Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    Originally posted by Bird View Post
    Turn indicator rear right failure -herjaa on alkanut antaa auto nyt varsin säännöllisesti. Ajotietokoneen ilmoituksen lisäksi asia ilmenee niin, että oikealle vilkuttaessa naputusääni kuuluu ikään kuin tuplanopeudella.

    Tänään sain vian sopivasti päälle kotipihaan tullessa ja kävin sitten katsomassa, miltä siellä perässä näyttää. Ja ihan aiheesta ilmoitus tuli: oikeanpuoleinen takavilkku välkkyi todella heikolla teholla verrattuna siihen, että valitsi viiksestä vilkutuksen vasemmalle. Oman auton takavalojen toimintaa tulee luonnollisesti aika harvoin seurattua, mutta jotainhan tuossa nyt epäkunnossa selvästi on.

    Eli mikähän juttu tämä oikein mahtaa olla ja miten/kuinka kalliilla korjattavissa?
    Ensimmäisenä tarkistaa ettei liittimissä ole hapettumaan. Mikäli ei hapettumaan löydy, niin vika on siellä valon sisällä. Ellei itse korjaa, niin kustannustehokkain taitaa olla vain vaihtaa uusi valo tilalle.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • turtsi
      Newbiemmer
      • Sep 2010
      • 19
      • suomi

      Puhallin

      Potilas 2016 f10 ja puhallin on alkanut "humppaamaan"...
      Onko tietoa onko näissä samaa ongelmaa, kuin esim. E46 eli "siilissä" vikaa?

      Comment

      • Kesäromu
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2011
        • 230
        • Espoo

        Originally posted by turtsi View Post
        Potilas 2016 f10 ja puhallin on alkanut "humppaamaan"...
        Onko tietoa onko näissä samaa ongelmaa, kuin esim. E46 eli "siilissä" vikaa?
        Samansuuntaiset oireet ja lääke löytyi uudesta puhaltimesta. Puhaltimen hiilet olivat lopussa.
        F10 -11
        E21 315 -83

        Comment

        • ilpi
          Newbiemmer
          • Sep 2021
          • 10
          • VANTAA

          Originally posted by McBeast View Post
          En allekirjoita tätä. Faijan ex Q5:n oli aivan onneton lämpenemään, vaikka oli koodattu lämmittämään kaikkea mahdollista ja oli tuollainen ihan uudesta asti.
          Vähän sama fiilis parin tehdas-eber-A6:n jälkeen ja nyt F11 LCI tehdasweballa. Kutosissakin riitti hönkä ihan hyvin kun vain kabiinia lämmitti, mutta ei enää äkylmemmällä varsinkin kun koodasi lämmittämään moottoria.

          Nykyinen weba toimii aikalailla yhtä hyvin ja varmasti ovat samaa kW-luokkaa olleet jokainen. Ajan kanssahan nuo sitten tuppaa dieseleissä ainakin karstoittumaan, jolloin alkaa pätkimään (ja ainakin A6:ssa pukkasi vikakoodia ylikuumenemisesta).

          Muutama päivä sitten kylmien ilmojen kulmilla syttyi Adblue fault mittaristoon ja auto nätisti kommentoi, jos kävisi näyttämässä huollossa. Näitä tilanteita ei ole kyllä kertaakaan aikaisemmissa ollut ja google-pohjalla ilmeisesti kohtalaisen tyypillinen "Metering Linen" lämmitysongelma.

          Motonetin läpiajo tuotti
          P20e8 Pelkistin, paine liian alhainen.
          P20bd Pelkistimen polttimen B ohjauspiiri avoin
          P229f NOx-tunnistimen virtapiirin alue/teho (lohko 1, tunnistin 2)

          Mutta onko kenelläkään kokemusta kuinka turvallisesti tuolla uskaltaa vielä ajella? Nyt muutamina päivinä valo jopa ajaessa sammuu ja todennäköisesti seuraavalla ajorupeamalla taas alkaa huutelemaan.

          Osui vain huonoon ajankohtaan, kun pitäisi jo tässä loppuviikosta lähteä liikenteeseen. Tulisi vain tammikuun puolella huoltoaika Laakkosella niin saisi sitten siinä samalla hoidettua tilanteen. Myös samalla kyseltyä GW-optioita, kun kait tuollaisen vähän paremmin pitäisi kestää (auto -16 // 130tkm 120% täydellisellä huoltokirjalla)
          Last edited by ilpi; 13-12-2021, 12:59.

          Comment

          • peLoGo?
            BTCF Member
            • Jul 2012
            • 379
            • Vaasa

            Originally posted by ilpi View Post
            Vähän sama fiilis parin tehdas-eber-A6:n jälkeen ja nyt F11 LCI orig weballa. Kutosissakin riitti hönkä ihan hyvin kun vain kabiinia lämmitti, mutta ei kylmemmällä vaan riitä varsinkin kun koodasi lämmittämään moottoria.

            Nykyinen weba toimii aikalailla yhtä hyvin ja varmasti ovat samaa kW-luokkaa olleet jokainen. Ajan kanssahan nuo sitten tuppaa dieseleissä ainakin karstoittumaan, jolloin alkaa pätkimään (ja ainakin A6:ssa pukkasi vikakoodia ylikuumenemisesta).

            Muuten muutama päivä sitten kylmien ilmojen kulmilla syttyi Adblue fault mittaristoon ja auto nätisti kommentoi, jos kävisi näyttämässä huollossa. Näitä tilanteita ei ole kyllä kertaakaan aikaisemmissa ollut ja google-pohjalla ilmeisesti kohtalaisen tyypillinen "Metering Linen" lämmitysongelma.

            Motonetin läpiajo tuotti
            P20e8 Pelkistin, paine liian alhainen.
            P20bd Pelkistimen polttimen B ohjauspiiri avoin
            P229f NOx-tunnistimen virtapiirin alue/teho (lohko 1, tunnistin 2)

            Mutta onko kenelläkään kokemusta kuinka turvallisesti tuolla uskaltaa vielä ajella? Nyt muutamina päivinä valo jopa ajaessa sammuu ja todennäköisesti seuraavalla ajorupeamalla taas alkaa huutelemaan.

            Osui vain huonoon ajankohtaan, kun pitäisi jo tässä loppuviikosta lähteä liikenteeseen. Tulisi vain tammikuun puolella huoltoaika Laakkosella niin saisi sitten siinä samalla hoidettua tilanteen. Myös kyseltyä GW-optioita, kun kait tuollaisen vähän paremmin pitäisi kestää (auto -16 // 130tkm 120% täydellisellä huoltokirjalla)
            Ymmärtääkseni näillä pitäisi uskaltaa ajaa huoletta, ei pitäisi jättää tielle AdBluen takia.

            Mun kokemuksen perusteella nihkeetä oli GW hommat, mutta ainahan sitä voi/kannattaa kokeilla.
            BMW G31 540iA xDrive B58 -18
            BMW F31 320iA xDrive LCI -19
            Yamarin Cross 64 BR & Yamaha F150 -20
            Ex. BMW F11 530dA xDrive LCI "VOLL" -15​
            Ex. BMW F10 530dA -10
            Ex. BMW E46 323iA "wnb ///M-Sport" -00
            Ex. BMW E34 518i M43 Touring
            Ex. BMW E60 525i -04

            BimmerCode & BimmerLink + MHD + ENET

            Comment

            • Laku
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 17532
              • Turku

              Voiko tuota Webaston karstoittumista jotenkin ennaltaehkäistä, vai pitääkö ottaa auki koko laitos sekä irrottaa ja puhdistaa jotenkin? Miten?
              Näillä mennään:
              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

              Comment

              • Lenkka
                Bimmer Rookie
                • Jul 2019
                • 183
                • Kajaani

                Sähköisen vetokoukun johtossarja

                Onko kukaan löytänyt erikseen sähköisen vetokoukun johtosarjaa kokonaisuudessaan, jossa olisi moduulit ja nappi.

                Löytyisi yksinäinen koukku, muttei siihen loppuosia. Onko mahdoton savotta ja tuleeko uuden hintaiseksi.

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10941
                  • Joensuu

                  Originally posted by Laku View Post
                  Voiko tuota Webaston karstoittumista jotenkin ennaltaehkäistä, vai pitääkö ottaa auki koko laitos sekä irrottaa ja puhdistaa jotenkin? Miten?
                  Karstoittumisen kannalta olisi hyvä välttää webaston lyhyttä käyttöä.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • Laku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2007
                    • 17532
                    • Turku

                    Originally posted by HTK12 View Post
                    Karstoittumisen kannalta olisi hyvä välttää webaston lyhyttä käyttöä.
                    Joo, näin arvelinkin. Siihen tietenkin olen syyllistynyt akkua säästääkseni ja piheyttäni .
                    Näillä mennään:
                    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                    Comment

                    • torx
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2004
                      • 383
                      • Tuusula

                      Originally posted by Laku View Post
                      Joo, näin arvelinkin. Siihen tietenkin olen syyllistynyt akkua säästääkseni ja piheyttäni .

                      Ja pörisyttää jokusen kerran kesän kylmilläkin, ettei ole pitkään toimettomana. Saa päälle idriven valikosta.
                      G30 530e m-sport -19.
                      https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=407671
                      -
                      Välillä tuntuu, että kaikki muu paitsi mulkku menee päin vittua.

                      Comment

                      • brainsurgery
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2011
                        • 1355
                        • Helsinki

                        Originally posted by Laku View Post
                        Joo, näin arvelinkin. Siihen tietenkin olen syyllistynyt akkua säästääkseni ja piheyttäni .
                        Jos on orkkiswebasto niin täähän lähtee käyntiin aina jos moottorinlämpö ja ulkoilma on alle tietyn lämpötilan. Esim talvella tallista ulos ajaessa. Itellä lähtisi kolme kertaa joka aamu käymään kun lähden kotoa, vien lapset kahteen eri paikkaan ja ajan töihin. On siis koodattu kokonaan pois ajon aikana käynti. Kovemmilla pakkasilla saa ajaa 200km ennen kuin on kesäisissä käyntilämmöissä.

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10941
                          • Joensuu

                          Originally posted by Laku View Post
                          Joo, näin arvelinkin. Siihen tietenkin olen syyllistynyt akkua säästääkseni ja piheyttäni .
                          Juuri näin moni toimii. Ihan loogistahan se on, mutta aiheuttaa tosiaan karstoittumista, kuten se orkkis webaston automaattinen käynnistyskin, jos on lyhyttä ajoa. Tämä sama ollut jo E39:stä asti. Mikäli tulee lyhyttä ajoa, pitäisi auto laittaa säännöllisesti piuhan päähän akun lataamiseksi ja antaa webaston vaan käydä pitkään jo ennen starttia. Tuo piuhaan laittaminen vaan vie vähän sen idean webaston käytöstä. Webaston kanssa ei kannata yrittää pihistellä, hajoavat kuitenkin ja se webaston kuluttama polttoaine ei kyllä tunnu mistään autoilun kustannuksissa.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • Laku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2007
                            • 17532
                            • Turku

                            Originally posted by brainsurgery View Post
                            Jos on orkkiswebasto niin täähän lähtee käyntiin aina jos moottorinlämpö ja ulkoilma on alle tietyn lämpötilan. Esim talvella tallista ulos ajaessa. Itellä lähtisi kolme kertaa joka aamu käymään kun lähden kotoa, vien lapset kahteen eri paikkaan ja ajan töihin. On siis koodattu kokonaan pois ajon aikana käynti. Kovemmilla pakkasilla saa ajaa 200km ennen kuin on kesäisissä käyntilämmöissä.
                            Minulla on orkkiswebasto autossa ja kyllä sen saa päälle ihan kakella, ajastamalla obc:ltä tai käynnistämällä heti. Tai ajon aikana.
                            Näillä mennään:
                            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                            Comment

                            • Laku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2007
                              • 17532
                              • Turku

                              Originally posted by HTK12 View Post
                              Juuri näin moni toimii. Ihan loogistahan se on, mutta aiheuttaa tosiaan karstoittumista, kuten se orkkis webaston automaattinen käynnistyskin, jos on lyhyttä ajoa. Tämä sama ollut jo E39:stä asti. Mikäli tulee lyhyttä ajoa, pitäisi auto laittaa säännöllisesti piuhan päähän akun lataamiseksi ja antaa webaston vaan käydä pitkään jo ennen starttia. Tuo piuhaan laittaminen vaan vie vähän sen idean webaston käytöstä. Webaston kanssa ei kannata yrittää pihistellä, hajoavat kuitenkin ja se webaston kuluttama polttoaine ei kyllä tunnu mistään autoilun kustannuksissa.
                              Joo, nyt kun auto on paljon ulkona, lataan akkua säännöllisesti ja nuo polttoajatkin ovat kasvaneet pl. ajonaikainen, koska on melko lyhyt työmatka etäisyydet nyt ja tulevaisuudessa.
                              Näillä mennään:
                              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                              Comment

                              • brainsurgery
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2011
                                • 1355
                                • Helsinki

                                Originally posted by Laku View Post
                                Minulla on orkkiswebasto autossa ja kyllä sen saa päälle ihan kakella, ajastamalla obc:ltä tai käynnistämällä heti. Tai ajon aikana.
                                En väittänytkään että ei saisi. Sanoin vain että se käy aikamoista pätkäkäyntiä jos tulee lyhyttä ajoa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎