Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8259
    • Järvikylä (Nakkila)

    Originally posted by p0ks View Post
    Tarviiko tehdä jotain koodauksia tai kikkakolmosia kun patterin vaihtaa?
    Unohda tämä neuvo.
    Last edited by peto2; 16-02-2021, 21:55.
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • Urpo_rotta
      BTCF Member
      • May 2012
      • 5258
      • Pirkkala

      Originally posted by peto2 View Post
      Jos vaihtaa saman tyyppiseen ja kokoiseen kun vanha, riittää akun vaihdon rekisteröinti ja jos tyyppi tai koko vaihtuu niin uusi tyyppi ja koko pitää koodata autoon.
      Nyt oli kai kyse kaukosäätimen patterista?

      Vai olitko huumorimielellä liikkeellä?
      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
      E34 525i -90 twinturbo 427/519

      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
      Kysy jos tarvetta

      Comment

      • peto2
        BTCF Member
        • Jan 2007
        • 8259
        • Järvikylä (Nakkila)

        Originally posted by Urpo_rotta View Post
        Nyt oli kai kyse kaukosäätimen patterista?

        Vai olitko huumorimielellä liikkeellä?

        JAA.. En mä nyt niin pitkälle taaksepäin lukenut
        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
        ex:
        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
        Nakkaa privaa jos tarvetta.

        Comment

        • Epätietäjä
          Newbiemmer
          • Nov 2020
          • 14
          • Pori

          Onko kuinka ahdas tila vaihtaa moniurahihna n57 koneeseen ja samalla tietenkin rullat?

          Comment

          • TheRipper
            Bimmer Enthusiast
            • May 2012
            • 4986
            • Paimio

            Nyt kun Battery Discharged herja kerta tuli niin akun vaihto edessä.

            Mitäs täytyy tehdä?

            Pitääkö näihin syöttää ylläpitovirtaa siksi aikaa kun akun vaihtaa?

            Entäs tuo hemmetin mikälie sähköpääkeskus kun tuossa akun päällä on?

            Ilmoitus akun vaihdosta täytynee käydä tekemässä...onko merkitystä kun 92aH vaihtuu 95aH?
            F10 523iA 2010

            Ex: E39 528iA 1997
            Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
            Ex: E65 745iA 2003
            Ex: E46 318i 1998
            Ex: E34 525iA 1989

            Comment

            • Laku
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 17509
              • Turku

              Originally posted by TheRipper View Post
              Nyt kun Battery Discharged herja kerta tuli niin akun vaihto edessä.

              Mitäs täytyy tehdä?

              Pitääkö näihin syöttää ylläpitovirtaa siksi aikaa kun akun vaihtaa?

              Entäs tuo hemmetin mikälie sähköpääkeskus kun tuossa akun päällä on?

              Ilmoitus akun vaihdosta täytynee käydä tekemässä...onko merkitystä kun 92aH vaihtuu 95aH?
              Navat irti ja akku vaihtoon kuten vanhoissakin autoissa. Ei tarvitse ylläpitovirtaa, kellon joudut asettamaan uusiksi .

              Akunvaihto kerrottava autolle, koodausta ei tarvitse, jos akkutyyppi ei vaihdu. Tässä tapauksessa ei käytännössä vaihdu.
              Näillä mennään:
              - BMW E81 118i since 2017
              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

              Comment

              • TheRipper
                Bimmer Enthusiast
                • May 2012
                • 4986
                • Paimio

                Originally posted by Laku View Post
                Navat irti ja akku vaihtoon kuten vanhoissakin autoissa. Ei tarvitse ylläpitovirtaa, kellon joudut asettamaan uusiksi .

                Akunvaihto kerrottava autolle, koodausta ei tarvitse, jos akkutyyppi ei vaihdu. Tässä tapauksessa ei käytännössä vaihdu.
                Joo näin vähän ajattelinkin. Kiitokset.

                No uusi akku haettu ja laitoin sen hetkeksi lataukseenkin varmuudeksi...laitan huomenna paikoilleen.
                F10 523iA 2010

                Ex: E39 528iA 1997
                Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                Ex: E65 745iA 2003
                Ex: E46 318i 1998
                Ex: E34 525iA 1989

                Comment

                • skt
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2013
                  • 348
                  • Etelä-Pohjanmaa

                  Originally posted by TheRipper View Post
                  Joo näin vähän ajattelinkin. Kiitokset.

                  No uusi akku haettu ja laitoin sen hetkeksi lataukseenkin varmuudeksi...laitan huomenna paikoilleen.
                  Akkuliikkeet kyllä vaihtavat ylläpitovirtapäällä E61:sen molemmilla kerroilla kuin vein vaihtoon, mutta ehkä siitä ei ole muuta hyötyä kuin kellon asettamiselta säästyminen.
                  F11 LCI 520d -14
                  F45 225xe -17
                  Ex. E61 LCI 520d -08,
                  Skoda Octavia mk2 -06, Golf GTI mk3 -96

                  Comment

                  • kooma
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2004
                    • 1016
                    • Pikis

                    Ainakin istalla kun kerrot akun vaihdon niin osana sitä sekvenssiä se asettaa myös kellon
                    Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

                    Comment

                    • TheRipper
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2012
                      • 4986
                      • Paimio

                      Originally posted by skt View Post
                      Akkuliikkeet kyllä vaihtavat ylläpitovirtapäällä E61:sen molemmilla kerroilla kuin vein vaihtoon, mutta ehkä siitä ei ole muuta hyötyä kuin kellon asettamiselta säästyminen.
                      Juu ei siitä mitään haittaa ole, lähinnä tiedustelin että onko pakollista käyttää ylläpitovirtaa.
                      F10 523iA 2010

                      Ex: E39 528iA 1997
                      Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                      Ex: E65 745iA 2003
                      Ex: E46 318i 1998
                      Ex: E34 525iA 1989

                      Comment

                      • mikkod
                        BTCF Member
                        • Aug 2007
                        • 5201
                        • Stadi

                        Originally posted by TheRipper View Post
                        Juu ei siitä mitään haittaa ole, lähinnä tiedustelin että onko pakollista käyttää ylläpitovirtaa.
                        Ei tarvii..nim -15c pakkasessa vaihdettu akku ja rekisteröity istalla..vittu oli näpit jäässä
                        Helkama S3000
                        Myydään kutosen alustaosia
                        This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

                        Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

                        Comment

                        • TheRipper
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2012
                          • 4986
                          • Paimio

                          Hyvin vaihtui...

                          Ainoa vaan että luulin että sen koon saapi rekisteröityä siinä ISTA:ssa vaihdon yhteydessä mutta eipä saanutkaan...noh tein uudestaan rekisteröinnin sitten samankokoiselle akulle kuin aikaisemmin..

                          Eli nyt on 95Ah akku 90Ah:n tiedoilla vissiin mutta tuskinpa tuolla niin merkitystä...
                          F10 523iA 2010

                          Ex: E39 528iA 1997
                          Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                          Ex: E65 745iA 2003
                          Ex: E46 318i 1998
                          Ex: E34 525iA 1989

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10949
                            • Joensuu

                            Originally posted by TheRipper View Post
                            Juu ei siitä mitään haittaa ole, lähinnä tiedustelin että onko pakollista käyttää ylläpitovirtaa.
                            Miten se voisi edes olla pakollista? Kun katsoo BMW korjausohjeita, niin kaikissa ohjeissa, joissa kosketaan mihinkään sähköiseen ensimmäinen asia on ottaa akun kenkä irti. Samoin jos mennään lähellekkään bägiä esim. ovien verhoilut, a-pilarien verhoilu, ratti ym. ym.

                            Originally posted by TheRipper View Post
                            Hyvin vaihtui...

                            Ainoa vaan että luulin että sen koon saapi rekisteröityä siinä ISTA:ssa vaihdon yhteydessä mutta eipä saanutkaan...noh tein uudestaan rekisteröinnin sitten samankokoiselle akulle kuin aikaisemmin..

                            Eli nyt on 95Ah akku 90Ah:n tiedoilla vissiin mutta tuskinpa tuolla niin merkitystä...
                            95 AGM ei voi sinne edes koodata, joten aivan oikein meni.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • tuoasm
                              BTCF Member
                              • Jun 2015
                              • 106
                              • joensuu

                              Apparin puolella etupää on nyt aika rankasti ruvennut talven aikana kolisemaan epätasasella tiellä, alkoi pienellä lonksahduksella hidastetöyssyjen yli ajettaessa. Käytin nyt renkaan irti ja väljää ei löytynyt mistään, mikähän näissä on yleensä mennyt etupäästä? Auto F10 525d 220tkm, alusta m-sport ja etupään osat alkuperäistä

                              Videolla aika rankka kolina
                              https://www.youtube.com/watch?v=KHWin2j-inc
                              Last edited by tuoasm; 20-02-2021, 13:14.

                              Comment

                              • polkuauto
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2006
                                • 168

                                Originally posted by tuoasm View Post
                                Apparin puolella etupää on nyt aika rankasti ruvennut talven aikana kolisemaan epätasasella tiellä, alkoi pienellä lonksahduksella hidastetöyssyjen yli ajettaessa. Käytin nyt renkaan irti ja väljää ei löytynyt mistään, mikähän näissä on yleensä mennyt etupäästä? Auto F10 525d 220tkm, alusta m-sport ja etupään osat alkuperäistä

                                Videolla aika rankka kolina
                                https://www.youtube.com/watch?v=KHWin2j-inc
                                Jos ei kerran väljää löydy mistään, niin olisko iskarit? Omassa ne oli 150tkm ajettuna aivan loppu. Ajettavuudessa sitä ei huomannut juurikaan muusta, kun vähän vastaavasta kolinasta mitä videolla.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎