Originally posted by Driver22
View Post
F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Käsijarru pois päältä kun nollataan, uusikin johto mennyt heti poikki tai sitten vanhalla ollut matkaa huoltoon liian vähän? Mulla meni uusi etujohto heti poikki kun ei ollut asennettu kunnolla. Etupäässä on "tilaa" johdolle max 10mm vanteen ja satulan välissä, sitä ei vaan tajua kun vanne on irti.G30 520d xDrive
EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91
-
Mulla ei onnistunut nollaus koska oli vanha softa autossa.Originally posted by alspe View PostKäsijarru pois päältä kun nollataan, uusikin johto mennyt heti poikki tai sitten vanhalla ollut matkaa huoltoon liian vähän? Mulla meni uusi etujohto heti poikki kun ei ollut asennettu kunnolla. Etupäässä on "tilaa" johdolle max 10mm vanteen ja satulan välissä, sitä ei vaan tajua kun vanne on irti.
-K
Comment
-
Mielestäni pitää käyttää piuhan päässä, jos johto on päässyt poikki.Originally posted by Driver22 View PostTakajarrupalojen kuluneisuusanturin johto oli mennyt poikki, vaihdoin uuden anturin (Bosch) mutta ei anna nollata herjaa ainakaan mittariston kautta :think onko uusi anturi sökö vai vaatiiko käytön piuhan päässä?Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
Näitä voi olla sitten moneen junaan koska itsellä meni juuri anturin piuha poikki edestä kun vanne otti kiinni, uuden laitolla tuli kuntoon eli ei tarvinnut käydä "nollaamassa"Originally posted by Laku View PostMielestäni pitää käyttää piuhan päässä, jos johto on päässyt poikki.F10 -11
E21 315 -83
Comment
-
Jaa-a, en tiedä sitten. 2 vkoa sitten E81:nkin etujarrurempassa vasta eka johto oli poikki ja piuhan päässä piti käyttää.Originally posted by Kesäromu View PostNäitä voi olla sitten moneen junaan koska itsellä meni juuri anturin piuha poikki edestä kun vanne otti kiinni, uuden laitolla tuli kuntoon eli ei tarvinnut käydä "nollaamassa"Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
Ainaki pelkkää nappia on myynnissä mutta onko sille sitten valmista paikkaaOriginally posted by jmp2002 View PostSaako ratin lämmityksen nappia "ratti putkeen" ilman sähköstä ratinsäätö potikkaa.
Comment
-
Kumi näytti ihan ehjältä. Tyhjänäkäynnillä ja kierroksia nostaessa pyörä ei vatkaa yhtään vaan pyörii ihan nätisti. Ei mitään näkyvää ainakaan.Originally posted by suosukeltaja View PostKiitti. Pitää katsoa miltä se näyttää, jos sitä pääsee suoraan kurkkimaan?
Se kampiakselin hihnapyörä vaihdettiin pari vuotta sitten ja tiiviste alkoi vuotamaan. Sen jälkeen tiiviste vaihdettiin.
Tuleeko muita ehdotuksia kuin moottorin tukikumit tai värinänvaimennin joita voisi katsastaa tärinää etsiessä?
Comment
-
Mulla värinät katosi kun vaihdettiin moottorin tukikumit (ne alipaineohjatut) ja automaattilaatikon kannatinkumi.Originally posted by suosukeltaja View PostKumi näytti ihan ehjältä. Tyhjänäkäynnillä ja kierroksia nostaessa pyörä ei vatkaa yhtään vaan pyörii ihan nätisti. Ei mitään näkyvää ainakaan.
Tuleeko muita ehdotuksia kuin moottorin tukikumit tai värinänvaimennin joita voisi katsastaa tärinää etsiessä?Oli miten oli mutta näin on
Comment
-
Nuo molemmat kumit on vaihdettu.Originally posted by Puuankkuri View PostMulla värinät katosi kun vaihdettiin moottorin tukikumit (ne alipaineohjatut) ja automaattilaatikon kannatinkumi.
Istalla kokeilin testiohjelmaa moottorin tukikumien ohjaukseen, jotain eroa huomasin kun ohjasi päälle/pois mutta kovin pientä se oli.
En tosin tiedä millaista eroa moottorin käynnissä pitäisi olla kun ei ole referenssiä. Onko porukalla tietoa pitäisikö olla huomattavakin ero tyhjänäkäynnillä?
Comment
-
Ääni taka-akselin apurungon ja tasauspyörästön puslille, osat 8 ja 11 täältä: KLIK. Vastaavat osanumerot 33316792873 ja 33316792872 hakukonetta varten.Originally posted by suosukeltaja View PostKumi näytti ihan ehjältä. Tyhjänäkäynnillä ja kierroksia nostaessa pyörä ei vatkaa yhtään vaan pyörii ihan nätisti. Ei mitään näkyvää ainakaan.
Tuleeko muita ehdotuksia kuin moottorin tukikumit tai värinänvaimennin joita voisi katsastaa tärinää etsiessä?
Ulkomaanfoorumeilla hakusanat "F10 F11 rear axle bush failure". Esimerkiksi KLIK ja KLIK. Video aiheesta: KLIK.
Omassa 12/2013 F10:ssä epämääräistä värinää reippaassa kiihdytyksessä ja syyllisenä mainittu pusla nro 11. Samalla vaihtui taaempi rättinivel myös. Hankala paikka vaihtaa laskusta päätellen.
Comment
-
Mistäs kannattaisi aloittaa vianetsintä? AAC tutka kerran jo vaihdettu (liikkeen piikkiin), kalibroitu ja taas antaa erroia.
Teki alkuun niin että tutka antoi mennä vaikka puskuriin kiinni, eli toimi kuin normivakkari. Ja nyt sitten ei toimi olenkaan.



Joku virtaongelma?Helkama S3000
Myydään kutosen alustaosia
This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla
Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"
Comment
-
Kilvenalusta ei kyllä ole kuin ehkä 1cm isompi kuin kilpi. Otan tänään irti koko kilven ja käyn testaamassa.Originally posted by zakspeed View PostEdessä kilvenaluslevy, joka suurempi mitä kilpi? Virheasentoa tai suuntaustahan tuo ei herjaa.
ICM jännitekoodi taas toinen asia.
Mitäs ton ICM:n kanssa?Helkama S3000
Myydään kutosen alustaosia
This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla
Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"
Comment
-
Kiitti ehdotuksesta, Noita puslia on joskus katseltu tarkempaa ja osatkin löytyy jo valmiina jos tulee olo vaihtaa. Aiemmin ei ollut mitään merkkejä murtumista.Originally posted by MNi View PostÄäni taka-akselin apurungon ja tasauspyörästön puslille, osat 8 ja 11 täältä: KLIK. Vastaavat osanumerot 33316792873 ja 33316792872 hakukonetta varten.
Ulkomaanfoorumeilla hakusanat "F10 F11 rear axle bush failure". Esimerkiksi KLIK ja KLIK. Video aiheesta: KLIK.
Omassa 12/2013 F10:ssä epämääräistä värinää reippaassa kiihdytyksessä ja syyllisenä mainittu pusla nro 11. Samalla vaihtui taaempi rättinivel myös. Hankala paikka vaihtaa laskusta päätellen.
Värinää ei tosiaan tyhjänäkäynnillä ole mutta kylmänä 1000-2000rpm ja lämpimänä taas värinät pois. Ajaessa kun kiihdyttää tämä efekti korostuu ja taas lämpimänä loistaa poissaolollaan.
Osaavampi kaveri epäili josko olis suuttimissa jotain, lämpimänä oli arvot ok mutta silloin ei värinöitäkään ole. Kokeilen vielä kylmänä katsoa arvot josko ois viitearvojen ulkopuolella ja selittäis käyttäytymistä.
Comment

Comment