F11 alkoi tänään laskea dieseliä reilusti alleen. Paikansin vuodon siirtopumpun kanteen. Vuotaa tavallaan siihen kehän ulkopuolelle, mutta myös sisäpuolelle. Pumpun toinen virtapiuha oli kuumentuneen näköinen ja punos esillä tyvestä. Noh käytin pistoketta irti, niin sieltähän pulppusi dieseliä. Ei taida kuulua asiaan. Löin romut kiinni, että ajan dieselit vähemmäksi ja palaan asiaan. Autohan ei sitten lähtenyt enää käyntiin, herjaa polttoaineen saannista tms. Katsoin pumpun sulakkeet (muistaakseni 135,139 ja 184 kontista) ja kaikki ehjänä. Olisikohan tuo pumppu vetänyt oikoseen ja kyrvähtänyt? Onko näissä ollut tämän tyyppistä vikaa. Olisikohan tuo pistokekin syytä uusia tai liekkö edes saa erikseen.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Alkupään autoissa on ongelmia noissa pistokeissa. Osien rakennetta muutettu. Mee diilerille niin tekevät kyselyn tehtaalle ja saat todennäköisesti vastaantuloa sieltä.-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Originally posted by suosukeltaja View PostKiitti ehdotuksesta, Noita puslia on joskus katseltu tarkempaa ja osatkin löytyy jo valmiina jos tulee olo vaihtaa. Aiemmin ei ollut mitään merkkejä murtumista.
Värinää ei tosiaan tyhjänäkäynnillä ole mutta kylmänä 1000-2000rpm ja lämpimänä taas värinät pois. Ajaessa kun kiihdyttää tämä efekti korostuu ja taas lämpimänä loistaa poissaolollaan.
Osaavampi kaveri epäili josko olis suuttimissa jotain, lämpimänä oli arvot ok mutta silloin ei värinöitäkään ole. Kokeilen vielä kylmänä katsoa arvot josko ois viitearvojen ulkopuolella ja selittäis käyttäytymistä.
Tollaset arvot tuli kun kylmänä katsoin. Kone ravisteli ihan selvästi 1000-2500rpm kun painoi kaasua paikallaan.
Comment
-
-
Originally posted by suosukeltaja View PostTuli kylmänä testattau noita suuttimia. Ei tainnut niistä löytyä selitysta.
Tollaset arvot tuli kun kylmänä katsoin. Kone ravisteli ihan selvästi 1000-2500rpm kun painoi kaasua paikallaan.IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Originally posted by JaniLap View PostOta nyt vielä lämpimänäkin samat arvot näkyville silloin kun ei kone värise, niin voi verrata onko suuttimien toiminnassa eroa kylmänä käyntiin verrattuna = värisee.
Kuvien nimissä jäähdytinnesteen lämmöt, ajeltu ~1h.
Kylmänä selkeää värinää/ravistusta ~2000rpm, lämpimänä ei mitään.
Comment
-
-
Originally posted by suosukeltaja View PostTässä kuvia tältä päivältä, kaksi kylmänä, kaksi lämpimänä. Kuvien nimissä jäähdytinnesteen lämmöt, ajeltu ~1h.
Kylmänä selkeää värinää/ravistusta ~2000rpm, lämpimänä ei mitään.IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Originally posted by JaniLap View PostKiitos, tuotit selkeää dataa näkyville. Mikäli noista voi jotakin yrittää tulkita, niin nelossylinterin suuttimen korjausarvo erottuu muista kylmänä ja ero muihin vastaavasti pienenee lämpimänä. Tämä ei toki tarkoita, että vika olisi noin yksioikoinen, mutta jonkinlaista eroa noissa kuitenkin näkyy ja oireiden mukaisesti, kylmänä vs. lämpimänä.
Jos tämä on ainut keino, millainen homma on suuttimen vaihto?
Comment
-
-
Originally posted by suosukeltaja View PostKiitoksia, onko tässä muuta tehtävissä kuin kokelemalla selvittää jos tuo nelossylinterin suuttimessa olisi vikaa ja aiheuttaisi kyseiset oireet?
Jos tämä on ainut keino, millainen homma on suuttimen vaihto?Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Eipä se ihme jos vuoteli polttoainetta ja kontakti hieman puutteellinen. Jostain brittifoorumilta löytyi suoraan osanumerolistaus, mitä näihin on tämän johdosta tehtaankin puolelta vaihdettu. Ei ole aikaa vain odotella anomuksien käsittelyä ja hieman skeptinen, että mitään vastaan tulisivat, kun takana 10 vuotta / 220tkm. Tilasin ja asentelen itse ko. osat (pumppu, liittimet pinneineen, varalta pumpun relekin). Onneksi ei ole bensa-auto, olisi voinut jo roihahtaa. Tutulla oli polttanut aivan vastaavasti reiän tuohon läpivientiin.
Comment
-
-
Originally posted by KooHoo View PostEipä se ihme jos vuoteli polttoainetta ja kontakti hieman puutteellinen. Jostain brittifoorumilta löytyi suoraan osanumerolistaus, mitä näihin on tämän johdosta tehtaankin puolelta vaihdettu. Ei ole aikaa vain odotella anomuksien käsittelyä ja hieman skeptinen, että mitään vastaan tulisivat, kun takana 10 vuotta / 220tkm. Tilasin ja asentelen itse ko. osat (pumppu, liittimet pinneineen, varalta pumpun relekin). Onneksi ei ole bensa-auto, olisi voinut jo roihahtaa. Tutulla oli polttanut aivan vastaavasti reiän tuohon
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by suosukeltaja View PostEikös vika silloin siirry vain toiseen sylinteriin?
Vai haetaanko riin vaihdolla sitä että jos korjausarvojen ero pysyy vaihdon jälkeenkin samassa sylinterissä, on siinä sylinterissä muuta vikaa kuin suutin?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostTällä selviää onko se vika suuttimessa vai ei. Jos on niin vika seuraa suutinta, jos ei ole, niin vika pysyy samassa sylinterissä. Toki jos raha polttaa taskussa, niin vaihtaa vaan uuden suuttimen. Itse haluaisin selvitää vian ennen osien vaihtamista.
Millainen homma se on ja pitäisikö olla jotain erikoistyökalua irroitukseen?
Comment
-
-
Originally posted by suosukeltaja View PostEn ole koskaa suutinta irroittanut.
Millainen homma se on ja pitäisikö olla jotain erikoistyökalua irroitukseen?
Comment
-
Comment