Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Urpo_rotta
    BTCF Member
    • May 2012
    • 5270
    • Pirkkala

    Mä en luota bremboon enkä varsinkaan zimmermaniin
    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
    E34 525i -90 twinturbo 427/519

    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
    Kysy jos tarvetta

    Comment

    • VilleP
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 2225
      • Vantaa

      Ei ole vielä yhdetkään brembot kieroksi menneet. Pääsääntöisesti kieroutuminen johtuu muusta tekijästä kuin levyn huonoudesta, toki halvoilla levyillä mahdollisuus tähän kasvaa. Palat kannattaa myös ottaa oem valmistajien tarjonnasta. Kerran vaihdoin lennosta boschin palat Aten paloihin, niin olipa ero kuin yöllä ja päivällä.

      F11 530xd tapauksessa ATE:n levy on jostain syystä perinteinen yksiosainen, kun taas Brembon vastaava on kaksiosainen kuten oem.
      Last edited by VilleP; 09-03-2022, 15:52.
      F11 530xd LCI
      S2 Avant

      Comment

      • mikron
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2005
        • 2171
        • Himas

        Eipä ole omissakaan kotteroissa sellaista vikaa ikinä ollut, että olisi levy kierona. Satulasta ja alustasta ne tärinät ja tutinat yleensä johtuu.
        F11 530dA xDrive M-sport -13
        Ex:E39 525i Touring M-sport -03
        Ex: E38 740iA -98
        Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
        Ex: E39 523i -96
        Ex: E34 520i -89

        Comment

        • TheRipper
          Bimmer Enthusiast
          • May 2012
          • 5018
          • Paimio

          Originally posted by mikron View Post
          Eipä ole omissakaan kotteroissa sellaista vikaa ikinä ollut, että olisi levy kierona. Satulasta ja alustasta ne tärinät ja tutinat yleensä johtuu.
          Joo tuo yksi ainut aten levy oli kiero...ainoa mikä itselläkin koskaan tullut vastaan.
          F10 523iA 2010

          Ex: E39 528iA 1997
          Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
          Ex: E65 745iA 2003
          Ex: E46 318i 1998
          Ex: E34 525iA 1989

          Comment

          • VilleP
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 2225
            • Vantaa

            Neljässä viimeisessä autossa jokaisessa ollut levyt kierot ostaessa. Ja itselläni mennyt about 10 sarjaa mutkalle.
            F11 530xd LCI
            S2 Avant

            Comment

            • TheRipper
              Bimmer Enthusiast
              • May 2012
              • 5018
              • Paimio

              Originally posted by VilleP View Post
              Neljässä viimeisessä autossa jokaisessa ollut levyt kierot ostaessa. Ja itselläni mennyt about 10 sarjaa mutkalle.
              Oho.
              Liekköhän jarrulevyissäkin sitten laatu heikentynyt vuosien varrella? Käytetään huonompia materiaaleja?
              F10 523iA 2010

              Ex: E39 528iA 1997
              Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
              Ex: E65 745iA 2003
              Ex: E46 318i 1998
              Ex: E34 525iA 1989

              Comment

              • VilleP
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 2225
                • Vantaa

                Voi olla. Tuossa taannoin oli B7 Audi, jossa meni 2-4tkm välein levyt kieroksi merkistä riippumatta, ois lopulta tullut halvemmaksi viedä marmorille ja sanoa että pistäkää orkkista 2v takuulla. Vaihdoin kaiken uuteen etuakselilla, mutta ei vaan auttanut. Veikkaan että tämä eteläsuomen ruuhka-ajo ainakin osaltaan vaikutti levyjen menekkiin. Paljon jarruttelua ja sitten jarrulla seisomista->jäähtyy nopeammin sisäpuolelta.
                F11 530xd LCI
                S2 Avant

                Comment

                • Urpo_rotta
                  BTCF Member
                  • May 2012
                  • 5270
                  • Pirkkala

                  Originally posted by mikron View Post
                  Eipä ole omissakaan kotteroissa sellaista vikaa ikinä ollut, että olisi levy kierona. Satulasta ja alustasta ne tärinät ja tutinat yleensä johtuu.
                  Tää on tää ikuinen keskustelu.
                  Minä taas olen jarrutuksessa täristävistä tehnyt tärinättömiä levyjen vaihdolla viimesen viiden vuoden aikana 20-40 autoa.

                  Kaikki alustan viat kyllä pahentaa tärinöitä mutta eivät aiheuta niitä.
                  Enempää en asiasta ala jaarittelemaan.

                  Jumittava satula voi yhdessä paskan reaktiotangon puslan kanssa saada aikaan järkyttävän vatkaamisen jarrutuksen JÄLKEEN mutta tämä vika on aika harvinainen. Ja paljon mahdollista, että ei ole mahdollinen 100% suoran levyn kanssa.
                  E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                  E34 525i -90 twinturbo 427/519

                  N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                  VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                  Kysy jos tarvetta

                  Comment

                  • peto2
                    BTCF Member
                    • Jan 2007
                    • 8262
                    • Järvikylä (Nakkila)

                    Originally posted by Urpo_rotta View Post
                    Tää on tää ikuinen keskustelu.
                    Minä taas olen jarrutuksessa täristävistä tehnyt tärinättömiä levyjen vaihdolla viimesen viiden vuoden aikana 20-40 autoa.

                    Kaikki alustan viat kyllä pahentaa tärinöitä mutta eivät aiheuta niitä.
                    Enempää en asiasta ala jaarittelemaan.

                    Jumittava satula voi yhdessä paskan reaktiotangon puslan kanssa saada aikaan järkyttävän vatkaamisen jarrutuksen JÄLKEEN mutta tämä vika on aika harvinainen. Ja paljon mahdollista, että ei ole mahdollinen 100% suoran levyn kanssa.

                    Jarrutärinöistä pääsee eroon myös kun vetää lamellilaikalla pinnan karkeaksi. =vika on muualla kuin levyssä ja tärinä palaa kunhan levyn pinta kiillottuu.
                    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                    ex:
                    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                    Nakkaa privaa jos tarvetta.

                    Comment

                    • Urpo_rotta
                      BTCF Member
                      • May 2012
                      • 5270
                      • Pirkkala

                      Originally posted by peto2 View Post
                      Jarrutärinöistä pääsee eroon myös kun vetää lamellilaikalla pinnan karkeaksi. =vika on muualla kuin levyssä ja tärinä palaa kunhan levyn pinta kiillottuu.

                      Minulla ei ollut tarkoitus ottaa kantaa siihen, mikä levyn kieroutumisen aiheuttaa, vaan siihen, mikä jarrutustärinän aiheuttaa.
                      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                      E34 525i -90 twinturbo 427/519

                      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                      Kysy jos tarvetta

                      Comment

                      • Tehari
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2018
                        • 121
                        • TKU Area

                        Originally posted by VilleP View Post
                        Voi olla. Tuossa taannoin oli B7 Audi, jossa meni 2-4tkm välein levyt kieroksi merkistä riippumatta, ois lopulta tullut halvemmaksi viedä marmorille ja sanoa että pistäkää orkkista 2v takuulla. Vaihdoin kaiken uuteen etuakselilla, mutta ei vaan auttanut. Veikkaan että tämä eteläsuomen ruuhka-ajo ainakin osaltaan vaikutti levyjen menekkiin. Paljon jarruttelua ja sitten jarrulla seisomista->jäähtyy nopeammin sisäpuolelta.
                        Vai oisko omassa ajotavassa jotain mikä tuon tekee

                        Comment

                        • Kraftwerk
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2022
                          • 133
                          • Joensuu area

                          Mikähän mahtaa olla kulunut paikka? Liikkeelle kun lähtee, vaihtaa ajosuuntaa tai hitaissa nopeuksissa jos pumppaa kaasua, niin pieni nykäisy tulee perästä aivan kuin kardaanissa olisi aavistus "tyhjää". Ihan siedettävissä vielä, mutta tekisi mieli laittaa kuntoon seuraavan vuoden aikana.
                          F11 -16 535d xD M-Sport Champagner Quarz Met

                          Comment

                          • Urpo_rotta
                            BTCF Member
                            • May 2012
                            • 5270
                            • Pirkkala

                            Originally posted by Kraftwerk View Post
                            Mikähän mahtaa olla kulunut paikka? Liikkeelle kun lähtee, vaihtaa ajosuuntaa tai hitaissa nopeuksissa jos pumppaa kaasua, niin pieni nykäisy tulee perästä aivan kuin kardaanissa olisi aavistus "tyhjää". Ihan siedettävissä vielä, mutta tekisi mieli laittaa kuntoon seuraavan vuoden aikana.

                            Veikkaan vetarien niveliä
                            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                            E34 525i -90 twinturbo 427/519

                            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                            Kysy jos tarvetta

                            Comment

                            • raatis
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2014
                              • 47
                              • Lappeenranta

                              F11 perän kanssa hieman ongelmia. Pussit vaihdettu, mutta etenkin vasen puoli laskeutuu ja oikea tipahtaa vähäsen parkissa ollessa. Voiko esimerkiksi kompura päästää ilmaa pois tai onko kyseessä mahdollisesti jokin liitos?

                              Auto on menossa takaisin pajalle ensi maanantaina ja yrittävät selvitellä vuodon syytä.

                              Comment

                              • JaniLap
                                BTCF Member
                                • Sep 2012
                                • 2724
                                • Tampere

                                Originally posted by raatis View Post
                                F11 perän kanssa hieman ongelmia. Pussit vaihdettu, mutta etenkin vasen puoli laskeutuu ja oikea tipahtaa vähäsen parkissa ollessa. Voiko esimerkiksi kompura päästää ilmaa pois tai onko kyseessä mahdollisesti jokin liitos?
                                Onko vikamuistiin tallentunut mitään?

                                Mikäli kaikki letkuliitokset ovat kunnossa ja paikallaan, niin syynä saattaisi olla esim. vuotava tyhjäysventtiili kompressorin kyljessä. Saatavana ainakin eBay:sta Wabcon koodilla 4420510211.

                                Toinen mahdollinen voisi olla nk. magneettiventtiili Wabcon koodilla 4722555610.
                                IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                                BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                                Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                                Tampere

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎