Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Petri.Kekkonen
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2006
    • 7425
    • Oulu

    Minähän en tietenkään oikesti tiedä mitään siitä miten ja kuinka paljon kulmat muuttuu ajossa sen mukaan onko veto päällä vai ei, mutta harituksen suuntaanhan se maalaisjärjellä muuttuu ja tuo mainittu auraus on varmasti niin pieni että vähäinenkin muutos veto päällä riittää viemään kulman harituksen puolelle, jolloin luulis sisäreunan kuluvan.
    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
    E39 523i M Sport '00, Titansilber

    Comment

    • Rattiukko
      BTCF Member
      • Nov 2022
      • 596
      • Uusimaa

      Veto päällä auraa, jarrussa harittaa.

      Comment

      • akzy
        Bimmer Rookie
        • May 2017
        • 37
        • Seinäjoki

        Mietin kanssa että ku on takapäässä tuota negatiivistä camberia niin se on just sillee et tuo sisälaita ruopii tuota autoa liikkeelle eli koitan aurausta säätää lähemmäs nollaa. Toinen mikä tuli mieleen on peräkehikon 4 puslaa, jos ne ovat sen verta löystyneet (muttei väljiä) ja vääntömomenttia tulee niin perä pyrkii kääntymään oikealle = lisää aurausta vasempaan renkaaseen.
        BMW 320d M-sport 2005:think

        Comment

        • VilleP
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 2220
          • Vantaa

          Eiköhän siellä ole puslat tai useampi vaan liian vetelät. Jos kulmat tehtaan arvoissa niin ei renkaat kulu.
          F11 530xd LCI
          S2 Avant

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10941
            • Joensuu

            Itsekin veikkaan, että siellä on puslat väsyneet, jos välykset on kunnolla tarkistettu, ettei niitä varmasti ole.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • teemu.k
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2010
              • 491
              • raahe

              Originally posted by akzy View Post
              Mietin kanssa että ku on takapäässä tuota negatiivistä camberia niin se on just sillee et tuo sisälaita ruopii tuota autoa liikkeelle eli koitan aurausta säätää lähemmäs nollaa. Toinen mikä tuli mieleen on peräkehikon 4 puslaa, jos ne ovat sen verta löystyneet (muttei väljiä) ja vääntömomenttia tulee niin perä pyrkii kääntymään oikealle = lisää aurausta vasempaan renkaaseen.
              Luulen että omassa f01 seiskassa on nuo perän isot puslat vähän huonot. Käytin nelipyöräsuuntauksessa ja jäi ratti hieman vinoon, niin jouduttiin suuntaamaan uudelleen. Samalla huomasin, että takapäässä oli auraus muuttunut. vasen auraus 0.20 ja oikea nollissa vaikka ne laitettiin tasaisesti 0.10 per puoli. Eli takakelkka on elänyt suuntauksen välissä? Auto tahtoo olla vähän levoton ajettava ja tahtoo hakea uriin aika helposti. Tarkoitus olisi vaihtaa nuo puslat ja tehdä siitä videota youtubeen sitten.

              Comment

              • akzy
                Bimmer Rookie
                • May 2017
                • 37
                • Seinäjoki

                Originally posted by teemu.k View Post

                Luulen että omassa f01 seiskassa on nuo perän isot puslat vähän huonot. Käytin nelipyöräsuuntauksessa ja jäi ratti hieman vinoon, niin jouduttiin suuntaamaan uudelleen. Samalla huomasin, että takapäässä oli auraus muuttunut. vasen auraus 0.20 ja oikea nollissa vaikka ne laitettiin tasaisesti 0.10 per puoli. Eli takakelkka on elänyt suuntauksen välissä? Auto tahtoo olla vähän levoton ajettava ja tahtoo hakea uriin aika helposti. Tarkoitus olisi vaihtaa nuo puslat ja tehdä siitä videota youtubeen sitten.
                Joo tuo kuulostaa aika selkeeltä tapaukselta
                ​​​. Jos olis mahdollisuus tsekkauttaa uudestaan suuntaus, niin kyllä se itselläkin varmaan ois arvot muuttuneet --> puslat.
                Odotan vielä ja seurailen tilannetta, ei vielä huvita kaivaa touhutonnia ja tiputtaa takakelkkaa pois ja uusia kaikkea (en jaksa vaihtaa pelkästään kelkan puslia). Youtubesta ei ainakaan löydy vielä videota missä näihin olisi kaikki vaihdettu. Vissiin se sitten kestää 500tkm maantiepainotteista ajoa.

                Omalla koitin suljetulla pätkällä haipakkaa 120-200 ja ei elä peräpää mihinkään mutkissa
                BMW 320d M-sport 2005:think

                Comment

                • Tupelex
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2008
                  • 153
                  • --

                  Onko kenelläkään tietoa mikä on normaali bensanpainen matalapuolella ja mikä korkeapainepuolella niin voisin katsoa livedataa korjatakseni ongelman!
                  näyttää melko korkeita paineita matalapuolella ja siitä tulee vikakoodia, lieneekö matalapaineanturi rikki.
                  auto on tämä f11 523i -2011
                  Last edited by Tupelex; 14-09-2024, 16:45.
                  F11 523i
                  Ex: e61 530da , e21 320, e28 520, e34 525ix, e46 320d

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10941
                    • Joensuu

                    Originally posted by Tupelex View Post
                    Onko kenelläkään tietoa mikä on normaali bensanpainen matalapuolella ja mikä korkeapainepuolella niin voisin katsoa livedataa korjatakseni ongelman!
                    näyttää melko korkeita paineita matalapuolella ja siitä tulee vikakoodia, lieneekö matalapaineanturi rikki.
                    auto on tämä f11 523i -2011
                    Matalapainepuolella pitäisi olla tasainen 5bar. Paljonko siellä nyt sitten on sitä painetta matalapainepuolella ja paljonko paineet on kun vikakoodia tulee? Korkeapaine sitten vähän voi vaihdella ajotilanteen mukaan, mutta 150-200bar pitäisi olla riippuen ajotilanteesta.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • Tupelex
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2008
                      • 153
                      • --

                      Originally posted by HTK12 View Post

                      Matalapainepuolella pitäisi olla tasainen 5bar. Paljonko siellä nyt sitten on sitä painetta matalapainepuolella ja paljonko paineet on kun vikakoodia tulee? Korkeapaine sitten vähän voi vaihdella ajotilanteen mukaan, mutta 150-200bar pitäisi olla riippuen ajotilanteesta.
                      Väärin meni, pistin vahingossa korkeapainepuolen eli 17230kpa eikö se ole 17baaria Matalapuolella.
                      aika reilusti näyttää.
                      Näistä kuulemma on mennyt näitä matalapaineantureita eli meneeköhän juuri noin rikki että näyttää reilua ylipainetta.
                      Last edited by Tupelex; 15-09-2024, 21:31.
                      F11 523i
                      Ex: e61 530da , e21 320, e28 520, e34 525ix, e46 320d

                      Comment

                      • Tupelex
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2008
                        • 153
                        • --

                        Tulipa sellanen mieleen että kun kuvista katsoo tankin pumppua niin onko tosiaan bensapaineensäädin tuossa yhden letkun välissä.
                        jos se rikki niin selittäisi noi paineet.
                        F11 523i
                        Ex: e61 530da , e21 320, e28 520, e34 525ix, e46 320d

                        Comment

                        • Tupelex
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2008
                          • 153
                          • --

                          Originally posted by Tupelex View Post
                          Tulipa sellanen mieleen että kun kuvista katsoo tankin pumppua niin onko tosiaan bensapaineensäädin tuossa yhden letkun välissä.
                          jos se rikki niin selittäisi noi paineet.
                          Kyllä se paineensäädin on ja 6baaria.
                          Eipä taida löytyä tuollaista erikseen, jossakin Puolassa näytti saavan erikseen mutta eipä tuota tiedä onko anturi vai tuo säädin rikki.​
                          F11 523i
                          Ex: e61 530da , e21 320, e28 520, e34 525ix, e46 320d

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10941
                            • Joensuu

                            Originally posted by Tupelex View Post

                            Väärin meni, pistin vahingossa korkeapainepuolen eli 17230kpa eikö se ole 17baaria Matalapuolella.
                            aika reilusti näyttää.
                            Näistä kuulemma on mennyt näitä matalapaineantureita eli meneeköhän juuri noin rikki että näyttää reilua ylipainetta.
                            Näyttääkö siis jatkuvasti tuollaista 17bar painetta ajossa matalapainepuolella? Paljonko paine on kun sammutat moottorin? Vaihteleeko paine ajossa? Kyllä sen anturi vian usein pystyy live-datan avulla päättelemään.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • Spere
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2018
                              • 78
                              • Finland

                              Originally posted by Tupelex View Post

                              Väärin meni, pistin vahingossa korkeapainepuolen eli 17230kpa eikö se ole 17baaria Matalapuolella.
                              aika reilusti näyttää.
                              Eikös 17230 kpa ole 172.3 bar eikä 17?
                              Edit: Taisi olla luetunymmärtäminen itsellä olematon
                              Last edited by Spere; 19-09-2024, 19:14.

                              Comment

                              • Tupelex
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2008
                                • 153
                                • --

                                Originally posted by Tupelex View Post
                                Onko kenelläkään tietoa mikä on normaali bensanpainen matalapuolella ja mikä korkeapainepuolella niin voisin katsoa livedataa korjatakseni ongelman!
                                näyttää melko korkeita paineita matalapuolella ja siitä tulee vikakoodia, lieneekö matalapaineanturi rikki.
                                auto on tämä f11 523i -2011
                                No tämä ongelma ratkesi, korkeapainepumppu oli rikki.
                                Onko missään tietoa noista korkeapainepumppujen valmistenumeroista mitkä on ns. Parannettuja malleja mitä ei pitäis enää mennä rikki vai onko niitä kuitenkaan.
                                F11 523i
                                Ex: e61 530da , e21 320, e28 520, e34 525ix, e46 320d

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎