajan päästä nollaamisesta.Originally posted by Nipea View Post
 
 Tuo resistanssi normaalilla toiminnalla taitaa olla lähemmä 2 ohm,
 Onko linja muuten kunnossa, ettei ollut hangannut? Yleensä kelkan kohdilta kun tulee se käännös, niin siinä hangannut reiän.
 
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Diagnoosi oli että linja ja suutin vaihtoon.Originally posted by juva3 View PostSelvisikö mikä tässä tapauksessa oli ongelmana?
 Samat hälyt ilmiintyi tänään eli 80518D + 2C3000.BMW G31 540iA xDrive B58 -18
 Polestar 2 LRDM -21
 Yamarin Cross 64 BR & Yamaha F150 -20
 Ex. BMW F31 320iA xDrive LCI -19
 Ex. BMW F11 530dA xDrive LCI "VOLL" -15
 Ex. BMW F10 530dA -10
 Ex. BMW E46 323iA "wnb ///M-Sport" -00
 Ex. BMW E34 518i M43 Touring
 Ex. BMW E60 525i -04
 
 BimmerCode & BimmerLink + MHD + ENET
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Pitää tarkistaa joku n.vuosi sitten kävin koneella kiinni.. ajoin sen adblue lämmityksen testin muistaakseni ja kaapelin ottama virta näkyi mA tarkkuudella ja jäi tavoitearvoista aika kauas. Mutta tarkistan vielä mikä koodi sieltä tuli..Originally posted by TemeM View PostMikä koodi? Itsellä 80518A Metering Line Heating, activation: Line disconnection. Ei ole tullut mittaristoon mitään ilmoitusta adbluesta. Mittasin lämmityskaapelin resistanssin, 0,9ohm. Saa nähdä kauanko kestää, että leviää lopullisesti.F10 520d lci xdrive -13 Schwarz II
 E90 330d -06 Black saphire metallic
 E46 320i - 98 Hellrott
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Kiitos tiedosta. Näin vaalipäivän kunniaksi vedin ykköset päälle, auto ylös ja pohjaa tutkimaan, pahvit pois jne. No ei sitten niin mitään löytynyt eli kuiva oli kauttaaltaan. Toki tankkia ei pääsyt näkemään mutta ei siellä mitään valumiakaan näkynyt. Kun paikat oli auki niin suuttimen käytin irti ja pesin sen ihan vedellä + breikkarilla lopuksi + kuivaus ja takaisin paikoilleen oli aika lailla valkean kristallin peittämä.Originally posted by peLoGo? View PostDiagnoosi oli että linja ja suutin vaihtoon.
 
 No sitten ISTA:lla ihmettelemään lisää. Ajoin SCR testin vastuksille ja siellä virrat n. 5,5A molemmille lämmittimille (tankki ja letku) -> kunnossa. MUTTA letkun testaus antoi ehkä vihjeen viasta, kun se ensin näytti 10s n. 5,5A ja sitten 10 s 0A (poikki?), testi siis kestää 20s. Sama toistettuna ja sama tulos -> ei kait vastus tässä häröile...? Tuo 80518D on tässä tullut ja mennyt ja kun just ohjeen mukaan nollasin ja kävin ajelemassa niin myös näytön häly häipyi reilun 10 km jälkeen. Eli värkki taitaa olla vielä 'vähän' kunnossa, kun leudolla kelillä tuntuu toimivan ja jos/kun pakastuu niin lämmitys ei pelata luotettavasti ja jäätää putken. Toistaiseksi ei vuotoja mutta taitaa olla vain ajan kysymys milloin porsii lopullisesti.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Tulkintasi on oikea ja samoin johtopäätöksesi.Originally posted by juva3 View PostEli värkki taitaa olla vielä 'vähän' kunnossa, kun leudolla kelillä tuntuu toimivan ja jos/kun pakastuu niin lämmitys ei pelata luotettavasti ja jäätää putken. Toistaiseksi ei vuotoja mutta taitaa olla vain ajan kysymys milloin porsii lopullisesti.IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
 BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
 Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
 Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
 Tampere
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Sain vihdoin tilaamani OBD-lukijan ja sain autosta koodit ulos bimmerlinkillä.
 
 Ad blueen liittyvät koodit:
 2C3000 SCR system, diagnostic feedback: Transmission of OBD system error status from the SCR control unit to the DDE
 
 8051C5 Dosing line heating, control: short circuit to ground (DFC_UHtrPLSCG, Pin6)
 
 Jälkimmäinen koodi tarkoittanee että se näistä usein särkyvä syöttöputki pitäs vaihtaa? Tosta ekasta koodista taas ei mitään hajua, eikä googlekaan äkkiseltään antanut selvää vastausta. Onko jollain tietoa mikä aiheuttaa koodin 2C3000?
 
 
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Se eka kertoo vaan, että moottorinohjaimelle on kerrottu adblue viasta.EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
 NYT: E61 530xd -08 käyttis
 Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Kiitoksia! Vaikuttaa loogiselta nyt kun noita on vähän enemmän tutkinu ja googlettanu.
 
 Eli SCR järjestelmän ainut vika tällä hetkellä tuo dosing line. Osa ei ole tavattoman kallis, mutta vaihtotyö vaikuttaa työläältä.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Täällä myös yksi adblue-vammainen kulkuneuvo. Kyseessä 520d xdrive -15 ja vikakoodit luettu istalla Kiitos JiiVee92
 
 Vikalista:
 
 80518A Metering line heating, activation: Line disconnection
 
 8051AE Delivery module: Vacuum fault
 
 805256 Active tank SCR fluid sensor: Echo recognised as faulty
 
 Yksi hinta-arvio tullut jossa ehdotettiin linjaston, johtosarjan ja aktiivitankin vaihtoa. Perseelleen lensin kun kuulin hinnan. Työt + osat n.4000€!!!!
 
 Asiantuntijoilta nyt tiedustelisinkin että miksi marmorilta ehdotetaan koko aktiivitankin vaihtoa jos tankkiin on mahdollista saada varaosia? Olenko ymmärtänyt aivan väärin mutta olen siinä käsityksessä kun aiheeseen tutustunut että Bosch-moduuli (16197351665) on vaihdettavissa. Eikö moduulissa ole integroituna tämä fluid sensor?
 
 Siirtolinjaston vaihto on ainakin hyvin todennäköinen ja siihen osasin ennakkoon jo varautua. Mitä tarkoittaa sitten johtosarja ja minkä hintaisesta hässäkästä tässä on kyse?
 
 
 Olenkin nyt ollut ensimmäisen tarjouksen saatuani yhteydessä bemareihin erikoistuneeseen huoltoon jossa aloitettaisiin tutkiminen johtosarjan mittauksella aktiivitankin osalta. Paikka sijaitsee muutaman sadan kilometrin päästä kotoani mutta eipä tuohon oman paikkakunnan marmorihuoltoon viitsi neljää tuhatlappusta suorilta käsiltä viedä.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Vaihtaisin syöttöputken eka ja katsoisin mitä tapahtuu.Originally posted by juhani75 View PostTäällä myös yksi adblue-vammainen kulkuneuvo. Kyseessä 520d xdrive -15 ja vikakoodit luettu istalla Kiitos JiiVee92
 
 Vikalista:
 
 80518A Metering line heating, activation: Line disconnection
 
 8051AE Delivery module: Vacuum fault
 
 805256 Active tank SCR fluid sensor: Echo recognised as faulty
 
 Yksi hinta-arvio tullut jossa ehdotettiin linjaston, johtosarjan ja aktiivitankin vaihtoa. Perseelleen lensin kun kuulin hinnan. Työt + osat n.4000€!!!!
 
 Asiantuntijoilta nyt tiedustelisinkin että miksi marmorilta ehdotetaan koko aktiivitankin vaihtoa jos tankkiin on mahdollista saada varaosia? Olenko ymmärtänyt aivan väärin mutta olen siinä käsityksessä kun aiheeseen tutustunut että Bosch-moduuli (16197351665) on vaihdettavissa. Eikö moduulissa ole integroituna tämä fluid sensor?
 
 Siirtolinjaston vaihto on ainakin hyvin todennäköinen ja siihen osasin ennakkoon jo varautua. Mitä tarkoittaa sitten johtosarja ja minkä hintaisesta hässäkästä tässä on kyse?
 
 
 Olenkin nyt ollut ensimmäisen tarjouksen saatuani yhteydessä bemareihin erikoistuneeseen huoltoon jossa aloitettaisiin tutkiminen johtosarjan mittauksella aktiivitankin osalta. Paikka sijaitsee muutaman sadan kilometrin päästä kotoani mutta eipä tuohon oman paikkakunnan marmorihuoltoon viitsi neljää tuhatlappusta suorilta käsiltä viedä.
 
 BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
 ½ BMW i4 M60 Fire red metallic '25
 ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
 BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05
 ex. 54*BMW
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Niin minäkin. Ad-blue linja (metering line) on halki josta tulee myös tuo Vacuum fault kun ei saada linjaa imettyä mukamasti tyhjäksi...Originally posted by Tomi T View Post
 Vaihtaisin syöttöputken eka ja katsoisin mitä tapahtuu.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
 Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
 Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
 Comment
Comment