Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JaniLap
    BTCF Member
    • Sep 2012
    • 2712
    • Tampere

    Originally posted by alspe View Post
    Nyt kun arvioitu kesto on alle 5tkm eli antoi varoituskolmion niin enää ei voi mittaristosta nollata?
    Juuri niin, vaatii tässä tilanteessa testerillä resetoinnin.
    IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
    BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
    Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
    Tampere

    Comment

    • Laku
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 17517
      • Turku

      Omani sain kyllä nollattua ilman kuluneisuusanturin uusimistakin.

      Edit: Arvioitu kesto oli yli 5000km.
      Näillä mennään:
      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

      Comment

      • tuoasm
        BTCF Member
        • Jun 2015
        • 106
        • joensuu

        Originally posted by HTK12 View Post
        Tuhka-arvo on puhtaasti laskennallinen, eli sitä ei mikään anturi mittaa. Liian tiheät poltot voi johtua vaikka tuosta anturiin liittyvästi koodista. Eli ensin kokeilisin ne ongelmat saada kuntoon. Kun se on kunnossa, niin pakkopoltto päälle ja sen jälkeen katsomaan miltä alkaa näyttämään. Vasta 200tkm tulossa mittariin, niin tuskin se pönttö vielä on vaihdon/poiston tarpeessa. Tai no voihan se olla, mutta usein on kyllä pidemälle menty.
        Nyt pelittää, n.500km testilenkki ajettu. Istalla koodit pois ajon aikana ja pakkopolttoa, ei näköjään carlylla saa koodeja pois :think

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10941
          • Joensuu

          Originally posted by tuoasm View Post
          Nyt pelittää, n.500km testilenkki ajettu. Istalla koodit pois ajon aikana ja pakkopolttoa, ei näköjään carlylla saa koodeja pois :think
          Eipä paljon yllättänyt, että carlyllä ei homma onnistu. Jos käytössä on ISTA, niin sitä kannattaa ehdottomasti käyttää.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • bmw323it
            BTCF Member
            • Mar 2008
            • 1827
            • N/A

            Jarruhuoltoa kuitatessa huomasin, että DDE:ssä oli koodi, joka kertoi ilmamassamittarin lukeman vaihtelevan liiaksi tyhjäkäynnillä. Ikävä kyllä en tullut ottaneeksi koodia ylös. Auto ei anna mitään ilmoituksia kuskille eikä yleismallin OBD lukijakaan sitä löydä. Koodi ei suostunut poistumaankaan, joten tarvittaessa sen kyllä saa kaivettua esiin uudelleen.

            Kysymys kuuluu, tarttisko tuosta nyt olla enemmän huolissaan vai seurailenko poistuuko/tuleeko koodi uudelleen? Pitäisikö asiaan paneutua heti, vai ehtiikö keväällä/kesällä kun autoon tulee huolto muutenkin ajankohtaiseksi?

            Potilas siis '11 F07 530d ja koodi löytyi ISTAlla
            Nyt:
            BMW 530e (g30)
            BMW 335i (e90)
            BMW 323iC (e36)
            BMW 850i (e31)
            Golf GTE
            ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

              Originally posted by bmw323it View Post
              Jarruhuoltoa kuitatessa huomasin, että DDE:ssä oli koodi, joka kertoi ilmamassamittarin lukeman vaihtelevan liiaksi tyhjäkäynnillä. Ikävä kyllä en tullut ottaneeksi koodia ylös. Auto ei anna mitään ilmoituksia kuskille eikä yleismallin OBD lukijakaan sitä löydä. Koodi ei suostunut poistumaankaan, joten tarvittaessa sen kyllä saa kaivettua esiin uudelleen.

              Kysymys kuuluu, tarttisko tuosta nyt olla enemmän huolissaan vai seurailenko poistuuko/tuleeko koodi uudelleen? Pitäisikö asiaan paneutua heti, vai ehtiikö keväällä/kesällä kun autoon tulee huolto muutenkin ajankohtaiseksi?

              Potilas siis '11 F07 530d ja koodi löytyi ISTAlla
              Jos siellä on aktiivinen ilmanmassamittariin liittyvä koodi, niin kyllähän se olisi hyvä selvittää. Esim. jumitteleva EGR voi tuollaista aiheuttaa.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • >Jon1<
                BTCF Member
                • Oct 2007
                • 1054
                • Kuopio

                onko usa/euro szl:ssä eroa? kuvien perusteella saman näköset liittimet mutta usa autoissa taitaa olla kuitenkin ratissa eri bägi. Tarkoituksena retrofitata lämmitettävä ratti ja siirtää tuohon omaan tarvittavat romut.
                ex:F11 535xd M-Sport
                ex:e61 530D M-Sport
                ex:e38 740i mafia
                ex:e36 328
                ex:e36 320
                ex:e30 320->325

                Comment

                • atcc
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2014
                  • 373
                  • Joensuu

                  Originally posted by >Jon1< View Post
                  onko usa/euro szl:ssä eroa? kuvien perusteella saman näköset liittimet mutta usa autoissa taitaa olla kuitenkin ratissa eri bägi. Tarkoituksena retrofitata lämmitettävä ratti ja siirtää tuohon omaan tarvittavat romut.
                  Muistaakseni oli näin että euro malleissa vaan on käyttämättä noita airbagin linjoja koska on vain tarvetta yksivaiheiselle bagille. Jos löytyy vibra tai lämmitys niin silloin on virransyötto szl:n läpi. Muuten ei löydy kyseisiä linjoja, paitsi varaosana tilatussa on kaikki optiot.
                  F15 X5 M50d -15
                  Ex:
                  F11 530dA xDrive -11
                  E61 530xdA M-sport LCI -07

                  Comment

                  • Aksuuu
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2007
                    • 294
                    • Rauma

                    Mitä ootte mieltä, kannattaisko tätä käydä näyttään BMW huollossa? :think -14 vuoden F10 LCI oikea takaovi. Onko mitään mahdollisuutta saada koritakuun piikkiin?

                    https://photos.google.com/share/AF1Q...pENnFzUUZ1MmZn
                    Last edited by Aksuuu; 27-02-2020, 10:18. Reason: Josko kuvan linkitys onnistuis
                    I4 e40 Msport
                    Kia Rio 1.2 -21
                    ex. 520d F11 LCI -16
                    ex. 520d F10 LCI M Sport -14
                    ex. 320d E90 -06
                    ex. Audi A3 2.0 TDI 8P -07
                    ex. 320i E36 Coupe -95

                    Comment

                    • zakspeed
                      BTCF Member
                      • Nov 2003
                      • 1996
                      • Tampere/kainuu

                      Originally posted by Aksuuu View Post
                      Mitä ootte mieltä, kannattaisko tätä käydä näyttään BMW huollossa? :think -14 vuoden F10 LCI oikea takaovi. Onko mitään mahdollisuutta saada koritakuun piikkiin?
                      ]
                      Tuosta kuvasta nyt enempää selvää saa, mutta katso ne perus koristelistan etupään alaosat joista ruostuu.

                      Niitä paljon maalailevat tehtaan piikkiin.
                      -M5- '00
                      -i3 94 rex '19
                      -Ascona B 4.0 '80
                      Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                      -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                      -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                      Comment

                      • alpine3
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2010
                        • 1269
                        • Kajjjaani

                        Originally posted by Aksuuu View Post
                        Mitä ootte mieltä, kannattaisko tätä käydä näyttään BMW huollossa? :think -14 vuoden F10 LCI oikea takaovi. Onko mitään mahdollisuutta saada koritakuun piikkiin?

                        https://photos.google.com/share/AF1Q...pENnFzUUZ1MmZn
                        Näyttäisi että kohtaan on tullut reikä ulkopuolelta, jonka seurauksena korroosio iskenyt. Eli näillä tiedoilla ei menisi koritakuuseen, mutta näytillä käyttämällähän saa varmuuden.

                        Edit. vai onko siitä vaan maali tipahtanut korroosion seurauksena, vaikea sanoa.
                        BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
                        BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

                        Comment

                        • Spere
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2018
                          • 78
                          • Finland

                          Jostain syystä en nyt haulla tahtonut löytää, vaikka tiedän täällä olevan aiheesta enemmänkin puhetta.

                          Autosta laskee vasen takakulma satunnaisesti yön aikana alas. Olettamuksena sökö ilmapussi. Jokatapauksessa tarkoitus vaihtaa nuo molemmat.

                          Mitä osaa tuohon tarviaa, siis ilmajousien lisäksi? Vai tarviaako samalla vaihtaa mitään muuta?

                          Autossa ei ole nelipyöräohjausta, eli ilmesesti lähes kaikki pussit käy mitä netistä löytyy? (VIN C700384)

                          Onko esimerkiksi TÄMÄ käypänen ja asiallinen vanhojen tilalle?

                          Vai kannattaako tilata vaikka saksanmaalta ebayn kautta? (Jos joku on tilannut ja ollut kokemukseen tyytyväinen, mielelläni ottaisin suoran linkin ko. myyjän tuotteeseen, niin ei jää arpomiseksi mitä sieltä tulee)

                          Comment

                          • skt
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2013
                            • 348
                            • Etelä-Pohjanmaa

                            Originally posted by Spere View Post
                            Jostain syystä en nyt haulla tahtonut löytää
                            Arnotilla esim. https://www.btcf.fi/forum/showthread...ighlight=Arnot

                            Ja ilmapussilla haettuna tähän keskittynyt thread https://www.btcf.fi/forum/showthread...ght=Ilmapussit

                            Itse kyssäriin, toi sun linkin tuote on monien käyttämä ja hinta oikeassa haarukassa.
                            Last edited by skt; 29-02-2020, 22:21.
                            F11 LCI 520d -14
                            F45 225xe -17
                            Ex. E61 LCI 520d -08,
                            Skoda Octavia mk2 -06, Golf GTI mk3 -96

                            Comment

                            • DDD
                              Newbiemmer
                              • Mar 2014
                              • 27
                              • Finland

                              Kymysys viisaammille alustan kolahduksesta... Etupäästä vänkärin puolelta kuuluu kolahdus, kun autolla lähtee liikkeelle ja pysäyttää samantien jarrulla. Kolahdusta ei saa toistettua, jos lähtee uudelleen liikkeelle ja toistaa jarrutuksen. Jos taas vaihtaa pakille ja pysäytys jarrulla, niin johan taas kolahtaa. Tätä kolinaa voi toistaa edestakaisin jarruttelemalla loputtomiin. Missään montussa ei ajossa kolahduksia kuullu, mutta parkkipaikalla käännellessä välillä kolahtaa, kun kääntää ääriasentoon
                              Itseltä ääni raidetangon päälle, mutta voisiko olla jokin muu? Talvi ei innosta tutkimaan rasvapukilla, jos vaan vaihtaisi raidetangonpäät. Autona f11 530d

                              Comment

                              • henka
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2011
                                • 251
                                • inkoo

                                Originally posted by DDD View Post
                                Kymysys viisaammille alustan kolahduksesta... Etupäästä vänkärin puolelta kuuluu kolahdus, kun autolla lähtee liikkeelle ja pysäyttää samantien jarrulla. Kolahdusta ei saa toistettua, jos lähtee uudelleen liikkeelle ja toistaa jarrutuksen. Jos taas vaihtaa pakille ja pysäytys jarrulla, niin johan taas kolahtaa. Tätä kolinaa voi toistaa edestakaisin jarruttelemalla loputtomiin. Missään montussa ei ajossa kolahduksia kuullu, mutta parkkipaikalla käännellessä välillä kolahtaa, kun kääntää ääriasentoon
                                Itseltä ääni raidetangon päälle, mutta voisiko olla jokin muu? Talvi ei innosta tutkimaan rasvapukilla, jos vaan vaihtaisi raidetangonpäät. Autona f11 530d
                                jarrut/jarrusatula?
                                F30 LCI 330d M-sport -16

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎