Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kailinds
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2015
    • 230
    • Vantaa

    Originally posted by HV530XD View Post
    Oliko raidetangot niin jumissa että ei lähtenyt auki? Kokeiltiinko induktiokuumennusta? Nuo osaa kyllä olla tiukassa. Mulla annettiin induktiolla lämpöä pariin otteeseen todella rajusti, ja siinä välissä laitettiin irrotusöljyt muhimaan muutamaksi päiväksi, eli hyväksi tunnettu irroitusöljy (en kyl nyt muista merkkiä) sinne kierteeseen ja elmukelmut päälle. Sitten liotuksen jälkeen taas induktiolla lämpöä niin että hirvitti, ja sitten kyllä viimein aukesi.
    Noista muista osista voi tietysti olla montaa mieltä, että kannattaako ehjää käydä korjaamaan, jos ei selkeästi löydy rikkinäisiä tai väljiä palikoita. Mulla sama kärry ja vasta 300tkm paikkeilla vaihdettiin reaktiotangot, ja nyt pohdinnassa että onko alatukivarret sitten seuraavat vaihdettavat, mutta ei nekään osoita väljyyden merkkejä. Ei nuo keulan palikat lopulta niin isotöisiä vaihdettavia ole. Mutta ei kai siinäkään mitään pahaa ole jos ennakoivasti vaihtaa ja lompsa kestää. Ainakin ne reaktiotankojen isot puslat kannattaa kattoa, ne taitaa olla se ensimmäinen antautuva kohta näissä.
    Kiitokset kommenteista (alspelle myös!) - joo Vianorilla noita kuumensivat valkohehkuisiksi, mutta eivät auenneet. Toki tuota pari päivän irroitusöljyssä muhimista ei tehty. Ehkä fiksua on pyytää tarkistamaan koiranluut, alatukivarret ja puslat, että missä kunnossa ovat. 2kk sitten katsastuksessa pyysin katsastusmiestä tarkistamaan noita ja hänen mukaansa kaikki oli kunnossa.
    Tesla Model X Performance Ludicrous Mode

    ex showroomit:
    BMW F11 535dA xDrive
    BMW F10 520dA ///M-Sport
    BMW E92 335dA

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10949
      • Joensuu

      Originally posted by Mirska View Post
      https://i.imgur.com/lPJCOEU.jpg

      Katalysaattori sytyttää moottorivaloa, nopeesti googlettelemalla näin neuvoja että lambda kannattaa tsekata ensin? Vai voiko jo 200tkm mittarissa katalysaattori olla kaput? Ei oo vaan F-sarjan kanssa toimivaa inpaa nopeesti saatavilla. :think
      Kyllähän F-sarjan kanssa toimivakin INPA löytyy. Tosin istalla voi kyllä myös ne live-datat katsoa.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • Mirska
        BTCF Member
        • Aug 2012
        • 110
        • Turku

        Originally posted by HTK12 View Post
        Kyllähän F-sarjan kanssa toimivakin INPA löytyy. Tosin istalla voi kyllä myös ne live-datat katsoa.

        Meinasin että itsellä ei ole oikeaa johtoa kun olen ymmärtänyt ettei inpa toimi e-net kaapelilla? Jaa en tiennytkään että istassa on livedata, luulin just et sitä varten pakko olla inpa.
        F10 528iA

        Ex. E39 528iA, E60 530iA, MB CLK55 AMG, CLS350, E60 530iA, F30 328iA

        Comment

        • alspe
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2004
          • 3402
          • Tre

          Tein epätieteellisen kokeen kulutuksesta. Aamulla Tre - Hyvinkää tasainen 130km/h vakkarissa. Iltapäivällä Motonetista uusi luftfiltteri paikalleen ja STP 5in1 diesel puhdistusaine n. 30L dieselin sekaan. Sama 130km/h vakkarissa takaisin. Aamulla 5,8L ja tullessa 5,4L.
          Muistaakseni aina aiemmin moottoritien kulutus on ollut 5,4-5,5L/100km

          Tuskin tuo puutuneisuuden syy tuossa oli, mutta yhden kokeen perusteella uudella suodattimella kulutus laski. Tai sitten muuttujia oli muita. Ajo on kyllä ihan tasaista vakkarilla
          Last edited by alspe; 13-08-2020, 15:37.
          G30 520d xDrive
          EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

          Comment

          • Mirska
            BTCF Member
            • Aug 2012
            • 110
            • Turku

            Originally posted by Mirska View Post
            Meinasin että itsellä ei ole oikeaa johtoa kun olen ymmärtänyt ettei inpa toimi e-net kaapelilla? Jaa en tiennytkään että istassa on livedata, luulin just et sitä varten pakko olla inpa.
            Itseasiassa heti tämän jälkeen tajusinkin missä siellä niitä arvoja pääsi katsomaan, en vain muistanu nähneeni oxygen termiä siellä joukossa



            Auto kylmänä näytti tuollaisia, jos kummatkin lambdat olisivat poissa pelistä näyttäisivätkö tasan 0.00 vai onko tuokin liian vähän toimiakseen kunnolla?
            F10 528iA

            Ex. E39 528iA, E60 530iA, MB CLK55 AMG, CLS350, E60 530iA, F30 328iA

            Comment

            • JaniLap
              BTCF Member
              • Sep 2012
              • 2692
              • Tampere

              Originally posted by Mirska View Post
              Auto kylmänä näytti tuollaisia, jos kummatkin lambdat olisivat poissa pelistä näyttäisivätkö tasan 0.00 vai onko tuokin liian vähän toimiakseen kunnolla?
              Onko nyt niin, että auto toimii laihaseoksella (stratified charge ja homogenous lean)?

              Datan perusteella post-cat lambdat ovat kylmänä ainakin tuossa vaiheessa ja käyntimoodi on homogenous -tilassa.
              B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
              BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
              Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
              Tampere

              Comment

              • peto2
                BTCF Member
                • Jan 2007
                • 8259
                • Järvikylä (Nakkila)

                Onkos niin että nelipyöräohjaus ei ole käytössä peruuttaessa?
                Tänään kävi niin että ajoin etuperin tiukkaan paikkaan parkkiin mutta pois lähtiessä auto ei taipunut sieltä pois suoraan kuten olin sinne ajanut.
                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                ex:
                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                Comment

                • Pakkopaita
                  Newbiemmer
                  • Mar 2017
                  • 13
                  • Helsinki

                  Originally posted by alspe View Post
                  Tein epätieteellisen kokeen kulutuksesta. Aamulla Tre - Hyvinkää tasainen 130km/h vakkarissa. Iltapäivällä Motonetista uusi luftfiltteri paikalleen ja STP 5in1 diesel puhdistusaine n. 30L dieselin sekaan. Sama 130km/h vakkarissa takaisin. Aamulla 5,8L ja tullessa 5,4L.
                  Muistaakseni aina aiemmin moottoritien kulutus on ollut 5,4-5,5L/100km

                  Tuskin tuo puutuneisuuden syy tuossa oli, mutta yhden kokeen perusteella uudella suodattimella kulutus laski. Tai sitten muuttujia oli muita. Ajo on kyllä ihan tasaista vakkarilla
                  Yksi muuttuja oli eilinen etelän ja lounaan välinen tuuli. Ajoit siis menomatkan vastatuuleen ja paluumatkan myötätuuleen :think

                  Comment

                  • ekaBMW
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2010
                    • 427
                    • Oulu

                    Mites päätepisteiden korkeus merenpinnasta? Molemmat sisämaassa niin en hahmota mahdollista korkeuseroa. Olisivatko samalla korkeudella?
                    Eron huomaa esim kun ajaa rannikolta sisämaahan päin tai päinvastoin.
                    F11 530d xDrive 09/16
                    Ex E60 530d xDrive A 10/08
                    Ex E60 520dA 09/08 liisari
                    Ex Opel Vectra 2.0i 8v -93
                    Ex Opel Kadett 1.6 -89

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10949
                      • Joensuu

                      Originally posted by Mirska View Post
                      Meinasin että itsellä ei ole oikeaa johtoa kun olen ymmärtänyt ettei inpa toimi e-net kaapelilla? Jaa en tiennytkään että istassa on livedata, luulin just et sitä varten pakko olla inpa.
                      Kyllä toimii inpa enet kaapelilla. Usein tullut katsottua live-dataa istalla koodienlukemisen jälkeen. Pakkohan siinäkin on live-data olla, koska merkkihuollossa on käytössä vain ista, inpa on vain tehtaalla. Jos logittamista meinasi, niin sitten testo on se oikea valinta.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • Mirska
                        BTCF Member
                        • Aug 2012
                        • 110
                        • Turku

                        Originally posted by JaniLap View Post
                        Onko nyt niin, että auto toimii laihaseoksella (stratified charge ja homogenous lean)?

                        Datan perusteella post-cat lambdat ovat kylmänä ainakin tuossa vaiheessa ja käyntimoodi on homogenous -tilassa.
                        En ole varma mistä tuon pystyy varmistamaan että stratified charge on päällä, mutta ainakaan kulutus ei ole hypänny isommaksi. Huomasin toisella kerralla kun noita arvoja tsekkailin niin kyllä post cat lambda arvot muuttuvat jos kaasua antaa eli eivät kait sitten täysin pimeenä ole. Tosin vaikka oli tasakaasu lukemat heittelivät ihan ympäriinsä.

                        Originally posted by HTK12 View Post
                        Kyllä toimii inpa enet kaapelilla. Usein tullut katsottua live-dataa istalla koodienlukemisen jälkeen. Pakkohan siinäkin on live-data olla, koska merkkihuollossa on käytössä vain ista, inpa on vain tehtaalla. Jos logittamista meinasi, niin sitten testo on se oikea valinta.
                        Aivan, olin vaan tehnyt tämän johtopäätöksen kun inpahan hakee sitä com porttia ettei enet kaapeli toimisi.
                        F10 528iA

                        Ex. E39 528iA, E60 530iA, MB CLK55 AMG, CLS350, E60 530iA, F30 328iA

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10949
                          • Joensuu

                          Originally posted by Mirska View Post
                          En ole varma mistä tuon pystyy varmistamaan että stratified charge on päällä, mutta ainakaan kulutus ei ole hypänny isommaksi. Huomasin toisella kerralla kun noita arvoja tsekkailin niin kyllä post cat lambda arvot muuttuvat jos kaasua antaa eli eivät kait sitten täysin pimeenä ole. Tosin vaikka oli tasakaasu lukemat heittelivät ihan ympäriinsä.



                          Aivan, olin vaan tehnyt tämän johtopäätöksen kun inpahan hakee sitä com porttia ettei enet kaapeli toimisi.
                          Ediabakseen pitää vaan määrittää mitä käytetään, niin INPA käyttää juuri sitä mitä on määritetty.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • Markkanenn
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2016
                            • 262
                            • Vantaa

                            Nyt on F11 N47 heittänyt pari kertaa kesken ajon tauluu: Engine oil level below minimum. Ja pyytää lisäämään litran lisää.

                            Tikusta kun kuitenkin katsoessa öljyä on max. rajaan asti. Sammuttamalla ja uudelle kun starttaa ilmoitus on hävinnyt. Anturiko menossa?:think
                            F11 520d -12

                            Comment

                            • alpine3
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2010
                              • 1265
                              • Kajjjaani

                              Originally posted by Markkanenn View Post
                              Nyt on F11 N47 heittänyt pari kertaa kesken ajon tauluu: Engine oil level below minimum. Ja pyytää lisäämään litran lisää.

                              Tikusta kun kuitenkin katsoessa öljyä on max. rajaan asti. Sammuttamalla ja uudelle kun starttaa ilmoitus on hävinnyt. Anturiko menossa?:think
                              Anturin vaihdostahan sitä on tällaisessa tapauksessa hyvä lähteä liikkeelle. Saattaa jättää vikakoodinkin.
                              Last edited by alpine3; 18-08-2020, 01:57.
                              BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
                              BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

                              Comment

                              • Markkanenn
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2016
                                • 262
                                • Vantaa

                                Originally posted by alpine3 View Post
                                Anturin vaihdostahan sitä on tällaisessa tapauksessa hyvä lähteä liikkeelle. Saattaa jättää vikakoodinkin.
                                Lähinnä ihmettelen sitä että jos se anturi on rikki niin outoa että kehitys ois menny taaksepäin. Edellinen oli E61 mistä myös meni öljyntasoanturi ja se herjas idrivessä selvästi että anturi rikki :think
                                F11 520d -12

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎