Originally posted by Bird
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
-
-
Originally posted by McBeast View PostEn allekirjoita tätä. Faijan ex Q5:n oli aivan onneton lämpenemään, vaikka oli koodattu lämmittämään kaikkea mahdollista ja oli tuollainen ihan uudesta asti.
Nykyinen weba toimii aikalailla yhtä hyvin ja varmasti ovat samaa kW-luokkaa olleet jokainen. Ajan kanssahan nuo sitten tuppaa dieseleissä ainakin karstoittumaan, jolloin alkaa pätkimään (ja ainakin A6:ssa pukkasi vikakoodia ylikuumenemisesta).
Muutama päivä sitten kylmien ilmojen kulmilla syttyi Adblue fault mittaristoon ja auto nätisti kommentoi, jos kävisi näyttämässä huollossa. Näitä tilanteita ei ole kyllä kertaakaan aikaisemmissa ollut ja google-pohjalla ilmeisesti kohtalaisen tyypillinen "Metering Linen" lämmitysongelma.
Motonetin läpiajo tuotti
P20e8 Pelkistin, paine liian alhainen.
P20bd Pelkistimen polttimen B ohjauspiiri avoin
P229f NOx-tunnistimen virtapiirin alue/teho (lohko 1, tunnistin 2)
Mutta onko kenelläkään kokemusta kuinka turvallisesti tuolla uskaltaa vielä ajella? Nyt muutamina päivinä valo jopa ajaessa sammuu ja todennäköisesti seuraavalla ajorupeamalla taas alkaa huutelemaan.
Osui vain huonoon ajankohtaan, kun pitäisi jo tässä loppuviikosta lähteä liikenteeseen. Tulisi vain tammikuun puolella huoltoaika Laakkosella niin saisi sitten siinä samalla hoidettua tilanteen. Myös samalla kyseltyä GW-optioita, kun kait tuollaisen vähän paremmin pitäisi kestää (auto -16 // 130tkm 120% täydellisellä huoltokirjalla)Last edited by ilpi; 13-12-2021, 12:59.
Comment
-
-
Originally posted by ilpi View PostVähän sama fiilis parin tehdas-eber-A6:n jälkeen ja nyt F11 LCI orig weballa. Kutosissakin riitti hönkä ihan hyvin kun vain kabiinia lämmitti, mutta ei kylmemmällä vaan riitä varsinkin kun koodasi lämmittämään moottoria.
Nykyinen weba toimii aikalailla yhtä hyvin ja varmasti ovat samaa kW-luokkaa olleet jokainen. Ajan kanssahan nuo sitten tuppaa dieseleissä ainakin karstoittumaan, jolloin alkaa pätkimään (ja ainakin A6:ssa pukkasi vikakoodia ylikuumenemisesta).
Muuten muutama päivä sitten kylmien ilmojen kulmilla syttyi Adblue fault mittaristoon ja auto nätisti kommentoi, jos kävisi näyttämässä huollossa. Näitä tilanteita ei ole kyllä kertaakaan aikaisemmissa ollut ja google-pohjalla ilmeisesti kohtalaisen tyypillinen "Metering Linen" lämmitysongelma.
Motonetin läpiajo tuotti
P20e8 Pelkistin, paine liian alhainen.
P20bd Pelkistimen polttimen B ohjauspiiri avoin
P229f NOx-tunnistimen virtapiirin alue/teho (lohko 1, tunnistin 2)
Mutta onko kenelläkään kokemusta kuinka turvallisesti tuolla uskaltaa vielä ajella? Nyt muutamina päivinä valo jopa ajaessa sammuu ja todennäköisesti seuraavalla ajorupeamalla taas alkaa huutelemaan.
Osui vain huonoon ajankohtaan, kun pitäisi jo tässä loppuviikosta lähteä liikenteeseen. Tulisi vain tammikuun puolella huoltoaika Laakkosella niin saisi sitten siinä samalla hoidettua tilanteen. Myös kyseltyä GW-optioita, kun kait tuollaisen vähän paremmin pitäisi kestää (auto -16 // 130tkm 120% täydellisellä huoltokirjalla)
Mun kokemuksen perusteella nihkeetä oli GW hommat, mutta ainahan sitä voi/kannattaa kokeilla.BMW G31 540iA xDrive B58 -18
BMW F31 320iA xDrive LCI -19
Yamarin Cross 64 BR & Yamaha F150 -20
Ex. BMW F11 530dA xDrive LCI "VOLL" -15
Ex. BMW F10 530dA -10
Ex. BMW E46 323iA "wnb ///M-Sport" -00
Ex. BMW E34 518i M43 Touring
Ex. BMW E60 525i -04
BimmerCode & BimmerLink + MHD + ENET
Comment
-
-
Voiko tuota Webaston karstoittumista jotenkin ennaltaehkäistä, vai pitääkö ottaa auki koko laitos sekä irrottaa ja puhdistaa jotenkin? Miten?Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostVoiko tuota Webaston karstoittumista jotenkin ennaltaehkäistä, vai pitääkö ottaa auki koko laitos sekä irrottaa ja puhdistaa jotenkin? Miten?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostKarstoittumisen kannalta olisi hyvä välttää webaston lyhyttä käyttöä..
Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostJoo, näin arvelinkin. Siihen tietenkin olen syyllistynyt akkua säästääkseni ja piheyttäni.
Ja pörisyttää jokusen kerran kesän kylmilläkin, ettei ole pitkään toimettomana. Saa päälle idriven valikosta.G30 530e m-sport -19.
https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=407671
-
Välillä tuntuu, että kaikki muu paitsi mulkku menee päin vittua.
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostJoo, näin arvelinkin. Siihen tietenkin olen syyllistynyt akkua säästääkseni ja piheyttäni.
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostJoo, näin arvelinkin. Siihen tietenkin olen syyllistynyt akkua säästääkseni ja piheyttäni.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by brainsurgery View PostJos on orkkiswebasto niin täähän lähtee käyntiin aina jos moottorinlämpö ja ulkoilma on alle tietyn lämpötilan. Esim talvella tallista ulos ajaessa. Itellä lähtisi kolme kertaa joka aamu käymään kun lähden kotoa, vien lapset kahteen eri paikkaan ja ajan töihin. On siis koodattu kokonaan pois ajon aikana käynti. Kovemmilla pakkasilla saa ajaa 200km ennen kuin on kesäisissä käyntilämmöissä.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostJuuri näin moni toimii. Ihan loogistahan se on, mutta aiheuttaa tosiaan karstoittumista, kuten se orkkis webaston automaattinen käynnistyskin, jos on lyhyttä ajoa. Tämä sama ollut jo E39:stä asti. Mikäli tulee lyhyttä ajoa, pitäisi auto laittaa säännöllisesti piuhan päähän akun lataamiseksi ja antaa webaston vaan käydä pitkään jo ennen starttia. Tuo piuhaan laittaminen vaan vie vähän sen idean webaston käytöstä. Webaston kanssa ei kannata yrittää pihistellä, hajoavat kuitenkin ja se webaston kuluttama polttoaine ei kyllä tunnu mistään autoilun kustannuksissa.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
Comment