Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JKK
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 2321
    • Uusimaa

    Originally posted by Brasco View Post
    Olikos F11 facelift mallissa (vm.15/16) M-sport X-drivessa korkeampi alusta kuin M-sport paketilla varustetussa takaveto mallissa?


    Ja oliko silleen, et X-drivea ei ole edes saanut M-sport alustalla,vaikka olisi M-sport ulko paketti?
    Kyllä se näin taitaa olla. Ainakin oma 2014-mallinen X-Drive M-Sport EDC-alustalla on korkealla töröttävä "normaalikorkuinen". Takavetoisissa on 15mm matalampi alusta.
    BMW G30 530e X-Drive

    Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

    Comment

    • TON-III
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2018
      • 480
      • Turku

      Originally posted by JKK View Post
      Kyllä se näin taitaa olla. Ainakin oma 2014-mallinen X-Drive M-Sport EDC-alustalla on korkealla töröttävä "normaalikorkuinen".
      Ja samalla todella pehmeä joskin säätyvät iskarit avittavat. Tosin siinä kohtaa se korjaava liike tulee 'väärästä' komponentista ja alusta tuntuu merkilliseltä.
      F13 640 DA X-Drive M-Sport -12

      Comment

      • Ceeray
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2005
        • 1399
        • Kuopio

        Mielestäni tuo Adaptiivinen alusta + dyn dämpperit on kyllä parhautta ehjänä ollessaan. Ei yhtään ikävä mitään paukkualustoja nykyteillä..
        Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

        Comment

        • TON-III
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2018
          • 480
          • Turku

          Juu eihän se huono ole mutta kumminkin kompromisseillä toteutettu, luulenpa että ymmärtäisit jos saisit kokeilla oikeasti oikealla tavalla toteutettua jämäkkää alustaa. Mielestäni nämä bemmin iskarit ovat jäykimmillään melkein kuin patarautaa siinä missä oikea iskari päästää läpi sen ensimmäisen liikkeen ja hirttää vasta seuraavan (eli paluun).
          F13 640 DA X-Drive M-Sport -12

          Comment

          • tuoasm
            BTCF Member
            • Jun 2015
            • 106
            • joensuu

            100km työmatkalla on ruvennut jatkuvaan polttelemaan dpf:ää tyhjäksi(suora putki niin kuulee aika selvästi) pakokaasun haju myös tulee hyttiin risteyksiin himmaillessa. Vaihdoin DPF:n paineanturin pari kk sitten kun herjasi siitä, nyt taas carlylla luettuna työntää samaa 25C800 koodia ja paria muuta. Auto F10 525d -12 n47 koneella ja 198tkm mittarissa. Mistähän tätä vikaa rupeis ettimään vai laikataanko suosiolla pönttö auki ja tyhjäksi? :think

            Kun realoemin kuvasta katsoo niin vaihdoin vaan nro 3 anturin ja nro 5 jäi vaihtamatta.

            Last edited by tuoasm; 19-02-2020, 17:07.

            Comment

            • zakspeed
              BTCF Member
              • Nov 2003
              • 1996
              • Tampere/kainuu

              Hiukkassuodatin alkaa olla vaihtokunnossa suoraan karkeasti tulkittuna. Pesu voinee auttaa myös hetkellisesti. Vastapaine herjaa ilmoittelee.

              Tuo drift out tolerance voi tulla myös auki olevalla pöntöllä jos painetunnistimien toiminnoissa häiriötä (eropaine, map, pakopaine)
              -M5- '00
              -i3 94 rex '19
              -Ascona B 4.0 '80
              Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
              -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
              -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

              Comment

              • tuoasm
                BTCF Member
                • Jun 2015
                • 106
                • joensuu

                Originally posted by zakspeed View Post
                Hiukkassuodatin alkaa olla vaihtokunnossa suoraan karkeasti tulkittuna. Pesu voinee auttaa myös hetkellisesti. Vastapaine herjaa ilmoittelee.

                Tuo drift out tolerance voi tulla myös auki olevalla pöntöllä jos painetunnistimien toiminnoissa häiriötä (eropaine, map, pakopaine)

                Carlylla ei ainakaan pahalta näyttänyt nuo pöntön tuhkamäärät, voisko olla joku anturivika tms, meni hellan tarvikeanturi viimeks paikalleen. Summamutikassa tuo toinen anturi vaihtoon ja kädet ristissä toivomaan parasta :think

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10941
                  • Joensuu

                  Originally posted by tuoasm View Post

                  Carlylla ei ainakaan pahalta näyttänyt nuo pöntön tuhkamäärät, voisko olla joku anturivika tms, meni hellan tarvikeanturi viimeks paikalleen. Summamutikassa tuo toinen anturi vaihtoon ja kädet ristissä toivomaan parasta :think
                  Tuhka-arvo on puhtaasti laskennallinen, eli sitä ei mikään anturi mittaa. Liian tiheät poltot voi johtua vaikka tuosta anturiin liittyvästi koodista. Eli ensin kokeilisin ne ongelmat saada kuntoon. Kun se on kunnossa, niin pakkopoltto päälle ja sen jälkeen katsomaan miltä alkaa näyttämään. Vasta 200tkm tulossa mittariin, niin tuskin se pönttö vielä on vaihdon/poiston tarpeessa. Tai no voihan se olla, mutta usein on kyllä pidemälle menty.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • zakspeed
                    BTCF Member
                    • Nov 2003
                    • 1996
                    • Tampere/kainuu

                    Jos koodi 245700 on aktiivinen ei regenerointi onnistu edes pakotetusti.

                    Koodit pois, jos poistuvat niin istalla ilmamassa/ahtoilmajörjestelmän testit työn alle niin selviää pitkälti järjestelmän kunto varsinkin em. painetunnistimien toiminnan oalta.
                    -M5- '00
                    -i3 94 rex '19
                    -Ascona B 4.0 '80
                    Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                    -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                    -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                    Comment

                    • alpine3
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2010
                      • 1269
                      • Kajjjaani

                      Kyse sigun autosta, moottorikoodi n47D20C tai N47T. Vinin loppu C702388. Voisiko joku täällä kertoa onko tuossa piezo- vai solenoidisuuttimet, kun saanut ristiriitaista tietoa asiasta.

                      edit. Pystyykö tuon päättelemään suuttimen ulkomuodosta?
                      Last edited by alpine3; 20-02-2020, 00:01.
                      BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
                      BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

                      Comment

                      • zakspeed
                        BTCF Member
                        • Nov 2003
                        • 1996
                        • Tampere/kainuu

                        Originally posted by alpine3 View Post
                        Kyse sigun autosta, moottorikoodi n47D20C tai N47T. Vinin loppu C702388. Voisiko joku täällä kertoa onko tuossa piezo- vai solenoidisuuttimet, kun saanut ristiriitaista tietoa asiasta.

                        edit. Pystyykö tuon päättelemään suuttimen ulkomuodosta?
                        Piezosuuttimet löytyy.

                        Piezo=tasapaksu suutin koko matkan ja suutinputki tulee suuttimen suuntaisesti.
                        Solenoidi= paljon paksumpi näkyvältä alueelta mitä kanteen jäävä runko-osa ja suutinputki tulee vinosti.
                        -M5- '00
                        -i3 94 rex '19
                        -Ascona B 4.0 '80
                        Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                        -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                        -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                        Comment

                        • alspe
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2004
                          • 3402
                          • Tre

                          Sanoko merkki GSP (43€) mitään laakeroinnissa? Aeromotors väittää osaa keskitason osaksi, onko luottamista vai pakko lähteä FAG-linjalle? (93€).
                          No joo, ehkä tuossa en 50 euroa aio nihkeillä vaikka monesti ostankin tarvikeosaa riskillä.

                          ----

                          Jarrupalat pitäisi saada reseroitua trippinappulalla. Ei onnistu, käsijarru on pois päältä. Aina tulee "reset unsuccesfull". Ei kai pitäisi vaatia testeriä koska mittaristossa sellainen ominaisuus on?
                          Last edited by alspe; 21-02-2020, 08:44.
                          G30 520d xDrive
                          EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                          Comment

                          • fraatti
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 4627
                            • Tampere

                            Originally posted by alspe View Post
                            Jarrupalat pitäisi saada reseroitua trippinappulalla. Ei onnistu, käsijarru on pois päältä. Aina tulee "reset unsuccesfull". Ei kai pitäisi vaatia testeriä koska mittaristossa sellainen ominaisuus on?
                            Tuliko kuluneisuusanturin johto vaihdettua?
                            F11 535dX LCI
                            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                            Comment

                            • JaniLap
                              BTCF Member
                              • Sep 2012
                              • 2712
                              • Tampere

                              Originally posted by alspe View Post
                              Jarrupalat pitäisi saada reseroitua trippinappulalla. Ei onnistu, käsijarru on pois päältä. Aina tulee "reset unsuccesfull". Ei kai pitäisi vaatia testeriä koska mittaristossa sellainen ominaisuus on?
                              Olettaen että jarrupalojen kuluneisuusanturikin on samalla vaihdettu jarrupalojen kanssa, laskurin voi resetoida mittaristoa räpläämällä seuraavissa tilanteissa:

                              - there is no Check Control message.
                              - availability of the service job is under 90 %.
                              - on-board date must be correctly set.
                              IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                              BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                              Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                              Tampere

                              Comment

                              • alspe
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2004
                                • 3402
                                • Tre

                                Kyllä, kulumisanturi uusi myös. Jarrupalojen lukemani on vaihdon jälkeen sama 4300km kuin ennen vaihtoa.
                                Nyt kun arvioitu kesto on alle 5tkm eli antoi varoituskolmion niin enää ei voi mittaristosta nollata?
                                G30 520d xDrive
                                EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎