Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KooHoo
    Bimmer Rookie
    • Aug 2010
    • 132
    • Oulu

    F11 alkoi tänään laskea dieseliä reilusti alleen. Paikansin vuodon siirtopumpun kanteen. Vuotaa tavallaan siihen kehän ulkopuolelle, mutta myös sisäpuolelle. Pumpun toinen virtapiuha oli kuumentuneen näköinen ja punos esillä tyvestä. Noh käytin pistoketta irti, niin sieltähän pulppusi dieseliä. Ei taida kuulua asiaan. Löin romut kiinni, että ajan dieselit vähemmäksi ja palaan asiaan. Autohan ei sitten lähtenyt enää käyntiin, herjaa polttoaineen saannista tms. Katsoin pumpun sulakkeet (muistaakseni 135,139 ja 184 kontista) ja kaikki ehjänä. Olisikohan tuo pumppu vetänyt oikoseen ja kyrvähtänyt? Onko näissä ollut tämän tyyppistä vikaa. Olisikohan tuo pistokekin syytä uusia tai liekkö edes saa erikseen.
    Attached Files

    Comment

    • zakspeed
      BTCF Member
      • Nov 2003
      • 1996
      • Tampere/kainuu

      Alkupään autoissa on ongelmia noissa pistokeissa. Osien rakennetta muutettu. Mee diilerille niin tekevät kyselyn tehtaalle ja saat todennäköisesti vastaantuloa sieltä.
      -M5- '00
      -i3 94 rex '19
      -Ascona B 4.0 '80
      Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
      -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
      -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

      Comment

      • suosukeltaja
        Bimmer Rookie
        • Jan 2009
        • 111
        • Vantaa

        Originally posted by suosukeltaja View Post
        Kiitti ehdotuksesta, Noita puslia on joskus katseltu tarkempaa ja osatkin löytyy jo valmiina jos tulee olo vaihtaa. Aiemmin ei ollut mitään merkkejä murtumista.

        Värinää ei tosiaan tyhjänäkäynnillä ole mutta kylmänä 1000-2000rpm ja lämpimänä taas värinät pois. Ajaessa kun kiihdyttää tämä efekti korostuu ja taas lämpimänä loistaa poissaolollaan.

        Osaavampi kaveri epäili josko olis suuttimissa jotain, lämpimänä oli arvot ok mutta silloin ei värinöitäkään ole. Kokeilen vielä kylmänä katsoa arvot josko ois viitearvojen ulkopuolella ja selittäis käyttäytymistä.
        Tuli kylmänä testattau noita suuttimia. Ei tainnut niistä löytyä selitysta.
        Tollaset arvot tuli kun kylmänä katsoin. Kone ravisteli ihan selvästi 1000-2500rpm kun painoi kaasua paikallaan.
        Attached Files

        Comment

        • JaniLap
          BTCF Member
          • Sep 2012
          • 2712
          • Tampere

          Originally posted by suosukeltaja View Post
          Tuli kylmänä testattau noita suuttimia. Ei tainnut niistä löytyä selitysta.
          Tollaset arvot tuli kun kylmänä katsoin. Kone ravisteli ihan selvästi 1000-2500rpm kun painoi kaasua paikallaan.
          Ota nyt vielä lämpimänäkin samat arvot näkyville silloin kun ei kone värise, niin voi verrata onko suuttimien toiminnassa eroa kylmänä käyntiin verrattuna = värisee.
          IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
          BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
          Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
          Tampere

          Comment

          • suosukeltaja
            Bimmer Rookie
            • Jan 2009
            • 111
            • Vantaa

            Originally posted by JaniLap View Post
            Ota nyt vielä lämpimänäkin samat arvot näkyville silloin kun ei kone värise, niin voi verrata onko suuttimien toiminnassa eroa kylmänä käyntiin verrattuna = värisee.
            Tässä kuvia tältä päivältä, kaksi kylmänä, kaksi lämpimänä.
            Kuvien nimissä jäähdytinnesteen lämmöt, ajeltu ~1h.

            Kylmänä selkeää värinää/ravistusta ~2000rpm, lämpimänä ei mitään.
            Attached Files

            Comment

            • JaniLap
              BTCF Member
              • Sep 2012
              • 2712
              • Tampere

              Originally posted by suosukeltaja View Post
              Tässä kuvia tältä päivältä, kaksi kylmänä, kaksi lämpimänä. Kuvien nimissä jäähdytinnesteen lämmöt, ajeltu ~1h.

              Kylmänä selkeää värinää/ravistusta ~2000rpm, lämpimänä ei mitään.
              Kiitos, tuotit selkeää dataa näkyville. Mikäli noista voi jotakin yrittää tulkita, niin nelossylinterin suuttimen korjausarvo erottuu muista kylmänä ja ero muihin vastaavasti pienenee lämpimänä. Tämä ei toki tarkoita, että vika olisi noin yksioikoinen, mutta jonkinlaista eroa noissa kuitenkin näkyy ja oireiden mukaisesti, kylmänä vs. lämpimänä.
              IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
              BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
              Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
              Tampere

              Comment

              • suosukeltaja
                Bimmer Rookie
                • Jan 2009
                • 111
                • Vantaa

                Originally posted by JaniLap View Post
                Kiitos, tuotit selkeää dataa näkyville. Mikäli noista voi jotakin yrittää tulkita, niin nelossylinterin suuttimen korjausarvo erottuu muista kylmänä ja ero muihin vastaavasti pienenee lämpimänä. Tämä ei toki tarkoita, että vika olisi noin yksioikoinen, mutta jonkinlaista eroa noissa kuitenkin näkyy ja oireiden mukaisesti, kylmänä vs. lämpimänä.
                Kiitoksia, onko tässä muuta tehtävissä kuin kokelemalla selvittää jos tuo nelossylinterin suuttimessa olisi vikaa ja aiheuttaisi kyseiset oireet?

                Jos tämä on ainut keino, millainen homma on suuttimen vaihto?

                Comment

                • Laku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2007
                  • 17517
                  • Turku

                  Originally posted by suosukeltaja View Post
                  Kiitoksia, onko tässä muuta tehtävissä kuin kokelemalla selvittää jos tuo nelossylinterin suuttimessa olisi vikaa ja aiheuttaisi kyseiset oireet?

                  Jos tämä on ainut keino, millainen homma on suuttimen vaihto?
                  Vaihda suuttimet ristiin, jos vika seuraa?
                  Näillä mennään:
                  - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                  - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                  - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                  - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                  Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                  Comment

                  • KooHoo
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2010
                    • 132
                    • Oulu

                    Eipä se ihme jos vuoteli polttoainetta ja kontakti hieman puutteellinen. Jostain brittifoorumilta löytyi suoraan osanumerolistaus, mitä näihin on tämän johdosta tehtaankin puolelta vaihdettu. Ei ole aikaa vain odotella anomuksien käsittelyä ja hieman skeptinen, että mitään vastaan tulisivat, kun takana 10 vuotta / 220tkm. Tilasin ja asentelen itse ko. osat (pumppu, liittimet pinneineen, varalta pumpun relekin). Onneksi ei ole bensa-auto, olisi voinut jo roihahtaa. Tutulla oli polttanut aivan vastaavasti reiän tuohon läpivientiin.

                    Attached Files

                    Comment

                    • zakspeed
                      BTCF Member
                      • Nov 2003
                      • 1996
                      • Tampere/kainuu

                      Ihan kuten haluat. Kyllä nämä on yleesä tehty muun kuin asiakkaan laskuun.
                      -M5- '00
                      -i3 94 rex '19
                      -Ascona B 4.0 '80
                      Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                      -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                      -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                      Comment

                      • fraatti
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2002
                        • 4628
                        • Tampere

                        Originally posted by KooHoo View Post
                        Eipä se ihme jos vuoteli polttoainetta ja kontakti hieman puutteellinen. Jostain brittifoorumilta löytyi suoraan osanumerolistaus, mitä näihin on tämän johdosta tehtaankin puolelta vaihdettu. Ei ole aikaa vain odotella anomuksien käsittelyä ja hieman skeptinen, että mitään vastaan tulisivat, kun takana 10 vuotta / 220tkm. Tilasin ja asentelen itse ko. osat (pumppu, liittimet pinneineen, varalta pumpun relekin). Onneksi ei ole bensa-auto, olisi voinut jo roihahtaa. Tutulla oli polttanut aivan vastaavasti reiän tuohon
                        Tuossa oli ketju samoista ongelmista...

                        F11 535dX LCI
                        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                        Comment

                        • suosukeltaja
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2009
                          • 111
                          • Vantaa

                          Originally posted by Laku View Post
                          Vaihda suuttimet ristiin, jos vika seuraa?
                          Eikös vika silloin siirry vain toiseen sylinteriin?

                          Vai haetaanko riin vaihdolla sitä että jos korjausarvojen ero pysyy vaihdon jälkeenkin samassa sylinterissä, on siinä sylinterissä muuta vikaa kuin suutin?

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10941
                            • Joensuu

                            Originally posted by suosukeltaja View Post
                            Eikös vika silloin siirry vain toiseen sylinteriin?

                            Vai haetaanko riin vaihdolla sitä että jos korjausarvojen ero pysyy vaihdon jälkeenkin samassa sylinterissä, on siinä sylinterissä muuta vikaa kuin suutin?
                            Tällä selviää onko se vika suuttimessa vai ei. Jos on niin vika seuraa suutinta, jos ei ole, niin vika pysyy samassa sylinterissä. Toki jos raha polttaa taskussa, niin vaihtaa vaan uuden suuttimen. Itse haluaisin selvitää vian ennen osien vaihtamista.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • suosukeltaja
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2009
                              • 111
                              • Vantaa

                              Originally posted by HTK12 View Post
                              Tällä selviää onko se vika suuttimessa vai ei. Jos on niin vika seuraa suutinta, jos ei ole, niin vika pysyy samassa sylinterissä. Toki jos raha polttaa taskussa, niin vaihtaa vaan uuden suuttimen. Itse haluaisin selvitää vian ennen osien vaihtamista.
                              En ole koskaa suutinta irroittanut.
                              Millainen homma se on ja pitäisikö olla jotain erikoistyökalua irroitukseen?

                              Comment

                              • >Jon1<
                                BTCF Member
                                • Oct 2007
                                • 1054
                                • Kuopio

                                Originally posted by suosukeltaja View Post
                                En ole koskaa suutinta irroittanut.
                                Millainen homma se on ja pitäisikö olla jotain erikoistyökalua irroitukseen?
                                Ei ole tarvinnut n57 irrotella mutta muutamasta m57. Imusarja irti ja sitten päässy käsiks suuttimiin. Omasta e61 lähti suuttimet kun vähän longisti meisselillä mutta kaverin e70 joutu liukuvasaralla takomaan irti suuttimet kun oli jämähtäny kiinni.. Ainakaan näihin ei tarvinnut mitään erikoiskaluja.. tuskin n57:kaan
                                ex:F11 535xd M-Sport
                                ex:e61 530D M-Sport
                                ex:e38 740i mafia
                                ex:e36 328
                                ex:e36 320
                                ex:e30 320->325

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎